Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Controlar as boas prácticas de seguridade e saúde no traballo. |
A10 |
Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas. |
A12 |
Navegar, con seguridade e respecto ao medioambente, en Buques Tanque. |
A17 |
Adoptar as medidas axeitadas en casos de emerxencias. |
A22 |
Cargar, manipular e estibar do xeito axeitado as diferentes mercadorías transportables nun buque. |
A23 |
Asegurar o cumprimento das prescricións sobre prevención da contaminación. |
A25 |
Operar os sistemas de Prevención, control e loita contraincendios a bordo. |
A29 |
Responder correctamente ás diferentes situacións de emerxencia. |
A33 |
Protexer o medio mariño e aplicar criterios de sostibilidade ambiental ao transporte marítimo. |
A35 |
Organizar e dirixir a tripulación. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de xeito efectivo. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B5 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B6 |
Traballar de forma colaboradora. |
B7 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B8 |
Aprender en ámbitos de teleformación. |
B11 |
Capacidade de adaptación a novas situacións. |
B12 |
Uso das novas tecnoloxías TIC, e de Internet como medio de comunicación e como fonte de información. |
B13 |
Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B14 |
Capacidade de análise e síntese. |
B15 |
Capacidade para adquirir e aplicar coñecementos. |
B16 |
Organizar, planificar e resolver problemas. |
B19 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
B20 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
B22 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
B23 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
B24 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C13 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Navegar, con seguridade e respecto ao medioambiente, en buques tanque. |
A1 A10 A12 A17 A22 A23 A25 A29 A33 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B22 B23 B24
|
C6 C7 C13
|
O resultado da aprendizaxe: Navegar con seguridade e respecto ao medioambiente en buques tanque, cumpre coa obtención das competencias establecidas na Columna 1 dos Cadros STCW: A-V/1-1-1; A-V/1-2-1; A-V/1-1-2; A-V/1-1-3; A-V/1-2-2. |
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Familiarización buques tanque petroleiros y quimiqueiros. Cadro A-V/1-1-1, STCW.
Curso Modelo OMI 1.01
Familiarización buques tanque gaseiros. Cadro A-V/1-2-1, STCW.
Curso Modelo OMI 1.04
Avanzado de Petroleiros. Cadro A-V/1-1-2, STCW
Curso Modelo OMI 1.02
Avanzado de Gaseiros. Cadro A-V/1-2-2, STCW.
Curso Modelo OMI 1.05
Avanzado de Quimiqueiros. Cadro A-V/1-1-3, STCW
Curso Modelo OMI 1.03
|
Características dos cargamentos
Prevención dos riscos
Prevención da contaminación
Regulamentos e Códigos de prácticas
Proxecto e equipo de petroleiros
Característica da carga
Operacións realizadas no buque
Reparación e mantemento
Operacións de emerxencia
Regulamentos e Códigos de prácticas
Loita contra incendios
Física e química
Riscos para a saúde
Contención da carga
Contaminación
Sistema de manipulación da carga
Procedementos relativos ás operacións realizadas no buque
Prácticas de seguridade e equipo correspondente
Procedementos de emerxencia
Principios xerais das operacións de carga
Regulamentos e Códigos de prácticas
Proxecto e equipos dos quimiqueros
Características da carga
Operacións realizadas no buque
Reparación e mantemento
Operacións de emerxencia. |
|
|
|
O desenvolvemento destes subtemas(1) cumpre coa columna 2, Coñecementos, Comprensión e Suficiencia, do Convenio STCW, modificado por Manila 2010, dos seguintes Cadros:
Cadro A-V/1-1-1. Especificación das normas mínimas de competencia en formación básica para operacións de carga en petroleiros e quimiqueros.
Cadro A-V/1-2-1. Especificación das normas mínimas de competencia en formación básica para as operacións de carga en buques tanque para o transporte de gas licuado.
Cadro A-V/1-1-2. Especificación das normas mínimas de competencia en formación avanzada para operacións de carga en petroleiros.
Cadro A-V/1-1-3. Especificación das normas mínimas de competencia en formación avanzada para operacións de carga en quimiqueros
Cadro A-V/1-2-2. Especificación das normas mínimas de competencia en formación avanzada para operacións de carga en buques tanque para o transporte de gas licuado.
(1): A obtención das competencias establecidas na Columna 1 dos respectivos Cadros STCW, complétanse coa superación dos contidos relacionados nas materias complementarias a esta:
• Hixiene Naval e Riscos Laborais.
• Química
• Seguridade Marítima
• Sistemas enerxéticos e auxiliares do buque
|
|
|
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3.000 GT.
|
Cadro A-II/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns y primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT.
|
|
|
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A1 A10 A12 A25 B1 B6 B8 B12 B16 B19 |
8 |
7 |
15 |
Proba obxectiva |
A10 B1 B2 B3 B4 B13 B14 B15 B16 B22 C6 |
9 |
54 |
63 |
Sesión maxistral |
A1 A10 A12 A17 A22 A23 A25 A29 A33 A35 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B12 B13 B15 B16 B19 B20 B22 B23 B24 C6 C7 C13 |
35 |
35 |
70 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Realizaranse prácticas con equipos de seguridade e salvamento utilizados neste tipo de buque. Así mesmo, realizaranse prácticas operacionales no simulador. A1, A10, A12, A23, A25, A27, B1, B6, B8, B11, B12, C1 e C2. |
Proba obxectiva |
Realizaranse probas parciais de cada un dos catro temas e unha proba final conxunta de toda a materia. Tanto os exames ordinarios como os extraordinarios rexeranse polo mesmo formato. B2, B3, B5, B7, B13, B14, B15, B16, C1 e C2. Neste contexto aplicaranse as competencias específicas da titulación adquiridas en prácticas de laboratorio e sesións maxistrais. |
Sesión maxistral |
Realizaranse sesións maxistrais, incluíndo profesionais de recoñecido prestixio. A1, A10, A12, A17, A22, A23, A25, A27, A29, A33, A35, B1, B7, B8, B11, B12, C1 e C2. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Á parte das horas de tutorías establecidas para todo o alumnado da materia, establécense 2 horas para alumnos con necesidades. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A10 B1 B2 B3 B4 B13 B14 B15 B16 B22 C6 |
Valorásese cun 70% o exame escrito ..... |
70 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A10 A12 A25 B1 B6 B8 B12 B16 B19 |
Valorarase a asistencia a ditas prácticas. |
15 |
Sesión maxistral |
A1 A10 A12 A17 A22 A23 A25 A29 A33 A35 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B11 B12 B13 B15 B16 B19 B20 B22 B23 B24 C6 C7 C13 |
Valorarase a asistencia ás devanditas sesións |
15 |
|
Observacións avaliación |
O sistema de avaliación cumpre cos criterios de avaliación da competencia recollidos na Columna 4 dos seguintes Cadros do Convenio STCW, modificado por Manila 2010:
Cadro A-V/1-1-1. Especificación das normas mínimas de competencia en formación básica para operacións de carga en petroleiros e quimiqueros.
Cadro A-V/1-2-1. Especificación das normas mínimas de competencia en formación básica para as operacións de carga en buques tanque para o transporte de gas licuado.
Cadro A-V/1-1-2. Especificación das normas mínimas de competencia en formación avanzada para operacións de carga en petroleiros.
Cadro A-V/1-1-3. Especificación das normas mínimas de competencia en formación avanzada para operacións de carga en quimiqueros
Cadro A-V/1-2-2. Especificación das normas mínimas de competencia en formación avanzada para operacións de carga en buques tanque para o transporte de gas licuado.
Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recolleito no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.
As probas parciais forman parte da avaliación continua, por tanto para poder acollerse a elas a asistencia ás sesións maxistrais e ás prácticas ha de ser dun 80%.
Nas prácticas inclúese, sempre que sexa posible, a visita nos veleiros a buques tanque atracados: petroleiros, gaseros e quimiqueros.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA DA MATERIA:
BUQUES TANQUES PETROLEIROS
Manual de Carga y Seguridad para Buques Tanques IMO
Guía Internacional para Petroleros y Terminales, IMO
Lavado con crudo y Empleo del Gas Inerte. Moreno Isaac.
Tanker Handbook for Deck. Officers. Batist, G.
Supertankers, Anatomy; Operations. Solly Raymond.
Practical Petroleum Tables for ship use. ASTM
Código para la construcción y equipo de Buques Tanques Petroleros.
Tanker Cargo Handling. R Terford.
SOLAS IMO. MARPOL. IMO.
Safety in Oil Tankers International Chamber of Shipping, Carthusian Court, 12 Carthusian Street, London,
ICS/OCIMF/IAPH, International Safety Guide for Oil Tankers and Terminals Witherby and Co. Ltd., 32/36 Aylesbury Street, London
International Chamber of Shipping/Oil Companies International Marine Forum, Ship to Ship Transfer Guide (Petroleum)Witherby and Co. Ltd., London) (ISBN 0-948691-49-2)
International Chamber of Shipping Oil Companies International Marine Forum Seas Guide for Oil Tankers(Retention of oíl residuos on board) (Witherby and Co. Ltd., London) (ISBN 0-948691-15-8)
Guide to Helicopter/Ship Operations
Contaminación Marina. Instituto Marítimo Español. 2008.
Revista Naval, Carlos Rodríguez Vidal, 2003
Manual de Lavado con crudo y gas inerte. José Luís Chinea López, Vicente Hernández Santaella. COMME.
Gas inerte, limpieza de tanques y desgasificación en buques petroleros. David Dios Lustres.
El buque tanque. Capitán I.G. Reigadas.
>Manual del buque tanque. José Eloy García Tobío.
Los buques tanque y su clasificación. Guillermo Ricardo Gadea.>
Gestión técnica de superpetrolero tipo. Nuria Vázquez Couso.
Gas inerte, limpieza de tanques y desgasificación en buques petrolerosLiquified Petroleum Gas Tanker Practice. WOOLCOTT.
Gas Natural Licuado, Particularidades de su Transporte por Mar. Subsecretaria de la MME
Code for existing Ships carrying L.G. in Bulk.
Convenio Internacional para la Seguridad de la Vida Humana en el Mar, Convenio SOLAS
Convenio Internacional sobre normas de Formación, Titulación y Guardia para la Gente de Mar (STCW/95, Convenio de Formación).
Código Internacional para la construcción y el equipo de buques que transporten gases licuados a granel (Código CIG). OMI.
Tanker Safety Guide: Liquified Gas. The International Chamber of Shipping (ICS).
Tanker Safety Training: Liquiefied Gas, specialised level. Seamanship International. 2007.
Curso de termodinámica aplicada. Subsecretaría Marina Mercante.
Principios para el manejo del gas licuado. Witherby and Co, Ltd.
LNG, vessels ICS, Londres. Shipping world and shipbuider, revista.
El gas natural y sus apliaciones. Gas Natural, SA. Madrid.
Curso de gaseros. Francisco Rodríguez Doval. ISM.
“Hispania Spirit”. Pablo Nieto Moares. 2008.
Planificación y organización de las operaciones de carga y descarga a bordo del LPG “Celanova”. Alsira Salgado Don. 2007.
Tanker Jetty Safety. Management of the ship/shore interrace.Seamanship International. 2007.
Model Course 1.04. Basic Training for liquified gas tanker cargo operations. IMO.
Model Course 1.06. Specialized training for liquified gas tanker. IMO
|
Bibliografía complementaria
|
(). . |
Apuntes del profesor. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Hixiene Naval e Riscos Laborais/631G01104 | Química/631G01107 | Seguridade Marítima/631G01211 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Sistemas Enerxéticos e Auxiliares do buque/631G01204 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para a obtención dos certificados de especialidade:
- Familiarización buques Petroleiros/Quimiqueros
- Familiarización buques tanque de gas licuado.
- Avanzado Petroleiros.
- Avanzado Gaseros.
- Avanzado Quimiquero,
é necesaria a superación destas materias.
A maiores, e debido ás Emendas de Manila, a partir do curso 2015-2016, o alumno deberá testemuñar a realización de 7,5 horas de simulador en cada unha das partes: avanzado petroleiros, avanzado gaseros e avanzado quimiqueros. |
|