Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A14 |
Ser capaz de analizar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación. |
A15 |
Ser capaz de analizar críticamente as publicacións científicas. |
A16 |
Adquirir os coñecementos e destrezas necesarias para a exposición e defensa dun traballo de investigación. |
A17 |
Ser capaz de comunicar os resultados dunha investigación. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B3 |
Traballo en equipo. |
B6 |
Razoamento crítico. |
B8 |
Aprendizaxe autónoma. |
C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
E1,E2,E3,E7,E8,E12,E13,E18,E19 |
AI14 AI15 AI17
|
BI1 BI2 BI3 BI8
|
CM6 CM8
|
G1, G2, G3, G6, G8, G10
|
AI14 AI15 AI16
|
BI1 BI2 BI3
|
CM8
|
N1, N3, N4, N6, N7, N8
|
AI14 AI15 AI16 AI17
|
BI1 BI2 BI3 BI6 BI8
|
CM6 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
ESTRUCTURA Y FUNCION CEREBRAL |
- ORGANIZACIÓN GENERAL DEL SISTEMA NERVIOSO
- PROTECCIÓN DEL SISTEMA NERVIOSO
- ANATOMÍA GENERAL DEL SISTEMA NERVIOSO |
NEURONAS Y NEUROTRANSMISIÓN |
- CÉLULAS DEL SISTEMA NERVIOSO.
- LAS NEURONAS Y LA NEUROGLIA
- BASES ELECTROQUIMICAS DEL POTENCIAL NEURONAL
- EL POTENCIAL DE ACCIÓN
- LA SINAPSIS |
DESAROLLO DEL SISTEMA NERVIOSO |
- FASES DEL DESARROLLO NEURAL
- DESARROLLO CEREBRAL POSTNATAL EN BEBES HUMANOS
- EFECTOS DE LA EXPERIENCIA EN EL DESARROLLO DE LOS CIRCUITOS NEURALES
- TRASTORNOS DEL DESARROLLO NEURAL
|
ALTERACIONES DEL SN DEBIDAS AL ESTRÉS DURANTE LA INFANCIA TEMPRANA |
- PLASTICIDAD CEREBRAL
- ESTRUCTURAS CEREBRALES AFECTADAS POR EL ESTRÉS TEMPRANO
- ALTERACIONES COGNITIVAS Y PROBLEMAS ESCOLARES
|
LA ENCEFALITIS LETÁRGICA |
- BASE BIOLÓGICA
- EL SÍNDROME DE TOURETTE
- EL PARKINSON
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
A16 A17 B1 B2 B3 B6 |
1 |
10 |
11 |
Análise de fontes documentais |
A14 A15 B1 B2 B3 B6 B8 C6 C8 |
1 |
4 |
5 |
Lecturas |
A14 A15 B1 B3 B6 B8 C6 C8 |
1 |
24 |
25 |
Sesión maxistral |
B6 C6 C8 |
6 |
12 |
18 |
Proba obxectiva |
A17 B1 B2 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Elaboración y exposicion de un trabajo, individual o en grupo, relacionado con el programa |
Análise de fontes documentais |
Analisis de los ultimos avances cientificos mediante la busqueda bibliografica |
Lecturas |
Bibliografia relacionada con los temas de la asignatura |
Sesión maxistral |
Clases magistrales acompañadas de medios y recursos didácticos |
Proba obxectiva |
50 preguntas cortas, con respuestas verdadero-falso |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Análise de fontes documentais |
Lecturas |
|
Descrición |
Resolucion de dudas, orientación bibliográfica, preparación de trabajos, preparación práctica de laboratorio, etc |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A16 A17 B1 B2 B3 B6 |
Trabajo personal sobre un tema |
20 |
Análise de fontes documentais |
A14 A15 B1 B2 B3 B6 B8 C6 C8 |
Busqueda y análisis de trabajo de investigación |
20 |
Lecturas |
A14 A15 B1 B3 B6 B8 C6 C8 |
Bibliografía recomendada |
20 |
Proba obxectiva |
A17 B1 B2 |
preguntas tipo test |
40 |
|
Observacións avaliación |
?
La calificación será el
resultado de los siguientes factores: –
Asistencia y participación a
las clases teóricas y prácticas, y especialmente a estas últimas (hasta un 10%
de la calificación final) –
Calidad de los trabajos
tutelados o proyectos de investigación (planificación, elaboración, redacción y
análisis de conclusiones) (hasta un 50% de la calificación
final) –
Examen final (escrito) (hasta
un 40% de la calificación final) –
Evaluación
de otras actividades formativas empleadas, hasta completar la calificación
total
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
J P J Pinel (2007). Biopsicologia. PEARSON EDUCACION SA
Sacks, Oliver (2005). Despertares. Anagrama
Penny Marshall (1990). Despertares. Pelicula
Sacks, Oliver (2005). El hombre que confundió a su mujer con un sombrero. Anagrama
Kolb Whishaw (2006). Neuropsicologia humana. panamericana
P J Corr (2008). Psicologia Biologica. McGraw-Hill Interamericana
gazzaniga y otros (2006). psychological science. ww norton and company |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|