Identifying Data 2017/18
Subject (*) Disability Support Technology Code 651516005
Study programme
Mestrado Universitario en Discapacidade e Dependencia (plan 2015)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Enxeñaría Industrial
Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinador
Chouza insua, Marcelo
E-mail
marcelo.chouza@udc.es
Lecturers
Amado Vazquez, Maria Eugenia
Chouza insua, Marcelo
Masdias y Bonome, Antonio
E-mail
maria.eugenia.amado@udc.es
marcelo.chouza@udc.es
antonio.masdias@udc.es
Web
General description Esta materia tiene por objetivo que los estudiantes comprendan e integren los diferentes recursos tecnológicos existentes a disposición de las personas con discapacidad, así como la importancia de la accesibilidad, el diseño universal y la eliminación de barreras.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 CE5. Ser capaz de utilizar eficientemente os recursos tecnolóxicos na comprensión e investigación da discapacidade e a dependencia?
A6 CERF1. Coñecer e comprender os recursos tecnolóxicos de apoio ás persoas con discapacidade.
A7 CERF2. Ser capaz de deseñar e executar proxectos de investigación que analicen o impacto do uso de recursos tecnolóxicos por parte de persoas con discapacidade.
B1 CB6. Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B7 CG2 Identificar, avaliar e resolver os problemas derivados da presenza de discapacidade e dependencia
B9 CG4 Ser capaz de intervir na problemática derivada da discapacidade e da dependencia
B10 CG5 Capacidade para integrar coñecementos científicos de carácter avanzado ligados ao ámbito da discapacidade e a dependencia
C1 CT1. Ser capaz de relacionarse de forma eficiente con e dentro do equipo multidisciplinar, intradisciplinar e transdisciplinar.
C2 CT2. Coñecer os recursos sociosanitarios e aprender a utilizalos para elaborar programas de intervención no ámbito da discapacidade e a dependencia
C3 CT3. Utilizar as ferramentas tecnolóxicas básicas necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C5 CT5. Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os materiais e instrumentos empregados no manexo da discapacidade. AR6
BR1
BR10
CR2
CR5
Identificar e avaliar os problemas derivados da presenza de discapacidade e dependencia. AR7
BR2
BR7
CR2
Desenvolver a capacidade para xestionar recursos materiais e humanos orientados ao manexo do fenómeno da discapacidade e a dependencia. AR5
BR1
BR2
BR7
BR9
CR2
Relacionarse de forma eficiente con e dentro do equipo multidisciplinar. CR1
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e a comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. CR3
Valorala importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade, e específicamente no ámbito da discapacidade e dependencia. CR2
CR5
Analizalas posibilidades das novas tecnoloxías na mellora da calidade de vida das persoas con discapacidade. AR5
AR7
BR1
BR10
CR2

Contents
Topic Sub-topic
Introducción á biomecánica. Caracterización da cinemática e da dinámica do corpo humano.
Deseño e selección de ortese e prótese.
Requerimentos funcionais, estructurais e estéticos.
Valoración das configuracións e solucións típicas. Vantaxes e inconvintes.
Bioincompatibilidade
Interacción entre a prótese e o corpo humano.
Materiales biocompatibles.
Biosensores e anticorpos.
Novas tendencias.
Biomáquinas
Sensores e equipos de diagnóstico
Equipos de hemodiálise.
Respiradores e ventiladores.
Marcapasos.
Incubadoras.
Accesibilidade
Requerimentos e necesidades específicas das persoas discapacitadas.
Condicións de seguridade e hixiene.
Reglamentación sobre accesibilidade e deseño de entornos accesibles.
Tecnoloxías e ferramentas de apoio ao discapacitado

Elementos e equipos adaptados. Visión general.
Técnicas específicas de apoyo aos distintos tipos de discapacidades: motora, auditiva e visual.
Tecnoloxías e Instrumentación para diagnóstico, avaliación e seguemento das discapacidades.
Avaliación das configuracións e solucións típicas. Ventaxas e inconvintes. Sensores biométricos.
Edificios Inteligentes. Domótica. Diseño de edificios inteligentes.
Novas aplicacións das tecnoloxías da información.
Teleasistencia.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A6 A7 B1 B10 C1 C2 25 0 25
ICT practicals A5 A7 B2 B7 B9 B10 C3 25 0 25
Workbook A6 B1 B7 B10 C5 0 70 70
Supervised projects A7 B2 B10 C1 C2 C3 8 20 28
Mixed objective/subjective test A6 B10 C2 2 0 2
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
ICT practicals Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións.
Workbook Conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte para afondar nos contidos traballados.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais).
Mixed objective/subjective test Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
ICT practicals
Description
As sesións prácticas a través de TICs así como a elaboración dos traballos tutelados contará coa supervisión directa do profesor.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A7 B2 B10 C1 C2 C3 O estudante deberá elaborar e entregar en tempo e forma os traballos solicitados polo profesor, que poderán ser de elaboración individual ou grupal. 30
Mixed objective/subjective test A6 B10 C2 Consiste na realización dunha proba que combinará diferentes modalidades de preguntas, dende preguntas abertas de resposta breve a preguntas de resposta múltiple. 40
Workbook A6 B1 B7 B10 C5 O estudante deberá entregar en tempo e forma resumos, esquemas ou recensións das lecturas facilitadas polo profesor 30
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Creus A (2005). Domótica para instaladores. CEYSA
Huidobre J, Millán R (2008). Domótica. Edificios Inteligentes. Segovia
Instituto de Biomecánica de Valencia (2004). Guía de uso y prescripción de productos ortoprotésicos a medida. Valencia: IBV
Instituto de Biomecánica de Valencia (2003). Libro blanco I+D+I al servicio de las personas con discapacidad y las personas mayores. Valencia: IBV
Instituto de Biomecánica de Valencia (2005). Pregúntame sobre accesibilidad y ayudas técnicas.. Valencia: IBV

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.