Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Ser capaz de identificar os diferentes fundamentos teóricos e metodolóxicos dun proxecto de educación democrática e crítica, facendo especial énfase nos dereitos humanos e a igualdade de xénero, desenvolvendo culturas da mediación e da paz. |
A2 |
Utilizar modelos colaborativos de acción socioeducativa que promovan verdadeiras comunidades de aprendizaxe, favorecendo o traballo en contornos multiprofesionais |
A6 |
Desenvolver proxectos educativos de centro e/ou propostas pedagóxicas innovadoras baseadas na xustiza, a democracia e a diversidade. |
A8 |
Redactar, presentar e defender proxectos de investigación e informes, memorias, regulamentos, así como outros documentos básicos que contribúan a organizar a acción escolar e/ou socioeducativa. |
A11 |
Capacidade para fomentar e liderar a creatividade e innovación nas entidades e institucións promovendo proxectos orientados ao cambio de culturas profesionais. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese |
B2 |
Capacidade de resolución de problemas |
B4 |
Aprender a aprender |
B6 |
Capacidade de crítica e autocrítica |
B7 |
Capacidade para elaborar e defender un discurso ante diferentes audiencias |
B9 |
Capacidade de innovar |
B11 |
Capacidade de organización e planificación |
B12 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B13 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B14 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B15 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B16 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
C2 |
Aplicar os coñecementos adquiridos e a capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos mais amplos (ou multidisciplinais) relacionados coas súas áreas de estudo. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Planificar e levar a cabo propuestas pedagógicas innovadoras baseadas na equidad, na democracia, e na inclusión |
AP1 AP2 AP6
|
BM1 BM4 BM6 BM9 BM11 BM12 BM13 BM14 BM15
|
CM2 CM3 CM4
|
Identificar e seleccionar os principios que sustentan a cultura axiolóxica, organizativa e metodolóxica dun centro educativo |
AP1 AP6 AP8 AP11
|
BM1 BM2 BM4 BM6 BM7 BM12 BM13 BM14 BM16
|
CM2 CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Perspectiva e definición do proxecto educativo como documento de centro |
Estrutura e características do curriculum nos distintos niveis do sistema educativo.
Significado das políticas de comprensividade.
A descentralización e o control do curriculum. |
Finalidades do proxecto educativo |
O proxecto educativo como seña de identidade.
O proxecto educativo como proxecto de viaxe compatido.
O proxecto educativo e a súa coherencia interna e externa. |
Proceso de elaboración do proxecto educativo |
Os compoñentes do proxecto educativo
Relación entre o proxecto educativo e o curriculum
O proxecto educativo como toma de decisións compartida e contextualizada. |
Implementación do proxecto educativo |
A participación como ferramenta para a implementación.
A reflexividade e a acción crítica en educación.
A investigación-acción baseada na institución escolar e o seguimento dos proxectos educativos.
A supervisión e a avaliación como eixos do cambio. |
O proxecto educativo e o cambio sostible: promovendo a democracia, a xustiza e a inclusión |
A programación, a implementación e a avaliación dun proxecto educativo como actividade reflexiva e crítica, e como estratexia para a renovación pedagóxica |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A1 B1 B4 B6 B7 B12 B14 B15 |
10 |
10 |
20 |
Traballos tutelados |
A2 A6 A8 A11 B2 B9 B11 B13 B16 C2 C3 C4 |
10 |
40 |
50 |
Seminario |
A1 A2 B1 B2 B4 B6 B7 B11 B14 B15 C3 C4 |
10 |
30 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Sobre a base de leituras programadas ao longo do curso |
Traballos tutelados |
Elaboración dun traballo de análise e/ou deseño de proxecto educativo realizado en grupo |
Seminario |
Análise teórico-práctica dos eixos nos que se enmarca o deseño dun proxecto eduativo favorecedor da equidade e da xustiza social |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Traballos tutelados |
Seminario |
|
Descrición |
1. As dúbidas e demandas de orientación que xurdan das sesións expositivas, análise de fontes documentais, lecturas, actividades e preparación do exameno, serán atendidas pola profesora da materia durante o horario de titorias fixado de forma oficial.
2. De maneira máis específica, e no marco das sesións presenciais, a profesora ofrecerá atención personalizada mediante a que levará o seguimento e orientación das actividades que se realicen.
3. Como a realización do traballo tutelado é imprescindible para superar a materia, recoméndase que cada grupo realice unha titoría obrigatoria, fóra do horario de docencia presencial da materia.
4. Esta proposta de atencón personalizada é extensible ao alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, que faga uso de dita dispensa. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A2 A6 A8 A11 B2 B9 B11 B13 B16 C2 C3 C4 |
Os critérios/requisitos mínimos a partir dos cales se avaliarán os traballos tutelados serán:
-O grao de profundidade coa que se traballe o contido.
-A utilización dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
-A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
-A presentación e a claridade da exposición. |
100 |
|
Observacións avaliación |
- O mestrado ten carácter presencial. O alumnado que por motivos comunicados á profesora ao inicio do
curso non poda acudir ás sesións presenciais ou ao finalizar as mesmas
teña unha asistencia inferior ao 80% deberá realizar e entregar o traballo tutelado, así como as actividades que a docente considere, de modo
individual no mesmo tempo e forma que o resto do alumnado. Este traballo suporá o 20% da súa cualificación final e deberá realizar unha proba escrita cuxa cualificación se corresponderá co 80% restante da cualificación final. Este
criterio é aplicable ao alumnado con recoñecemento de dedicación a
tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, que faga
uso de dita dispensa. - O traballo tutelado entregarase na data que se indique a inicio do
curso. - No traballo tutelado a avaliación de cada membro do grupo (de ser o caso) variará en función
da súa implicación continua na materia e na elaboración do traballo. - Poden realizarse variacións na composición e número dos membros
dos grupos durante a realización do traballo tutelado sempre negociadas coa
profesora. - Non se admitirán propostas para o traballo unha vez finalizado o
prazo de admisión fixado na documentación complementaria que se entregará na
clase. - A asistencia ás sesións de seguimento volcarase dentro do
traballo tutelado. - As citas e referencias a calquera tipo de texto deben declararse,
o uso de texto ou ideas sen declarar a fonte supón o suspenso do traballo. - O traballo realizarase seguindo as pautas que se
darán na clase. - Na 2ª oportunidade, os criterios de avaliación serán os mesmos que os propostos para a 1ª oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
HARGREAVES, Andy e FULLAN, Michael (2014). Capital profesional. Madrid. Morata
RUDDUCK, Jean e FLUTTER, Julia (2007). Cómo mejorar tu centro escolar dando la voz al alumnado. Madrid. Morata
AYERS, WIlliam e ALEXANDER-TANNER, Ryan (2013). Enseñar, un viaje en cómic.. Madrid. Morata
WRIGLEY, Terry (2007). Escuelas para la esperanza. Una nueva agenda para la renovación. Madrid. Morata
TORRES SANTOMÉ, Jurjo (2006). Globalización e Interdisciplinariedad: el curriculum integrado. Madrid. Morata
GIMENO SACRISTÁN, José (Comp.) (2010). Saberes e incertidumbres sobre el currículum. Madrid. Morata
SLEE, Roger (2012). Una escuela extraordinaria. Exclusión, escolarización y educación inclusiva. Madrid. Morata |
|
Bibliografía complementaria
|
PÉREZ MILLÁN, Juan Antonio (2014). Cine, enseñanza y enseñanza del cine. Madrid. Morata
NUSSBAUM, Martha C. (2012). Crear capacidades. Propuesta para el desarrollo humano.. Barcelona. Paidós
DEWEY, John (2004). Democracia y educación (edic. completa).. Madrid. Morata
FISHER, Robert (2012). Diálogo creativo. Hablar para pensar en el aula. . Madrid. Morata
TANN, C. Sarah (2004). Diseño y desarrollo de unidades didácticas en la escuela primaria. . Madrid. Morata - M.E.C
TORRES SANTOMÉ, Jurjo (2007). Educación en tiempos de Neoliberalismo. Madrid. Morata
MARTÍNEZ RODRÍGUEZ, Juan Bautista (2006). Educación para la ciudadanía. . Madrid. Morata
GIMENO SACRISTÁN, José (Comp.) (2009). Educar por competencias, ¿Qué hay de nuevo?. Madrid. Morata
PÉREZ GÓMEZ, Ángel I. (2012). Educarse en la era digital.. Madrid. Morata.
LOUGHLIN, Catherine E. e SUINA, Joseph H. (1997). El ambiente de aprendizaje: Diseño y organización. . Madrid. Morata - M.E.C
SHORT, Kathy G (2000). El aprendizaje a través de la indagación. Docentes y alumnos diseñan juntos el currículo.. Barcelona. Gedisa
NUSSBAUM, Martha C. (2005). El cultivo de la humanidad. Una defensa clásica de la reforma de la educación liberal. . Barcelona. Paidós
TORRES SANTOMÉ, Jurjo (2005). El curriculum oculto. . Madrid. Morata, 8ª edic.
HARGREAVES, Andy (2003). Enseñar en la sociedad del conocimiento. . Barcelona. Octaedro
SANTOS, Boaventura de Sousa e MENESES, Maria Paula (2014). Espistemologias del Sur. Madrid. Akal
TOMLINSON, Carol Ann (2005). Estrategias para trabajar con la diversidad en el aula. . Barcelona. Paidós
DADZIE, Stella (2004). Herramientas contra el racismo en las aulas. . Madrid. Morata
GOODSON, Ivor F. (1995). Historia del curriculum. La construcción social de las disciplinas escolares. . Barcelona. Pomares Corredor
WHITIN, Phyllis e WHITIN, David J. (2000). Indagar junto a la ventana. Cómo estimular la curiosidad en los alumnos. . Barcelona. Gedisa
STENHOUSE, Lawrence (2010). Investigación y desarrollo del curriculum. . Madrid. Morata, 6ª ed.
PERRENOUD, Philippe (2007). La construcción del éxito y el fracaso escolar. . Madrid. Morata - Fundación Paideia
TORRES SANTOMÉ, Jurjo (2009). La desmotivación del profesorado. . Madrid. Morata
GUTMANN, Amy (2001). La educación democrática: una teoría política de la educación.. Barcelona. Paidós
BRUNER, Jerome (1997). La educación, puerta de la cultura. Madrid. Visor
DUBET, François (2005). La escuela de las oportunidades ¿Qué es una escuela justa? . Barcelona. Gedisa
SANTOS GUERRA, Miguel Ángel (2006). La escuela que aprende. . Madrid. Morata
BERNSTEIN, Basil (2001). La estructura del discurso pedagógico (Clases, códigos y control. Vol. IV). . Madrid. Morata - Fundación Paideia
ZEICHNER, Kenneth M. (2010). La formación del profesorado y la lucha por la justicia social. . Madrid. Morata
BEANE, James A. (2005). La integración del currículum. . Madrid. Morata
GARDNER, Howard (1993). La mente no escolarizada. Cómo piensan los niños y cómo deberían enseñar las escuelas. Barcelona. Paidós
BAUMAN, Zygmunt (2007). Los retos de la educación en la modernidad líquida.. Barcelona. Gedisa
MORIN, Edgar (2001). Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. . Barcelona. Paidós
TORRES SANTOMÉ, Jurjo (2008). Multiculturalismo Anti-Racista. Porto (Portugal). Profedições
MARTÍNEZ RODRÍGUEZ, Juan Bautista (1999). Negociación del curriculum. La relación enseñanza-aprendizaje en el trabajo escolar. . Madrid. La Muralla
LANKSHEAR, Colin e KNOBEL, Michele (2009). Nuevos alfabetismos. Su práctica cotidiana y el aprendizaje en el aula. . Madrid. Morata
STOBART, Gordon (2010). Tiempos de pruebas: Los usos y abusos de la evaluación. . Madrid. Morata
SLEE, Roger; WEINER, Gaby e TOMLINSON, Sally (Eds.) (2001). ¿Eficacia para quién? Crítica de los movimientos de las escuelas eficaces y de la mejora escolar. . Madrid. Akal |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase
os envíos dos traballos telemáticamente e de non ser posible, no
útilizar plásticos, elixir a impresión a doble cara, empregar papel
reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese
ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores da sosenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais. |
|