Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A1 |
Planificar programas, proyectos y servicios de intervención para la mejora de los miembros de la comunidad educativa, aplicables a diferentes contextos y grupo destinatario. |
A4 |
Capacidad para coordinar, facilitar e impulsar la utilización de medios y recursos didácticos y multimedia favorecedores de atención a la diversidad. |
A8 |
Diseñar, implementar y evaluar prácticas educativas, programas y servicios que den respuesta a las necesidades de las personas, organizaciones y colectivos específicos, promoviendo la presencia, participación y éxito de todo el alumnado en entornos educativos y sociolaborales |
B4 |
Capacidad de aplicar conocimientos en la práctica psicopedagógica. |
B7 |
Trabajar de forma colaborativa. |
B8 |
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional. |
B9 |
Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación |
C5 |
Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Planificar programas, proxectos e servizos de intervención para a mellora dos membros da comunidade educativa, aplicables a diferentes contextos e grupo destinatario. |
AP1
|
|
|
Deseñar, implementar e avaliar prácticas educativas, programas e servizos que dean resposta ás necesidades das persoas, organizacións e colectivos específicos, promovendo a presenza, participación e éxito de todo o alumnado en contornos educativos e sociolaborais. |
AP8
|
|
|
Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica |
|
BM4
|
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
CM6
|
Capacidade para coordinar, facilitar e impulsar a utilización de medios e recursos didácticos e multimedia favorecedores de atención á diversidade |
AP4
|
|
|
Traballar de forma colaborativa |
|
BM7
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
|
BM8
|
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
|
|
CM5
|
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
|
BM9
|
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
Características, etapas e funcións da formación en distintos contextos. |
Perspectivas de análisis da formación.
Expectativas e motivacións cara á formación.
Limitacións e problemas asociados á formación. |
Componentes dun modelo de formación. |
Fundamentación, obxectivos, contidos, modalidades, recursos e avaliación. |
Modalidades e estratexias de formación |
Técnicas formativas desde unha perspectiva tecnolóxica.
Técnicas formativas desde unha perspectiva deliberativa.
|
Planificación, seguimento e avaliación de programas e accións formativas. |
Escenarios e ferramentas para o deseño da formación.
Estratexias de implementación da formación.
Formatos de avaliación e impacto da formación. |
Deseño da formación en líña |
Fundamentos psicopedagóxicos para o deseño da formación en liña.
Entornos virtuais de ensino-aprendizaxe.
Modalidades de formación en líña: Moocs, PLE e outros sistemas de ecoloxías de aprendizaxe. |
Roles e tarefas do formador |
O formador coma experto e coma asesor.
A formación de formadores.
Aprendizaxe e identidade profesional dos formadores.
Roles e tarefas do formador en liña. |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Prueba mixta |
A8 C6 |
2 |
0 |
2 |
Análisis de fuentes documentales |
A4 B7 |
2 |
15 |
17 |
Sesión magistral |
B9 |
9 |
0 |
9 |
Discusión dirigida |
B4 B7 B8 C5 |
2 |
5 |
7 |
Estudio de casos |
A1 A4 A8 B4 B7 C6 |
6 |
30 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Prueba mixta |
Dirixida a identificar o dominio dos coñecementos básicos da materia. |
Análisis de fuentes documentales |
Realizarse un estudio crítico de diversos materiais escritos ou audiovisuais vinculados coa temática da materia. |
Sesión magistral |
Exporanse os principios e conceptos básicos da materia. |
Discusión dirigida |
Proporase o debate sobre aspectos controvertidos e sobre documentos que previamente serán traballados individualmente polos estudantes. |
Estudio de casos |
Proporase a análise dun caso que se traballará en grupo baixo a orientación da profesora. |
Atención personalizada |
Metodologías
|
Estudio de casos |
|
Descripción |
Os estudantes serán orientados nas sesións de tutoría. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Estudio de casos |
A1 A4 A8 B4 B7 C6 |
Rigor na análise dos elementos do caso. Coherencia no tipo de estratexia a seguir. Resposta os elementos clave que se presentan no caso. Propostas argumentadas |
40 |
Prueba mixta |
A8 C6 |
Respostas correctas. Argumentación fundamentada. |
50 |
Análisis de fuentes documentales |
A4 B7 |
Selección das ideas principais e análise crítica dos argumentos e propostas. |
10 |
|
Observaciones evaluación |
|
Fuentes de información |
Básica
|
|
Atienza, L. (1998): Necesidades y expectativas de formación de los profesores de Lenguas en Asturias . Oviedo, Servicio de Publicaciones.
Fuentes Abeledo, E.J. y González Sanmamed, M. (1989): Necesidades formativas y concepciones curriculares: Bases para un diseño de formación en ejercicio. Investigación en la Escuela , 9, 57-66.
González Sanmamed, M. (1995): Necesidades formativas y aprendizaje de la enseñanza. Revista de Investigación Educativa , 25, 91-108.
González Sanmamed, M. (dir) (2006). O EEES: Perspectiva do profesorado das universidades galegas. Santiago de Compostela , Axencia para a Calidad do Sistema Universitario de Galicia. http://www.equipoeira.net/publicaciones/EEESprofesorado.pdf
Montero Mesa, M.L., González Sanmamed, M., Cepeda, O. y Cebreiro, B. (1990): Análisis de necesidades en el ámbito educativo. Revista de Investigación Educativa , 8 (16), 175-182.
Pose, H. (2007): As necesidades e demandas formativas dos profesionais da acción cultural pública en Galicia: Informe . Santiago de Compostela, Consellería de Cultura e Deporte
Sanchéz, J.; Hidalgo, V.; López, I. (2006): Las necesidades de los docentes andaluces de Educación Secundaria Obligatoria: un instrumento de evaluación. Revista de Educación , 340, 923-942.
http://www.revistaeducacion.mec.es/re340/re340_33.pdf |
Complementária
|
|
FERNÁNDEZ, C. (1999). El diseño de un plan de formación como estrategia de desarrollo empresarial. Estructura, instrumentos y técnicas. Revista Complutense de Educación, 10 (1), pp. 181-242.
Tejedor, F.J. (1990): Perspectiva metodológica del diagnóstico y evaluación de necesidades en el ámbito educativo. Revista de Investigación Educativa , 8 (16), 15-37.
Torres, J.J. et al. (2005): Las necesidades formativas docentes de los profesores universitarios. Revista Fuentes . Vol. 6, 97-116
http://www.revistafuentes.es/gestor/apartados_revista/pdf/numeros_anteriores/kawcsxpo.pdf
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
|