Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A2 |
CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo). |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A5 |
CE5 - Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados. |
A7 |
CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A10 |
CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros. |
A11 |
CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A12 |
CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A13 |
CE13 - Xestión dunha compañía a partir da planificación e control, utilizando conceptos, métodos e ferramentas. |
A14 |
CE14 - Xestionar as operacións da empresa. |
A15 |
CE15 - Xestionar os recursos financeiros. |
A16 |
CE16 - Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial. |
A17 |
CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial. |
A18 |
CE18 - Identificar as características dunha organización. |
A19 |
CE19 - Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A21 |
CE21 - Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística. |
A22 |
CE22 - Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principais conceptos e relacions económicas necesarios para analizar a economía mundial e española.
|
A2 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A19 A21
|
|
|
Aprender a pensar en términos económicos |
|
B1 B2 B3 B7 B11
|
|
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contenido |
A1
|
B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidad para reflexionar sobre os problemas económicos mais relevantes |
A3 A5 A14 A15 A16 A17 A18 A22
|
B1 B2 B3
|
|
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo |
|
B4 B5 B6 B7 B8
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. A medición da economía. |
1. Contabilidade Nacional. Macromagnitudes. O fluxo circular da renda.
2. Balanza de Pagamentos.
3. Indicadores socioeconómicos.
|
II. A Economía Mundial. |
4. Análise da economía mundial no longo prazo.
5. Crecemento económico e desenvolvemento e subdesenvolvemento na economía mundial.
6. Comercio internacional. Sistema financeiro internacional. Integración económica, a UE. Globalización. |
III. A Economía Española |
7. Evolución da economía española do longo prazo.
8. Mercado de traballo e sector empresarial.
9. Sector exterior e inserción de España na UE. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A1 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A2 A3 A7 A13 A14 A15 |
15 |
30 |
45 |
Presentación oral |
A11 A12 A16 A17 A18 A19 A22 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B14 C1 C2 |
8 |
10 |
18 |
Obradoiro |
A5 A9 A10 A21 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
22 |
28 |
50 |
Proba mixta |
B2 B1 C1 C2 |
2 |
28 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da materia onde se explica ao alumnado o desenvolvemento do programa, os instrumentos de análise básicos para a medición da economía, as fontes documentais que se han utilizar durante o curso, a bibliografía recomendada e mais os requisitos necesarios para a avaliación contínua. |
Sesión maxistral |
Empregaráse o método expositivo coa finalidade de facilitar ao estudante información organizada sobre os coñecementos fundamentais corespondentes aos distintos temas |
Presentación oral |
Empregaráse o método expositivo coa finalidade de facilitar ao estudante información organizada sobre os coñecementos fundamentais corespondentes aos distintos temas |
Obradoiro |
Actividades en clase, solución problemas, lecturas, participación en clase |
Proba mixta |
Proba escrita sobre os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos sobre a economía mundial e española. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
|
Descrición |
Formaránse dous subgrupos de 15 alumnos. Fixaránse as titorias que han durar ata 4 horas para cada un deses subgrupos e planificaránse ao longo do curso. Serán anunciadas con suficiente antelación.
Destinadas a reforzar a aprendizaxe autónoma do alumnado a través do seguimento e mais a supervisión das distintas actividades programadas (procura de datos económicos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición de traballos).
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia poderá facer o traballo de xeito individual. A titoría personalizada acordarase entre o profesor e o alumno. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A5 A9 A10 A21 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Actividades en clase, solución problemas, lecturas, participación na clase |
20 |
Presentación oral |
A11 A12 A16 A17 A18 A19 A22 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B14 C1 C2 |
O estudante deberá realizar unha ou dúas ao longo do curso. Valoraráse a adecuación do tema exposto á materia, o seu grado de dificultade, o dominio do tema e mais a habilidade na comunición oral. |
30 |
Proba mixta |
B2 B1 C1 C2 |
Proba escrita sobre os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos sobre a economía mundial e española. Realizaráse en período de exámenes. Esíxese unha cualificación igual o superior a 3/10 nela para superar la materia. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.
Mínimos das partes da materia: Para superar a materia, é necesaria unha cualificación igual ou superior a 3 sobre 10 na proba mixta.
Na segunda oportunidade manteránse os mesmos criterios de avalación que na primeira oportunidade
Condicións de realización da avaliación final: Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información
Convocatoria adiantada: No caso de que o alumno
solicitase a convocatoria adiantada, éste será avaliado a través dunha
proba escrita. A proba establece un mínimo
de 5 puntos sobre 10 para superar a materia. A ponderación desta proba
nesta convocatoria será dun 100%. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Poderá facer o traballo de xeito individual. A titoría personalizada acordarase entre o profesor e o alumno.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
PNUD (http://www.undp.org/): (). . Banco Mundial (http://www.worldbank.org) (). . Penn World Tables ( http://cid.econ.ucdavis.edu/pwt.html ): () .. OCDE (http://www.oecd.org) (). . OMC (http://www.wto.org): (). . INE (http://www.ine.es): (). . FMI (http://www.imf.org): (). . Banco de España (http://www.bde.es/) (). . Eurostat: (http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/eurostat/home/) (). . UNCTAD (http://www.unctad.org): (). . Alonso, J.A. (dir.) (2015). Lecciones sobre economía mundial. 7ª edición. Ed. Thomson &Civitas, Madrid García Delgado, J.L., Miro, R. (dir.) (2015). Lecciones de economía española. 12ª edición. Ed. Thomson & Civitas, Madrid Requeijo, J y otros (2007). Técnicas básicas de estructura económica. Delta publicaciones, Madrid Muñoz,C y otros (2008). Las cuentas de la nación I. Thomson. Civitas Krugman, P. (2012). ¡Acabad ya con esta crisis!. Crítica, Barcelona | |
Bibliografía complementaria
|
|
Pugel, T. (2008). Economía internacional.
Mc Graw-Hill, Madrid
Martin Mayoral, F. (coord.) (2009). Manual
de economía española. Teoría y estructura. Pearson, Madrid
Garcia de la Cruz, J.M (coord.) (2011). La
economía mundial en transformación. Paraninfo
Tugores Ques, J. (2006): Economía
Internacional. Globalización e integración regional. Ed. McGraw-Hill, Madrid
Heilbroner, R. (1999): El capitalismo del
S. XXI. Ed. Península, Barcelona
Galbraith, J.K. (2000). La cultura de la
satisfacción. Ariel
Rodrik, D. (2011): La paradoja de la
globalización. Democracia y el futuro de la economía mundial. Ed.Antoni
Bosch, Barcelona
Galbraith, J.K. (2000). La cultura de la
satisfacción. Ariel
Sachs, J. (2005). El fin de la pobreza.
Debate, Barcelona
Akerlof, G. A. y Shiller, R. J. (2015): La
economía de la manipulación. Deusto Centro Libros PAPF, Barcelona
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Historia da Empresa/650G01005 | Principios de Microeconomía/650G01002 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É importante a lectura da prensa e mais de revistas económicas. Hanse poñer a disposición do estudante diversos materiais tanto na fotocopiadora como no Moodle da materia. |
|