Identifying Data 2017/18
Subject (*) Designing training plans Code 652511218
Study programme
Mestrado Universitario en Psicopedagoxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Pedagoxía e Didáctica
Coordinador
Gonzalez Sanmamed, Mercedes
E-mail
mercedes.gonzalez.sanmamed@udc.es
Lecturers
Gonzalez Sanmamed, Mercedes
Iglesias Amorin, Fernando
E-mail
mercedes.gonzalez.sanmamed@udc.es
f.amorin@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Planificar programas, proxectos e servizos de intervención para a mellora dos membros da comunidade educativa, aplicables a diferentes contextos e grupo destinatario.
A4 Capacidade para coordinar, facilitar e impulsar a utilización de medios e recursos didácticos e multimedia favorecedores de atención á diversidade
A8 Deseñar, implementar e avaliar prácticas educativas, programas e servizos que dean resposta ás necesidades das persoas, organizacións e colectivos específicos, promovendo a presenza, participación e éxito de todo o alumnado en contornos educativos e sociolaborais.
B4 Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica
B7 Traballar de forma colaborativa
B8 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
B9 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Planificar programas, proxectos e servizos de intervención para a mellora dos membros da comunidade educativa, aplicables a diferentes contextos e grupo destinatario. AJ1
Deseñar, implementar e avaliar prácticas educativas, programas e servizos que dean resposta ás necesidades das persoas, organizacións e colectivos específicos, promovendo a presenza, participación e éxito de todo o alumnado en contornos educativos e sociolaborais. AJ8
Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica BC4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse CC6
Capacidade para coordinar, facilitar e impulsar a utilización de medios e recursos didácticos e multimedia favorecedores de atención á diversidade AJ4
Traballar de forma colaborativa BC7
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional BC8
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras CC5
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. BC9

Contents
Topic Sub-topic
Características, etapas e funcións da formación en distintos contextos. Perspectivas de análisis da formación.
Expectativas e motivacións cara á formación.
Limitacións e problemas asociados á formación.
Componentes dun modelo de formación. Fundamentación, obxectivos, contidos, modalidades, recursos e avaliación.
Modalidades e estratexias de formación Técnicas formativas desde unha perspectiva tecnolóxica.
Técnicas formativas desde unha perspectiva deliberativa.
Planificación, seguimento e avaliación de programas e accións formativas. Escenarios e ferramentas para o deseño da formación.
Estratexias de implementación da formación.
Formatos de avaliación e impacto da formación.
Deseño da formación en líña Fundamentos psicopedagóxicos para o deseño da formación en liña.
Entornos virtuais de ensino-aprendizaxe.
Modalidades de formación en líña: Moocs, PLE e outros sistemas de ecoloxías de aprendizaxe.
Roles e tarefas do formador O formador coma experto e coma asesor.
A formación de formadores.
Aprendizaxe e identidade profesional dos formadores.
Roles e tarefas do formador en liña.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test A8 C6 2 0 2
Document analysis A4 B7 2 15 17
Guest lecture / keynote speech B9 9 0 9
Directed discussion B4 B7 B8 C5 2 5 7
Case study A1 A4 A8 B4 B7 C6 6 30 36
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test Dirixida a identificar o dominio dos coñecementos básicos da materia.
Document analysis Realizarse un estudio crítico de diversos materiais escritos ou audiovisuais vinculados coa temática da materia.
Guest lecture / keynote speech Exporanse os principios e conceptos básicos da materia.
Directed discussion Proporase o debate sobre aspectos controvertidos e sobre documentos que previamente serán traballados individualmente polos estudantes.
Case study Proporase a análise dun caso que se traballará en grupo baixo a orientación da profesora.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Description
Os estudantes serán orientados nas sesións de tutoría.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Case study A1 A4 A8 B4 B7 C6 Rigor na análise dos elementos do caso. Coherencia no tipo de estratexia a seguir. Resposta os elementos clave que se presentan no caso. Propostas argumentadas 40
Mixed objective/subjective test A8 C6 Respostas correctas. Argumentación fundamentada. 50
Document analysis A4 B7 Selección das ideas principais e análise crítica dos argumentos e propostas. 10
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Atienza, L. (1998): Necesidades y expectativas de formación de los profesores de Lenguas en Asturias . Oviedo, Servicio de Publicaciones.

Fuentes Abeledo, E.J. y González Sanmamed, M. (1989): Necesidades formativas y concepciones curriculares: Bases para un diseño de formación en ejercicio. Investigación en la Escuela , 9, 57-66.

González Sanmamed, M. (1995): Necesidades formativas y aprendizaje de la enseñanza. Revista de Investigación Educativa , 25, 91-108.

González Sanmamed, M. (dir) (2006). O EEES: Perspectiva do profesorado das universidades galegas. Santiago de Compostela , Axencia para a Calidad do Sistema Universitario de Galicia. http://www.equipoeira.net/publicaciones/EEESprofesorado.pdf

Montero Mesa, M.L., González Sanmamed, M., Cepeda, O. y Cebreiro, B. (1990): Análisis de necesidades en el ámbito educativo. Revista de Investigación Educativa , 8 (16), 175-182.

Pose, H. (2007): As necesidades e demandas formativas dos profesionais da acción cultural pública en Galicia: Informe . Santiago de Compostela, Consellería de Cultura e Deporte

Sanchéz, J.; Hidalgo, V.; López, I. (2006): Las necesidades de los docentes andaluces de Educación Secundaria Obligatoria: un instrumento de evaluación. Revista de Educación , 340, 923-942.

http://www.revistaeducacion.mec.es/re340/re340_33.pdf

Complementary

FERNÁNDEZ, C. (1999). El diseño de un plan de formación como estrategia de desarrollo empresarial. Estructura, instrumentos y técnicas. Revista Complutense de Educación, 10 (1), pp. 181-242.

Tejedor, F.J. (1990): Perspectiva metodológica del diagnóstico y evaluación de necesidades en el ámbito educativo. Revista de Investigación Educativa , 8 (16), 15-37.

Torres, J.J. et al. (2005): Las necesidades formativas docentes de los profesores universitarios. Revista Fuentes . Vol. 6, 97-116

http://www.revistafuentes.es/gestor/apartados_revista/pdf/numeros_anteriores/kawcsxpo.pdf


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.