Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer os campos da educación social e recoñecer novos ámbitos emerxentes. |
A4 |
Distinguir os estadios evolutivos das persoas, e interpretar as súas implicacións educativas. |
A5 |
Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa. |
A6 |
Seleccionar diferentes métodos e técnicas para a planificación e avaliación de programas e servizos. |
A7 |
Aplicar metodoloxías educativas e dinamizadoras da acción socioeducativa. |
A9 |
Deseñar e desenvolver proxectos, programas e servizos nos diferentes campos de intervención profesional promovendo a participación e o desenvolvemento comunitario. |
A13 |
Deseñar e levar a cabo proxectos de investigación elementais aplicables aos diferentes campos de intervención. |
A15 |
Elaborar e xestionar medios e recursos para a intervención socioeducativa. |
A16 |
Comprender a traxectoria da Educación Social e a configuración do seu campo e identidade profesional. |
B1 |
Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información. |
B2 |
Redactar e presentar informes técnicos, memorias, regulamentos ou calquera outro documento básico que contribúa a regular a acción socioeducativa. |
B4 |
Deseñar e impulsar espazos socioeducativos en contextos de diversidade atendendo á igualdade de xénero, á equidade e respecto aos dereitos humanos, favorecendo o empoderamento das persoas e colectivos ubicados en situacións de desvantaxe social. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as implicacións que conleva para a sociedade actual o envellecemento demográfico. |
A1 A9 A13 A15 A16
|
B1
|
C6 C7 C8
|
Coñecer e saber desenvolver Programas de Preperación para a Xubilación |
A1 A5 A9 A15
|
B1
|
C7 C8
|
Ser capaz de traballar coas persoas maiores desde un Modelo de Competencia |
A4 A9
|
B1 B2
|
C3
|
Coñecer o funcionamento cognitivo das persoas maiores |
A1 A7
|
B1
|
C1 C7
|
Coñecer que é a Dependencia e as súas implicacións na vida diaria das persoas maiores que a padecen |
|
|
C6
|
Coñecer e ser capaz de intervir psicoeducativamente coas persoas maiores con dependencia |
A1 A5 A13
|
B1 B2
|
C7
|
Coñecer e ser capaz de intervir psicoeducativamente cos coidadores familiares das persoas maiores con dependencia |
A1 A5 A6 A7
|
B1 B2 B4
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Retos psicosociais do envellecemento. A xubilación |
1.1. O envellecemento demográfico.
1.2. Consecuencias do envellecemento demográfico.
1.3. A xubilación.
1.4. A preparación para a xubilación. |
2. Funcionamento cognitivo nas persoas maiores. |
2.1. A explicación do envellecemento: o modelo da competencia vs. o modelo do declive.
2.2. Cambios bio-psico-sociais no envellecemento.
2.3. Os procesos cognitivos no envellecemento: A atención e a intelixencia.
2.4. Os procesos cognitivos no envellecemento: A memoria.
2.5. Factores sociais e afectivo-motivacionais na vellez.
2.6. Variables moduladoras do desenvolvemento cognitivo nas persoas maiores.
2.7. O envellecemento satisfactorio |
3. A dependencia |
3.1. Introdución.
3.2. Autonomía: Autonomía funcional e Autonomía persoal
3.3. Autodeterminación
3.3.1. A autodeterminación nas persoas con discapacidade ou dependencia
3.4. A Discapacidade
3.5. A Dependencia
3.5.1. Factores antecedentes da Dependencia
3.5.2. Avaliación da Dependencia
3.5.2.1. A Avaliación das competencias funcionais
3.5.2.2. A Dependencia e a súa valoración ao longo destes anos.
3.6. A Familia como condicionante sociodemográfico que afecta á Dependencia. |
4. A Demencia |
4.1. Introdución.
4.2. Caracterización da demencia.
4.3. Dimensións afectadas:
4.3.1. Déficits cognitivos.
4.3.2. Déficits sociais.
4.3.3. Déficits afectivo-motivacionais.
4.3.4. Trastornos de comportamento.
4.4. A Avaliación Psicolóxica da demencia
4.4.1. A avaliación psicolóxica das persoas maiores.
4.4.2. Avaliación psicolóxica da demencia.
4.4.2.1. Avaliación do funcionamento cognitivo
4.4.2.2. A avaliación da memoria |
5. Intervención psicolóxica nas persoas maiores con dependencia |
5.1. A Estimulación cognitiva
5.2. Características fundamentais dos programas de Estimulación Cognitiva
5.3. Estratexias e técnicas psicolóxicas utilizadas na Estimulación Cognitiva
5.3.1. Técnicas de apoio á aprendizaxe
5.3.2. Técnicas para favorecer a comunicación
|
6. O coidado das persoas maiores con dependencia: O cuidador non profesional. |
6.1. Introdución. Por que prestamos axuda aos nosos familiares?
6.2. Características do coidador non profesional.
6.2.1. Diferencias no perfil dos coidadores
6.3. Que supón para a familia o coidado dunha persoa maior con dependencia ?
6.4. Que supón para o coidador principal o coidado dunha persoa maior con dependencia?
6.4.1. Sobrecarga do coidador principal
6.4.2. Consecuencias psicolóxicas e sociais da sobrecarga do coidador principal
6.5. Avaliación e Intervención psicolóxica no cuidador non profesional.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A4 A5 A6 A16 C7 C6 |
0 |
25 |
25 |
Proba obxectiva |
A4 C7 |
2 |
2 |
4 |
Portafolios do alumno |
A4 A9 C7 |
10 |
40 |
50 |
Traballos tutelados |
A7 A9 A13 A15 B1 B2 B4 C3 C1 |
10 |
40 |
50 |
Sesión maxistral |
A1 A4 C7 C8 |
20 |
0 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lectura de artigos de revistas sobre a temática das persoas maiores. Posterior comentario en grupos sobre os mesmos. |
Proba obxectiva |
Exame tipo test |
Portafolios do alumno |
Pequenas prácticas de contidos desenvolvidos na aula que se realizarán nas clases interactivas. |
Traballos tutelados |
Ao longo do curso, o alumno realizará alguna das prácticas de forma máis extensa. Sempre indicada e supervisada pola profesora. |
Sesión maxistral |
Explicación teórico/práctica por parte da mestra |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A través das tutorías (presenciales e/ou non presenciais) intentarase dar resposta aos problemas que o alumno poida ter con respecto á materia |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A4 A9 C7 |
Pequenas prácticas realizadas nas clase interactivas dos contidos do temario |
30 |
Proba obxectiva |
A4 C7 |
Exame tipo test |
50 |
Traballos tutelados |
A7 A9 A13 A15 B1 B2 B4 C3 C1 |
Prácticas máis extensas que se realizarán ao longo do curso supervisadas pola profesora. |
20 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado que teña recoñecida a condición de estudante a tempo parcial e solicitara no Decanato a dispensa académica terá a avaliación desta materia da seguinte forma: - Non terá a obriga de asistencia - A nota final da materia será a que obteña no exame tipo test
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Bermejo, L. (2010). Envejecimiento activo y actividades socioeducativas con personas mayores. . Ed.: Panamericana
Alberich, T., Barranco, A. y Funes, E. (coords.) (2008). Intervención social y sanitaria con mayores: manual para el trabajo con la 3ª y 4ª edad. Madrid: Dykinson.
Moragas, R. (2013). Jubilación para torpes.. Anaya Multimedia.
Triadó, F. y Villar, C. (corrds.) (2006). Psicología de la vejez. Alianza Editorial
Fernández-Ballesteros, R., Moya, R., Íñiguez, J. y Dolores, M. (1999). ¿Qué es la psicología de la vejez?. Madrid: Biblioteca Nueva. |
|
Bibliografía complementaria
|
Crespo, M. y López, J. (2007). El estrés en cuidadores de mayores dependientes. Cuidarse para cuidar.. Ed. Pirámide.
Simón, P. (2012). Memorias del Alzheimer. Madrid: La Esfera de los Libros.
Moragas, R.; Cristófol, R.; Sánchez, C.; Rivas, P. y Rodríguez, N. (2007). Prevención de la dependencia. Preparación para la jubilación. Editorial de la Universidad de Barcelona, GIE Grupo Investigación Envejecimiento |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|