Identifying Data 2017/18
Subject (*) Computing of Control Code 631510212
Study programme
Mestrado Universitario en Náutica e Transporte Marítimo
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría de Computadores
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://moodle.udc.es
General description Esta asignatura introduce os sistemas de supervisión, control e adquisición de datos (SCADA) dos buques. Estúdianse tanto a súa arquitectura xeral como os seus principios de deseño. Finalmente cúbrense os aspectos básicos dos sistemas de comunicacións e os buses de campo máis comúns a bordo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
B2 Capacidade para resolver problemas de forma efectiva.
B5 Capacidade para traballar de forma efectiva nunha contorna de traballo.
B7 Capacidade para uso das novas tecnoloxías TIC e de internet como medio de comunicación e como fonte de información.
B9 Capacidade de análise e síntese.
B10 Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos.
B11 Capacidade para organizar, planificar e resolver problemas relativos ao departamento de navegación
B12 CB6 -Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser originais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B13 CB7-Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplas (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B14 CB8-Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B16 CB10-Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
C2 Capacidade para dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita nun idioma estranxeiro
C5 Capacidade para entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Capacidade para valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Capacidade para valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C10 C10-Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
C12 C12-Capacidade para comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer a arquitectura hardware dos sistemas de control dos buques BC7
BC9
BC16
CC2
CC6
CC8
Coñecer os distintos compoñentes dun SCADA, así como a simboloxía e elementos gráficos estándar máis comúns BC7
BC9
BC16
CC2
CC6
CC8
Coñecer os aspectos básicos das comunicacións e os buses de campo máis comúns a bordo BC7
BC9
BC16
CC2
CC6
CC8
Ser capaz de manexar ferramentas informáticas para o deseño e integración dun sistema de supervisión e control BC2
BC5
BC10
BC11
BC12
BC13
BC14
CC2
CC5
CC6
CC10
CC12
Ser capaz de montar e configurar unha rede de computadores, facendo énfase na súa seguridade BC2
BC5
BC10
BC13
BC14
CC2
CC6
CC10

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. ARQUITECTURA XERAL DUN SISTEMA DE CONTROL 1.1. HARDWARE
1.2. SISTEMA DE COMUNICACIONS
1.3. SOFTWARE
TEMA 2. SISTEMAS SCADA 2.1. COMPOÑENTES
TEMA 3. RECOMENDACIÓNS DE DESEÑO 3.1. COLOR E FORMA COMO FONTES DE INFORMACIÓN
3.2. PRINCIPIOS DE SEÑALIZACIÓN
3.3. ELEMENTOS GRÁFICOS
TEMA 4. CONCEPTOS BÁSICOS DE COMUNICACIÓNS 4.1. MODOS DE TRANSMISIÓN
4.2. CODIFICACIÓN
4.3. PROTOCOLOS
4.4. TOPOLOXÍAS
TEMA 5. BUSES DE CAMPO 5.1. COMUNICACIONS MEDIANTE BUSES DE CAMPO

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech B7 B9 B10 C2 C6 C8 12 12 24
Simulation B2 B5 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C2 C6 C10 C12 4 16 20
Laboratory practice B2 B7 B10 B13 B14 C10 3 12 15
Supervised projects B2 B5 B7 B9 B10 B11 B14 B16 C2 C5 C6 C8 C10 C12 2 12 14
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Realizarase unha explicación introductoria dos contidos de cada tema. Proporcionanráselle ao alumno materiais e indicacións sobre como consultar fontes adicionais de información para profundizar no estudo do tema.
Simulation Unha vez tratados os Temas 2 e 3, os alumnos realizarán prácticas de simulación en ordenador na Aula de Informática. Deberán desenvolver un SCADA sinxelo que sexa susceptible de ser integrado nunha rede de PLCs.
Laboratory practice Unha vez tratados os Temas 4 e 5, os alumnos montarán unha rede por cable e wifi utilizando computadores, switches, routers, etc.
Supervised projects Proporánselle aos alumnos o desenvolvemento de traballos que profundicen nos conceptos explicados nas clases maxistrais. Os traballos deberán ser expostos na clase.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Guest lecture / keynote speech
Laboratory practice
Simulation
Description
SESIÓN MAXISTRAL:
Resolveranse as dúbidas sobre os conceptos teóricos na aula e no despacho do profesor.

SIMULACIÓN:
Axudarase ao alumno a manexar na aula de informática algún software específico que lle permita montar unha sinxela simulación dun SCADA.

PRACTICAS DE LABORATORIO:
O profesor estará presente no laboratorio para solucionar as dúbidas que poidan aparecer.

TRABALLOS TUTELADOS:
Orientarase ao alumno sobre cómo debe desenrolar o seu traballo e posterior presentación.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects B2 B5 B7 B9 B10 B11 B14 B16 C2 C5 C6 C8 C10 C12 A presentación dos traballos terá unha valoración de 30 puntos 30
Laboratory practice B2 B7 B10 B13 B14 C10 A montaxe e configuración dunha rede no laboratorio terá unha valoración de 30 puntos 30
Simulation B2 B5 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C2 C6 C10 C12 O desenvolvemento dun sinxelo SCADA terá una valoración de 40 puntos 40
 
Assessment comments
Na primeira oportunidade, o alumno ten dúas posibilidades de avaliación:

1. A avaliación continua. Mediante esta vía o alumno ten a posibilidade de superar a asignatura mediante o desenvolvemento e presentación dun SCADA, a participación na montaxe e configuración da rede, e a exposición dun traballo que profundice nos contidos abordados na materia. No caso de acadar máis de 50 puntos, non terá que facer a proba obxectiva final.

2. A avaliación mediante proba obxectiva final. Esta vía aplicarase cando o alumno non acade un minimo de 50 puntos ao longo do curso. Neste caso, o alumno se examinará do temario completo e o 100% da nota virá de esta proba.



Na segunda oportunidade, a única posibilidade de avaliación será a proba obxectiva final.



Os estudantes con dedicación a tempo parcial deberán respectar as datas que se fixen para a entrega das distintas tarefas, pero poderán realizar a súa presentación e defensa noutras datas e horas (de xeito presencial ou mediante videoconferencia). Asimesmo poderán realizar unha proba de resposta múltiple como alternativa ás prácticas de laboratorio.

Sources of information
Basic Rodríguez Penín, Aquilino (2012). Sistemas SCADA. Marcombo

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Operation and Automatic Control of Maritime Installations/631510213

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.