Competencias del título |
Código
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Competencias del título
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A1 |
Conocer los campos de la educación social y reconocer nuevos ámbitos emergentes. |
A2 |
Comprender los supuestos y fundamentos históricos, pedagógicos, psicológicos y sociológicos de la acción socioeducativa y sus ámbitos de actuación, valorando sus implicaciones. |
A3 |
Analizar las políticas de bienestar social y la legislación que sustentan los procesos de acción socioeducativa. |
A4 |
Distinguir los estadios evolutivos de las personas, e interpretar sus implicaciones educativas. |
A5 |
Identificar y analizar los factores contextuales que afectan a los procesos de intervención socioeducativa. |
A7 |
Aplicar metodologías educativas y dinamizadoras de la acción socioeducativa. |
A9 |
Diseñar y desarrollar proyectos, programas y servicios en los diferentes campos de intervención profesional promoviendo la participación y el desarrollo comunitario. |
A11 |
Observar, analizar, interpretar procesos de mediación social, cultural y educativa. |
A13 |
Diseñar y llevar a cabo proyectos de investigación elementales aplicables a los diferentes campos de intervención. |
A16 |
Comprender la trayectoria de la Educación Social y la configuración de su campo e identidad profesional. |
B2 |
Redactar y presentar informes técnicos, memorias, reglamentos o cualquier otro documento básico que contribuya a regular la acción socioeducativa. |
B3 |
Generar la cultura profesional colaborativa, fomentando el trabajo en red e integrándose en grupos interdisciplinares con iniciativa y responsabilidad. |
B4 |
Diseñar e impulsar espacios socioeducativos en contextos de diversidad atendiendo a la igualdad de género, a la equidad y respeto a los derechos humanos, favoreciendo el empoderamiento de las personas y colectivos ubicados en situaciones de desventaja social. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias del título |
Saber analizar e intrepretar a influenza das distintas correntes pedagóxicas nas prácticas socioeducativas presentadas a través de documentos, películas e material audiovisual |
A2 A3 A5 A11 A16
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B2 B3
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C1 C6
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Saber recoller información sobre unha práctica socioeducativa real, seleccionar e sintetizar os aspectos máis relevantes da mesma e analizala de forma crítica, a través da influenza das distintas correntes pedagóxicas estudadas na materia. Expoñer con rigor e claridade os resultados da análise |
A1 A2 A3 A4 A5 A11
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B2 B3
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C1 C6
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Aprender a traballar en equipo, a facer o seguimento do traballo e a avaliación/autoavaliación do mesmo. Aprender a facer un diario e actas das reunións. |
A7 A13
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B2 B3
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C1
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Ser capaz de introducir a perspectiva da cidadanía global na planificación, no deseño de propostas educativas e na avaliación |
A1 A9 A11 A16
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B2 B3 B4
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C1 C4
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Contenidos |
Tema |
Subtema |
1. Concepto de Teoría da educación
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1.1. Concepcións actuais da educación: a educación como ámbito, como sistema e como proceso
1.2. Teoría e práctica da educación: suxeitos, axentes e organizacións educativas
1.3. Culturas educativas e culturas escolares |
2. O movemento da Pedagoxía liberal e a Escola Nova
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2.1. Antecedentes e precursores
2.2. Teorías, métodos e aportacións
2.3. Algúns representantes: Rousseau, Tolstoi,Montessori, Decroly, Freinet e Dewey
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3. A Pedagoxía libertaria e o movemento antiautoritario
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3.1. A libertade como principio e fin
3.2. Algúns representantes: Ferrer Guardia e Neill
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4. A Pedagoxía socialista-marxista e pedagoxía institucional
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4.1. Escola, traballo e reproducción socioeconómica
4.2. Algúns autores: Marx, Engels, Makarenko e Gramsci
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5. A Pedagoxía liberadora e a desescolarización
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5.1. A educación como concienciación e como instrumento de liberación
5.2. Algúns autores: Freire, Illich e Milani
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6. Da escola comprensiva ao neoliberalismo educativo
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6.1. A ensinanza comprensiva
6.2. Neoliberalismo e educación
6.3. A escola de Frankfurt e a Pedagoxía crítica
6.4. Algúns autores: Apple, McLaren e Giroux
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7. Educación, globalización e cidadanía global
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7.1. Educación no século XXI
7.2 Desenvolvemento humano sostible: retos educativos
7.3 Educación para unha cidadanía global |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competéncias |
Horas presenciales |
Horas no presenciales / trabajo autónomo |
Horas totales |
Aprendizaje colaborativo |
A1 A2 A3 A4 A5 A16 B2 B3 B4 C1 C6 |
5 |
20 |
25 |
Análisis de fuentes documentales |
A1 A2 A3 A16 B2 B3 C1 C6 |
5 |
15 |
20 |
Discusión dirigida |
A2 A3 A5 A7 A16 B3 C1 C6 |
10 |
10 |
20 |
Lecturas |
A1 A2 A3 A16 C1 C6 |
5 |
10 |
15 |
Presentación oral |
A3 A4 A5 A16 B2 B3 C1 C6 |
10 |
0 |
10 |
Sesión magistral |
A1 A2 A5 A11 A16 B2 C4 |
20 |
0 |
20 |
Trabajos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A9 A11 A13 A16 B2 B3 C1 C6 |
5 |
15 |
20 |
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Atención personalizada |
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20 |
0 |
20 |
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(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Aprendizaje colaborativo |
Unha parte práctica da materia desenvólvese a través de traballos en pequenos grupos (de ata 6 personas) sobre as distintas teorías educativas.
O traballo final da materia é un traballo de grupo que sigue as pautas entregadas o primeiro día de clase. |
Análisis de fuentes documentales |
O alumnado debe aprender a buscar documentación sobre a materia e selecionala a través de criterios.
O alumnado debe manexar e analizar fontes documentais primarias e secundarias no desenvolvemento das prácticas e do traballo final.
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Discusión dirigida |
Participación nas propostas de análise de películas e vídeos sobre prácticas educativas, relacionando os contidos coa materia.
Defensa en grupo dun dos libros obligatorios. |
Lecturas |
Lectura dos documentos que complementan as exposicións de aula.
Dun dos tres libros propostos como obligatorios. As lecturas, ademais, teñen que quedar reflectidas nos traballos de grupo. |
Presentación oral |
Dunha autora ou autor dalgún dos movementos estudados na aula.
Das ideas máis interesantes que se abordan no libro de carácter obligatorio. Reflexión e valoración conxunta. |
Sesión magistral |
Exposición dos contidos da materia utilizando distintos recursos e plataformas de aprendizaxe |
Trabajos tutelados |
Traballos individuais ou de pequeno grupo relacionados con cada un dos temas expostos na aula.
Traballo final en pequeno grupo que está coordinado cos contidos a tratar na materia de Deseño. O primeiro día de clase explicarase o proceso de elaboración e o alumnado terá acceso ás pautas en Moodle. |
Atención personalizada |
Metodologías
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Aprendizaje colaborativo |
Discusión dirigida |
Trabajos tutelados |
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Descripción |
Para a realización do traballo final en pequeno grupo –coordinado cos contidos a tratar noutra materia– realizarase o seguimento do traballo a través de sesións de aula e titorías |
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Evaluación |
Metodologías
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Competéncias |
Descripción
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Calificación
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Aprendizaje colaborativo |
A1 A2 A3 A4 A5 A16 B2 B3 B4 C1 C6 |
Participación nas distintas sesións de aula
Participación nos traballos de pequeno grupo
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10 |
Análisis de fuentes documentales |
A1 A2 A3 A16 B2 B3 C1 C6 |
No traballo grupal final
Nos trabalos grupais e individuais durante o cuatrimestre |
20 |
Lecturas |
A1 A2 A3 A16 C1 C6 |
Dos libros obligatorios e dos documentos |
10 |
Presentación oral |
A3 A4 A5 A16 B2 B3 C1 C6 |
Do libro elixido entre os 3 obligatorios para debatir na aula. Cada alumna/o terá que expor ao resto dos compañeiros aqueles aspectos do libro que lle resultaron relevantes, de forma breve e comprensiva.
Dos traballos grupais. Esta presentación non será cualificada, mais será avaliada polos compoñentes do grupo interactivo, como paso previo á entrega do traballo definitivo |
10 |
Trabajos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A9 A11 A13 A16 B2 B3 C1 C6 |
Traballo final en pequenos grupos. Avaliarase cada apartado do traballo por separado (segundo as indicacións que están no Moodle); o apartado referido ás teoróas da educación supón o 50% da nota final e ten que estar aprobado.
Traballos dos contidos da materia de análise en pequenos grupos ou individualmente.
Os traballos non poden conter plaxios. Unha vez detectados o traballo será invalidado. |
30 |
Sesión magistral |
A1 A2 A5 A11 A16 B2 C4 |
Asistencia e participación nas propostas de aula |
20 |
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Observaciones evaluación |
As persoas que asisten asiduamente (80-100% de asistencia) serán avaliadas polos: 1. Traballos realizados nas sesións de aula así como os propostos para realizar de forma individual ou en grupo 2. Exposición dos traballos de grupo e participación nos debates 3. Traballo final de grupo
4. Defensa oral dun dos libros obrigatorios e entrega das 3 ideas principais (desenvolvidas e argumentadas) dos outros 2 libros obligatorios expostos polos compañeiros
As personas que non asistan de forma continuada a clase (menos do 80% de asistencia) deben solicitar con antelación no Decanato para superar a materia a través dos seguintes traballos:
1. Recisións de 2 dos 3 libros indicados. O traballo de recensión debe contar cunha breve referencia ás autor/as, a síntese das ideas principales de cada capítulo, a conclusión no que se relación os obxectivos do libro coas aportacións finais, e un comentario-crítico (persoal) do texto leído.
2. Analizar a influencia das distintas corrientes educativas traballadas na aula na película "Hoy empieza todo" (que pode visionar na biblioteca da Facultade) 3. Xustificar as influencias teóricas no traballo tutelado de investigación en grupo. 4. Examen final con material
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Fuentes de información |
Básica
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GARCÍA ARETIO, Lorenzo, MartaRUIZ CORBELLA e Miriam GARCÍA BLANCO (2009). Claves para la educación. Actores, agentes y escenarios en la sociedad actual.. Madrid: Narcea
GARCÍA ARETIO, Lorenzo, Marta RUIZ CORBELLA e Mirian GARCÍA BLANCO (2009). Claves para la educación. Actores, agentes y escenarios en la sociedad actual. . Madrid: Narcea.
MARI YTARTE, Rosa María (2006). Diversidad, identidades y ciudadanías: la educación social como cultura ciudadana. Valencia: Nau Llibres
TORRES, Juan Carlos (2004). Educación, poder y biografía: Diálogos con educadores críticos.. Madrid, Siglo XXI.
TRILLA, Jaume (Coord.) (). El legado pedagógico del siglo XX para la escuela del siglo XXI. Barcelona: Graó
TIANA, Alejandro, Florentino SANZ, Miryam CARREÑO e outros (2015). Génesis y situación de la Educación Social en Europa. Madrid: UNED
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GIROUX, Henry A. (2004). Pedagogía y política de la esperanza: teoría, cultura y enseñanza. . Madrid: Amorrortu
APPLE, Michael (1996). Política cultural y educación. Madrid, Morata.
GARCÍA LÓPEZ, Rafaela, Vicent GOZÁLVEZ PÉREZ, Victoria VÁZQUEZ VERDERA e Juan ESCÁMEZ SÁNCHEZ (2011). Repensando la educación: cuestiones y debates para el siglo XXI (Observatorio Pedagógico). Valencia: Brief ediciones
MUÑOZ RODRÍGUEZ, Jose? Manuel (2011). Temas relevantes en teoriía de la educación. Salamanca: Universidad de Salamanca
NAVAL DURÁN, Concepción (2008). Teoría de la Educación. Un análisis epistemológico. Pamplona: EUNESA |
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Complementária
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McLAREN, Peter (2002). Formato único Rústica sin solapas Cómpralo 25.00 € Pedagogía crítica y cultura depredadora. Madrid: Paidós
NARANJO, Claudio (2004). Cambiar la educación para cambiar el mundo. La llave
MARTINEZ BONAFE (Coord.) (2003). Ciudadanía, poder y educación. Barcelona, Graó.
VALLES HERRERO, Josep e María SENRA VARELA (2010). Compedio conceptual de Educación Social. Madrid: Pirámide
GARCÍA MOLINA, José (2009). Dar la palabra: deseo, don y ética en Educación Social. Madrid: Gedisa
CARIDE, José A., Rita GRADAILLE e Mª Belén CABALLO (2015). De la pedagogía social como educación a la educación social como pedagogía. Perfiles educativos vol.37 no.148 México abr./jun.
MONTANÉ LÓPEZ, Alejandra (Coord) (2014). Derechos humanos y educación social. Madrid: Germania
QUINTANA CABANAS, José María (1994). Educación Social: antología d etetxtos clásicos. Madrid: Narcea
MARTINEZ RODRIGUEZ, Francisco (2013). educación, neoliberalismo y justicia social. Madrid: Pirámide
BASTIDA, Anna (1996). Educar en y para los derechos humanos: dinámicas y actividades. adrid: Los libros de la Catarata
MARTÍNEZ GARCÍA, José Saturnino (2013). Estructura social y desiguadad en España. Madrid: La catarata
LÓPEZ MARTÍN, Ramón (2014). Fundamentos políticos de la Educación Social. Madrid: Síntesis
DELGADO, Francisco (2006). Hacia la escuela laica,. Madrid, Laberinto.
POPKEWITZ, Thomas (2003). Historia cultural y educación: ensayos críticos sobre conocimiento y escolarización. . Pomares-Corredor
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CARIDE, José Antonio (2015). La educación social ante los Objetivos del Milenio y sus procesos de desarrollo. Revista de Educación Social, nº 61, pp 11-23
DOMÍNGUEZ FERNÁNDEZ, Guillermo (2016). La educación social: una profesión de compromiso en contínua reflexión y construcción. ExLibric
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Gerald SMALE, Graham TUSON y Daphne STATHAM (2003). Problemas sociales y trabajo social. Madrid: morata
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PLANELLA RIBERA, Jordi (2009). Ser Educador: entre Pedagogía y Nomadismo. Barcelona: UOC.
VIÑAO, Antonio (2002). Sistemas educativos, culturas escolares y reformas. . Madrid: Morata.
MAYORDOMO, Alejandro (1995). Socialización, Educación Social, Clases populares, Estudios históricos. Valencia: Universitat de Valencia
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CARR, W. (2002). Una teoría para la educación. Madrid, Morata. |
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Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
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Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
Diseño y desarrollo de la acción socioeducativa/652G03002 |
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Asignaturas que continúan el temario |
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