Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A5 |
Deseñar, analizar, seleccionar e aplicar técnicas e instrumentos de recollida e análise da información para desenvolver procesos de avaliación de programas, servizos, estratexias e recursos de intervención socioeducativa en diversos contextos. |
A8 |
Redactar, presentar e defender proxectos de investigación e informes, memorias, regulamentos, así como outros documentos básicos que contribúan a organizar a acción escolar e/ou socioeducativa. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese |
B2 |
Capacidade de resolución de problemas |
B3 |
Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
B7 |
Capacidade para elaborar e defender un discurso ante diferentes audiencias |
B8 |
Traballo colaborativo |
B10 |
Traballo autónomo |
B12 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B13 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B14 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B15 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B16 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B17 |
Comunicar as conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B18 |
Aplicar os coñecementos adquiridos e a capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C6 |
Capacidade de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclua reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos, valorando criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Understand and design the main techniques for collecting information on the processes of educational intervention. |
AJ5
|
BC1 BC2 BC3 BC8 BC10 BC12 BC13 BC14 BC16 BC18
|
CC3 CC6 CC7 CC8
|
Meet, plan and execute the main techniques of data analysis in the process of socio-intervention. |
AJ8
|
BC1 BC2 BC7 BC8 BC10 BC15 BC17 BC18
|
CC3 CC6 CC7 CC8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. O tratamento da información |
1)Contexto da información na xestión e avaliación das institucións
2)A información nas diferentes fases do proceso programático
- Análise previo: fontes primarias e secundarias. O xénero nas fontes.
- Estrutura programática: información estrutural e información técnica. Incorporación da perspectiva de xénero
- A información durante a execución programática
- A información na avaliación programática
3)Técnicas de recollida de información: observación e cuestionario. Incorporación da perspectiva de xénero
4)Programas no tratamento da información: excel e spss
|
2 .A redacción e presentación de datos (tema transversalizado co anterior) |
Estilos
Incorporación da perspectiva de xénero
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Problem solving |
A5 A8 B1 B2 B3 B7 B10 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 C3 C6 C8 |
12 |
15.5 |
27.5 |
Collaborative learning |
B8 C6 C7 C8 |
4 |
8 |
12 |
Oral presentation |
A8 B1 B2 B7 B14 B15 B17 |
2 |
6 |
8 |
Guest lecture / keynote speech |
A5 A8 B12 B13 B14 C6 C7 C8 |
6 |
16 |
22 |
Student portfolio |
A5 A8 B1 B2 B3 B10 B12 B13 B14 B15 B17 C3 C6 C7 C8 |
2 |
11 |
13 |
ICT practicals |
B1 B3 C3 C6 C8 |
8 |
12 |
20 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Problem solving |
Resolución de problemas plantexados na aula |
Collaborative learning |
Traballo en grupos pequenos para a resolución dos problemas plantexados na aula |
Oral presentation |
Exposición de informes e conclusións |
Guest lecture / keynote speech |
Explicación e contextualización da materia |
Student portfolio |
Recopilación dos traballos realizados na aula e reflexión final |
ICT practicals |
Prácticas con programas de ordenador |
Personalized attention |
Methodologies
|
Student portfolio |
ICT practicals |
Problem solving |
Collaborative learning |
|
Description |
Na atención personalizada se dará resposta as dúbidas plantexadas polo alumnado. Está vinculada, principalmente á resolución dos problemas plantexados na aula e polas metodoloxías empregadas. A súa finalidade e facer un seguimento do traballo do alumnado e proporcionar as orientacións necesarias para a súa realización, poñendo en xogo unha avaliación procesual e formativa. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Student portfolio |
A5 A8 B1 B2 B3 B10 B12 B13 B14 B15 B17 C3 C6 C7 C8 |
Recopilación dos traballos realizados na aula e reflexión final sobre as aprendizaxes da materia |
100 |
|
Assessment comments |
ASISTENCIA
- A asistencia ás
sesións presenciais é obrigatoria. A asistencia xustifícase en base a
que as clases son moi interactivas e se traballan aspectos
porcedimentais e actitudinais que son necesarios para aprobar a
materia. - O alumnado con asistencia
regular, que non acuda a unha clase na que se realice algunha
actividade, terá que facela individualmente e entregala no prazo
indicado á clase. - Aquelas persoas con
matrícula a tempo parcial poderán acollerse a unha modalidade de
avaliación específica. Para isto, cómpre solicitar unha titoría, antes
ou inmediatamente despois do inicio da materia, co obxecto de
establecer as actividades de avaliación e o proceso de supervisón e
seguemento.
REQUIRIMENTOS PARA APROBAR A MATERIA
- A cualificación
final será o resultado da puntuación obtida no portafolio do alumnado,
sendo indispensable obter a metade da cualificación para superar a
materia. - Se un/ha alumno/a
non acada o 80% da asistencia ou non presenta o portafolio, terá unha
cualificación de non presentado na oportunidade de maio. - Na oportunidade de
xullo realizará un exame teórico sobre os contidos tratados na aula. - O portafolio do
alumnado é unha actividade individual e conterá os seguintes
apartados:
- Aprendizaxes
adquiridas na materia (que sabía /que aprendín, en qué seguir
formándome) - Relación/vinculación
das aprendizaxes realizadas coas distintas materias cursadas no grao. - Aspectos da materia a observar no
Practicum - Reflexións sobre a
materia e aspectos a mellorar
PLAXIO: O plaxio en calquera das
actividades realizadas durante a materia, incluído o portafolio, será
motivo de suspenso.
FALSIFICACIÓN DUNHA FIRMA: Asinar na folla
de asistencia por un/unha compañeira ou compañeiro ausente será penalizado
coa perda de avaliación continua.
COPIA NOS EXAMES: O uso indebido de
información durante os exames tamén será motivo de suspenso.
NORMATIVA ACADÉMICA DE AVALIACIÓNS, CUALIFICACIÓNS ERECLAMACIÓNS
https://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/academica/Normas_avaliacion_revision_reclamacion_consolidado_l.pdf |
|
Sources of information |
Basic
|
RUBIO, MJ. y VARAS, J. (2011). El análisis de la realidad en la intervención social. Madrid: CCS
Carlberg, C. (2012). Análisis estadístico con excel. Madrid: Anaya
Bosch, J. (1993). Encuestas telefónicas y por correo. Madrid: Centro de investigaciones sociológicas
Pulido San Román, A. (1992). Estadística y técnicas de investigación social. Madrid. Pirámide
Nevo, D. (1997). Evaluación basada en el centro. Bilbao: Mensajero
Amezcua Viedma, C. (1996). Evaluación de programas sociales. Madrid: Diaz Santos
Sánchez Lasierra, A. (2016). Excel 2016. Barcelona: ENI
GRIMA, P. (2011). La certeza absoluta y otras ficciones. Los secretos de la estadística. Barcelona: RBA
Anduiza Perea, E. (1999). Metodología de la ciencia política. Madrid: Centro de investigaciones sociológicas
Rodriguez Osuna, J. (1993). Métodos de muetreo. Casos prácticos. Madrid: Centro de investigaciones sociológicas |
A medida que avance a materia irase referenciando bibliografía específica sobre a temática tratada. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Recoméndase os envíos dos traballos
telemáticamente e de non ser posible, no útilizar plásticos, elixir a impresión
a doble cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores.
Débese facer un
uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio
natural.
Débese ter en
conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da
sostenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais.
|
|