Identifying Data 2017/18
Subject (*) Tutoring and Careers Guidance Code 652606002
Study programme
5 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Formación e Orientación Laboral
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 2
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
Ríos de Deus, María Paula
E-mail
paula.rios.dedeus@udc.es
Lecturers
E-mail
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 7. (CE-G7)Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, tutoría e orientación académica e profesional
A9 9. (CE-G9)Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia
A26 (CE-E12)Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, tutoría e orientación académica e profesional AJ7
CC1
CC3
CC4
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse CC1
CC3
CC4
Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia AJ9
CC1
CC4
Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade. AJ26
CC1
CC4

Contents
Topic Sub-topic
Titoría e orientación Aproximación conceptual e relacións
O modelo institucional galego de orientación Aspectos organizativos e funcionais dos servicios de orientación
Funcións e actividades titoriais * Cos estudantes
* Coas familias
* Cos compañeiros
Planificación da acción titorial O Plan de Acción Titorial (PAT)
A titoría en situacións específicas * No módulo de formación en centros de traballo.
* Na Formación Profesional Básica

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Document analysis A26 2 6 8
Student portfolio A7 A9 C1 C3 C4 4 8 12
Objective test A7 A9 2 0 2
Oral presentation A7 A9 A26 C1 C3 C4 4 6 10
Directed discussion C4 2 0 2
Collaborative learning A7 C1 C3 C4 4 0 4
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Que lle permitirán coñecer textos de interés, comprendelos e analizalos.
Student portfolio Na que recollerán todo o traballado ó obxecto de ser avaliado.
Objective test Se realizará co obxecto de comprobar si se teñen acadado os obxectivos mínimos da materia.
Oral presentation Para desenrolar a competencia de falar en público e a capacidade de organización e síntese da información.
Directed discussion Para contrastar as diferentes opinións e chegar a acordos comúns.
Collaborative learning Que facilitará a adquisición e enriquecemento das aprendizaxes persoais.

Personalized attention
Methodologies
Collaborative learning
Student portfolio
Description
Se precisará un seguimento persoal do traballo desenrolado no marco do portafolios xa que será unha peza clave na avaliación final.
Así mesmo, se traballará de xeito directo cos pequenos grupos que se formen para desenrolar os traballos propostos.

O alumnado con matrícula a tiempo parcial recibirá una atención personalizada vinculada a la modalidad de avaliación específica que se describe en el apartado de evaluación.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A7 A9 Consistente nunha batería de preguntas de resposta binaria e/ou múltiple. 30
Oral presentation A7 A9 A26 C1 C3 C4 Consistirá en expoñer algún traballo o parte do traballo feito tanto de xeito individual coma grupal 10
Collaborative learning A7 C1 C3 C4 Se formarán pequenos grupos de traballo para traballar as diferentes temáticas. 8
Directed discussion C4 Consistente en plantexar unha temática e propiciar o intercambio de opinións fundamentadas sobre ela. 2
Student portfolio A7 A9 C1 C3 C4 No que irán recollendo toda a información dada así como as súas impresións persoais. 50
 
Assessment comments
A TOTALIDADE DOS ESTUDANTES subirán unha foto á plataforma moodle, na primeira semana de clases do módulo

Os estudantes que non poidan asistir, polo menos ao 80% das clases, deberán poñerse en contacto coa profesora para unha titoría na primeira quincena de docencia, para informar da devandita situación.

O ALUMNADO QUE ASISTA A MENOS DUN 80% DAS CLASES SÓ TERÁ DEREITO A UN EXAME. O exame divídese en dous partes: unha  tipo test (que puntuará sobre 10) e outra  sobre supostos prácticos (que puntuará sobre 10). Para aprobar o exame hai que ter aprobadas as dúas partes.

O alumnado asistente realizará unha proba tipo test que representa o 40% da cualificación global. O resto da cualificación obterase coa realización dos traballos de clase e o seguimento da metodoloxía establecida.

Para o alumnado con matrícula a tempo parcial establecerase unha modalidade de avaliación específica que se concretará ao comezo da materia. Esta modalidade  incopora atención personalizada e seguimento das actividades propostas e unha proba tipo test que terá un peso na cualificación do  40%. Na segunda oportunidade realizarase un exame  con preguntas de carácter teórico e práctico.

Como consideración xeral, terase especialmente en conta as deficiencias ortográficas de puntuación e acentuación, así como  unha redacción inconexa ou inadecuada, deficiente presentación, excesivo número de riscadas, etc. Todo elo suporá redución de puntos sobre a nota obtida.

Sources of information
Basic (). .

https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifBlanchard Giménez, M. (1997). Plan de acción tutorial en la E.S.O.. Madrid. Narcea
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifComellas, M.J. (2002). Las competencias del profesorado para la acción tutorial. Barcelona. Praxis
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifRodríguez Gallego, M (2004). Represente el papel de tutor. Madrid. MaGrawHill
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifMonge Crespo, C. ( 2009). Tutoría y orientación educativa. Nuevas competencias . Madrid. Wolters kluwer
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifAnaya Nieto, D. y Suárez Riveiro (2010). Evaluación de la satisfacción del profesorado. REOP, Vol. 21, nº 2, 2º cuat. pp.283-294
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifMartín,E. y Mauri, T. (Coords.) (2011). Orientación Educativa. Atención a la diversidad y educación I. Barcelona. Graó
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifMartín, E. y Solé, I. (Coords) (2011). Orientación Educativa. Modelos y estrategias de intervención. Barcelona. Graó
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifMartín, Elena y Onrubia, J.(coords.) (2011). Orientación educativa: procesos de innovación y mejora de la enseñanza. Barcelona. Graó
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifSobrado, L.; Fernández, E. y Rodicio, M.L. (2012). Orientación Educativa. Nuevas perspectivas. Madrid: Biblioteca Nueva

 

https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifSantana, L. E. y Feliciano, L. A. (2006). La construcción de la acción tutorial desde las coordenadas de la investigación colaborativa. Revista de Educación, 340, Madrid
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifGrañeras, M. e Parras,. A. (2008). Orientación Educativa: fundamentos teóricos, modelos institucionales y nuevas perspectivas. . Madrid: CIDE

Repetto Talavera, E. (2001): Tu futuro Profesional.(Una planificación de la Tutoría para cada etapa educativa de 10-18 años.) Ed CEPE. Libro del Profesor y Libro dek alumno.

https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifRodicio García, M.L. (2009). La función tutorial y la formación profesional en las instituciones laborales. Madrid: Biblioteca Nueva
https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gifRodicio García, M.L. (2012). Diseño y evaluación de programas de orientación educativa. Madrid: Biblioteca Nueva

 

Complementary (). .


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Recoméndase os envíos dos traballos telemáticamente e de non ser posible, no útilizar plásticos, elixir a impresión a doble cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores.

Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.

Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sosenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.