Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A6 |
Valoración diagnóstica de cuidados de fisioterapia según las normas y con los instrumentos de validación reconocidos internacionalmente. |
A7 |
Diseñar el plan de intervención de fisioterapia atendiendo a criterios de adecuación, validez y eficiencia. |
A8 |
Ejecutar, dirigir y coordinar el plan de intervención de fisioterapia, utilizando las herramientas terapéuticas propias y atendiendo a la individualidad del usuario. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Elaborar e cumprimentar de forma sistémica os rexistros de Fisioterapia no paciente que presenta disfuncións do aparello locomotor. |
A6 A7 A8
|
|
C1
|
Valorar o estado funcional do paciente que presenta disfuncións do aparello locomotor, considerando os aspectos físicos psicolóxicos e sociais. |
A6 A7 A8
|
|
C1
|
Adecuar a intervención de fisioterapia ás diversas disfuncións do aparello locomotor en función dos obxectivos establecidos |
A6 A7 A8
|
|
C1
|
Determinar o diagnóstico de Fisioterapia nos pacientes que presentan disfuncións do aparello locomotor segundo as normas e cos instrumentos de validación recoñecidos internacionalmente. |
A6 A7 A8
|
|
C1
|
Deseñar o plan de intervención de Fisioterapia nos pacientes que presentan disfuncións do aparello locomotor atendendo a criterios de adecuación, validez e eficacia. |
A6 A7 A8
|
|
C1
|
Executar, dirixir e coordinar o plan de intervención de Fisioterapia no enfermo que presenta disfuncións do aparello locomotor utilizando as ferramentas terapéuticas propias e atendendo á individualidade do usuario. |
A6 A7 A8
|
|
C1
|
Avaliar a evolución dos resultados obtidos co tratamento en relación cos obxectivos propostos. |
A6 A7 A8
|
|
C1
|
Proporcionar unha atención de Fisioterapia eficaz, outorgando unha asistencia integral aos pacientes. |
A6 A7 A8
|
|
C1
|
Adquirir os coñecementos necesarios para aplicar a técnica de vendaxe funcional nas disfuncións traumáticas, microtraumáticas e alteracións neuromusculares que con máis frecuencia afectan o aparello locomotor. |
A6 A7 A8
|
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1.- INTRODUCIÓN AO TRATAMENTO FISIOTERÁPICO NOS PROCESOS TRAUMATOLÓGXICOS |
1.1. Introdución E xeneralidades
1.2. Proceso de Fisioterapia nos procesos traumatológicos: fracturas, lesións articulares, lesións musculares e lesións tendinosas
1.3. Intervención de fisioterapia nas lesións asociadas a un proceso traumatológico.
PRACTICA 1.- Introdución aos protocolos de procesos traumatológicos
|
TEMA 2.- FISIOTERAPIA NOS PROCESOS TRAUMATOLÓXICOS DA COLUMNA VERTEBRAL SEN LESIÓN NEUROLÓGICA |
2.1. Introdución e xeneralidades
2.2. Proceso de Fisioterapia nos traumatismos vertebrais: fracturas cervicais, dorsais, lumbares.
2.3. Proceso de Fisioterapia nas lesións traumatológicas de partes brandas do raquis cervical, dorsal ou lumbar
2.4 Proceso de Fisioterapia nas discopatias.
PRACTICA 2.- Procesos traumatológicos da columna vertebral sen lesión neurolóxica. Valoración do paciente. Intervención de fisioterapia. Estudo de casos
|
TEMA 3.- FISIOTERAPIA NOS PROCESOS TRAUMATOLÓXICOS DO CINTO ESCAPULAR E DO MEMBRO SUPERIOR |
3.1. Introdución e xeneralidades
3.2. Proceso de Fisioterapia nas lesións traumatológicas óseas, musculares e tendinosas do cinto escapular.
3.3. Proceso de fisioterapia nas lesións de partes brandas e luxaciones da regíon da articulación glenohumeral
3.4. Proceso de Fisioterapia nas lesións traumatológicas óseas, musculares e tendinosas da rexión braquial.
3.5. Proceso de Fisioterapia nas lesións traumatológicas óseas, musculares e tendinosas da rexión do cóbado.
3.6. Proceso de Fisioterapia nas lesións traumatológicas óseas, musculares e tendinosas da rexión do antebrazo.
3.7. Proceso de Fisioterapia nas lesións traumatológicas óseas, musculares e tendinosas da rexión da boneca e man.
PRÁCTICA 3.- Procesos traumatológicos do cinto escapular e membro superior sen lesión nerviosa. Estudo de casos
|
TEMA 4.-FISIOTERAPIA NOS PROCESOS TRAUMATOLÓXICOS DA CINTURA PÉLVICA E MEMBRO INFERIOR
|
4.1. Introdución.
4.2. Proceso de Fisioterapia nas fracturas da pelvis.
4.3. Proceso de Fisioterapia nas fracturas do femur
4.4. Proceso de fisioterapia na luxación coxofemoral.
4.5. Proceso de Fisioterapia nas lesións musculares e tendinosas da cadeira e coxa.
4.6. Proceso de Fisioterapia en lesionar tendinosas, musculares, meniscales, e nas fracturas da zona do xeonllo
4.7. Proceso de Fisioterapia na rexión do nocello e pé.
4.8. Proceso de atención fisioterápica nas lesións musculares, luxaciones, escordaduras, fracturas e lesións tendinosas da perna.
PRÁCTICA 4.- Procesos traumatológicos da cintura pélvica e membro inferior. Proceso de fisioterapia e intervención fisioterápica. Estudo de casos
|
TEMA 5.-RAZOAMENTO CLÍNICO APLICADO Á REUMATOLOXÍA E PROCESOS CRÓNICOS |
5.1.- Introdución e conceptos xerais para a aplicación do proceso de razoamento clínico en Reumatoloxía e procesos crónicos articulares.
5.2.- Estudo de casos clínicos.
|
TEMA 6: TÉCNICAS DE CONTENCIÓN E VENDAXE |
6.1 Conceptos xerais e fundamentacion
6.2 Técnicas de aplicación
PRÁCTICA 6.-Comparativa de diferentes técnicas de vendaxe da extremidade superior e inferior
|
TEMA 7:PRÓTESE DE MEMBRO SUPERIOR E INFERIOR |
7.1 Xeneralidades
7.2 Técnica cirúrxica
7.3 Abordaxe fisioterápico |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 A7 A8 C1 |
35 |
60 |
95 |
Prácticas de laboratorio |
A6 A7 A8 |
24 |
25 |
49 |
Proba obxectiva |
A6 A7 A8 C1 |
2 |
0 |
2 |
Proba práctica |
A6 A7 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Método expositivo impartido polo profesor dun tema do temario utilizando soporte técnico.
Os contidos abordados nas sesións maxistrais serán obxecto de avaliación mediante probas de comprensión, e traballos tutelados. No entanto, dentro da avaliación continuada da materia, valorarase tamén a asistencia, puntualidade, actitude, e participación razoada.
|
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Proba obxectiva |
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Así mesmo, nesta proba valorarase a parte correspondente ao estudo de casos
|
Proba práctica |
Proba na que se busca que o alumno desenvolva total ou parcialmente algunha práctica que previamente tivese feito durante as clases prácticas. A proba práctica pode incluír previamente a resolución dunha pregunta/problema que teña como resultado a aplicación práctica dunha determinada técnica ou práctica aprendida. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Actividade académica desenvolvida polo profesorado, individual ou en pequeno grupo, que ten como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade pode desenvolverse de forma presencial (directamente na aula e nos momentos que o profesor ten asignados a titorías de despacho) ou de forma non presencial (a través do correo electrónico ou do campus virtual).
Enténdese por atención personalizada o tempo que cada profesor reserva para atender e resolver dúbidas ao alumnado en relación a unha materia concreta. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A6 A7 A8 C1 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Asimismo, en esta prueba se valorará la parte correspondiente al estudio de casos |
60 |
Sesión maxistral |
A6 A7 A8 C1 |
método expositivo ou lección maxistral. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Os contidos abordados nas sesións maxistrais serán obxecto de avaliación mediante probas de comprensión, e traballos tutelados
No entanto, dentro da avaliación continuada da materia, valorarase tamén a asistencia, puntualidade, actitude, e participación razoada.
|
10 |
Proba práctica |
A6 A7 |
Proba na que se busca que o alumno desenvolva total ou parcialmente algunha práctica que previamente tivese feito durante as clases prácticas. A proba práctica pode incluír previamente a resolución dunha pregunta/problema que teña como resultado a aplicación práctica dunha determinada técnica ou práctica aprendida. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a matería é imprescindible conseguir un 5 na proba obxectiva e outro 5 na proba práctica para proceder á suma das diferentes probas da materia. A ponderación da nota será como segue: o 70% corresponde a parte de traumatoloxía e o 30% a parte de razoamento clínico aplicado a reumatoloxía e aos procesos crónicos, así como a vendaxe funcional. Os contidos abordados tanto en lasprácticas como nas sesións maxistrais serán obxecto de avaliación mediante probas de comprensión, traballos tutelados e resolución de casos. No entanto, dentro da avaliación continuada da materia, se valorarátambién a asistencia, puntualidade, actitude e participación razoada. As porcentaxes asignadas a cada proba poden sufrir pequenas modificacións dun ano a outro. No entanto, o valor do exame (proba obxectiva e proba práctica) nunca será inferior ao 70% da nota final, e o valor da avaliación continuada (traballos tutelados e lecturas) nunca será superior ao 30%
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
-BALIUS MATAS RAMÓN. Patología muscular en el deporte; diagnóstico tratamiento y recuperación funcional. Barcelona: Masson; 2005 -BRENT BROTZMAN, KEVIN E. WILK. Rehabilitación ortopédica clínica. 2ª ed. Madrid: Mosby; 2005 -HOPPENFELD, MURTHY. Fracturas, tratamiento y rehabilitación. Madrid: Marban; 2001 --MCRAE RONALD. Ortopedia y Fracturas; Exploración y Tratamiento. Madrid: Marban; 2000 -S BRENT BROTZMAN, KEVIN E WILK. Rehabilitación ortopédica clínica. 2ª ed. Madrid: Mosby; 2005 --SERRA GABRIEL MR, DÍAZ PETIT J, SANDE CARRIL ML. Fisioterapia en Traumatología, Ortopedia y Reumatología. 2ª ed. Barcelona: Masson; 2003 -T DUCKWORTH. Ortopedia y fracturas: guía práctica. 3ª ed. Mexico: McGraw-Hill; 1998 -VILARD EDUARD, SUREDA SERGI: Fisioterapia del aparato locomotor. Madrid: McGraw-Hill; 2005 -WALTER B. GREENE, (director). Essentials, Bases para el Tratamiento de las Afecciones musculoesqueléticas. 2ª ed. Buenos Aires: Panamericana; 2002 - DIAZ PETIT. Rehabilitación en la artritis reumatoide. Barcelona: Masson; 2002. - ANTHONY S. FAUCI. Harrison. Reumatología. Madrid: McGraW- Hill. Interamericana; 2007. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
ANATOMÍA I E HISTOLOXÍA/651G01001 | ANATOMÍA II/651G01002 | FISIOLOXÍA/651G01003 | CINESITERAPIA XERAL/651G01005 | BIOMECÁNICA/651G01009 | PATOLOXÍA MÉDICO-CIRÚRXICA I/651G01011 | FISIOTERAPIA MANUAL E OSTEOPÁTICA I/651G01014 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
PATOLOXÍA MÉDICO-CIRÚRXICA II/651G01018 | FISIOTERAPIA MANUAL E OSTEOPÁTICA II/651G01019 | ESTANCIAS CLÍNICAS I/651G01035 |
|
Materias que continúan o temario |
NUTRICIÓN E FISIOTERAPIA/651G01026 | ECOGRAFÍA EN FISIOTERAPIA/651G01031 |
|
Observacións |
El contenido y la planificación de la asignatura esté estrechamente relacionada con otras, no solo, con el objeto de evitar solapar contenidos, sino para que las diferentes unidades didácticas se relacionen y se desarrollen en estrecha coordinación de este modo lograremos una enseñanza integrada que facilitará al alumno la comprensión, y el aprendizaje de los contenidos de Fisioterapia nas disfuncións no aparello locomotor. |
|