Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A38 |
Adquirir competencias matemáticas básicas (numéricas, cálculo, xeométricas, representacións espaciais, estimación e medida, organización e interpretación da información, etc.). |
A39 |
Coñecer o currículo escolar de matemáticas. Analizar, razoar e comunicar propostas matemáticas. |
A40 |
Formular e resolver problemas vinculados coa vida cotiá. |
A41 |
Valorar a relación entre matemáticas e ciencias como un dos pilares do pensamento científico. |
A42 |
Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes nos estudantes. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B8 |
Capacidade para elaborar discursos coherentes e organizados loxicamente. |
B9 |
Capacidade para expoñer as ideas elaboradas, de forma oral e na escrita. |
B10 |
Capacidade de expresión oral e escrita en varias linguas (a lo menos nunha lingua estranxeira). |
B11 |
Capacidade de comprensión dos distintos códigos audiovisuais e multimedia e manexo das ferramentas informáticas. |
B12 |
Capacidade de selección, de análise, de avaliación e de utilización de distintos recursos na rede e multimedia. |
B15 |
Capacidade para utilizar diversas fontes de información, seleccionar, analizar, sintetizar e extraer ideas importantes e xestionar a información. |
B18 |
Compromiso ético para o exercicio das tarefas docentes. |
B19 |
Capacidade de adaptarse a novas situacións nunha sociedade cambiante e plural. |
B21 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B22 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B23 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B24 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B25 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Adquisición de conceptos matemáticos básicos. |
A38
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B21 B23
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer o currículum escolar da etapa de Educación Primaria. |
A38 A39 A42
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B22 B25
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Analizar e resolver problemas da vida cotiá. |
A39 A40 A41
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B21 B23 B24
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
As Matemáticas están presentes en tódalas Ciencias, favorecendo o desenrolo social e económico da Sociedade. |
A41
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B21 B22 B23
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Coñecer os recursos e material didactico para a etapa de Educación Primaria, para o seu correcto uso nas aulas e avaliación. |
A42
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B19 B25
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
A xeometría do espazo e do plano. |
A representación do espazo: da topoloxía á xeometría métrica.
Os obxectos xeométricos: descripción, propiedades e relacións.
O proceso de clasificar, definir e demostrar en xeometría.
O pensamento espacial na Educación Primaria. A xeometría no currículum.
Modelos de ensinanza e aprendizaxe dos obxectos xeométricos. |
Os obxectos xeométricos. |
Os obxectos xeométricos do plano.
Os obxectos xeométricos do espazo. |
Movementos e transformacións xeométricas. |
Os movementos planos: traslacións, rotacións e simetrías.
Semellanzas e homotecias. |
A medida de magnitudes. |
Estimación e medida de magnitudes. Propiedades da medida.
A unidade de medida. Tipos de medida.
O sistema Métrico Decimal.
Análise didáctica da medida. |
Medida de obxectos xeométricos. |
Medida de lonxitudes.
Medida de superficies.
Medida de volúmenes. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Laboratory practice |
A38 A39 A40 A41 A42 B1 B2 B3 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
21 |
21 |
42 |
Mixed objective/subjective test |
A38 A39 A40 B2 B3 B4 B8 B9 B23 C1 |
2 |
12.5 |
14.5 |
Online forum |
A41 B4 B11 B12 B24 C1 C4 C6 C7 |
0 |
2 |
2 |
Workbook |
A41 A42 B22 B25 C6 C7 |
0 |
6 |
6 |
Oral presentation |
B5 B8 B9 B19 B24 C1 |
1 |
3.5 |
4.5 |
Supervised projects |
A39 A41 A42 B5 B11 B12 B19 C3 C7 C8 |
0 |
29 |
29 |
Multiple-choice questions |
B4 B19 C3 C8 |
0.5 |
8.5 |
9 |
Guest lecture / keynote speech |
A38 A39 B1 B25 C6 |
20 |
21 |
41 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Laboratory practice |
Traballo na aula, en grupos reducidos ou de forma individual sobre aspectos concretos dos diferentes temas, seguindo guións máis ou menos abertos, e coa axuda de materiais. |
Mixed objective/subjective test |
Proba escrita (exame) onde combinaranse preguntas abertas e pechadas. En principio referirase ao exame final da materia, aínda que pode haber outras probas ao longo do curso. |
Online forum |
Participación nunha rede social da materia, onde os estudantes proporán foros e participarán neles. |
Workbook |
Material escrito que se lle propoñerá ós estudantes para coñecer diferentes cuestións do temario. |
Oral presentation |
Exposición na aula dos traballos realizados en equipo, por cada un dos membros do grupo. |
Supervised projects |
Propoñerase un traballo relacionado con algún ou algúns dos temas ou contidos da materia e empregaranse, entre outros, recursos TIC. Será realizados en equipa. |
Multiple-choice questions |
Test optativos para cada un dos contidos, que se farán ao finalizar o traballo en clase de cada un dos temas do curso.
As datas para a súa realización comunicaranse ao comezo do curso e realizarase a través da plataforma virtual.
Se un estudante non pode realizar algún test no horario indicado, debe comunicalo ao docente antes desa data, e acordarase unha nova data de realización.
Para a avaliación na 2ª oportunidade fixarase unha data para a realización dos test de todos os temas. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición dos distintos contidos da materia por parte do profesor, buscando presentar a información, motivar o estudo e o traballo e a participación do alumnado. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Mixed objective/subjective test |
Oral presentation |
Supervised projects |
|
Description |
A atención personalizada descríbese en torno a estas metodoloxías como momentos de traballo presencial co profesor polo que se pide unha participación obrigatoria do alumnado.
A forma e o momento no que se desenvolve indicarase en relación a cada actividade ó longo do curso mediante o plan de traballo da materia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A38 A39 A40 A41 A42 B1 B2 B3 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B15 B18 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C7 C8 |
Terase en conta a participación, o interese mostrado, a realización razoada das tarefas, ... |
15 |
Mixed objective/subjective test |
A38 A39 A40 B2 B3 B4 B8 B9 B23 C1 |
Exame: valorarase a argumentación e o rigor da resposta en cada unha das probas realizadas.
|
45 |
Online forum |
A41 B4 B11 B12 B24 C1 C4 C6 C7 |
Cada estudante proporá un foro de debate, ó redor dunha noticia ou evento e participará nos foros propostos por outros estudantes. |
3 |
Oral presentation |
B5 B8 B9 B19 B24 C1 |
Valorarase a claridade, a habilidade para presentar a información e a comunicación dos resultados e as conclusións. |
10 |
Supervised projects |
A39 A41 A42 B5 B11 B12 B19 C3 C7 C8 |
Valorarase o grado de consecución cumprindo as directrices docentes.
Os contidos incluidos deben estar apropiadamente referenciados ao longo do traballo e no apartado de referencias usando certas normas. O texto literal debe declararse usando ditas normas. No parafraseado deben figurar as fontes orixinais das ideas que se reelaboran. A presencia de fontes científicas no traballo é un signo de credibilidade que é un requisito imprescindible para demostrar a excelencia académica.
Recoméndase consultar:
http://www.udc.es/biblioteca/servizos/apoio_investigacion/servizos_apoio/publicar/citar.html
Tense que evitar o plaxio.
As citas e as referencias a calquera texto debe declararse, o uso literal do texto ou ideas doutros autores parafraseadas sen declarar a fonte supón o suspenso do traballo en aplicación do artigo 14.4 da NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN E RECLAMACIÓN DAS CUALIFICACIÓNS DOS ESTUDOS DE GRAO E MESTRADO UNIVERSITARIO, aprobada polo Consello de Goberno do 19 de decembro de 2013 e modificada o 29 de xaneiro de 2015, na que se indica que "na realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través de internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de suspenso na actividade". |
27 |
|
Assessment comments |
Non se admite a dispensa
académica de exención de docencia. As faltas de ortografía nos
traballos e materiais presentados reducirán a puntuación final. Se no exame final (Proba mixta)
non se acada unha nota mínima de 4 sobre 10, non se fará media cos traballos
e a nota final da materia será a do exame. Os test de cada un dos temas son
optativos. Se o estudante os realiza, e a media dos 5 test é igual ou superior
a 5, incrementará ata 1 punto a nota final do estudante, sempre que a
cualificación de cada unha das demais metodoloxías sexa igual ou superior a 5,0
(sobre 10). Na oportunidade de xullo a
avaliación farase do mesmo modo que no exame de maio. O estudante que non asista presencialmente
ao 80% das sesións de aula, non será avaliado mediante o sistema anterior. Será
avaliado mediante un exame final (80%) e a realización dos test de cada tema
(20% a media dos 5 tests), constituíndo esa nota conxunta a cualificación final
da materia. Se o estudante non asiste ao 80%
das sesións de aula e realiza os traballos programados (Traballo tutelado,
Presentación oral, Foro virtual), estes suporán en conxunto o 20% da
cualificación final, a media dos test outro 20% e o exame o 60%. Se no exame
non se acada un 4, para a avaliación non se terán en conta os traballos,
soamente contará o exame (80%) e a media dos 5 test (20%). Cada estudante debe colocar
no seu perfil de usuario de Moodle unha foto que o identifique.
|
Sources of information |
Basic
|
|
ALSINA, C. BURGUES, C. - FORTUNY, J.M. (1987) "Invitación
a la didáctica de la geometría" (Síntesis:Madrid) ALSINA, C. BURGUES, C. - FORTUNY, J.M. (1988)
"Materiales para construir la
Geometría" (Síntesis:Madrid) ALSINA, C. PEREZ, R. RUIZ, C.(1989) "Simetría
dinámica" (Síntesis:Madrid) BRIALES, F.J. JIMENEZ, M. (1989) "Matemática
viva" (Alhambra: Madrid) CASTELNUOVO, EMMA (1990) Didáctica
de la matemática moderna (Trillas: México) CHAMORRO, Mª del
CARMEN (coord.) (2003) Didáctica de las
Matemáticas para Primaria. (Pearson: Madrid) DEL OLMO, M.A. – MORENO, M.F. – GIL, F. (1989) “Superficie
y volumen. ¿Algo más que el trabajo con fórmulas?” (Síntesis:Madrid) DICKSON, L. BROWN, M. GIBSON, O. (1991) "El
aprendizaje de las matemáticas" (Labor / M.E.C.:Madrid) FISHER, R. - VINCE, A. (1990) "Investigando
las Matemáticas" 4 vol. (Akal:Madrid) GERDES,
Paulus (1999) “Geometry from Africa: Mathematical and Educational Explorations”. Mathematical Association of America,
Washington. GODINO, JUAN D. (2003) “Proyecto Edumat-Maestros. Matemáticas y su Didáctica para Maestros”
URL: http://www.ugr.es/~jgodino/edumat-maestros/welcome.htm N.C.T.M. (2003) "Principios y Estándares para la
educación matemática" (S.A.E.M. Thales:Sevilla) |
Complementary
|
|
ALSINA, Claudi (2005) “Geometria cotidiana. Placeres y sorpresas del diseño”. Ed.
Rubes. Barcelona. ALSINA, C. FORTUNY, J.M. (1994) "La matemática
del consumidor" (Institut Català del Consum:Barcelona) ALSINA, C. y otros. (1996) "Enseñar
matemáticas" (Graó:Barcelona) BOLT, B. (1992) "Matemáquinas"
(Labor:Barcelona) CALVO, XELO... [et al.]
(2002) La
geometría de las ideas del espacio al espacio de las ideas en el aula (Graó: Barcelona) CASADO BARRIO, MARÍA JESÚS
(2002) Geometría dinámica con papel
(Proyecto Sur. Colec. 2 Puntos: Granada) CLEMENS, S.R. O'DAFFER, P.G. COONEY, T.J. (1989) "Geometría con aplicaciones y soluciones
de problemas" (Addison?Wesley Iberoameri:Mexico) COMAP (1999) Las
matemáticas en la vida cotidiana (Addison-Wesley: Madrid) CORBALÁN, F. (1995) "La matemática aplicada a la vida
cotidiana" (Graó:Barcelona) CHAMOSO, JOSÉ; RAWSON,
WILLIAM (2003) Matemáticas en una tarde de paseo (Nivola: Madrid) CHAMOSO, JOSÉ; RAWSON,
WILLIAm (2004) Contando la geometría (Nivola: Madrid) EMMER, Michael – MANARESI, Mirella (2002) Matematica, arte, tecnologia, cinema. Springer.
Milano. FIOL,
M.L. – FORTUNY, J.M. (1990) “Proporcionalidad directa. La forma y el número” (Síntesis:Madrid) GALLEGO LÁZARO, CARLOS... [et al.] (2005) Repensar el
aprendizaje de las matemáticas: Matemáticas para convivir comprendiendo el
mundo (Graó: Barcelona) GARCIA ARENAS, J. BERTRAN, C. (1987) "Geometría
y experiencias" (Alhambra:Madrid) GERDES, P.
(1991) "Cultura e o despertar do pensamento geométrico"
(Instituto superior Pedagógico: Mozambique) GIMÉNEZ, JOAQUIM; SANTOS, LEONOR; DA PONTE, JOAO PEDRO
(coords.) (2004) La actividad matemática en el aula Homenaje a Pablo Abrantes
(Graó: Barcelona) GRACIA ALCAINE, F. (1995) "Imágenes"
(Proyecto Sur:Granada) GUIBERT, A. LEBEAUME, J. ? MOUSSET, R. (1993) "Actividades
geométricas para Educación Infantil y Primaria" (Narcea:Madrid) MORA, J.A. RODRIGO, J. (1993) "Mosaicos I y II" (Proyecto Sur:Granada) MORA, J.A.
RODRIGO, J. (1993) "Mosaicos. Actividades"
(Proyecto Sur:Granada) VILARRASA, A. COLOMBO, F. (1988) "Ejercicios de exploración y representación del
espacio" (Graó:Barcelona) |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Education in Mathematics I/652G02008 | Education in Mathematics II/652G02018 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Problem Solving in Mathematics/652G02030 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
O profesor puider solicitar a entrega do traballo impreso, en cuxo caso recoméndase non utilizar plásticos, escoller a impresión a dobre cara e empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores de uso propio.
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. |
|