Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A5 |
INTERVENCIÓN NO PATRIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para intervir nos edificios de valor histórico, coordinar estudos históricos e arqueolóxicos sobre eles, elaborar os seus plans directores de conservación e redactar e executar os proxectos de restauración e rehabilitación. |
A9 |
CRÍTICA ARQUITECTÓNICA: aptitude ou capacidade para analizar morfolóxica e tipoloxicamente a arquitectura e a cidade e para explicar os precedentes formais e programáticos das solucións proxectuais. |
A16 |
PROTECCIÓN DO PATRIMONIO EDIFICADO: aptitude ou capacidade para realizar tarefas de catalogación monumental, definir medidas de protección de edificios e conxuntos históricos e redactar plans de delimitación e conservación destes últimos. |
A41 |
BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas. |
A43 |
HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos. |
A44 |
BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A45 |
BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A48 |
SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos. |
B1 |
Learn how to learn |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Visión espacial. |
B10 |
Sensibilidade estética. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B17 |
Cultura histórica. |
B18 |
Razoamento crítico. |
B30 |
Comunicación oral e escrita na lingua nativa. |
B31 |
Coñecemento doutras culturas e costumes. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
|
A16
|
|
|
|
A5
|
|
|
|
A9
|
|
|
BASES ARTÍSTICAS: comprensión ou coñecemento da estética e a teoría das artes e da producción pasada e presente das belas artes e as artes aplicadas susceptibles de influír nas concepcións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas. |
A41
|
|
|
HISTORIA XERAL DA ARQUITECTURA: comprensión ou coñecemento da historia xeral da arquitectura, tanto en si mesma como na súa relación coas artes, as técnicas, as ciencias humanas, a historia do pensamento e os fenómenos urbanos. |
A43
|
|
|
BASES DA ARQUITECTURA OCCIDENTAL: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A44
|
|
|
BASES DA ARQUITECTURA NATIVA: comprensión ou coñecemento das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas de carácter nacional, local e vernáculo e dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A45
|
|
|
SOCIOLOXÍA E HISTORIA URBANAS: comprensión ou coñecemento das relacións entre o medio físico e o medio social e as bases da teoría e a historia dos asentamentos humanos, da socioloxía, da economía urbana e da estadística como fundamentos dos estudos territoriais e urbanísticos. |
A48
|
|
|
Aprender a aprender. |
|
B1
|
|
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
|
B3
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
|
Visión espacial. |
|
B8
|
|
Sensibilidade estética. |
|
B10
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B11
|
|
Cultura histórica. |
|
B17
|
|
Razoamento crítico. |
|
B18
|
|
Comunicación oral e escrita na lingua nativa. |
|
B30
|
|
Coñecemento doutras culturas e costumes. |
|
B31
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
La arquitectura de Galicia a lo largo de la Historia:
1.- Edad Antigua
2.- Edad Media
3.- Edad Moderna
4.- Edad Contemporánea
|
1.- a.- Los orígenes de la arquitectura gallega.
2.- a.- Arquitectura Pre románica. Románica y gótica.
3.- a.- Arquitectura en el Renacimiento y el Barroco.
4.- a.- Neoclasicismo, Eclecticismo, siglo XIX y XX |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A9 A41 A43 A44 A45 B3 B17 B30 B31 |
52 |
42 |
94 |
Supervised projects |
A5 B8 B10 B11 B18 C3 |
0 |
20 |
20 |
Field trip |
A16 B6 C1 |
0 |
10 |
10 |
Student portfolio |
B1 C4 C7 |
0 |
18 |
18 |
Objective test |
A48 C8 |
6 |
0 |
6 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
La metodología docente de la asignatura se combinará entre distintos tipos de actividades formativas: sesiones magistrales, trabajos tutelados, orientación personalizada y otras actividades fuera del horario académico con carácter voluntario.
Las sesiones magistrales consisten en clases teóricas de exposición oral complementadas con medios audiovisuales que faciliten la transmisión del conocimiento y faciliten su aprendizaje. |
Supervised projects |
Como complemento de las sesiones magistrales y con objeto de promover el aprendizaje autónomo de los estudiantes, los alumnos podrán realizar de forma voluntaria trabajos prácticos de tipo analítico y/o gráfico bajo la tutela directa de los profesores asignados. |
Field trip |
Para la realización de los trabajos tutelados voluntarios, el alumno deberá realizar investigaciones de campo referentes a las arquitecturas objeto de su propio trabajo, a ser posible en su lugar de residencia habitual. |
Student portfolio |
Estudio autónomo de la asignatura por el alumno, se recomienda un seguimiento y trabajo personal continuo de la materia impartida durante el desarrollo del curso. |
Objective test |
El estudiante se examinará de una prueba final, única para todos los alumnos. Consistente en una práctica de análisis y documentación de varias obras de arte y la realización de temas relativos a la materia expuesta durante el curso. La asistencia a clase regulará la calificación de esta prueba. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Objective test |
|
Description |
La atención personalizada de esta asignatura se realizará a través de su seguimiento en clase, de asistencia obligatoria, y de los trabajos tutelados voluntarios. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A48 C8 |
Prueba de examen única para todos los alumnos de la asignatura. Consiste en una parte práctica de análisis y datación de obras de arte, y la realización de temas relativos a la materia expuesta en el curso, La asistencia obligatoria a clase regulará la calificación de esta prueba. Los casos de exención parcial o total de asistencia a clase deberán estar autorizados y justificados según la normativa universitaria. |
100 |
|
Assessment comments |
Los alumnos podrán, de forma voluntaria, hacer un trabajo tutelado, que se valorará hasta un máximo de 2 puntos, a sumar a la nota obtenida en la prueba objetiva o examen. La docencia a alumnos de programas para extranjeros o en inglés se adaptará a condiciones pedagógicas y de trabajos tutelados especiales, así como las pruebas y exámenes de evaluación.
|
Sources of information |
Basic
|
|
La bibliografía básica y las fuentes de información y documentación de esta materia desbordan por su amplitud las posibilidades de su exposición generalista. Las continuas revisiones de textos y publicaciones aconsejan una información al alumno sobre las mismas completamente actualizadas, que serán proporcionadas tanto para la enseñanza ordinaria como para la realización de los trabajos tutelados. En el caso de los trabajos tutelados el alumno recibirá una bibliografía específica y básica del tema a desarrollar. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
<p>Esta asignatura plantea las bases de conocimiento necesarias para futuros trabajos de investigación&nbsp;referentes al territorio gallego y a su arquitectura histórica, ya se trate en posgrados, másteres o doctorados.</p> |
|