Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aptitude para aplicar os procedementos gráficos á representación de espazos e obxectos (T) |
A2 |
Aptitude para concibir e representar os atributos visuais dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas do debuxo, incluídas as informáticas. (T) |
A64 |
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Expresión Gráfica Arquitectónica no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010 |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B7 |
Coñecer o papel das belas artes como factor que pode influír na calidade da concepción arquitectónica |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento e aplicación dos procedementos de deseño para resolver proxectos gráficos e aplicacións arquitectónicas. |
A1 A2 A64
|
|
|
Coñecemento da organización estética e expresiva das artes visuais como punto de partida para a percepción estética do entorno. |
|
B2 B7
|
|
Emprego dos elementos do voacbulario visual para a súa formalización gráfica nun soporte axeitado. |
A2
|
|
|
Emprego das técnicas fotográficas como ferramenta visual na exposición de proyectos gráficos e arquitectónicos. |
|
B4
|
|
Saber aplicar as ferramentas informáticas axeitadas a cada proxecto gráfico. |
|
|
C3
|
Deseño de páxinas web. |
|
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. COMUNICACIÓN VISUAL |
Comunicación visual na actualidade
As artes visuais. O vocabulario visual
Técnicas de presentación na actualidade |
II. IMAXE CORPORATIVA. DESEÑO DE PROGRAMAS |
Imaxe corporativa na arquitectura
Grafismo ambiental |
III. TEORÍA E PRÁCTICA DA SINALÉTICA |
O linguaxe sinalético
A cor sinalética |
IV. INFORMÁTICA APLICADA AO DESEÑO GRÁFICO. WEBs |
Creación e deseño de páxinas web
Imaxes, formatos e tamaños
Servidores e dominios |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 |
9.5 |
0 |
9.5 |
Traballos tutelados |
A1 A64 B7 |
16 |
59.5 |
75.5 |
Prácticas a través de TIC |
C3 |
0 |
14 |
14 |
Análise de fontes documentais |
B4 |
0 |
6.5 |
6.5 |
Proba obxectiva |
B2 |
0 |
1 |
1 |
Presentación oral |
B4 |
4 |
0 |
4 |
Actividades iniciais |
B2 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas ao estudantado, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Traballos tutelados |
Practica semestral que se expón a principio do semestre e desagrégase en varios apartados, cada un dos cales constitúe un bloque de aplicación dos contidos impartidos nas sesións maxistrais. Esta práctica realízase en grupo, polo que supón un traballo colaborativo e de toma de decisións compartidas.
Dentro de cada un dos apartados constituíntes da práctica tutorada, o alumno realiza de forma individual un traballo de investigacion relativo ao tema tratado no devandito bloque.
Contémplase o seguimento en forma de tutoria individualizada do traballo do alumno dentro do traballo tutorado, tanto no seu desenvolvemento presencial como non presencial. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Proba obxectiva |
Proba teórico/práctica utilizada para a avaliación da aprendizaxe, co trazo distintivo da posibilidade de determinar se o alumno alcanzou o nivel esperado de aprendizaxe. Constituirá un instrumento de medida, articulado rigorosamente, que permita avaliar capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes e actitudes.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Presentación oral |
Ao final do semestre, cada grupo debe facer unha exposición oral da práctica xeral realizada, presentando cada un dos apartados e participando todos os integrantes, durante un tempo fixado previamente. |
Actividades iniciais |
Exposición inicial dos obxectivos que se queren alcanzar ao longo do semestre vinculados co programa formativo da materia. Exposición das metodoloxías a empregar e proposta de traballos a desenvolver. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atencion concíbese como momentos presenciais de traballo do alumno co profesor en forma de tutorías en grupos moi reducidos e en tutorias individualizadas que se realizarán nas horas establecidas para ese efecto no calendario de tutorías xerais do profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A64 B7 |
Realízase durante todo o semestre nos horarios facilitados ao alumnado e cunha periodicidade tal que permita o seguimento e correción da práctica exposta. |
60 |
Proba obxectiva |
B2 |
É unha proba teórico/práctica que se utiliza para a evaluacion da aprendizaxe individual do alumnado. |
30 |
Presentación oral |
B4 |
É unha presentación por parte do estudantado do traballo realizado durante o semestre. |
10 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Costa, Joan (2007). Señalética corporativa . Barcelona : Costa Punto Com
Costa, Joan (1989). Señalética de la señalización al diseño de programas. Barcelona:CEAC
Cossu, Matteo. (2010). Usted está aqui : diseño de señalética . Barcelona:Maomao
Cohen, David (2012). A visual language : [elements of design] / David Cohen & Scott Anderson. London: Herbert Press
Heller, Steven (2012). Cien ideas que cambiaron el diseño gráfico. Barcelona:Laberinto
Martínez-Val, Juan (2004). Comunicación en el diseño gráfico : la lógica de los mensajes visuales en diseño, publicidad e Internet. Madrid: Laberinto
Mariño Campos, Ramón (2007). Diseño de páginas web y diseño gráfico : metodologías para la implementación de sitios web y para el diseño gráfico. Vigo:Ideaspropias
Knobler, Nathan (1970). El diálogo visual. Introducción a la apreciación del arte. . Aguilar
Satué, Enric (1977). El diseño gráfico en España. Historia de una forma comunicativa nueva. Alianza Editorial
Skolos, Nancy (2012). El proceso del diseño gráfico: del problema a la solución. Barcelona:Blume
Meggs, Philip B. (1991(2000 reimp.)). Historia del diseño gráfico.. Mexico:Trillas
Mathieu Lommen (2012). The book of books : 500 years of graphic innovation. London:Thames & Hudson |
|
Bibliografía complementaria
|
Sánchez Avillaneda, María del Rocío (2005). Señalética conceptos y fundamentos: una aplicación en bibliotecas.. Buenos Aires:Alfagrama |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|