Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A6 |
Seleccionar diferentes métodos e técnicas para a planificación e avaliación de programas e servizos. |
A14 |
Identificar e emitir xuízos razoados sobre problemas socioeducativos para mellorar a práctica profesional. |
A19 |
Asesorar e supervisar programas, planos, proxectos e centros socioeducativos. |
A21 |
Deseñar e implementar procesos de avaliación de programas e estratexias de intervención socioeducativa en diversos contextos. |
B1 |
Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información. |
B2 |
Redactar e presentar informes técnicos, memorias, regulamentos ou calquera outro documento básico que contribúa a regular a acción socioeducativa. |
B6 |
Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os conceptos, modelos, funcións, criterios e metodoloxía da avaliación de programas socioeducativos |
A6 A21
|
|
|
Comprender os principais procedementos e instrumentos para a avaliación de programas socioeducativos e deseñar sistemas de avaliación de programas de intervención socioeducativa adecuadas a un contexto específico |
A6 A21
|
|
|
Analizar a información procedente da avaliuación de programas para interpretar os resultados e sacar conclusións de mellora. |
A14 A19
|
B1 B6
|
|
Aplicar os coñecementos técnicos necesarios para elaborar informes, interpretar resultados, obter e comunicar conclusións derivadas de procesos avaliativos |
|
B2
|
C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.A Investigación Avaliativa |
- As políticas públicas do Estado do Benestar: os programas e Servizos Socioeducativos.
- Precisións terminolóxicas na Avaliación
- Avaliación: Información, valoración, decisión.
- Información e Xuízos de valor na Avaliación
- A toma de decisións
|
2. Modelos ou perspectivas de Avaliación
|
- Perspectivas metodolóxicas en avaliación
- Modelos de Avaliación |
3. Conceptualizacións da Calidade |
- Conceptualización da calidade no ámbito educativo.
- Evolución do concepto de calidade.
- Calidade nos Servizos Públicos.
|
4. Fases Avaliativas |
- Avaliación de necesidades, deseño, programas, servizos, de resultados. |
5. Deseños da avaliación |
- Técnicas de recolleita da información
- As análises da Información |
6. Indicadores da Calidade |
- Características dos indicadores
- Indicadores de rendemento |
7. Normas Internacionais de Avaliación de Programas e Informe de
Avaliación. |
- Normas de Utilidade
- Normas de Viabilidade
- Normas de Adecuación
- Normas de Precisión
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 A14 A21 B2 |
21 |
0 |
21 |
Análise de fontes documentais |
A19 B1 B2 B6 C6 C8 |
0 |
24 |
24 |
Obradoiro |
A6 A14 A19 A21 B1 B2 B6 C6 C8 |
21 |
21 |
42 |
Proba mixta |
A6 A14 A19 A21 B1 B2 B6 C6 C8 |
0 |
55 |
55 |
|
Atención personalizada |
|
8 |
0 |
8 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. |
Obradoiro |
Combinar diversas metodoloxías/probas para que o alumnado desenvolva tarefas prácticas sobre un tema específico. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas abertas (de desenvolvemento) e preguntas obxectivas (de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación). |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Sesión maxistral |
Obradoiro |
|
Descrición |
Atención a cada grupo ou persoa, según as necesidades que presenten ou demanden. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A19 B1 B2 B6 C6 C8 |
Análise de documentos relevantes para la temática da materia con actividades específicamente deseñadas para a análise dos mesmos. |
20 |
Proba mixta |
A6 A14 A19 A21 B1 B2 B6 C6 C8 |
Proba que integra preguntas abertas (de desenvolvemento) e preguntas obxectivas (de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación). |
50 |
Obradoiro |
A6 A14 A19 A21 B1 B2 B6 C6 C8 |
Realización de exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia é preciso ter aprobadas as actividades de avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
COMITÉ CONJUNTO DE ESTÁNDARES PARA LA EVALUACIÓN EDUCATIVA (1994). Estándares para la evaluación de programas.. Bilbao: Edic. Mensajero, 1998
REBOLLOSO, E.; FERNÁNDEZ-RAMIREZ, B. y CANTÓN, P. (2008). Evaluación de programas de intervención social.. Madrid: Edt. Síntesis
ALVIRA MARTÍN, F. (1991). Metodología de la evaluación de programas. (Cuadernos metodológicos, 2).. Madrid: CIS
HOUSE, E.R. y HOWE, K.R. (1999). Valores en evaluación e investigación social. Madrid: Edic. Morata, 2001 |
|
Bibliografía complementaria
|
SENLLE, A. e GUTIERREZ, N. (2004). Calidad en los Servicios Educativos. Barcelona: Edit. Díaz de Santos
REBOLLOSO, E.; FERNÁNDEZ-RAMIREZ, B. y CANTÓN, P. (2008). Evaluación de programas de intervención social.. Madrid: Edt. Síntesis
STUFFLEBEAN, D. y SHINKFIELD, A.J. (1984). Evaluación Sistemática. Madrid: Paidós-MEC, 1987.
AEC (2000). Guía para la Gestión de la Calidad de los Servicios Públicos (Adaptación de la Norma UNE-EN-ISO 9004-2).. Madrid: MAP
GENTO PALACIOS, S. (1996). Instituciones educativas para la calidad total. Madrid: Edt. La Muralla |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Métodos de investigación/652G03019 | Técnicas de recollida e análise da información/652G03026 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Avaliación e diagnóstico de necesidades socioeducativas/652G03039 |
|
Observacións |
Recoméndase os envíos dos traballos telemáticamente e
de non ser posible, no útilizar plásticos, elixir a impresión a doble cara, empregar
papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sostible dos recursos e a
prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios
éticos relacionados cos valores da sosenibiliade nos comportamentos persoais e
profesionais. |
|