Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Comprender o proceso de elaboración financieira externa e os axentes implicados na mesma |
A3 A7 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
|
Aprender a normativa e a metodoloxía da auditoría de contas e a súa aplicación a distintos ámbitos empresariais |
A3 A7 A16 A18
|
B6 B7 B8 B9 B10
|
C6
|
Reflexionar sobre os aspectos éticos asociados á elaboración e auditoría da información financeira |
|
B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A profesión do auditor |
Responsables da elaboración da información financeira: o sistema de información contable.
Natureza e obxectivos da auditoría de contas.
A capacitación técnica.
A independencia e a importacia dunha conduta ética.
O acceso á profesión. |
O marco normativo da auditoria de contas en España |
Leis Mercantís de Aplicación.
Lei de Auditoría de Contas.
Regulamento de Auditoría de Contas.
Normas Técnicas de Auditoría.
Consultas e Notas emitidas polo ICAC.
Recomendacións técnicas emitidas polas Coorporaciones Profesionales.
|
O proceso de auditoría de contas. Visión global |
Elaboración do presuposto
Carta de encargo
Planificación do traballo
Execución do traballo
Emisión do Informe de Auditoría e da Carta de Debilidades do Control Interno |
A importancia relativa ou materialidade |
A súa determinación nas diversas fases do traballo
Aspectos cuantitativos e cualitativos
O concepto de erro tolerable
As técnicas de mostro |
O modelo de risco de auditoría |
Descrición do modelo
O risco inherente
O risco de control
O risco de detección |
Os procedimentos de auditoría |
Os obxectivos
A metodoloxía do "directional testing"
A obtención de evidencia suficiente e axeitada.
As probas de cumprimento e substantivas
Anexo I: Carta de manifestacións da dirección
Anexo II: Avaliación do principio contable de "empresa en funcionamiento" |
Execución e documentación do traballo |
Plan global de auditoría
Organización e documentación dos papeis de traballo
Momento de execución do traballo
Análise dos feitos posteriores ao peche.
Control de calidade |
O informe de auditoría |
Formatos oficiais.
Tipoloxía dos parágrafos intermedios.
Circunstancias que modifican a opinión.
Tipos de opinión.
O proceso de decisión do auditor na emisión do informe. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de resposta breve |
A3 A7 A10 A16 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 |
1 |
6 |
7 |
Discusión dirixida |
B7 B8 B9 B11 B12 B13 B14 C1 C2 |
12 |
24 |
36 |
Estudo de casos |
B5 |
12 |
36 |
48 |
Sesión maxistral |
B10 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de resposta breve |
Os alumnos deberán someterse a un control de respostas breves nas que poderán demostrar a suficiencia do traballo persoal realizado e dos coñecementos adquiridos |
Discusión dirixida |
Analizado un tema ou unha metodoloxía, formúlase a súa aplicación a distintas situacións nas que se esixe unha participación activa por parte do alumnado. A devandita participación require a súa previa preparación como traballo persoal. |
Estudo de casos |
Selecciónanse contas anuais e os seus correspondentes informes de auditoria depositados na Comisión Nacional do Mercado de Valores. Analízase a casuística existente en cada uns deles. O alumno que presenta o caso responde ás solicitudes de aclaración que lle realizan o seu compañeiros, os cales deben concluír cunha avaliación da información financeira presentada, os riscos existentes e o traballo realizado polo auditor. |
Sesión maxistral |
Presentación dos temas aos alumnos. Descrición dos obxectivos de aprendizaxe. Enfase práctico dos conceptos mais importantes. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Estudo de casos |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
O profesor presenta en clase unha aproximación crítica á elaboración e interpretación da información financeira, analizando os posibles motivos que os elaboradores da devandita información puidesen ter para terxiversala. A actitude de "escepticismo profesional", inherente ao traballo do auditor, transmítese coa finalidade de que o alumno poida entender os distintos enfoques cos que o auditor aborda o seu traballo. A análise de riscos propón deseñar probas de auditoría que permitan identificar debilidades nos controis internos das compañías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
B7 B8 B9 B11 B12 B13 B14 C1 C2 |
Asistencia participativa na clase. Calidade das intervencións e das cuestións plantexadas. |
20 |
Estudo de casos |
B5 |
Dificultade do traballo seleccionado, calidade da exposición da avaliación riscos, defensa das conclusións acadadas. |
20 |
Proba de resposta breve |
A3 A7 A10 A16 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 |
Proba escrita obrigatoria |
60 |
|
Observacións avaliación |
Cualificación
de non presentado. Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades
de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación
final, con independencia da cualificación acadada. Na segunda
oportunidade aplicaranse os mesmos criterios de avaliación que na primeira
oportunidade. Para aqueles
alumnos que poidan optar á oportunidade adiantada (decembro), a avaliación
consistirá na realización dun único exame que valore a totalidade dos contidos
e competencias da materia. É dicir, no caso de que ao alumno se lle conceda unha
oportunidade de "avaliación adiantada", e só neste caso, para aprobar
a materia, o alumno deberá superar unha proba mixta oral e/ou escrita
encamiñada a evaluar todalas competencias e contidos propios da materia. Alumnado con
reconocimiento de dedicación a tiempo parcial y dispensa académica de exención
de asistencia: Salvo para las fechas aprobadas en la Junta de Facultad, en lo
que respecta a la prueba mixta, para las restantes pruebas, se acordará al
inicio del curso un calendario específico de fechas compatible con su
dedicación, motivo por el cual, dicho alumnado deberá ponerse en contacto con
el profesor en los primeros diez días del cuatrimestre en que la materia se
imparta, con el fin de fijar el citado calendario. Las pruebas tendrán el mismo
formato que para los alumnos con dedicación a tiempo completo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(2015). Ley 22/2015, de 20 de julio, de Auditoría de Cuentas.. «BOE» núm. 173, de 21 de julio de 2015, páginas 60273 a 60366 (94 págs.)
J.Antonio Arcenegui - Isabel Gómez -Horacio Molina (2002). MANUAL DE AUDITORÍA FINANCIERA . Desclée de Brouwer
ICAC/IFAC (2013). Normas Internacionales de Auditoría. http://www.icac.meh.es/Temp/20130627190704.PDF
(2011). Real Decreto 1517/2011, de 31 de octubre, por el que se aprueba el Reglamento que desarrolla el texto refundido de la Ley de Auditoría de Cuentas, aprobado por el Real Decreto Legislativo 1/2011, de. http://boe.es/boe/dias/2011/11/04/pdfs/BOE-A-2011-17395.pdf |
O manual presenta unha visión profunda e clara da actividade de auditoría de contas anuais. A tal fin, o libro divídese en dúas partes. A Parte I, "O proceso de auditoría", describe en detalle as fases de traballo (planificación, execución e emisión do informe); efectúa unha exposición exhaustiva dos conceptos clave (importancia relativa, risco de auditoría e evidencia); e presenta unha análise detallada do informe de auditoría.
A Parte II, "Os ciclos de operacións e as áreas de traballo", presenta dun xeito práctico e aplicada ao traballo concreto de cada epígrafe das contas anuais, como interveñen os conceptos subliñados na parte primeira. Deste xeito, a estrutura dos capítulos recolle unha análise de obxectivos, riscos e procedementos para afrontar estes.
O aspecto normativo cóbrese co real decreto lexislativo e o seu desenvolvemento regulamentario, que ofrecen un texto sistemático e unificado comprensivo da normativa aplicable á actividade de auditoría de contas na actualidade.
Por último, a adaptación do compendio que forman as normas internacionais de auditoría integran a normativa reguladora da actividade de auditoría de contas, de conformidade co disposto no artigo 6 do texto refundido da Lei de Auditoría de Contas mencionado anteriormente. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contabilidade Financeira I/650G01013 | Contabilidade Financeira II/650G01017 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|