Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 - Capacidade para a realización de inspeccións, medicións, valoracións, taxacións, peritacións, estudos, informes, planos de labores e certificacións nas instalacións do ámbito da súa especialidade. |
A11 |
CE11 - Observar prácticas de seguridade no traballo, no ámbito da súa especialidade. |
A17 |
CE17 - Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. |
A18 |
CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica. |
A30 |
CE42 - Operar, reparar, manter, reformar, optimizar a nivel operacional as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña, como motores alternativos de combustión interna e subsistemas; turbinas de vapor, caldeiras e subsistemas asociados; ciclos combinados; propulsión eléctrica e propulsión con turbinas de gas; equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control do buque; as instalacións auxiliares do buque, tales como instalacións frigoríficas, sistemas de goberno, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, separadores de sentinas, grupos electróxenos, etc. |
A32 |
CE44 - Coñecer o balance enerxético xeral, que inclúe o balance termo-eléctrico do buque, ou sistema de mantemento da carga, así como a xestión eficiente da enerxía respectando o medio. |
A39 |
CE46 - Operar alternadores, xeradores e sistemas de control. |
A40 |
CE47 - Operar a maquinaria principal e auxiliar e os sistemas de control correspondentes. |
A47 |
CE32 - Utilizar as ferramentas manuais e o equipo de medida e proba eléctrico e electrónico para a detección de avarías e as operacións de mantemento e reparación. |
A53 |
Realizar operacións de mantemento e explotación óptima de instalacións marítimo - industriais. |
A54 |
Operar, reparar, manter e optimizar a nivel operacional as instalacións industriais relacionadas coa enxeñaría mariña, como motores alternativos de combustión interna e subsistemas; turbinas de vapor e de gas, caldeiras e subsistemas asociados; ciclos combinados; equipos eléctricos, electrónicos, e de regulación e control; as instalacións auxiliares, tales como instalacións frigoríficas, instalacións de aire acondicionado, plantas potabilizadoras, grupos electróxenos, etc. |
A55 |
Coñecer o balance enerxético xeral, incluíndo o balance termo-eléctrico, así como a xestión eficiente da enerxía respectando o medio. |
A57 |
Utilizar as ferramentas manuais e os equipos de medida para a detección de avarías e as operacións de montaxe e mantemento. |
A58 |
Observar o cumprimento da lexislación vixente neste ámbito. |
A61 |
CE36 - Contribuir á seguridade das persoas e do buque |
A62 |
CE52 - Exercer como oficial ETO da Mariña Mercante, logo de superados os requerimentos esixidos pola Administración Marítima |
A63 |
CE53 - Supervisar o funcionamento dos sistemas eléctricos, electrónicos e de control |
A66 |
CE56 - Facer funcionar, manter e xestionar os sistemas de enerxía eléctrica de máis de 1000 Voltios |
A68 |
CE58 - Manter e reparar o equipo eléctrico e electrónico |
A71 |
CE61 - Manter e reparar os sistemas eléctricos, electrónicos e automáticos de control da maquinaria de cuberta e do equipo de manipulación da carga |
A72 |
CE62 - Manter e reparar os sistemas de control e seguridade do equipo de fonda |
B2 |
CT2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B4 |
CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
CT5 - Traballar de forma colaboradora. |
B10 |
CT10 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
C3 |
C3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
C8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C9 |
CB1 - Demostrar que posúen e comprenden coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e que inclúe coñecementos procedentes da vanguardia do seu campo de estudo |
C10 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
C12 |
CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
C13 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Esta asignatura pretende capacitar al alumno para: Analizar circuitos electricos, realizar medidas eléctricas, conocer y manejar la aparamenta electrica, conocer las máquinas eléctricas, sus principios de funcionamiento y conocer las instalaciones eléctricas títpicas de los buques mercantes |
A1 A11 A17 A18 A30 A32 A39 A40 A47 A53 A54 A55 A57 A58 A61 A62 A63 A66 A68 A71 A72
|
B2 B4 B5 B10 B11
|
C3 C6 C8 C9 C10 C12 C13
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Electrotecnia |
Análisis de circuitos eléctricos en AC y DC
Análisis de circuitos trifásicos.
Mediciones eléctricas
Aparamenta eléctrica
Circuitos Magnéticos.
Conocimientos básicos de las operaciones que ayudan a controlar los riesgos: medidas contra la formación de cargas electrostáticas
Conocimientos básicos de los riesgos que entrañan las operaciones de los buques tanque, que comprenden:
.6 fuentes de ignición, incluidos los riesgos que entrañan las cargas electrostáticas |
Máquinas Eléctricas |
Sistemas de generación de electricidad
Motores
Transformadores
Bobinados
Preparar, poner en marcha, acoplar y permutar generadores
motores de inducción, métodos de arranque.
Construcción y funcionamiento del equipo eléctrico para efectuar pruebas y mediciones.
Medidas de seguridad que deben adoptarse para trabajos de reparación y mantenimiento, incluido el aislamiento seguro de las máquinas y el equipo de a bordo, antes de permitir que el personal trabaje en tal equipo o maquinaria.
Mantenimiento y reparación de equipo y sistemas eléctricos, cuadros de conmutación,motores eléctricos, generadores y equipo y sistemas eléctricos de corriente continua.
Detección de defectos eléctricos de funcionamiento de las máquinas, localización de fallos y medidas para prevenir las averías. |
Sistemas Eléctricos do Buque |
Instalaciones de alta tensión
Instalaciones Eléctricas Navales
Introducción a la Propulsión Eléctrica Naval
Automatización por contactores |
Prácticas de Laboratorio |
Las procedentes sobre cada parte teórica |
The development and overcoming of these contents, together with those corresponding to other subjects that include the acquisition of specific competencies of the degree, guarantees the knowledge, comprehension and sufficiency of the competencies contained in Table AIII / 2, of the STCW Convention, related to the level of management of First Engineer Officer of the Merchant Navy, on ships without power limitation of the main propulsion machinery and Chief Engineer officer of the Merchant Navy up to a maximum of 3000 kW. |
Table A-III / 2 of the STCW Convention.
Specification of the minimum standard of competence for Chief Engineer Officers and First Engineer Officers on ships powered by main propulsion machinery of 3000 kW or more.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A11 A17 A18 A30 C6 C8 |
29 |
51 |
80 |
Laboratory practice |
A39 A40 A47 A54 A57 B4 B5 B11 |
8 |
8 |
16 |
Problem solving |
A32 A55 B2 |
6 |
6 |
12 |
ICT practicals |
B10 C3 C9 C12 C13 |
6 |
6 |
12 |
Document analysis |
A18 |
6 |
6 |
12 |
Case study |
C10 |
6 |
6 |
12 |
|
Personalized attention |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Sesión expositiva general con resolución de dudas de temas anteriores |
Laboratory practice |
Prácticas de mediciones eléctricas diversas
Montajes sobre paneles didacticos.Toma de resultados. |
Problem solving |
A partir de boletín de problemas propuestos por el profesor, resolución por parte del alumno, corrección y resolución en sesión de grupo grande. |
ICT practicals |
Planteamiento de trabajos a resolver mediante la utilización de las TIC |
Document analysis |
Búsqueda de información. Criterios. Intercambio de documentación entre el grupo. |
Case study |
Propuesta de casos prácticos que impliquen toma de decisiones acerca de posibles soluciones técnicas. Criterios de elección. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Laboratory practice |
Problem solving |
ICT practicals |
Document analysis |
|
Description |
Con atención orientada al afianzamiento de conceptos fundamentales
Prácticas en laboratorio con atención especial a observar la seguridad para evitar accidentes
Problemas orientados a ejercitarse en la aplicación de los conceptos teóricos anteriormente expuestos.
Aplicación de TIC para resolución de forma individual, con utilización de sofware recomendado.
A través del resultado de búsqueda de fuentes documentales, selección de la misma, y extracción de conceptos de interés. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A39 A40 A47 A54 A57 B4 B5 B11 |
En el laboratorio :a partir de la elaboración del esquema eléctrico, montaje y toma de resultados mediante las oportunas mediciones. |
20 |
Problem solving |
A32 A55 B2 |
Partiendo de los problemas propuestos, evaluación del proceso de resolución y de resultados |
40 |
ICT practicals |
B10 C3 C9 C12 C13 |
Comprobación del cumplimiento de objetivos planteados evaluando la correcta aplicación de los recursos. |
30 |
Document analysis |
A18 |
Evaluación del trabajo individual analizando la capacidad de extracción de conceptos en distintas fuentes |
10 |
|
Assessment comments |
Los porcentajes son solamente una primera aproximación.Los criterios de evaluación contemplados en los cuadros A-III/1 y A-III/2 del Código STCW y sus enmiendas relacionados con esta materia se tendrán en cuenta a la hora de diseñar y realizar la evaluación.
Con la evaluación se trata de comprobar las competencias
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Mathematics I/631G02151 | Physics I/631G02153 | Informatics/631G02154 | English/631G02155 | Mathematics II/631G02156 | Physics II/631G02158 | Mathematics III/631G02260 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Sería deseable un conocimiento previo de la hoja de Cálculo EXCEL |
|