Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador/a
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descripción general
Esta asignatura, igual que Relixion.1 e Historia das Relixions forman parte do conxunto de asignaturas de Did. da Relixión Católica, do Plano de Estudos agora extinto das Titulacións de Mestre. Asignatura sen docencia. Para acceder aos contidos e preparar o exame cómpre poñerse en contacto co profesor.
Competencias del título
Código
Competencias / Resultados del título
A2
Conocimiento de los contenidos para enseñar, comprendiendo su singularidad epistemológica y la especificidad de su didáctica.
A4
Diseñar y desarrollar proyectos educativos y unidades de programación que permitan adaptar el currículo al contexto sociocultural.
A6
Organizar la enseñanza en el marco de los paradigmas epistemológicos de las áreas, empleando de forma integrada los saberes disciplinares, transversales y multidisciplinares, adecuados al respectivo nivel educativo.
B5
Trabajar de forma colaborativa.
B6
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
B14
Capacidad para detectar sus propias necesidades de aprendizaje a lo largo de la vida.
B16
Capacidad para integrarse y comunicarse con expertos en otras áreas y en contextos diferentes.
B24
Reconocimiento y respeto a la diversidad y a la multiculturalidad.
C4
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común.
C7
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje
Competencias / Resultados del título
Coñecemento dos contidos bíblicos e teolóxicos para ensinar, comprendendo a súa singularidade epistemolóxica e a especificidade da súa didáctica
A2
B6 B14 B24
C4 C7
Coñecer os fundamentos científicos das áreas que conforman o currículo da educación infantil, en especial para cooperar na transversalidade dos coñecementos, así como as teorías sobre a adquisición e o desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes.
A6
B5
C4 C7
Deseñar e desenvolver proxectos educativos e unidades de programación que permitan adaptar o currículo ao contexto sociocultural.
A4
Capacidade para integrarse e comunicarse con expertos noutras áreas e en contextos diferentes.
B5 B16
Contenidos
Tema
Subtema
1. Psicopedagoxía da Relixión
1.1 A singularidade da Pedagoxía relixiosa
1.2 Un modelo: o Deus pedagogo.
1.3 A evolución relixiosa e moral do neno
1.4 Interacción do contexto sociocultural e o ensino relixioso escolar (ERE).
1.5 Didáctica dos contidos bíblicos.
2. ERE: O ensino relixioso escolar
2.1 A educación e a escola integradora.
2.2 O lugar do ERE na escola. Lexitimidade.
2.3 Identidade e dificultades do ERE.
2.4 O profesor de relixión. Identidade cristiá. A lexislación.
3. O Currículo da área de Relixión Católica en clave de competencias
3.1 A competencia relixiosa e espiritual
3.2 O Currículo de Relixión Católica na Educación Infantil na lexislación educativa vixente
3.2.1 Obxectivos xerais.
3.2.2 Bloques de contido.
3.2.3 Materiais e recursos didácticos.
3.2.4 Criterios de avaliación.
4. Opcións metodolóxicas
4.1 Materiais e recursos dispoñibles e necesarios.
4.2 Programación de Aula no ERE
4.2.1 Metodoloxía para a elaboración de programación de aula. Técnicas. Modelos.
4.2.2 Elaboración de Unidades Didácticas.
Planificación
Metodologías / pruebas
Competencias / Resultados
Horas lectivas (presenciales y virtuales)
Horas trabajo autónomo
Horas totales
Discusión dirigida
7
7
14
Prueba objetiva
1
7
8
Trabajos tutelados
2
16
18
Sesión magistral
15
15
30
Atención personalizada
5
0
5
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos
Metodologías
Metodologías
Descripción
Discusión dirigida
Ao fío da actualidade, empregando artigos dos xornais e mediante video-forum, faranse nalgunhas clases un intercambio de opinións para chegar á elaboración de criterios educativos.
Prueba objetiva
Será a proba final, onde o alumno mostrará a asimilaciónm persoal dos contidos do curso.
Trabajos tutelados
O alumno fará un traballo persoal, dirixido e asistido polo profesor, para mostrar a súa madurez sobre os temas da área e reflectir sobre as relacións relixión , sociedade e cultura actuais.
Sesión magistral
Serán as sesións de gran grupo, onde o profesor desenvolverá e ampliará o temario do curso. Dentro delas estarán incluídas as discusións dirixidas.
Atención personalizada
Metodologías
Discusión dirigida
Trabajos tutelados
Prueba objetiva
Sesión magistral
Descripción
Recursos: a prensa e vídeo-forum.
Os traballos tutelados serán propostos polo mesmo alumno, pero acordados co profesor e tutelados por este.
Medio complementario de avaliación.
As sesións maxistrais a cargo do profesor desenvolverán o temario do curso.
Para realizar o traballo tutelado o alumno debe entrevistarse persoalmente co profesor varias veces ao longo de cuatdrimestre. O profesor fixará uns prazos para facilitar esta atención personalizada.
Evaluación
Metodologías
Competencias / Resultados
Descripción
Calificación
Trabajos tutelados
Traballo de madurez, elixido polo alumno e tutelado polo profesor, encamiñado a unha reflexión persoal sobre temas de relixón, sociedade e cultura actual.
50
Prueba objetiva
Exercicio de avaliación final en forma de proba obxectiva sobre os contidos da asignatura.
50
Observaciones evaluación
Fuentes de información
Básica
GASOL,
R e outros, La enseñanza religiosa
escolar. Barcelona 1997. Ed. Edebé. Manual básico (libro de texto).
EQUIPO EDEBÉ, El
currículo del área de Religión y Moral católica. Barcelona,
1996. Ed. Edebé. Manual básico (libro de texto).
Arto, A. Psicología evolutiva. Una propuesta educativa. Madrid 1993.
COMISIÓN
EPISCOPAL DE ENSEÑANZA Y CATEQUESIS. Documentos
colectivos del Episcopado español sobre formación religiosa y educación
1981-1985. Madrid 1986.
COMISIÓN
EPISCOPAL DE ENSEÑANZA Y CATEQUESIS.
Orientaciones para la pastoral educativa escolar en las diócesis. Madrid
1992.
CRESPO
MARCO, V. La evaluación en la enseñanza
escolar de la religión. Madrid 1989.
ESTEBAN
GARCÉS, C. Enseñanza de la religión y Ley de calidad. Madrid 2003.
GARCÍA
REGIDOR, T. La educación religiosa en la
escuela.Madrid 1994.
GONZÁLEZ
DE CARDEDAL, O. Memorial para un educador
con un epílogo para japoneses. Madrid 1981.
MARTÍNEZ
BLANCO, A. La enseñanza de la Religión en los centros
docentes. (A la luz de la
Constitución y del Acuerdo con la Santa Sede).
Secretariado de Publicaciones de la Universidad de Murcia, 21994.
OTERO,
H. Propuestas creativas para la clase de
relixgión. Madrid 1993.
SALAS
XIMELIS, A. Didáctica de la enseñanza de la Religión. Madrid 1993.
Complementária
Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
Asignaturas que continúan el temario
Otros comentarios
(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías