Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Ser capaz de identificar os diferentes fundamentos teóricos e metodolóxicos dun proxecto de educación democrática e crítica, facendo especial énfase nos dereitos humanos e a igualdade de xénero, desenvolvendo culturas da mediación e da paz. |
A5 |
Deseñar, analizar, seleccionar e aplicar técnicas e instrumentos de recollida e análise da información para desenvolver procesos de avaliación de programas, servizos, estratexias e recursos de intervención socioeducativa en diversos contextos. |
A8 |
Redactar, presentar e defender proxectos de investigación e informes, memorias, regulamentos, así como outros documentos básicos que contribúan a organizar a acción escolar e/ou socioeducativa. |
A9 |
Capacidade para desenvolver procedementos e metodoloxías que potencien a interdependencia e unha comunicación fluída entre diferentes axentes educativos e culturais tanto a nivel interno como co social más amplo. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese |
B3 |
Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
B5 |
Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión |
B6 |
Capacidade de crítica e autocrítica |
B7 |
Capacidade para elaborar e defender un discurso ante diferentes audiencias |
B8 |
Traballo colaborativo |
B10 |
Traballo autónomo |
B11 |
Capacidade de organización e planificación |
B12 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B13 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B14 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B15 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B16 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B17 |
Comunicar as conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B18 |
Aplicar os coñecementos adquiridos e a capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B19 |
Capacidade de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos, valorando criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que debe enfrontarse. |
C1 |
Comunicar as conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades |
C2 |
Aplicar os coñecementos adquiridos e a capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos mais amplos (ou multidisciplinais) relacionados coas súas áreas de estudo. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Capacidade de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclua reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos, valorando criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Deseñar, seleccionar e aplicar técnicas e instrumentos de recollida e análise da información para desenvolver procesos de avaliación de programas, servizos, estratexias e recursos de intervención socioeducativa en diversos contextos |
AP1 AP5 AP8 AP9
|
BM1 BM3 BM6 BM7 BM8 BM10 BM11
|
|
Analizar a información recollida nos procesos de intervención socioeducativos, empregando as técnicas de análise adecuadas |
|
BM12 BM13 BM14 BM15 BM16 BM17 BM19
|
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse dende diversas perspectivas e unha de elas as perspectiva de xénero |
|
BM5 BM18
|
CM1 CM2 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema I- Fundamentación da avaliación de programas e servizos |
1.1 Conceptualización.
1.2. Proceso avaliador e funcións da avaliación
1.3. Tipos de avaliación
1.4. Deseño de avaliación
1.5 Modelos de avaliación |
Tema II-A avaliación de axentes, ámbitos e proxectos socioeducativos |
2.1. Avaliación de axentes de intervención
2.2. Avaliación de ámbitos de intervención
2.3. Avaliación de proxectos de intervención |
Tema III- Procedementos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
3.1. Técnicas e análise da realidade de diagnóstico (análise documental, técnica parellas a rotación caderno de campo; de brainstorming)
3.2. Técnicas para implantación e seguimento de fase (construción dunha torre, observación, debate en grupo, entrevista, prazas de arte)
3.3. técnicas de avaliación (técnica DAFO; lista de control; cuestionario técnico) |
Tema IV. Redacción e presentación de informes de avaliación |
4.1. Tipos de informes
4.2. Organización e estrutura do informe
4.3. Redacción e criterios de valoración do informe |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A9 B1 B11 B12 B14 C7 |
11.5 |
0 |
11.5 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A5 B3 B6 B8 B10 B18 C5 C8 |
0 |
21 |
21 |
Traballos tutelados |
A8 B5 B19 B17 C1 |
0 |
45 |
45 |
Obradoiro |
B7 B13 B15 B16 C2 C6 |
20 |
11 |
31 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clase impartida polo profesor sobre os contidos xa citados na guía docente. Esta metodoloxía utiliza exclusivamente a palabra como vía de transmisión da información a todo o grupo. |
Aprendizaxe colaborativa |
Esta formada por un conxunto de metodoloxías como a discusión dirixida, obradoiro, análise de fontes documentais, esquemas, lecturas, mapas conceptuais, solución de problemas, etc. Todos estes procedementos guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e da comunicación. Concretamente, nesta metodoloxía configurásense grupos pequenos (non máis de 5 persoas). Cada alumno traballase para o grupo na resolución das tarefas que propón o profesor para así optimizar a súa propia aprendizaxe e o doutros membros do grupo. |
Traballos tutelados |
A materia débese completar cun traballo practico que recolla todos os aspectos traballados nas clases. Para iso este traballo realizarase de xeito individual ou grupal. Se é grupal non pode ser máis de dúas persoas. |
Obradoiro |
Con esta tarefa preténdese combinar outras metodoloxías, como por exemplo, exposicións orais, solucións de problemas, prácticas guiadas, etc. Pero tendo presente que con ela o alumno desenvolve tarefas puramente prácticas sobre un tema específico con apoio e supervisión do profesorado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Sesión maxistral |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Na atención personalizada, o profesor resolverá as dúbidas que teña o alumno/a sobre os diferentes temas a traballar na materia. Pero ademais calquera dúbida que poida xurdir para a solución de problemas, nas lecturas, no obradoiro, na aprendizaxe colaboradora, a análise de fontes documentais como na discusión dirixida. Durante estas sesións, realizarase un seguimento do traballo do alumno, supervisando e orientando máis directamente o proceso a seguir en cada unha das actividades realizadas.
Esta atención personalizada realizarase no despacho do profesorado (P1A18) no horario de titorías. Este horario está colgado no taboleiro que está no despacho do profesor, na páxina web do departamento como da Facultade de Ciencias da Educación.
A ATENCIÓN PERSONALIZADA REALIZARASE CARA A CARA ENTRE O ALUMNO E PROFESOR POLO QUE A ATENCIÓN VITUAL NON SE REALIZARÁ NESTA MATERIA. O CORREO ELECTRÓNICO DO PROFESOR NON SE DEBE UTILIZAR COMO: ELEMENTO PARA SOLICITAR CITA NIN PARA REALIZAR CONSULTAS.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
B7 B13 B15 B16 C2 C6 |
Durante as sesións maxistrais o profesor realizará algún problema para que o estudante observe o proceso. Para a avaliación desta actividade terase en conta: o desenvolvemento da actividade, a axilidade na súa realización, a presentación, etc. |
30 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A5 B3 B6 B8 B10 B18 C5 C8 |
Como é unha metodoloxía para observar a aprendizaxe de cada estudante. Por iso, o estudante tera que: coñecer e manexar os ordenadores. Nesta metodoloxía convértese nun instrumento moi importante de avaliación, xa que o alumno para desenvolver outras metodoloxías aquí expostas, terá que optimizar a súa propia aprendizaxe e o do resto do grupo.
Como é complemento a outras metodoloxías aplicarase unh valoración proporcional sobre as seguintes tarefas: análises de fontes documentais, discusión dirixida e obradoiro. Tamén, hai que ter en conta que para que se compute a cada unha desas metodoloxías se debe cumprir os requisitos desas metodoloxías descritos nesta avaliación, como son: a capacidade de traballo individual, capacidade de traballo en equipo, coñecementos xerais básicos, capacidade de sínteses e análise, capacidade de aplicar os coñecementos das sesións maxistrais á práctica, capacidade para xerar novas ideas (innovación e creatividade), capacidade crítica e autocrítica, toma de decisións, comunicación oral e escrita e habilidades de investigación.
|
20 |
Traballos tutelados |
A8 B5 B19 B17 C1 |
O traballo vale o 50% da cualificación final sempre que se supere positivamente. Este traballo será a posta en practica do realizado en clase. Polo tanto, contará de 3 partes que serán presentadas ao alumnado o primeiro día de clases. Para a revisión do traballo en OBRIGATORIO a asistencia a catro titorías, aínda que se pode asistir a todas aquelas que o alumnado precise. As titorías serán sempre no horario establecido pola profesora. BAIXO NINGÚN CONCEPTO RELIZARÁSE TUTORIAS PARA ESTE TRABALLO EN HORARIO FORA DO ESTABLECIDO.
ESTE TRABALLO TERÁ QUE SER ENTREGADO O ÚLTIMO DIA DE CLASES ESTABLECIDO NO CALENDARIO ACADEMICO. TODO AQUEL TRABALLO QUE ENTREGESE FORA DE PLAZO NON SE ACEPTARÁ E TEÑA SUSPENSA ESTA PARTE E CON ISO TODA A MATERIA. AQUEL GRUPO QUE O ENTREGUE ANTES NON RECIBIRÁ A NOTA ANTES QUE TODOS OS DEMAS GRUPOS.
|
50 |
|
Observacións avaliación |
Na avaliación da materia terase en conta antes de nada o seguinte: a-O ALUMNADO QUE ASISTA MENOS DUN 80% (3 faltas non xustificadas) Ás CLASES SÓ TERÁ DEREITO A UN EXAME DE TODA A MATERIA. O temario para ese exame será sobre os contidos da materia e sobre as prácticas que se realicen en clase. Por iso, este exame dividirase en dous partes: unha parte será tipo test (que puntuará sobre 10) e outra parte que será sobre supostos prácticos (que puntuará sobre 10). Aprobarase o exame sempre que se alcance en ambas as partes un aprobado (apróbase cun 5) La data do exame será a que marque o propio mestrado non se pode modificar. A DATA DE INICIO DESTA MATERIA É PUBLICA NA PÁXINA WEB DO MESTRADO E NO TABOLEIRO DE LESTE. O alumno que non se puxese en contacto co profesor antes da data de inicio das clases e non asista a clase (sexa o motivo que sexa) desde o primeiro día. O profesor considerarao como alumno que asista menos dun 80% ás clases (coas condicións expostas ao comezo desta apartado) Os alumnos que por calquera motivo non asistan menos dun 80% a clase e comuníquenllo ao profesor. DEBEN PRESENTAR UN XUSTIFICANTE, nos seguintes termos: 1-unha xustificación por enfermidade. Un xustificante médico cumprido correctamente. 2-por un emprego. O xustificante é unha fotocopia do traballo e un papel (cuberto correctamente) onde se indique que as horas de clase se solapen coas do traballo. Se se compren algún destes dous termos. O profesor adiantará co alumno practícalas que realizará en clase e avaliaraa como aos alumnos que asistan a clases. PERO SENÓN CÚMPRESE ALGUNHA DESTA CONDICIÓNS O PROFESOR NON REALIZA NINGÚN TRABALLO EXTRA Ao ALUMNO, NIN FÓRA DO PERÍODO DE CLASES ESTABLECIDO PARA ESTA MATERIA DESDE O MESTRADO. POR TANTO, SE O ALUMNO ATÓPASE NESTA SITUACIÓN É CONSIDERADO COMO UN ALUMNO QUE ASISTE MENOS DUN 80% DE CLASES. b-A Os ALUMNOS QUE ASISTAN O 80% A CALSES NON TERÁN EXAME FINAL DA MATERIA. A estes alumnos aplicaráselles todo o exposto no apartado de avaliación. É dicir, cada metodoloxía e a súa descrición adecúase unha cualificación. A nota para estes alumnos nesta materia virá dada polo traballo que realicen ao longo da materia. Ao final da materia expoñerase no taboleiro do despacho do profesor a nota alcanzada por cada alumno nos distintos apartados a avaliar. Se o alumno quere mellorar a nota que expuxo o profesor no taboleiro ten que presentarse ao exame. O temario para ese exame será sobre os contidos da materia e sobre as prácticas que se realicen en clase. Por iso este exame dividirase en dous partes: unha parte será tipo test (que puntuará sobre 10) e outra parte que será sobre supostos prácticos (que puntuará sobre 10). Aprobarase o exame sempre que se alcance en ambas as partes un aprobado (apróbase cun 5) La data do exame será a que marque o propio mestrado non se pode modificar.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Comité Conjunto de Estándares para la evaluación educativa (1998). Estándares para la evaluación de programas. Bilbao: Edic. Mensajero REBOLLOSO, E.; FERNÁNDEZ-RAMIREZ, B. y CANTÓN, P. (2008). Evaluación de programas de intervención social. Madrid: Edit. Síntesis
STUFFLEBEAM, D.L. y SHINKFIELD, A.J. (2007). Evaluation Theory, Models & applications. San Francisco, CA:
Jossey-Bass
AEC (2000). Guía para la Gestión de la Calidad de los Servicios Públicos (Adaptación de la Norma UNE-EN-ISO 9004-2). Madrid: MAP
ALVIRA MARTÍN, F. (1991). Metodología de la evaluación de programas. (Cuadernos Metodológicos, 2). Madrid: CIS
|
Bibliografía complementaria
|
|
Desler, G. (2001).
Administración del personal. México. Perason. Camison et al. (2006). Gestión
de la calidad: conceptos, enfoques, modelos y sistemas. Madrid.
Pearson Ministerio de Administración Pública (2006). Guía de autoevaluación para la
administración pública. MAP Ministerio de
Administración Pública (2006). Guía de evaluación.
Modelo EVAM. MAP Ministerio de Administración Pública (2006). Guía para el desarrollo de cartas de
servicio. MAP Club de excelencia
(2003). Guía práctica para desarrollar,
implantar y revisar la Autoevaluación de mi organización. Madrid. EFQM |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Deseño de proxectos educativos de centro/652512209 | Tratamento da información na xestión e avaliación das institucións/652512205 | Avaliación de recursos e materiais didácticos/652512210 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Xestión e innovación das institucións socioeducativas /652512214 | Deseño de proxectos educativos de centro/652512209 | Tratamento da información na xestión e avaliación das institucións/652512205 | Avaliación de recursos e materiais didácticos/652512210 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Comité Ambiental da Facultade (GREEN CMPUS) recoméndase: -Recoméndase os envíos dos traballos telemáticamente e de non ser
posible, no útilizar plásticos, elixir a impresión a doble cara, empregar papel
reciclado e evitar imprimir borradores. -Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de
impactos negativos sobre o medio natural. -Débese ter en conta a importancia dos principios éticos
relacionados cos valores da sosenibiliade nos comportamentos persoais e
profesionais. |
|