Identifying Data 2017/18
Subject (*) Information processing in the management and evaluation of institutions Code 652512205
Study programme
Mestrado Universitario en Dirección, Xestión e Innovación de Institucións Escolares e Socioeducativa
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
Perea Vega, Gustavo Ariel
E-mail
gustavo.perea@udc.es
Lecturers
Arias Rodriguez, Maria Alicia
Perea Vega, Gustavo Ariel
E-mail
alicia.arias.rodriguez@udc.es
gustavo.perea@udc.es
Web
General description Na xestión e avaliación das institución se ten que traballar cun número importante de datos que nos van a servir de fundamento para a toma de decisións como xestores. Nesta materia se verá algúns deses datos, cómo se recollen e cómo se tratan.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Deseñar, analizar, seleccionar e aplicar técnicas e instrumentos de recollida e análise da información para desenvolver procesos de avaliación de programas, servizos, estratexias e recursos de intervención socioeducativa en diversos contextos.
A8 Redactar, presentar e defender proxectos de investigación e informes, memorias, regulamentos, así como outros documentos básicos que contribúan a organizar a acción escolar e/ou socioeducativa.
B1 Capacidade de análise e síntese
B2 Capacidade de resolución de problemas
B3 Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas
B7 Capacidade para elaborar e defender un discurso ante diferentes audiencias
B8 Traballo colaborativo
B10 Traballo autónomo
B12 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B13 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B14 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B15 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B16 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B17 Comunicar as conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B18 Aplicar os coñecementos adquiridos e a capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C6 Capacidade de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclua reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos, valorando criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Understand and design the main techniques for collecting information on the processes of educational intervention. AJ5
BC1
BC2
BC3
BC8
BC10
BC12
BC13
BC14
BC16
BC18
CC3
CC6
CC7
CC8
Meet, plan and execute the main techniques of data analysis in the process of socio-intervention. AJ8
BC1
BC2
BC7
BC8
BC10
BC15
BC17
BC18
CC3
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. O tratamento da información 1)Contexto da información na xestión e avaliación das institucións
2)A información nas diferentes fases do proceso programático
- Análise previo: fontes primarias e secundarias. O xénero nas fontes.
- Estrutura programática: información estrutural e información técnica. Incorporación da perspectiva de xénero
- A información durante a execución programática
- A información na avaliación programática
3)Técnicas de recollida de información: observación e cuestionario. Incorporación da perspectiva de xénero
4)Programas no tratamento da información: excel e spss
2 .A redacción e presentación de datos (tema transversalizado co anterior) Estilos
Incorporación da perspectiva de xénero

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Problem solving A5 A8 B1 B2 B3 B7 B10 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C3 C6 C8 12 15.5 27.5
Collaborative learning B8 C6 C7 C8 4 8 12
Oral presentation A8 B1 B2 B7 B14 B15 B17 2 6 8
Guest lecture / keynote speech A5 A8 B12 B13 B14 C6 C7 C8 6 16 22
Student portfolio A5 A8 B1 B2 B3 B10 B12 B13 B14 B15 B17 C3 C6 C7 C8 2 11 13
ICT practicals B1 B3 C3 C6 C8 8 12 20
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Problem solving Resolución de problemas plantexados na aula
Collaborative learning Traballo en grupos pequenos para a resolución dos problemas plantexados na aula
Oral presentation Exposición de informes e conclusións
Guest lecture / keynote speech Explicación e contextualización da materia
Student portfolio Recopilación dos traballos realizados na aula e reflexión final
ICT practicals Prácticas con programas de ordenador

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
ICT practicals
Problem solving
Collaborative learning
Description
Na atención personalizada se dará resposta as dúbidas plantexadas polo alumnado. Está vinculada, principalmente á resolución dos problemas plantexados na aula e polas metodoloxías empregadas. A súa finalidade e facer un seguimento do traballo do alumnado e proporcionar as orientacións necesarias para a súa realización, poñendo en xogo unha avaliación procesual e formativa.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio A5 A8 B1 B2 B3 B10 B12 B13 B14 B15 B17 C3 C6 C7 C8 Recopilación dos traballos realizados na aula e reflexión final sobre as aprendizaxes da materia 100
 
Assessment comments

ASISTENCIA


  • A asistencia ás
    sesións presenciais é obrigatoria. A asistencia xustifícase en base a
    que as clases son moi interactivas e se traballan aspectos
    porcedimentais e actitudinais que son necesarios para aprobar a
    materia. 
  • O alumnado con asistencia
    regular, que non acuda a unha clase na que se realice algunha
    actividade, terá que facela individualmente e entregala no prazo
    indicado á clase.
  • Aquelas persoas con
    matrícula a tempo parcial poderán acollerse a unha modalidade de
    avaliación específica. Para isto, cómpre solicitar unha titoría, antes
    ou inmediatamente despois do inicio da materia, co obxecto de
    establecer as actividades de avaliación e o proceso de supervisón e
    seguemento.

REQUIRIMENTOS PARA APROBAR A MATERIA


  • A cualificación
    final será o resultado da puntuación obtida no portafolio do alumnado,
    sendo indispensable obter a metade da cualificación para superar a
    materia.
  • Se un/ha alumno/a
    non acada o 80% da asistencia ou non presenta o portafolio, terá unha
    cualificación de non presentado na oportunidade de maio.
  • Na oportunidade de
    xullo realizará un exame teórico sobre os contidos tratados na aula.
  • O portafolio do
    alumnado é unha actividade individual e conterá os seguintes
    apartados:


  • Aprendizaxes
    adquiridas na materia (que sabía /que aprendín, en qué seguir
    formándome)
  • Relación/vinculación
    das aprendizaxes realizadas coas distintas materias cursadas no grao.
  • Aspectos da materia  a observar no
    Practicum
  • Reflexións sobre a
    materia e aspectos a mellorar


PLAXIO: O plaxio en calquera das
actividades realizadas durante a materia, incluído o portafolio, será
motivo de suspenso.


FALSIFICACIÓN DUNHA FIRMA: Asinar na folla
de asistencia por un/unha compañeira ou compañeiro ausente será penalizado
coa perda de avaliación continua.


COPIA NOS EXAMES: O uso indebido de
información durante os exames tamén será motivo de suspenso.


NORMATIVA ACADÉMICA DE AVALIACIÓNS, CUALIFICACIÓNS ERECLAMACIÓNS


https://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/academica/Normas_avaliacion_revision_reclamacion_consolidado_l.pdf


Sources of information
Basic RUBIO, MJ. y VARAS, J. (2011). El análisis de la realidad en la intervención social. Madrid: CCS
Carlberg, C. (2012). Análisis estadístico con excel. Madrid: Anaya
Bosch, J. (1993). Encuestas telefónicas y por correo. Madrid: Centro de investigaciones sociológicas
Pulido San Román, A. (1992). Estadística y técnicas de investigación social. Madrid. Pirámide
Nevo, D. (1997). Evaluación basada en el centro. Bilbao: Mensajero
Amezcua Viedma, C. (1996). Evaluación de programas sociales. Madrid: Diaz Santos
Sánchez Lasierra, A. (2016). Excel 2016. Barcelona: ENI
GRIMA, P. (2011). La certeza absoluta y otras ficciones. Los secretos de la estadística. Barcelona: RBA
Anduiza Perea, E. (1999). Metodología de la ciencia política. Madrid: Centro de investigaciones sociológicas
Rodriguez Osuna, J. (1993). Métodos de muetreo. Casos prácticos. Madrid: Centro de investigaciones sociológicas

A medida que avance a materia irase referenciando bibliografía específica sobre a temática tratada.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Recoméndase os envíos dos traballos telemáticamente e de non ser posible, no útilizar plásticos, elixir a impresión a doble cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores.

Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.

Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.