Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A7 |
(CE-G7)Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, tutoría e orientación académica e profesional |
A9 |
(CE-G9)Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia |
A26 |
(CE-E12)Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e aplicar recursos e estratexias de información, tutoría e orientación académica e profesional |
AJ7
|
|
CC1 CC3 CC4
|
Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación utilizando indicadores de calidade |
AJ26
|
|
CC1 CC4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
CC1 CC3 CC4
|
Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia. |
AJ9
|
|
CC1 CC4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Titoría e orientación |
Aproximación conceptual e relacións |
O modelo institucional galego de orientación |
Aspectos organizativos e funcionais dos servicios de orientación |
Funcións e actividades titoriais |
* Cos estudantes
* Coas familias
* Cos compañeiros |
Planificación da acción titorial |
O Plan de Acción Titorial (PAT) |
A titoría en situacións específicas |
* No módulo de formación en centros de traballo.
* Nos programas de cualificación profesional inicial.
* Nos programas de diversificación curricular. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Document analysis |
A26 |
2 |
6 |
8 |
Student portfolio |
A7 A9 C1 C3 C4 |
4 |
8 |
12 |
Objective test |
A7 A9 |
2 |
9 |
11 |
Oral presentation |
A7 A9 A26 C1 C3 C4 |
4 |
6 |
10 |
Directed discussion |
C4 |
2 |
0 |
2 |
Collaborative learning |
A7 C1 C3 C4 |
4 |
0 |
4 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Document analysis |
Que lle permitirán coñecer textos de interés, comprendelos e analizalos. |
Student portfolio |
Na que recollerán todo o traballado ó obxecto de ser avaliado. |
Objective test |
Se realizará co obxecto de comprobar si se teñen acadado os obxectivos mínimos da materia. |
Oral presentation |
Para desenrolar a competencia de falar en público e a capacidade de organización e síntese da información. |
Directed discussion |
Para contrastar as diferentes opinións e chegar a acordos comúns. |
Collaborative learning |
Que facilitará a adquisición e enriquecemento das aprendizaxes persoais. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Collaborative learning |
Student portfolio |
|
Description |
Se precisará un seguimento persoal do traballo desenrolado no marco do portafolios xa que será unha peza clave na avaliación final.
Así mesmo, se traballará de xeito directo cos pequenos grupos que se formen para desenrolar os traballos propostos. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A7 A9 |
Consistente nunha batería de preguntas de resposta binaria e/ou múltiple. |
30 |
Oral presentation |
A7 A9 A26 C1 C3 C4 |
Consistirá en expoñer algún traballo o parte do traballo feito tanto de xeito individual coma grupal |
10 |
Collaborative learning |
A7 C1 C3 C4 |
Se formarán pequenos grupos de traballo para traballar as diferentes temáticas. |
8 |
Directed discussion |
C4 |
Consistente en plantexar unha temática e propiciar o intercambio de opinións fundamentadas sobre ela. |
2 |
Student portfolio |
A7 A9 C1 C3 C4 |
No que irán recollendo toda a información dada así como as súas impresións persoais. |
50 |
|
Assessment comments |
A TOTALIDADE DOS ESTUDANTES subirán unha foto á plataforma moodle, na
primeira semana de clases do módulo
Os estudantes que non poidan asistir, polo menos ao 80% das clases, deberán
poñerse en contacto coa profesora para unha titoría na primeira quincena de
docencia, para informar da devandita situación.
O ALUMNADO QUE ASISTA A MENOS DUN 80% DAS CLASES SÓ TERÁ DEREITO A UN EXAME. O
exame divídese en dous partes: unha tipo test (que puntuará sobre 10) e
outra sobre supostos prácticos (que puntuará sobre 10). Para aprobar o
exame hai que ter aprobadas as dúas partes.
O alumnado asistente realizará unha proba tipo test que representa o 40% da
cualificación global. O resto da cualificación obterase coa realización dos
traballos de clase e o seguimento da metodoloxía establecida.
Para o alumnado con matrícula a tempo parcial establecerase unha modalidade de
avaliación específica que se concretará ao comezo da materia. Esta
modalidade incopora atención personalizada e seguimento das actividades
propostas e unha proba tipo test que terá un peso na cualificación do
40%. Na segunda oportunidade realizarase un exame con preguntas de
carácter teórico e práctico.
Como consideración xeral, terase especialmente en conta as deficiencias
ortográficas de puntuación e acentuación, así como unha redacción
inconexa ou inadecuada, deficiente presentación, excesivo número de riscadas,
etc. Todo elo suporá redución de puntos sobre a nota obtida.
|
Sources of information |
Basic
|
(). . |
Blanchard Giménez, M. (1997). Plan de acción tutorial en la
E.S.O.. Madrid. Narcea
Comellas, M.J. (2002). Las competencias del profesorado para la
acción tutorial. Barcelona. Praxis
Rodríguez Gallego, M (2004). Represente el papel de tutor.
Madrid. MaGrawHill
Monge Crespo, C. ( 2009). Tutoría y orientación educativa.
Nuevas competencias . Madrid. Wolters kluwer
Anaya Nieto, D. y Suárez Riveiro (2010). Evaluación de la
satisfacción del profesorado. REOP, Vol. 21, nº 2, 2º cuat. pp.283-294
Martín,E. y Mauri, T. (Coords.) (2011). Orientación Educativa.
Atención a la diversidad y educación I. Barcelona. Graó
Martín, E. y Solé, I. (Coords) (2011). Orientación Educativa.
Modelos y estrategias de intervención. Barcelona. Graó
Martín, Elena y Onrubia, J.(coords.) (2011). Orientación
educativa: procesos de innovación y mejora de la enseñanza. Barcelona. Graó
Sobrado, L.; Fernández, E. y Rodicio, M.L. (2012). Orientación
Educativa. Nuevas perspectivas. Madrid: Biblioteca Nueva
|
 
|
Santana, L. E. y Feliciano, L. A. (2006). La construcción de la
acción tutorial desde las coordenadas de la investigación colaborativa.
Revista de Educación, 340, Madrid
Grañeras, M. e Parras,. A. (2008). Orientación Educativa:
fundamentos teóricos, modelos institucionales y nuevas perspectivas. .
Madrid: CIDE Repetto Talavera, E. (2001): Tu futuro Profesional.(Una planificación de la Tutoría para cada etapa educativa de 10-18 años.) Ed CEPE. Libro del Profesor y Libro dek alumno. Rodicio García, M.L. (2009). La función tutorial y la formación
profesional en las instituciones laborales. Madrid: Biblioteca Nueva
Rodicio García, M.L. (2012). Diseño y evaluación de programas de
orientación educativa. Madrid: Biblioteca Nueva
|
|
Complementary
|
(). . |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
<p>As indicadas no paso de Avaliación.</p> |
|