Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A10 |
CERF5. Ser capaz de integrar coñecementos avanzados no ámbito da disfunción cardiorrespiratoria |
A11 |
CERF6. Capacidade para deseñar e executar proxectos de investigación nas disfuncións cardiorrespiratorias. |
B2 |
CB7. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B5 |
CB10. Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B7 |
CG2 Identificar, avaliar e resolver os problemas derivados da presenza de discapacidade e dependencia |
B9 |
CG4 Ser capaz de intervir na problemática derivada da discapacidade e da dependencia |
B10 |
CG5 Capacidade para integrar coñecementos científicos de carácter avanzado ligados ao ámbito da discapacidade e a dependencia |
C6 |
CT6. Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas aos que deben enfrontarse |
C7 |
CT7. Ser capaz de valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade? |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Alcanzar a adquisición de coñecementos avanzados e demostrar unha comprensión dos aspectos teóricos e prácticos e da metodoloxía de traballo nas disfuncións do sistema cardiopulmonar cunha profundidade que chegue ata a vangarda do coñecemento |
AI10
|
BI10
|
|
Ser capaces de predicir e controlar a evolución de situacións complexas, realizando unha aproximación sistemática á valoración e tratamento dos problemas do complexo cardiopulmonar mediante o desenvolvemento de metodoloxías de traballo adaptadas ao devandito ámbito de coñecemento, nas súas vertentes científica/investigadora e profesional. |
AI11
|
BI2
|
|
Capacidade de razoamento clínico aplicado á capacidade diagnóstica que garanta a toma de decisións clínicas seguras e baseadas na evidencia, así como a análise crítica dos procedementos terapéuticos existentes para o manexo do paciente con disfunción cardiorrespiratoria |
|
BI7 BI9
|
|
Ser capaz de avaliar e seleccionar a teoría científica adecuada e a metodoloxía precisa para desenvolver, implementar e avaliar os plans de atención e/ou as guías de práctica clínica en pacientes cardiorrespiratorios |
|
BI5 BI9
|
CI6 CI7
|
Desenvolver habilidades para o traballo multidisciplinar asistencial e/ou de investigación na disfunción cardiorrespiratoria |
|
BI2
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Módulo 1: Manexo avanzado da disfunción respiratoria |
1. Bases da fisiopatología respiratoria e da valoración do paciente respiratorio.
2. Atención integral e multidisciplinar do paciente respiratorio (control de factores de risco, soporte nutricional, farmacoloxía, fisioterapia, outras abordaxes terapéuticas).
3. Bases de tratamento do enfermo pulmonar crónico: programas de rehabilitación pulmonar, guías de práctica clínica e evidencia científica.
4. Bases de tratamento do enfermo neuromuscular: guías de práctica clínica e evidencia científica da intervención fisioterápica.
5. Bases de tratamento do enfermo crítico: guías de práctica clínica e evidencia científica da intervención fisioterápica.
6. A discapacidade no enfermo respiratorio. Avaliación da calidade de vida. |
Módulo 2: Manexo avanzado da disfunción cardiovascular |
1. Bases da fisiopatoloxía cardiovascualr e da valoración do paciente cardiovascular.
2. Atención integral e multidisciplinar do paciente cardiovascular: guías de práctica clínica e evidencia científica dispoñible.
3. Programas de rehabilitación cardiovascular: evidencia científica dispoñible.
4. A discapacidade no enfermo cardiovascular. Avaliación da calidade de vida.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Recensión bilbiográfica |
B5 C6 |
0 |
25 |
25 |
Prácticas de laboratorio |
B7 B9 |
28 |
0 |
28 |
Traballos tutelados |
A10 A11 B5 B10 C6 |
5 |
40 |
45 |
Seminario |
A10 B2 B7 C6 |
15 |
15 |
30 |
Proba mixta |
A10 B2 B7 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A10 A11 B2 B7 B9 B10 C7 |
15 |
0 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Recensión bilbiográfica |
A recensión bibliográfica supón un proceso de lectura crítica dun libro, dun artigo, dunha tese ou dunha comunicación a un congreso. Como tal proceso comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema. Unha recensión non supón un resumo da obra, nin unha mera análise do contido, pois o que lle outorga sentido e dimensión académica científica é a crítica que merece a xuízo do autor da recensión, en relación a outras obras coñecidas do mesmo ámbito ou en relación á súa propia experiencia. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do %ou201Ccómo facer as cousas%ou201D. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como %ou201Cconferencia%ou201D, %ou201Cmétodo expositivo%ou201D ou %ou201Clección maxistral%ou201D. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Durante a sesión maxistral integraranse de maneira puntual as metodoloxías de discusión dirixida e aprendizaxe baseado en problemas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Traballo tutelado: recoméndase a atención personalizada para axudar ao estudante a elaborar o seu traballo, desde a seleccion das fontes bibliográficas, ata a súa estructuración e desenvolvemento.
Proba mixta: recoméndase a atención personalizada para axudar ao alumno a resolver as dúbidas xurdidas da preparación da materia no seu conxunto. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A10 B2 B7 |
Proba mixta tipo test con pregunta desenvolvo |
40 |
Recensión bilbiográfica |
B5 C6 |
Valoración das recensións achegadas polo estudante ao longo do cuadrimestre. |
20 |
Traballos tutelados |
A10 A11 B5 B10 C6 |
Valoración do traballo tutelado presentado polo alumno. |
30 |
Seminario |
A10 B2 B7 C6 |
Presentación de informes e traballos derivados da actividade grupal nos seminarios |
10 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Jennifer a Pryor, S Ammani Prasad (2008). Physiotherapy for respiratory and cardiac problems : adults and paediatrics . Ediburgh : Churchill Livingstone
Beverley Harden (2009). Respiratory physiotherapy : an on-call survival guide. Edinburgh : Churchill Livingstone/Elsevier
Frownfelter, D (). Cardivascular and pulmonary physical Therapy.
Reid, W D (). Clinical Management notes and case histories in cardiopulmonary physical therapy.
Giraldo Estrada, Horacio (2003). Diagnóstico y manejo integral del paciente con EPOC. Bogotá: Panamericana
Booth S, Dudgeon D (2006 ). Dyspnoea in advanced disease. Oxfort
López Chicharro, J (2008). Fisiología Clínica del Ejercicio. Madrid : Editorial Médica Panamericana
West J (2008). Fisiología y fisiopatología pulmonar. Estudio de casos. Philadelphia: Lippincott Williams and Wilkins
Patiño, JF (2005). Gases sanguíneos, fisiología de la respiración e insuficiencia respiratoria aguda. Bogotá: Panamericana
Hyatt, Robert E. (2003). Interpretation of pulmonary function test. Philadelphia: Lippincott Williams and Wilkins
Badia X, Alonso J (2007). La medida de la salud: gúia de escalas de medida en español. Barcelona : Edittec
Esteban A, Anzueto DJ (2006). Manejo de pacientes con falla respiratoria basada en la evidencia. Bogotá: Editorial tribuna
Houg, A (2001). Physiotherapy in Respiratory Care. Nelsoon Thornes
Chiappero G, Villarejo F (2005). Ventilación Mecánica. Buenos Aires: Panamericana |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Metodoloxía da Investigación/651516001 | Ferramentas Multimedia para a Investigación/651516002 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Xestión de Recursos Sociosanitarios en Discapacidade e na Dependencia/651516009 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|