Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A50 |
Coñecemento axeitado dos métodos de estudo dos procesos de simbolización, as funcións prácticas e a ergonomía. |
A54 |
Coñecemento axeitado da estética e a teoría e historia das belas artes e as artes aplicadas. |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B6 |
Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultura da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Introducir al alumno en la arquitectura despertando o acrecentando su interés por ella y por su razón de ser. |
A50 A54
|
B1 B2 B3 B6 B12
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Aproximarse a la arquitectura desde la teoría, el pensamiento y el magisterio. |
A50 A54
|
B1 B2 B3 B6 B12
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Introducción a la historia de la arquitectura y al proceso proyectivo de sus edificios emblemáticos |
A50 A54
|
B1 B2 B3 B6 B12
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Conocer e introducirse en el territorio de la arquitectura como un amplio campo que va de la ciudad al diseño elemental. |
A50 A54
|
B1 B2 B3 B6 B12
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Fomentar la capacidad analítica, el sentido crítico y el desarrollo lógico del alumno en el campo de la arquitectura. Saber ver la arquitectura. Saber pensar la arquitectura. |
A50 A54 A63
|
B1 B2 B3 B6 B12
|
C1 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. A IDEA DE ARQUITECTURA |
01. PRESENTACION. APROXIMACIÓN Á IDEA DE ARQUITECTURA (I)
02. DEFINICIÓNS DE ARQUITECTURA
03. O COÑECEMENTO DA ARQUITECTURA
04. TERRITORIO E ESCALAS DA ARQUITECTURA
|
II. A ARQUITECTURA NA HISTORIA |
05. ORIXES E LÍMITES DA ARQUITECTURA
06. A ARQUITECTURA NO MUNDO CLÁSICO
07. A ARQUITECTURA DA IDADE MEDIA
08. A ARQUITECTURA DO HUMANISMO
09. A ARQUITECTURA DA REVOLUCIÓN INDUSTRIAL
10. A ARQUITECTURA DO MOVEMENTO MODERNO (I)
11. A ARQUITECTURA DO MOVEMENTO MODERNO (II)
|
III. A PROXECTACIÓN ARQUITECTÓNICA |
12. ARQUITECTURA E PROXECTO
13. ARQUITECTURA E SIGNIFICADO
14. ARQUITECTURA E FORMA
15. ARQUITECTURA E CONSTRUCCIÓN
|
IV. MAXISTERIO E ARQUITECTURA |
16. OS MESTRES DA ARQUITECTURA |
V. A ANÁLISE ARQUITECTÓNICA |
17. A LEITURA DA OBRA DE ARQUITECTURA (I)
18. A LEITURA DA OBRA DE ARQUITECTURA (II)
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A50 A54 B1 B2 B3 B6 B12 C1 C4 C6 C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A50 A54 B6 B12 C1 C4 C6 C7 C8 |
26 |
0 |
26 |
Discusión dirixida |
A50 A54 B1 B2 B3 B6 B12 C1 C4 C6 C7 C8 |
14 |
0 |
14 |
Saídas de campo |
A50 A54 B6 B12 C1 C4 C6 C7 C8 |
4 |
0 |
4 |
Traballos tutelados |
A50 A54 A63 B1 B2 B3 B6 B12 C1 C4 C6 C7 C8 |
10 |
45 |
55 |
Prácticas a través de TIC |
A50 A54 A63 B1 B2 B3 |
0 |
15 |
15 |
Proba obxectiva |
A50 A54 A63 B1 B2 B3 B6 B12 C1 C4 C6 C7 C8 |
2 |
30 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Encuadramiento da asignatura no Plano de Estudos. Plantexamento do curso e obxetivos pretendidos. |
Sesión maxistral |
Sesións maxistrais. Clases teóricas e exposicións orais complementadas có uso de medios audiovisuais, coa finalidade de transmitir ó estudante as bases fundamentais dos coñecementos e facilitar a súa aprendizaxe, facendo fincapé no feito de ser a única materia dentro do bloque proxectual arquitectónico, convertíndose así no primeiro contacto que ten o aluno co carácter teórico, proxectivo, constructivo e territorial da Arquitectura. |
Discusión dirixida |
Discusións dirixidas. Exposicións orais, con uso de medios audiovisuais, complementadas por debates activos con participación dos estudantes, para potenciar a transmisión dos coñecementos expostos polos profesores nas sesións maxistrais e facilitar a aprendizaxe dos alumnos. Nelas os estudantes deberán interactuar có profesorado, non só plantexando dúbidas ou cuestións senón debatindo activamente. Fomentarase a adquisición de coñecementeo de modod autónomo a través da utilización de novas tecnoloxías para a realización de buscas dirixidas. |
Saídas de campo |
Saídas de campo mas que se realizarán visitas guiadas polos profesores a obras de arquitectura e a cidades de Galicia vincularas ó temario. |
Traballos tutelados |
Como complemento das discusións dirixidas e có obxectivo de promover a aprendizaxe autónoma e grupal dos estudantes, desenvolveranse continuadamente traballos prácticos de tipo analítico e/ou gráfico en diversos formatos baixo a tutela dos profesores, tanto en grupos reducidos como en titorías individualizadas que atendan ás consultas puntuais de forma personal. Todo baixo o soporte dun Entorno Virtual Docente [ENVIDO] que facilitará o contacto e o seguemetno do estudante. |
Prácticas a través de TIC |
Tanto as propostas dos traballos tutelados como a súa elaboración e contestación faranse a través das TIC. |
Proba obxectiva |
Cunha duración máxima de dúas horas, proporánse cuestións sobre o temario para ser respostadas en papel tanto de forma escrita como gráfica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Como complemento das discusións dirixidas e có obxecto de promover a aprendizaxe autónoma e grupal dos
estudantes, desenvolveranse continudadmente traballos prácticos de tipo análitico e/ou gráfico en diversos formatos baixo a tutela dos profesores, tanto en grupos reducidos como en titorías individualizadas que atendan as consultas puntuais de forma persoal. Todo baixo o soporte dun Entorno Virtual Docente [ENVIDO] que facilitará o contacto e seguemiento do estudante
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A50 A54 A63 B1 B2 B3 B6 B12 C1 C4 C6 C7 C8 |
Realización satisfactoria correspondendo a unha axeitada progresión ó longo do curso tanto dos traballos individuais coma dos grupais.
Valoración parte individual: 20%
Valoración parte grupo: 20%
|
40 |
Proba obxectiva |
A50 A54 A63 B1 B2 B3 B6 B12 C1 C4 C6 C7 C8 |
Constará de varias cuestións teóricas e prácticas relativas ós contidos da materia. Serán obligatorias e plantexadas de modo progresivo buscando unha axeitada personalización da calificación final.
|
60 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación da asignatura configúrase como unha suma ponderada
dos traballos tutelados e das probas obxectivas. Cada unha das tres partes que
conformarn a calificación (traballo individual, traballo en grupo e proba
obxectiva) son valorados de 0 a 10 puntos, sendo preciso acadar unha
calificación mínima de 3 puntos en cada unha delas para poder superar a
asignatura.
A asistencia e participación nas clases presenciais é precisa para
ser avaliado. O traballo non presencial é valorado a través dos traballos tutelados
segundo as porcentaxes descritas anteriormente.
A proba obxectiva consiste en preguntas e en análises
concretas de textos, obras ou fragmentos arquitectónicos que permitan valorar a
comprensión dos aspectos particulares do temario e posibiliten verificar a
asimilación dos contidos da asignatura e a axeitada personalización da
cualificación. Os trabllos tutelados son uns exercicios prácticos de elaboración
personal e/ou grupal que desenvolven aspectos particulares e fundamentais do
temario; na súa cualificación valorarase especialemtne a ideación gráfica e a
capacidade analítica do aluno.
Para poder ser avaliado na primeira oportunidade (xaneiro) o
alumno deberá cumplir a totalidade dos seguintes requisitos:
1. Asistir como mínimo ó 80% das clases presenciais.
2. Entregar como mínimo o 80% dos traballos individuais nas datas
indicadas.
3. Entregar o traballo de grupo na data sinalada.
4. Realizar a proba obxectiva sin deixar de contestar ningunha
das preguntas plantexadas.
No caso de non cumplir algún dos tres primeros puntos o alumno
obterá “Non presentado” na convocatoria (oportunidades de xaneiro e xullo).
Se o aluno non se presentara á proba obxectiva, tendo cumprido o
resto dos requisitos, obterá “Non presentado” na oportunidade de Xaneiro
Se o aluno non aproba na primeira oportunidade se sempre que teña cumpridos os puntos 1, 2 y 3, é posible reelaborar ou completar prácticas individuais para mellorar esa calificación parcial para a segunda oportunidade.
Na segunda oportunidade (xullo), repetirase
únicamente a proba obxectiva, coas mesmas condicións que na primeira
oportunidade, á que só se poderán presentar aqueles estudantes que:
1. Ou ben teñan cumprido os catro requisitos sinalados anteriormente e non teñan acadado a
puntuación suficiente para aprobar.
2. Ou ben
teñan cumprido os tres primeiros pero non se teñan presentado á proba obxectiva
na primeira oportunidade.
Aqueles estudantes que se incorporen co curso xa comenzaqdo:
1. Terán que asistir a un mínimo dun 90% das clases presenciais restantes dende
a súa incorporación
2. Terán que entregar en tempo as prácticas que se realicen a partires da súa
incorporación
3. As prácticas con data previa á súa incorporación terán que ser entregadas
no momento que lles indique o seu profesor .
O resto de normas que non entren en contradición coas anteriores seranlles de
aplicación igual que ó resto de estudantes.
Aqueles estudantes que participen programas de mobilidade saínte ou entrante
adaptaranse ás mesmas normas que o resto do estudantado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
1. ALONSO
PEREIRA, JOSE RAMON (2012). INTRODUCCION A LA HISTORIA DE LA ARQUITECTURA.
BARCELONA, REVERTE 2.
AGRASAR QUIROGA, FERNANDO (2008). EL CONOCIMIENTO DE LA ARQUITECTURA. A CORUÑA,
COAG 3.
BENEVOLO, LEONARDO (1982). DISEÑO DE LA CIUDAD (5 vol). BARCELONA, GILI 4.
QUARONI, LUDOVICO (1980). PROYECTAR UN EDIFICIO. OCHO LECCIONES DE
ARQUITECTURA. MADRID. XARAIT 5. LE
CORBUSIER (1978). HACIA UNA ARQUITECTURA. BARCELONA, POSEIDON 6.
WRIGHT, FRANK LLOYD (1978). EL FUTURO DE LA ARQUITECTURA. EL IDIOMA DE UNA
ARQUITECTURA ORGANICA. BARCELONA, POSEIDON 7. ZEVI,
BRUNO (1969). ARCHITECTTURA IN NUCE. MADRID, AGUILAR |
Bibliografía complementaria
|
|
01. IALA (2010). HERRAMIENTAS WEB Y DISEÑO DE APRENDIZAJEINTERACTIVO EN LA ENSEÑANZA TECNICA SUPERIOR. MADRID, UPM 02. IALA (2010). DOCENCIA 2.0. EXPERIENCIAS DE INTRODUCCIONA LA ARQUITECTURA. MADRID, UPM 03. IALA (2009). GENERADOR DE AFICION 2.0. GIRONA, UDG 04. IALA (2009). INTRODUCCION A LA ARQUITECTURA 2.0. VIGO,UDC/UDV/USC 05. IALA (2009). ANALISIS GRAFICO Y DOCENCIA NO PRESENCIAL.VIGO, UDC/UDV/USC 06. IALA (2009). HERRAMIENTAS WEB EN LA FORMACION INCIALDEL ARQUITECTO. VIGO, UDC/UDV/USC 07. IALA (2008). LA WEB 2.0 EN LA ENSEÑANZA DE INTRODUCCIONA LA ARQUITECTURA. GIRONA, UDG 08. BAKER, GEOFFREY (1998). ANALISIS DE LA FORMA. URBANISMOY ARQUITECTURA. BARCELONA, GILI 09. CHING, FRANCIS D.K. (1998). ARQUITECTURA: FORMA,ESPACIO Y ORDEN. BARCELONA, GILI 10. CHING, FRANCIS D.K. (1997). DICCIONARIO VISUAL DEARQUITECTUAR. BARCELONA, GILI 11. CHING, FRANCIS D.K. (1999). MANUAL DE DIBUJOARQUITECTONICO. BARCELONA, GILI 12. CLARK, ROGER YPAUSE, M. (1997). ARQUITECTURA: TEMAS DE COMPOSICION. BARCELONA,GILI 13. LEUPEN, BERNARD (1999). PROYECTO Y ANALISIS. EVOLUCIONDE LOS PRINCIPIOS EN ARQUITECTURA. BARCELONA, GILI; 14. RISEBERO, BILL (1982). HISTORIA DIBUJADA DE LAARQUITECTURA OCCIDENTAL. MADRID, BLUME 15. UNWIN, SIMON (2003). ANALISIS DE LA ARQUITECTURA.BARCELONA, GILI http://dugi-doc.udg.edu/bitstream/10256/2003/1/216.pdf |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Teoría da Arquitectura/630G02025 | Historia da Arte/630G02015 | Historia da Arquitectura 2/630G02040 |
|
|