Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Saber identificar os factores persoais, psico-sociais e/ou educativos que poden pór en risco a saúde das persoas. |
A4 |
Ser capaz de lograr un adecuado nivel de comprensión da demanda do destinatario en cada situación ou contexto de aplicación. |
A6 |
Saber como especificar a demanda e os obxectivos do caso, e en función deles, recoller a información. |
A7 |
Saber realizar un seguimento sobre un caso elixindo obxectivos pertinentes e realistas. |
A12 |
Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada. |
A13 |
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico. |
A18 |
Mostrar un compromiso ético e profesional con respecto ás responsabilidades cívicas, sociais e globais. |
A19 |
Coñecer e axustarse ás obrigacións deontolóxicas da Psicoloxía Aplicada. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B3 |
Traballo en equipo. |
B5 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B6 |
Razoamento crítico. |
B7 |
Compromiso ético. |
B8 |
Aprendizaxe autónoma. |
B9 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
B10 |
Motivación pola calidade. |
B11 |
Resolución de problemas. |
B12 |
Toma de decisións. |
B13 |
Capacidade de aplicar os coñecementos á práctica. |
B14 |
Habilidades interpersoais. |
B18 |
Habilidade para traballar de forma autónoma. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber realizar un seguimento sobre un caso elixindo obxectivos pertinentes e realistas. |
AI6 AI7
|
BI5 BI11 BI12 BI14
|
|
Saber identificar os factores persoais, psico-sociais e/ou educativos que poden pór en risco a saúde das persoas. |
AI2 AI4 AI7
|
|
|
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico. |
AI13 AI18
|
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
BI1 BI2 BI3
|
|
Razoamento crítico. |
|
BI6 BI8 BI9 BI10
|
|
Compromiso ético. |
AI18 AI19
|
BI7
|
|
Motivación pola calidade. |
|
BI10 BI12 BI13 BI18
|
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
CM1 CM2 CM6 CM7
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
CM3 CM4 CM5
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
AI18 AI19
|
|
CM7
|
Mostrar un compromiso ético e profesional con respecto ás responsabilidades cívicas, sociais e globais. |
AI12 AI13 AI18
|
|
|
Coñecer e axustarse ás obrigacións deontolóxicas da Psicoloxía Aplicada. |
AI19
|
BI6 BI7 BI10
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
AI12 AI19
|
BI10
|
CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Delimitación conceptual.
|
a. Surgimiento y desarrollo de la psicología clínica de la salud.
b. Definición y ámbito de la psicología clínica de la salud
c. Relación de la psicología clínica de la salud con otras áreas y disciplinas. |
2. Comportamiento, salud y enfermedad.
|
a. Evolución histórico de los conceptos de salud y enfermedad.
b. Estrés, conducta y enfermedad
c. Patrones y pautas de comportamiento relacionados con la salud.
|
3. Áreas de aplicación y niveles de intervención.
|
a. Promoción de la salud y prevención de la enfermedad
b. Facilitación y potenciación del diagnóstico y tratamiento
c. Evaluación y tratamiento de problemas específicos
d. Análisis y mejora del sistema y atención de la asistencia sanitaria
e. Niveles de intervención |
4. Adherencia al tratamiento.
|
a. Concepto de cumplimiento y adherencia terapéutica
b. Variables que inciden en la adherencia
c. Evaluación de la adherencia
d. Mejora de la adherencia al tratamiento |
5. Deontología. |
a. Códigos deontológicos en el campo de la Psicología Clínica de la salud.
b. Principios éticos del código deontológico del COP
c. Principios éticos del meta-código de la EFPA
d. Principios éticos del código de la APA
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 B7 C7 C8 |
11.25 |
11.25 |
22.5 |
Seminario |
A4 B2 B3 B8 B9 |
7 |
10.5 |
17.5 |
Lecturas |
B1 B6 B13 B18 C1 |
5 |
7.5 |
12.5 |
Discusión dirixida |
B5 B10 B11 C2 C3 C5 |
3 |
1.5 |
4.5 |
Solución de problemas |
A6 A7 B12 B14 C6 |
3 |
1.5 |
4.5 |
Proba obxectiva |
A13 A18 A19 C4 |
1.5 |
3 |
4.5 |
|
Atención personalizada |
|
9 |
0 |
9 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Adicáranse 10 horas presenciais a exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de delimitar o concepto de psicoloxía clínica e da saúde, os principais ámbitos de aplicación e as estratexias de actuación desta disciplina. |
Seminario |
Se facilitará material de trabajo sobre algún tema del programa, debiendo el alumno aportar sus conclusiones y justificando su punto de vista de forma razonada ante los planteamientos presentados por otros compañeros. |
Lecturas |
Faciltaránselle aos estudantes unha serie de textos relacionados coa materia dos que deberán realizar unha lectura reflexiva e presentar unha rencensión. |
Discusión dirixida |
El profesorado planteará un tema y coordinará la participación activa e interactiva entre el alumnado. |
Solución de problemas |
Se plantearán actividades en pequeño grupo que requirirán la discriminación, asociación y reflexión por parte del alumnado de diversos contenidos de la materia. |
Proba obxectiva |
Se planteará una prueba objetiva de alternativa múltiple, debiendo el alumnado elegir la opción correcta. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Solución de problemas |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
Estas tres actividades se plantearán al alumnado para ser realizadas en pequeño y mediano grupo. Por lo tanto, requerirán del profesorado la implicación en actividades de tutorización y coordinación para fomentar la participación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A2 B7 C7 C8 |
Asistencia y participación en clases teóricas y prácticas |
10 |
Lecturas |
B1 B6 B13 B18 C1 |
El alumno deberá realizar una recensión de cada una de las lecturas sugeridas |
15 |
Seminario |
A4 B2 B3 B8 B9 |
El grupo deberá elaborar y exponer en el aula las conclusiones de las actividades realizadas en cada seminario. |
35 |
Proba obxectiva |
A13 A18 A19 C4 |
El alumnado realizará una prueba objetiva de opción múltiple sobre los contenidos del programa. |
40 |
|
Observacións avaliación |
La "Asistencia y participación en clases teóricas y prácticas" valdrá el 10% de la calificación total.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Boll, T.J.; Bennett, S.; Perry, N. y Rozensky, R.H. (2002). Handbook of Clinical Health Psychology, Volume 1: Medical Disorders and Behavioral Applications.Washintong, D.C. APA
Buendía, J. (1999). Familia Y Psicología De La Salud. Madrid. Ed. Pirámide.
Failde, J.M. y Lameiras, M. (2000). La Psicología Clínica y de la Salud en el Siglo XXI. Posibilidades y retos. Madrid. Ed. Dykinson.
Fernández, C.; Amigo, I. y Pérez, M. (2003). Manual De Psicología de la salud.Madrid. Pirámide.
Gutiérrez, R. (2003). Instrumentos de evaluación en Psicología de la salud.Madrid. Alianza Editorial
Ortigosa, J.M., Quiles, M.J. y Méndez, FX (2003). Manual de psicología de la salud, con niños, adolescentes y familia. Madrid. Pirámide.
Raczynski, J.M. y Leviton, L.C. (2004). Handbook of Clinical Health Psychology, Volume 2: Disorders of Behavior and Health. Washintong, D.C. APA
Simon, M.S. (1999). Manual De Psicología De La Salud. Fundamentos, Metodología Y Aplicaciones. Madrid. Biblioteca Nueva.
Vallejo, M.A. (2002). Psicología Clínica Y De La Salud. Avances 2001. Madrid. Minerva ediciones, S.A.
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|