Competencias del título |
Código
|
Competencias / Resultados del título
|
A1 |
Conocer los campos de la educación social y reconocer nuevos ámbitos emergentes. |
A3 |
Analizar las políticas de bienestar social y la legislación que sustentan los procesos de acción socioeducativa. |
A5 |
Identificar y analizar los factores contextuales que afectan a los procesos de intervención socioeducativa. |
A8 |
Detectar factores de vulnerabilidad, de exclusión y de discriminación social que dificulten la inclusión social, escolar y laboral de personas y colectivos. |
A11 |
Observar, analizar, interpretar procesos de mediación social, cultural y educativa. |
A14 |
Identificar y emitir juicios razonados sobre problemas socioeducativos para mejorar la práctica profesional. |
A20 |
Desarrollar una disposición favorable al trabajo en contornos multiculturales y plurilingüísticos. |
B2 |
Redactar y presentar informes técnicos, memorias, reglamentos o cualquier otro documento básico que contribuya a regular la acción socioeducativa. |
B3 |
Generar la cultura profesional colaborativa, fomentando el trabajo en red e integrándose en grupos interdisciplinares con iniciativa y responsabilidad. |
B5 |
Capacidad de mostrar actitudes coherentes con las concepciones éticas y deontológicas propias de la profesión. |
B6 |
Adquirir y dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas y propuestas a diversas audiencias. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
C8 |
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
Resultados de aprendizaje |
Resultados de aprendizaje |
Competencias / Resultados del título |
Familiarizarse cos diferentes contextos profesionais inherentes á Educación Social |
A1 A14
|
B2 B5 B6
|
C1 C4 C7 C8
|
Identificar e analizar os factores sociais, contextuais e institucionais que afectan aos procesos de acción socioeducativa. |
A3 A5 A8 A11 A14
|
B2 B5
|
C4
|
Desenvolver unha disposición favorable ao traballo colaborativo e en equipo en contextos profesionais. |
A20
|
B3 B6
|
C1 C4 C7 C8
|
Contenidos |
Tema |
Subtema |
1. Caracteríaticas xerais da institución: contexto, infraestrutura, titularidade, organigrama, dinámica institucional, relación coa contorna,...
2. Protagonistas da acción socioeducativa: profesionais, colectivos destinatarios.
3. Proxectos de acción socioeducativa: obxectivos, actuacións, recursos, avaliacións, resultados,...
4. A Educación Social no ámbito das prácticas.
|
Estes contidos estarán relacionados e adaptaranse aos seguintes ámbitos:
1. Dinamización cultural-ambiental.
2. Diversidade funcional.
3. Exclusión-inclusión-servizos sociais.
4. Maiores.
5. Menores.
6. Multiculturalidade-Cooperación-Desenvolvemento.
7. Políticas de igualdade-Muller.
8 Saúde-Drogodependencias. |
Planificación |
Metodologías / pruebas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciales y virtuales) |
Horas trabajo autónomo |
Horas totales |
Salida de campo |
A1 A8 A11 A20 B3 B5 B6 C1 C7 |
125 |
0 |
125 |
Análisis de fuentes documentales |
A3 A5 C8 |
0 |
30 |
30 |
Portafolio del alumno |
A3 A5 A8 A14 B2 C4 |
0 |
120 |
120 |
Seminario |
A14 A20 B5 C1 C4 C7 C8 |
10 |
0 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías |
Metodologías |
Descripción |
Salida de campo |
Constitúen as prácticas pedagóxicas: 125 horas de permanencia na institución socioeducativa durante as cales se realizarán tarefas de observación, análise de casos, colaboración en accións socioeducativas cos profesionais da propia institución etc. |
Análisis de fuentes documentales |
Empregaranse documentos bibliográficos relevantes sobre os diferentes contidos a que o Practicum I dá prioridade, como base para a análise e a reflexión sobre a diversidade de experiencias con que se entre en contacto nas institución socioeducativas. É imprescindible entender a relación teoría-práctica e atender aos múltiplos factores que inciden no desenvolvemento da intervención socioeducativa, co obxecto de favorecer a construción dunha visión crítica das distintas formas de interpretar a realidade socioeducativa. |
Portafolio del alumno |
Memoria na que o alumnado rexistra e reflexiona sobre as aprendizaxes desenvolvidas durante o periodo de prácticas. Está organizada nos seguintes oito apartados: Introdución; Características xerais da institución; Protagonistas da acción socioeducativa; dos servizos aos proxectos; Diario de Practicum; Conclusións; Referencias; Anexos.
O Diario de Practicum recollerá entre 5 e 7 entradas organizadas temáticamente. Cada entrada debe contemplar unha descrición do observado e unha reflexión fundamentada nos coñecemento teoríco-prácticos.
En todo momento garatirase a confidiencialidade das persoas implicadas. |
Seminario |
1. Sesión informativa inicial (2 horas). Información xeral para comentar e precisar a Guía docente, así como as pautas de carácter xeral, e orientar ao alumnado acerca da súa decisión á hora de elixir institución colaboradora. Tamén se explicarán as funcións das diferentes persoas que van a titorizar o Practicum.
2. Selección da institución (2 horas).
3. Tres seminarios de titoría durante o Practicum co profesorado titor (6 horas).
- Antes de incorporarse á institución de prácticas o profesorado de Practicum, na data que se establecer, orientará o alumnado que titoriza cando menos sobre as seguintes cuestións: documentos que debe incluír no portafolios, lecturas imprescindibles e datas de entrega dos traballos solicitados, cronograma dos seminarios e calquera outra suxestión que estimar oportuna.
- Durante a realización do Practicum terá lugar a posta en común do traballo realizado ata o momento co fin de revisar a planificación proposta, formular e resolver as posibles necesidades e/ou conflitos percibidos. Trátase de seleccionar e analizar conxuntamente situacións ou procesos representativos do decorrer da práctica profesional.
- Ao finalizar a estadía na institución, de avaliación e reflexión final do practicum.
|
Atención personalizada |
Metodologías
|
Seminario |
Salida de campo |
Portafolio del alumno |
|
Descripción |
A atención personalizada concíbese como momentos de traballo presencial co profesorado, polo que implican unha participación obrigatoria para os alumnos.
A forma e o momento en que se desenvolverá indicaranse para cada actividade ao longo do Practicum I e o plan de traballo.
Alén dos seminarios de seguimento do Practicum, o profesorado titor da Facultade estará dispoñible no horario de titorías.
O/a Titor/a da UDC realizará un primeiro contacto obrigatorio, previo á incorporación do alumnado ao centro.
O/a Titor/a da UDC manterá unha fluidez comunicativa co titor/a da institución, de maneira que garante o desenvolvemento adecuado do practicum. |
|
Evaluación |
Metodologías
|
Competencias / Resultados |
Descripción
|
Calificación
|
Seminario |
A14 A20 B5 C1 C4 C7 C8 |
O/a titor/a da Facultade avaliará a participación do alumnado nos seminarios cos seguintes criterios:
- Asistencia a todas as sesións presenciais
- Calidade das achegas á hora de expresar dúbidas razoables, expoñer ideas enriquecedoras e compartir experiencias de interese etc.
|
10 |
Salida de campo |
A1 A8 A11 A20 B3 B5 B6 C1 C7 |
O/a titor/a da institución colaborador/a realizará a avaliación de implicación e actuación do alumnado no centro/aula |
45 |
Portafolio del alumno |
A3 A5 A8 A14 B2 C4 |
O titor/a da Facultade realizará a avaliación do contido do portafolio cos seguintes criterios:
- Capacidade de relación teoría-práctica, capacidade para relacionar ideas e accións.
- Dominio conceptual e capacidade analítica.
- Capacidade de argumentar e fundamentar.
- Expresión escrita propia e claridade expositiva.
- Capacidade de descripción de escenarios, situacións e accións.
- Capacidade de autoavaliación e autocrítica.
|
45 |
|
Observaciones evaluación |
a) Requisitos para superar a materia: 1. Para aprobar a materia será necesario superar os seguintes elementos da avaliación: prácticas socioeducativas e portafolios. 2. O portafolios deberá ser subido a Moodle nas datas indicadas. b) Elementos da avaliación que se poden recuperar na segunda oportunidade de avaliación (xullo): 1. As prácticas non poden recuperarse, polo que a cualificación obtida nas mesmas na oportunidade de xuño, mantense para a oportunidade de xullo. Isto supón que un suspenso nas mesmas na oportunidade de xuño implica a non superación da materia. 2. Os seminarios non se poden recuperar, polo que a cualificación obtida nos mesmos na oportunidade de xuño, mantense para a oportunidade de xullo. 3. O portafolios pode recuperarse, polo que o alumnado que non supere o portafolios na oportunidade de xuño terá a ocasión de melloralo para a oportunidade de xullo, conservando sempre as cualificacións dos demais elementos da avaliación. c) Cualificacións: 1. A cualificación final será a media das puntuacións obtidas en cada un dos elementos da avaliación segundo o seu peso respectivo. O profesorado titor/a da Facultade será o encargado de solicitar a cualificación do centro de prácticas e de realizar as medias correspondentes que serán enviadas ao Decanato. 2. No caso de non superar algunha das partes de obrigatoria superación da materia, a nota final será a nota da parte non superada. 3. Non realizar as prácticas socioeducativas estando matriculado na materia supón un Non Presentado. 4. Non presentar o portafolios tendo as prácticas socioeducativas superadas supón un suspenso.
|
Fuentes de información |
Básica
|
|
Cómpre consultar a
bibliografía das diferentes materias da titulación segundo o ámbito elixido e de
acordo coas indicacións dos titores. |
Complementária
|
|
|
Recomendaciones |
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
|
Asignaturas que continúan el temario |
|
Otros comentarios |
O envío do portafolios será telemático vía Moodle. De requirir o profesorado titor/a unha copia en papel, non utilizar plásticos, elixir a impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. |
|