Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: Fonética e fonoloxía, morfosintaxe, semántica, pragmática, sociolingüística. |
A31 |
Adquirir o desenvolvemento os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B7 |
Capacidade de análise e síntese. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo. |
B17 |
Saber expresarse en público. |
B22 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B23 |
Traballar de forma colaborativa. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e integrar os fundamentos lingüísticos da Logopedia: fonética e fonoloxía, morfosintaxis, semántica, pragmática, sociolingüística. |
A3
|
|
|
Adquirir ou desenvolver habilidades comunicativas para a intervención. |
A31
|
|
|
Comunicarse de xeito efectivo nun entorno de traballo. |
|
B2 B12 B17
|
C1
|
Saber expresarse en público. |
|
B12 B17
|
|
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
|
B1
|
|
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
|
B2
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B2 B7
|
|
Aprender autónomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
|
B5 B22 B23
|
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
|
B22
|
|
Traballar de forma colaborativa. |
|
B23
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. Compoñente fonético e fonolóxico do español |
|
II. Compoñente gramatical do español |
|
III. Compoñente léxico-semántico do español |
|
IV. Compoñente pragmático do español |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 |
15.5 |
25 |
40.5 |
Obradoiro |
A31 B1 B2 B5 B17 B22 B23 C1 |
16 |
25 |
41 |
Actividades iniciais |
B17 B22 B23 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Proba mixta |
B7 B12 C1 |
2 |
25 |
27 |
|
Atención personalizada |
|
3.5 |
0 |
3.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición teórico-práctica. Agárdase que o alumnado se implique nestas sesións de forma participativa. |
Obradoiro |
Combinación de diversas metodoloxías e probas (exposicións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas etc.) a través das que o alumnado desenvolve tarefas sobre un tema específico co apoio e supervisión do profesorado. |
Actividades iniciais |
Exame dos coñecementos previos relacionados coa materia. Actividades para coñecer as competencias, intereses e motivacións do alumnado. Preténdese obteer información relevante que permita articular unha docencia que favoreza a aprendizaxe eficaz e significativa. |
Proba mixta |
Exame final, teórico e práctico, no que se amosarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Obradoiro |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
As prácticas dos obradoiros realizaranse cun seguimento personalizado por parte do profesor.
Espérase que se faga uso das titorías para resolver dúbidas relacionadas cos materiais empregados ou coas actividades, información ou conceptos desenvolvidos nas aulas.
Enténdese que a avaliación forma parte do proceso de aprendizaxe e, por tanto, recoméndase que nas titorías se revisen os exercicios e o exame final.
As titorías poderán ser individuais ou en grupo. Poderanse levar a cabo persoalmente, mediante correo electrónico ou outros medios.
A atención a estudantes con necesidades especiais abordarase desde esta perspectiva de atención individual, ben en titorías, ben na aula. Se é conveniente, adaptaranse as metodoloxías e deseñaranse actividades especiais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B7 B12 C1 |
Proba escrita na que se avaliará a asimilación dos contidos aprendidos. As actividades do exame serán semellantes ás formuladas en clase e nos obradoiros. |
30 |
Obradoiro |
A31 B1 B2 B5 B17 B22 B23 C1 |
Durante o curso realizaranse actividades variadas relacionadas cos contidos do temario e a súa aplicación práctica. Estas actividades serán obxecto de evaluación.
Valoraranse a capacidade de análise, a correcta aplicación dos contidos teóricos á práctica, a precisión terminolóxica e a claridade e correción da explicación e argumentación. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Calificarse como non presentado se non se realiza o exame final oficial, independentemente do número de actividades entregadas. Na segunda oportunidade poderanse recuperar todos os instrumentos de avaliación arriba descritos coa mesma ponderación que na primeira edición de actas. Só calificarase como non presentado a quen xa tivese esta calificación na edición de actas de xaneiro/febreiro e, ademáis, non se presente ao exame oficial da segunda oportunidade. As actividades entregaranse na plataforma Moodle. O estudante comprométese a gardar unha copia de cada traballo, en previsión de problemas na recepción.
Só se aceptarán traballos, actividades etc. que se entreguen no prazo e forma establecidos.
Os traballos, actividades e exame deben cumprir as esixencias de correción lingüística propias destes textos (ortografía, puntuación, precisión léxica, rexistro formal, discurso coherente e cohesionado etc.). O plaxio, incluso parcial, ou calquera outra falta de honradez académica, dará lugar á descalificación automática da actividade. Os estudiantes a tempo parcial con dispensa académica de asistencia ás clases recoñecida realizarán alternativas aos obradoiros, previo acuerdo co profesor, ademais da prueba mixta final. Poderanse establecer as adaptacións oportunas para o estudantado con modalidades específicas de aprendizaxe.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Martínez Celdrán, Eugenio (1996). El sonido en la comunicación humana. Introducción a la fonética. Barcelona: Octaedro
Martínez Celdrán, Eugenio (1989). Fonología general y española. Barcelona: Teide
Hidalgo Navarro, Antonio y Mercedes Quilis Merín (2012). La voz del lenguaje: Fonética y fonología del español. Valencia: Tirant
Garayzábal, Elena (2006). Lingüística clínica y logopedia. Madrid: Machado Libros
Moreno-Torres Sánchez, Ignacio (2004). Lingüística para logopedas. Málaga: Ediciones Aljibe
Gallardo Paúls, Beatriz y Veyrat Rigal, Montserrat (eds.) (2004). Lingüística y patología. Valencia : Universitat de València
Martínez Celdrán, Eugenio y Fernández Planas, Ana María (2007). Manual de fonética española. Articulaciones y sonidos del español. Barcelona: Ariel
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2011). Nueva gramática de la lengua española. Fonética y fonología. Barcelona: Espasa
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2010). Nueva gramática de la lengua española. Manual. Madrid: Espasa Calpe
Quilis, Antonio (1997). Principios de fonología y fonética españolas. Madrid: Arco Libros |
Na plataforma Moodle da UDC inserirase material necesario para o axeitado seguimento da materia. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
<p>Adaptación</p><p>A materia poderase adaptar a estudantes con
discapacidades, que non teñan un nivel de español similar ao do nativo ou que
por calquera motivo necesiten alguna modificación en calquera dos
aspectos reflectidos nesta guía docente. Prégase aos interesados que se
poñan en contacto co profesor ou co seu titor.</p> |
|