Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidad para plantear y resolver los problemas matemáticos que puedan plantearse en el ejercicio de la profesión. En particular, conocer, entender y utilizar la notación matemática, así como los conceptos y técnicas del álgebra y del cálculo infinitesimal, los métodos analíticos que permiten la resolución de ecuaciones diferenciales ordinarias y en derivadas parciales, la geometría diferencial clásica y la teoría de campos, para su aplicación en la resolución de problemas de Ingeniería Civil. |
A2 |
Uso y programación de ordenadores. |
A3 |
Capacidad para resolver numéricamente los problemas matemáticos más frecuentes en la ingeniería, desde el planteamiento del problema hasta el desarrollo de la formulación y su implementación en un programa de ordenador. En particular, capacidad para formular, programar y aplicar modelos numéricos avanzados de cálculo, así como capacidad para la interpretación de los resultados obtenidos en el contexto de la ingeniería civil, la mecánica computacional y/o la ingeniería matemática, entre otros. |
A4 |
Comprensión de la aleatoriedad de la mayoría de los fenómenos físicos, sociales y económicos, que permite actuar de la forma correcta en la toma de decisiones ante la presencia de incertidumbre y efectuar análisis y crítica racional de actuaciones. |
A5 |
Capacidad para resolver los problemas físicos básicos de Ingeniería Civil, y conocimiento teórico y práctico de las propiedades físicas, químicas, mecánicas y tecnológicas de los materiales de construcción más utilizados en construcción. |
A6 |
Capacidad para documentarse, obtener información y aplicar los conocimientos de materiales de construcción en sistemas estructurales. Conocimientos de la relación entre la estructura de los materiales y las propiedades mecánicas que de ella se derivan, incluyendo la caracterización microestructural. Conocimiento, comprensión y capacidad para aplicar los métodos, procedimientos y equipos que permiten la caracterización mecánica de los materiales, tanto experimentales como analíticos. |
A7 |
Comprensión y dominio de los conceptos básicos sobre las leyes generales del movimiento mecánico y del equilibrio de los cuerpos materiales, y capacidad para su aplicación en la resolución de problemas de Mecánica. |
A25 |
Conocimiento y comprensión del funcionamiento de los ecosistemas y los factores ambientales con el fin de inventariar el medio, aplicando metodologías de valoración de impactos para su empleo en estudios y evaluaciones de Impacto Ambiental. |
A35 |
Capacidad para concretar ante un problema constructivo alternativas válidas y elegir la óptima, previendo los problemas de su construcción. |
A36 |
Conocimiento del marco técnico, económico y legislativo, así como los procedimientos constructivos, la maquinaria de construcción y las técnicas de planificación de las obras. |
B1 |
Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio |
B2 |
Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B6 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B8 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B9 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B10 |
Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo. |
B11 |
Entender y aplicar el marco legal de la disciplina. |
B12 |
Comprensión de la necesidad de actuar de forma enriquecedora sobre el medio ambiente contribuyendo al desarrollo sostenible. |
B13 |
Compresión de la necesidad de analizar la historia para entender el presente. |
B14 |
Capacidad para organizar y dirigir equipos de trabajo así como de integrarse en equipos multidisciplinares. |
B15 |
Claridad en la formulación de hipótesis. |
B16 |
Capacidad de autoaprendizaje mediante la inquietud por buscar y adquirir nuevos conocimientos, potenciando el uso de las nuevas tecnologías de la información y así poder enfrentarse adecuadamente a situaciones nuevas. |
B17 |
Capacidad para aumentar la calidad en el diseño gráfico de las presentaciones de trabajos. |
B18 |
Capacidad para aplicar conocimientos básicos en el aprendizaje de conocimientos tecnológicos y en su puesta en práctica. |
B19 |
Capacidad de realizar pruebas, ensayos y experimentos, analizando, sintetizando e interpretando los resultados. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como por escrito, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C2 |
Dominar la expresión y la comprensión de forma oral e escrita de un idioma extranjero. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de la vida. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Expor e resolver dun modo teórico os problemas físico-matemáticos relacionados coa Enxeñería Civil. En particular, coñecer, entender e utilizar a notación matemática, así como os conceptos, os principios físicos básicos e os métodos analíticos que permiten a resolución de devanditos problemas. |
A1 A4 A5
|
B8 B16 B19
|
|
Aplicar os coñecementos teóricos adquiridos na resolución de problemas que se expón en traballos propios do exercicio profesional, tomando como modelo exemplos analizados nos exercicios da materia, pero sabendo á vez introducir as variacións das condicións de contorno que impoña a propia realidade. |
A1 A7
|
B17 B18
|
|
Coñecer as características básicas a nivel de comportamento físico-estrutural dos materiais máis empregados na Enxeñería Civil. |
A4
|
|
|
Comprobar os coñecementos teóricos adquiridos achega do comportamento físico-estrutural dos materiais en exemplos concretos da súa aplicación en traballos de Enxeñería Civil. Influencia de condicionantes externos de todo tipo (climáticos, económicos, ambientais, esforzos a soportar, etc). |
A4
|
B14
|
C6
|
Reciclaxe continúo de coñecementos no ámbito global de actuación da Enxeñería Civil. Comprender a importancia da innovación na profesión. |
A1 A2
|
B8 B14
|
|
Facilidade para a integración en equipos multidisciplinares. Capacidade para organizar e dirixir equipos de traballo. Traballar de forma colaborativa. Comunicarse de xeito efectivo nunha contorna de traballo |
|
B5 B7 B15
|
C1 C2 C8
|
Capacidade de traballo persoal, iniciativa para o aprendizaxe utilizando as novas tecnoloxiasda información. |
|
B1 B2 B3 B4 B8
|
C7
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1 C2
|
Utilizar as ferramentas básicas da Tecnoloxía da Información no eido dos traballos experimentais e conceptuais |
A2
|
B10
|
C3
|
Plantexamento dos problemas cara ó ben común entendendo o emprendemento como algo fundamental no futuro da profesión. |
|
B1 B3 B6 B11 B12 B13
|
C4 C5
|
Capacidade de consulta nas bases de datos en distintos idiomas para a elaboración de informes e traballos, tanto de xeito individual como colectivo.
|
|
B9
|
|
Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos, analizando, sintetizando e interpretando os resultados. |
A1 A35 A36
|
|
|
Comprender que o emprendemento e una laboura importante nun enxeñeiro. Decatarse da preparación o longo da vida para fomentar un uso responsable dos recursos do meio ambente, á vez que se fai un análisis crítico da sociedade na que se desenvolve como profesional |
|
B1 B3
|
C5
|
Principios básicos para analizar e comprender como as características das estruturas inflúen no seu comportamento, así como coñecer as tipoloxías máis usuais na Enxeñería Civil. |
A1 A5
|
B8
|
|
Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías en problemas prácticos relacionados coa materia. |
A2 A3 A6
|
B10
|
C3 C6
|
Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio ambiente contribuíndo ao desenvolvemento sostible. |
A25
|
B6 B12 B14
|
C4 C6
|
Capacidade de análise, síntese e estructuración da información e as Ideas. Claridade na formulación de hipótese. Capacidade de abstracción. |
A1 A5 A35
|
B1
|
|
Capacidade de enfrontarse a situacións novas. Resolver problemas de forma efectiva. Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
A1
|
B3 B8 B9 B11 B13
|
|
Capacidade de autoaprendizaje usando as novas tecnoloxías da información, facendo experimentos e labouras no laboratorio |
A1
|
B16 B18 B19
|
C8
|
Habilidad para facer bocetos e acadar resultados mediante esquematizacións |
|
B17
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Calor e termodinámica |
A calor e a súa medida. Cambios de estado. Transmisión da calor. Primeiro principio da termodinámica. Segundo principio da termodinámica. Máquinas térmicas |
Tema 2. Electrostática |
Principios fundamentais da electrostática. Campo eléctrico. Enerxía potencial de punto. Función potencial do campo electrostático. Enerxía asociada a un campo eléctrico. |
Tema 3. Campo eléctrica na materia |
Condutores cargados en equilibrio. Fenómenos de influencia. Condensadores. Dieléctricos. |
Tema 4. Corrente continua |
Conceptos fundamentais. Forza electromotriz. Circuitos eléctricos |
Tema 5. Campo magnético |
Conceptos fundamentais. Forza de Lorentz e as súas aplicacións. Lei de Biot e Savart. Lei de Ampere. Correntes inducidas. |
Tema 6. Mecánica de fluidos |
Conceptos Básicos. Hidrostática. Tensión superficial. Capilaridade. |
Tema 7. Movementos Ondulatorios |
Conceptos fundamentais. Ecuación xeral de ondas. Enerxía das ondas. Efecto Doppler. Ondas estacionarias. Difracción, reflexión e refracción. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A4 B8 B11 B12 B13 B15 B1 B6 B7 C2 C4 C5 C6 C7 |
20 |
20 |
40 |
Proba oral |
B14 C1 |
8 |
0 |
8 |
Proba mixta |
A5 A35 B9 B2 B4 |
5 |
10 |
15 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A3 A7 B10 B3 B5 B16 B17 B18 B19 C8 C3 |
10 |
20 |
30 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A6 A25 A36 |
24 |
24 |
48 |
|
Atención personalizada |
|
9 |
0 |
9 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Consistirán basicamente en explicacións teóricas dos distintos apartados do temario. Ademais se contextualizará cada tema dentro das súas posibles aplicacións prácticas durante a vida profesional.
|
Proba oral |
Resumo esquemático de principios e fórmulas que se consideran esenciais e que deben ser memorizadas ou arquivadas dalgún modo por resultar ferramentas de traballo imprescindibles para ao alumno e para o futuro traballador. |
Proba mixta |
Proba que comprende tanto preguntas teóricas breves como exercicios prácticos.
|
Prácticas de laboratorio |
Realización de prácticas de laboratorio relacionadas con temario, para observa-la aplicación práctica dos coñecementos teóricos adquiridos. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios propostos relacionados con toda a teoría explicada. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Habilitaranse horas de tutoría, ben individuais ben colectivas, para a solución das dificultades que poidan aparecer no transcurso do cuadrimestre. Así mesmo os profesores atenderán por correo electrónico as dúbidas puntuais que os alumnos consúltenlles.
Ademais do antedicho os profesores titulares da materia monitorizarán as prácticas no laboratorio. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba oral |
B14 C1 |
Pequenos exames teóricos ao longo do curso consistentes no resumo ante os compañeiros de temas dados en clases anteriores que demostren o seguimento da materia por parte do alumno. |
2 |
Proba mixta |
A5 A35 B9 B2 B4 |
Realización dos exames organizados na planificación xeral do curso. |
90 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A2 A3 A7 B10 B3 B5 B16 B17 B18 B19 C8 C3 |
Avaliaranse tanto a actitude do alumno no laboratorio e a memoria das prácticas realizadas |
8 |
|
Observacións avaliación |
<p>A asistencia a clase e a participación así como os resultados obtidos en probas "sorpresa" servirán só para redondear ou definir a nota final.</p><p>O 10 % correspondente ás prácticas de laboratorio teránse en conta só cando o alumno acade a lo menos un 3.5 sobre 9 na proba mixta</p><p>Na mesa de la proba só se poderá ter instrumentos de escritura, calculadora e DNI</p><p>Os teléfonos móviles deberán estar en todo momento desconectados e gardados non puidiendo ser utilizados nin para consultar a hora</p><p>A folla de exame se volteará cando o indique o profesor/a</p><p>Deberán numerarse as follas correctamente e asinarse na primeira e na última folla do exame ó final do mesmo. Non se poderá facer o exame con lápis nin usar ningún tipo de corrector</p><p>Cada alumno estará atento únicamente ó seu exame, calquerar intento de botar unha ollada ó exame dun compañeiro supondrá a pérdida de 1,5 puntos. En caso de reincidencia retiraráse o exame.</p><p>En caso de transmisión de información entre alumnos, o exame lles será retirado ós dous.</p><p>La duración do exame será fixada polo profesor ó comezo do mesmo non habendo tempo extra, salvo indicación en contrario.</p><p>Cando se remate o exame deixarase volto enriba da mesa e o alumno se marchará sen facer ruido nin comentario alguno, en caso contrario poderá ser sancionado coa pérdida de 1,5 puntos.</p><p>A data e hora da revisión serán únicas, só se atenderán excepcións que estén moi xustificadas e dun xeito previo.</p><p>Pasarase lista antes darevisión, non puidiendo incorporarse á mesma alumnos que cheguen con posterioridade
</p><p> Os mesmos criterios serán aplicados na oportunidade de xulio </p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rossell (). Física general. Ed. AC
Burbano de Ercilla (). Física General. Tebar
Alonso y Finn (). Física I y II. Fondo Educativo Interamericano
Sears, Zemansky, Young, Freedman (2013). Física Universitaria. Pearson
Beer y Johston (). Mecánica vectorial para ingenieros. Ed. Mc Graw-Hill |
Os apuntes de clase estarán baseados na bibliografía antedita. O libro Física General de Burbano recomendase por ser un bo compendio técnico da materia, asemade ten un libro de problemas ordeados por conceptos. Sen embargo, tanto o Zemansky como o Tipler relatan mellor os fenómenos físicos. |
Bibliografía complementaria
|
Spiegel y Avellanas (). Fórmulas y tablas de matemática aplicada. Ed. Mc Graw-Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Cálculo infinitesimal I/632G02001 | Física aplicada I/632G02004 | Álxebra lineal I/632G02007 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Cálculo infinitesimal II/632G02002 | Álxebra lineal II/632G02008 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
<p>&nbsp;</p> |
|