Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Coñecer e integrar os fundamentos educativos da Logopedia: Procesos de ensino e aprendizaxe. |
A5 |
Coñecer e integrar os fundamentos metodolóxicos para a investigación en Logopedia. |
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A9 |
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A11 |
Redactar un informe de avaliación logopédica. |
A12 |
Realizar unha avaliación tras a intervención. |
A13 |
Coñecer os principios xenerais de la intervención logopédica. |
A14 |
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A15 |
Coñecer e aplicar os modelos e as técnicas de intervención. |
A21 |
Saber deseñar e elaborar informes logopédicos. |
A22 |
Saber deseñar, programar e avaliar a actuación logopédica. |
A28 |
Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais). |
A29 |
Adquirir a formación práctica para o traballo individual, grupal, cooperativo e de mediación con facilitador. |
A30 |
Coñecer a actuación profesional e os contornos onde se desenvolve a práctica. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B3 |
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. |
B6 |
Capacidade de adaptarse aos cambios. |
B8 |
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
B9 |
Capacidade de organizar e planificar. |
B10 |
Capacidade para motivarse e procurar a calidade na actuación profesional. |
B13 |
Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información. |
B18 |
Ser creativo no exercicio da profesión. |
B20 |
Ter iniciativa e espírito emprendedor. |
B21 |
Tomar decisións con autonomía e responsabilidade. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer los procesos basicos de lecto-escritura |
A4
|
|
|
Evaluar los procesos de lecto-escritura |
A5 A9
|
|
|
Detectar las principales dificultades en el aprendizaje y desarrollo de la lectura |
A22 A30
|
B8
|
|
Diseñar tareas de intervención funcional de los procesos de lecto-escritura |
A11
|
B9 B13 B18
|
C3 C6
|
Conocer los principales programas de intervención en dificultades de lecto-escritura |
A14 A15
|
|
|
Conocer las principales dificultades en la adquiisción del cálculo matemático |
A13
|
|
|
Evaluar las distintas dificultades de aprendizaje en operaciones matemáticas |
A8 A9 A12
|
|
|
Evaluación e intervención de estudio de casos |
A28
|
|
|
Diseñar pautas de intervención en sujetos con discalculia |
A15 A21
|
B8 B9 B10 B13 B20 B21
|
C6
|
Trabajo en equipo, entrega de dosier de propuestas de evalaución e interevención |
A29
|
|
|
Manejo de fuentes bibliográficas |
|
B1
|
|
Diseño de programas de evaluación e intervención funcional |
|
B2
|
|
Adaptación de programas de intervención a distintas poblaciones |
|
B3
|
|
Propuestas multifuncionales de intervención |
|
B6
|
|
Exposición de trabajos |
|
|
C1
|
Uso y conocimiento de las TIC en DAL y DAE |
|
|
C3
|
Análisis de integración de alumnos/as con DAL, DAE y Discalculia |
|
|
C4
|
Diseño de programas de intervención en ciclo vital |
|
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: PROCESOS BÁSICOS EN LECTURA
|
- PERCEPTIVO
- LÉXICO
-LA M.O.
|
TEMA 2. DIFICULTADES DE APRENDIZAJE EN LECTURA
|
RETRASO LECTOR
DISLEXIA |
TEMA 3. PROCESOS BÁSICOS DE ESCRITURA |
ESCRITURA REPRODUCTIVA
ESCRITURA PRODUCTIVA |
TEMA 4. DIFICULTADES DE APRENDIZAJE EN ESCRITURA |
RETRASO ESCRITOR
DISGRAFÍAS |
TEMA 5. CÁLCULO: PROCESOS Y DIFICULTADES |
PROCESOS BÁSICOS IMPLICADOS EN EL CÁLCULO
DISCALCULIA: TIPOLOGÍA |
TEMA 6. COMPRENSIÓN DE TEXTOS |
ESTRATEGIAS DE COMPRENSIÓN LECTORA
DIFICULTADES E INTERVENCIÓN |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A5 A8 A9 A13 A14 B3 |
21 |
15 |
36 |
Proba mixta |
A15 B2 B9 B13 C3 C4 C6 |
4 |
8 |
12 |
Traballos tutelados |
A21 A22 A28 A29 A30 B1 B6 B10 B20 B21 C1 C7 |
25 |
25 |
50 |
Estudo de casos |
A11 A12 B8 B18 |
22 |
10 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
20 |
0 |
20 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
CONSISTIRÁ EN UNA EXPOSICIÓN POR PARTE DE LA PROFESORA DE LOS ASPECTOS TEÓRICOS Y METODOLÓGICOS QUE DEBE CONOCER EL ALUMNO |
Proba mixta |
PRUEBA TIPO TEST TRES ALTERNATIVAS (PENALIZACIÓN RESPUESTA INCORRECTA -0,5). |
Traballos tutelados |
ELABORACIÓN DE TRABAJO TUTELADO SOBRE LOS CONTENIDOS DE LA MATERIA SEGÚN LAS DIRECTRICES DEL PROFESOR |
Estudo de casos |
RESOLUCIÓN DE CASOS PRESENTADOS EN LAS CLASES INTERACTIVAS |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
LOS PROFESORES GUIARÁN Y SUPERVISARÁ EL TRABAJO INDIVIDUAL Y GRUPAL DE LOS ALUMNOS. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A4 A5 A8 A9 A13 A14 B3 |
Se tendrá en cuenta la asistencia a la clase expositiva |
5 |
Proba mixta |
A15 B2 B9 B13 C3 C4 C6 |
Prueba tipo test de los contenidos de las clases expositivas |
70 |
Estudo de casos |
A11 A12 B8 B18 |
Los grupos de alumnos de clase interactiva deberán presentar el portafolios de los mismos. |
10 |
Traballos tutelados |
A21 A22 A28 A29 A30 B1 B6 B10 B20 B21 C1 C7 |
Los alumnos/as en las clase interactivas desarrollarán una actividad consistente en la exposición de un trabajo individual relacionado con el temario de la materia basado en la síntesis y reflexión del contenido asignado. |
15 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Pozo, J. I. y Monereo, C. (2002). El aprendizaje estratégico. Enseñar a aprender desde el currículo. Madrid: Aula XXI/Santillana
Cabanach, R. G., González-Pienda, J. A., Rodríguez, S., Núñez, J. C. y Valle, A. (2004). Estrategias y técnicas de estudio. Madrid: Pearson
González-Pienda, J. A., Cabanach, R. G., Núñez, J. C. y Valle, A. (Coords.) (2002). Manual de Psicología de la Educación. Madrid: Pirámide
José Orrantia Rodríguez, David Múñez Méndez, Santiago Vicente Martín, Lieven Verschaffel, Javier Ros (2014). o Processing of situational information in story Problem texts An Analysis from On-Line Measures: an analysis from on-line measures. The Spanish journal of psychology, ISSN 1138-7416, Vol. 17, 2014, págs. 1-14
José Orrantia Rodríguez, David Múñez Méndez, María Fernández, Laura Matilla (2012). o Resolución de problemas aritméticos: conocimiento conceptual y nivel de competencia en matemáticas. Aula abierta, ISSN 0210-2773, Vol. 40, Nº 3, 2012, págs. 23-32
VIEIRO, P.; PERALBO, M. Y GARCÍA, J.A. (1997). PROCESOS DE ADQUISICIÓ Y PRODUCCIÓN DE LA LECTO-ESCRITURA. APRENDIZAJE VISOR
VIEIRO, P Y GÓMEZ, I (20004). Psicología de la Lectura. PEARSON
VIEIRO, P. (2007). Psicopedagogía de la Escritura. PIRÁMIDE |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Procesos psicolóxicos básicos/652G04002 | Psicoloxía do desenvolvemento da linguaxe/652G04007 | Intervención logopédica nos trastornos da linguaxe/652G04034 | Desenvolvemento cognitivo. social e da personalidade/652G04031 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|