Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A13 |
CE13 - Levar a cabo automatizacións de procesos e instalacións marítimas. |
A15 |
CE15 - Manexar correctamente a información procedente da instrumentación e sintonizar controladores, no ámbito da súa especialidade. |
A18 |
CE18 - Redacción e interpretación de documentación técnica. |
A38 |
CE45 - Manter os sistemas de maquinaria naval, incluídos os sistemas de control. |
A40 |
CE47 - Operar a maquinaria principal e auxiliar e os sistemas de control correspondentes. |
A41 |
CE48 - Operar os sistemas de bombeo e de control correspondentes. |
A63 |
CE53 - Supervisar o funcionamento dos sistemas eléctricos, electrónicos e de control |
A68 |
CE58 - Manter e reparar o equipo eléctrico e electrónico |
B1 |
CT1 - Capacidad para gestionar los propios conocimientos y utilizar de forma eficiente técnicas de trabajo intelectual |
B2 |
CT2 - Resolver problemas de forma efectiva. |
B4 |
CT4 - Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B10 |
CT10 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica. |
B11 |
CT11 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas. |
C6 |
C6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C10 |
CB2 - Aplicar os coñecementos no seu traballo ou vocación dunha forma profesional e poseer competencias demostrables por medio da elaboración e defensa de argumentos e resolución de problemas dentro da área dos seus estudos |
C11 |
CB3 - Ter a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuicios que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
C12 |
CB4 - Poder transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
C13 |
CB5 - Ter desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Resolver eficientemente problemas de automatización e control de instalacións mariñas. |
A13 A15 A18 A38 A40 A41
|
B1 B2 B4 B11
|
C6 C10 C11 C13
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa para a toma de decisións acertadas e resolver os problemas presentados dentro da contorna da tecnoloxía mariña. |
A15 A18
|
B1 B4 B10 B11
|
C6 C10 C11 C12 C13
|
A análise e síntese de problemas técnicos da contorna marítima. |
A15 A18 A63 A68
|
B1 B4 B10 B11
|
C6 C10 C11 C12 C13
|
Aplicar o coñecemento á solución de problemas de automatización e control de equipos e instalacións mariñas. |
A13 A15 A18 A38 A40 A41
|
B1 B2 B4 B11
|
C6 C10 C11 C12 C13
|
Planificar, organizar e tomar decisións eficientes co obxecto de resolver problemas de automatización propios da tecnoloxía mariña. |
A13 A15 A18 A38 A40 A41 A63 A68
|
B1 B2 B4 B10 B11
|
C6 C10 C11 C12 C13
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Manexo de ferramentas de simulación e deseño de sistemas de automatización en tecnoloxía mariña. |
- Manexo das ferramentas de simulación.
- Simulación dous sistemas dinámicos das plantas mariñas. |
Deseño e Implementación de estruturas de control aplicadas á tecnoloxía mariña. |
- Sistemas de control de plantas e instalacións mariñas
- Reguladores aplicados a automatización dás plantas e instalacións mariñas.
- Metodoloxías de axuste de controladores.
- Reguladores adaptativos, e optimización do funcionamento |
Modelización dos sistemas de automatización de instalacións e plantas de buques e artefactos mariños. |
- Arquitecturas das plantas e instalacions mariñas.
- Modelos matemáticos das plantas e instalacións mariñas. |
Integración de sistemas de control para a automatización de instalacións mariñas.
Arquitecturas, condución/operación e mantemento dos sistemas de automatización de instalacións mariñas. |
- Arquitecturas avanzadas de control:
- Aplicacións a instalacións mariñas.
- Probas de funcionamento e rendemento de sistemas de vixilancia, de dispositivos de control automático e de dispositivos protectores. |
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Máquinas da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 kW. |
Cadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a los Jefes de máquinas y Primeros Oficiales de máquinas de buques cuya máquina propulsora principal tenga una potencia igual o superior a 3000 kW. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A13 A15 A18 A38 A40 A41 A53 A58 B1 B2 B4 B10 B11 C6 C10 C11 C12 C13 |
5 |
38 |
43 |
Solución de problemas |
A13 A15 A18 A38 A40 A41 A53 B1 B2 B4 B11 C6 C10 C11 C13 |
18 |
10 |
28 |
Prácticas de laboratorio |
A13 A15 A38 A40 A41 B2 B4 B11 C13 C11 |
9 |
15 |
24 |
Presentación oral |
A13 A15 A18 A38 B1 B2 B4 B10 C11 C12 |
1 |
12 |
13 |
Sesión maxistral |
A15 A40 A53 A58 B1 B2 B4 B10 B11 |
27 |
0 |
27 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
A proba obxectiva escrita ten o obxectivo de comprobar se o alumno adquiriu as competencias fixadas como obxectivo desta materia. |
Solución de problemas |
Durante sesións de docencia interactiva exporanse supostos prácticos para a súa resolución. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de prácticas de laboratorio sobre os equipos dispoñibles no laboratorio e mediante simulación, resolvendo distintos supostos prácticos que se propoñan durante o curso. |
Presentación oral |
Exposición audiovisual dun tema proposto utilizando de maneira preferente as TIC. Realizarase en grupos con número de membros adecuado á tarefa. |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento dos contidos teóricos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Proba obxectiva |
Presentación oral |
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Trátase de orientar ao alumno naquelas cuestións relativas á materia impartida e que resulten de especial dificultade para a súa comprensión ou realización. As canles de información e contacto serán a Facultade Virtual e as titorías individualizadas que se desenvolven durante seis horas ao longo da semana. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A13 A15 A18 A38 A40 A41 A53 A58 B1 B2 B4 B10 B11 C6 C10 C11 C12 C13 |
A proba obxectiva escrita ten o obxectivo de comprobar se o alumno adquiriu as competencias fixadas como obxectivo desta materia. |
60 |
Presentación oral |
A13 A15 A18 A38 B1 B2 B4 B10 C11 C12 |
Exposición audiovisual dun tema proposto utilizando de maneira preferente as TIC. Realizarase en grupos con número de membros adecuado á tarefa. |
15 |
Prácticas de laboratorio |
A13 A15 A38 A40 A41 B2 B4 B11 C13 C11 |
Realización de prácticas de laboratorio sobre os equipos dispoñibles no laboratorio e mediante simulación, resolvendo distintos supostos prácticos que se propoñan durante o curso. |
25 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia hai que obter unha puntuación mínima de 50 puntos sobre 100. A nota final obterase sumando as puntuacións obtidas en Prácticas de Laboratorio, Presentación Oral e Proba obxectiva. No caso de que non se realizaron as actividades de Presentación Oral e
Prácticas de laboratorio, a nota final será a nota ponderada da proba
obxectiva. As notas de cada un dos apartados só serán válidas durante o curso académico no que se obteñan. Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-III/1 e A-III/3 do Código STCW, e recolleitos no Sistema de Garantía de Calidade, están presentes no deseño e realización da avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
K.J. Astrom K.J. , T. Hagglund (1995) PID Controllers Theory Design and Tuning K.J. Astrom K.J. , T. Hagglund (2006) Advanced PID Control
G. Boyd , L. Jackson (2013) Reeds Vol10: Instrumentation and
Control Systems (Reeds Marine Engineering andTechnology Series) P. Albertos, I. Mareels (2010) Feedback and Control for Everyone ANSI/ISA-S5.1-1984 (R 1992) Instrumentation Symbols and Identification F. A. Meier, C. A. Meier (2004) Instrumentation and Control Systems Documentation K.J. Astrom, B. Witternmark (2011) Computer Controlled
Systems: Theory and Design Recursos disponibles en el Campus Virtual da Universidade da Coruña https://moodle.udc.es/ |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos de Regulación e Control/631G02257 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|