Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A17 |
Aptitude para aplicar as normas técnicas e construtivas. |
A30 |
Coñecemento da organización de oficinas profesionais. |
A34 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos básicos e de execución, esbozos e anteproxectos. (T) |
A35 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos urbanos. (T) |
A67 |
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Proxectos no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010 |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B10 |
Coñecer os problemas físicos, as distintas tecnoloxías e a función dos edificios de xeito que se dote a estes de condicións internas de comodidade e protección dos factores climáticos, no marco do desenvolvemento sostible |
B11 |
Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultura da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
A17 A30 A34 A35 A67
|
B1 B2 B3 B4 B5 B10 B11
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. ARQUITECTURA PARA AS GRANDES ESCALAS |
1.1 Territorio e planificación.
1.2 Paisaxe e infraestructuras.
1.3 Arquitecturas subterráneas.
1.4 Linguaxe e dimensión na arquitectura.
1.5 Edificación en altura: o aranhaceos. |
2. A FUNCIÓN COMPLEXA. PROGRAMAS ESPECÍFICOS |
2.1 Arquitecturas para o transporte.
2.2 Arquitectura sanitaria e asistencial.
2.3 Os espazos para o traballo.
2.4 Arquitecturas para a industria.
2.5 Arquitecturas para grandes eventos. |
3. A FORMA COMPLEXA. NOVAS FERRAMENTAS PARA O DESEÑO ARQUITECTÓNICO. |
3.1 Xeometrías fractais.
3.2 As novas ciencias da complexidade.
3.3 Dinámicas non lineais, teoría do caos e sistemas auto-organizados.
3.4 Deseño paramétrico.
3.5 Arquitecturas e mundos virtuais. |
4. ARQUITECTURAS EN ENTORNOS COMPLEXOS. |
4.1 Arquitectura en condicións extremas.
4.2 Arquitectura nómada.
4.3 Arquitectura e identidade.
4.4 Arquitecturas nas periferias. |
5. FERRAMENTAS E SISTEMAS DE XESTIÓN DO PROXECTO COMPLEXO. |
5.1 Xestión de equipos multidisciplinares
5.2 Plataformas e contornas de xestión do proxecto
5.3 Contratación e tramitación administrativa |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B5 C8 |
1 |
4 |
5 |
Sesión maxistral |
B10 B11 |
6 |
0 |
6 |
Discusión dirixida |
B1 B5 C1 C7 |
5 |
0 |
5 |
Saídas de campo |
B10 B11 C8 |
4 |
0 |
4 |
Obradoiro |
A17 A30 A34 A35 A67 B2 B3 B4 C3 C4 C5 C6 |
20 |
40 |
60 |
Portafolios do alumno |
A17 C7 |
10 |
12.5 |
22.5 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos coñecementos previos. |
Sesión maxistral |
Exposición oral, complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A sesión maxistral é tamén coñecida como conferencia, método expositivo ou lección maxistral. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Saídas de campo |
A saída de campo, entendida como unha estratexia que achega de xeito consciente ao individuo coa realidade, é unha oportunidade de ensino e aprendizaxe valiosa para estudante, ao potenciar o proceso de observación, recolección de información, interpretación, formulación de conxecturas, explicacións e proxeccións que lles posibilitan interpretar a súa contorna social e o contexto cultural. |
Obradoiro |
Obradoiro de proxectos: Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes nos que se introducen coñecementos de diversas materias, sempre ao redor dun proxecto arquitectónico, onde se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc.) a través da que o alumnado desenvolve tarefas prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado das materias implicadas. |
Portafolios do alumno |
O resultado final dos traballos realizados na materia plasmarase no portafolio persoal do alumno, físico e dixital, dispoñible físicamente en papel e accesible a través da ferramenta informática para a docencia Moodle.
Se evalúan os resultados, pero a través dun proceso docente tutelado e guiado, onde o esforzo persoal e a evolución intelectual do alumno deberán aparecer reflectidos na documentación final. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Discusión dirixida |
Obradoiro |
|
Descrición |
O alumno recibe atención personalizada concernente ao traballo que está desenvolvendo na asignatura e no Taller, a través do profesor ou profesores do grupo ao que sexa asignado. No Taller, ademais, terá a posibilidade de comentar e obter revisións críticas por parte dos demais grupos, para poder contrastar opinións e criterios para confrontarlos cos propios.
O portafolio do alumno será obxecto de revisións personalizadas, para observar a súa evolución e constatar a súa autoría.
A docencia a alumnos de programas de mobilidade adaptarase a condicións pedagóxicas e de traballos tutelados especiais, así como as probas e exames de avaliación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A17 C7 |
O resultado final dos traballos realizados na asignatura plasmarase no portafolio persoal do alumno, dispoñible e accesible a través da plataforma docente Moodle.
Se evalúan os resultados, pero a través dun proceso docente tutelado e guiado, onde o esforzo persoal e a evolución intelectual do alumno deberán aparecer reflectidos na documentación final. |
40 |
Obradoiro |
A17 A30 A34 A35 A67 B2 B3 B4 C3 C4 C5 C6 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe - tanto autónoma como colaborativa - dos estudantes, baixo tutélaa do profesor e en escenarios variados (académicos, profesionais e competitivos). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade da súa propia aprendizaxe.
A docencia a alumnos de programas de mobilidade adaptarase a condicións pedagóxicas e de traballos tutelados especiais, así como as probas e exames de avaliación. |
60 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rafael Moneo (2004). INQUIETUD TEORICA Y ESTRATEGIA PROYECTUAL EN LA OBRA DE OCHO ARQUITECTOS CONTEMPORANEOS . Barcelona: Actar
Rem Koolhaas (2006). LA CIUDAD GENÉRICA. Barcelona: Gustavo Gili
Peter Zumthor (2014). PENSAR LA ARQUITECTURA . Barcelona: Gustavo Gili
Ludovico Quaroni (1980). PROYECTAR UN EDIFICIO. OCHO LECCIONES DE ARQUITECTURA . Madrid: Xarait
Ignasi de Solá-Morales (2003). TERRITORIOS. Barcelona: Gustavo Gili |
|
Bibliografía complementaria
|
Josep Muntañola i Thornberg (2004). ARQUITECTURA, MODERNIDAD Y CONOCIMIENTO. Barcelona: Edicións UPC
Steen Eiler Rasmussen (2004). LA EXPERIENCIA DE LA ARQUITECTURA: SOBRE LA PERCEPCION DE NUESTRO ENTORNO. Barcelona: Reverte
Josep María Montaner (2008). SISTEMAS ARQUITECTONICOS CONTEMPORANEOS . Barcelona: Gustavo Gili |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Proxectos 5/630G02021 | Proxectos 4/630G02016 | Proxectos 2/630G02006 | Proxectos 3/630G02011 | Proxectos 7/630G02031 | Proxectos 1/630G02001 | Proxectos 6/630G02026 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Proxectos 9/630G02041 | Proxectos 8/630G02036 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Grao/630G02059 |
|
|