Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Saber valorar de xeito integral ás persoas maiores así como utilizar os resultados da valoración para intervir de acordo ao diagnóstico preestablecido. |
A2 |
Saber diagnosticar a patoloxía máis prevalente nas persoas maiores así como establecer as pautas terapéuticas máis indicadas, tanto desde o punto de vista farmacolóxico como non farmacolóxico. |
B1 |
Estar en disposición de integrarse en equipos de Saúde, centros xerontolóxicos e entidades que prestan servizos dirixidos as persoas maiores. |
B3 |
Ter o coñecemento para denominarse especialista en Xerontoloxía Clínica de acordo á especialidade desenvolvida. |
B5 |
Ser capaz de aplicar o método científico. |
B7 |
Estar en disposición de realizar actividades asistenciais e investigadoras de xeito integral nos campos social, sanitario e sociosanitario. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Adquirir habilidades que permitan transferir o coñecemento teórico adquirido ás diferentes situacións reais provenientes dos ámbitos específicos da intervención psicolóxica. |
AJ1 AJ2
|
BJ1
|
CC3 CC4
|
Aprender a manexar os distintos métodos de avaliación diagnóstica e tratamento psicolóxicos no ámbito aplicado da psicoloxía do avellentamento.
|
AJ1 AJ2
|
BC1
|
|
Ser capaz de valorar, interpretar e sintetizar adecuadamente a información procedente de técnicas de avaliación e diagnóstico psicolóxico. |
AJ1 AJ2
|
|
|
Manexar e desarrollar metodoloxías de intervención específica para a poboación de persoas maiores. |
|
BJ1 BJ3 BR1
|
|
Desarrollar habilidades de comunicación terapéuticas aplicables a contextos sociosanitarios con persoas maiores |
|
BJ1
|
CC1 CC2 CC3 CC4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Bloque 1. Psicoloxía clínica e avellentamento |
Tema 1. Introdución á psicoloxía clínica do avellentamento
1.1. Conceptos xerais
1.2. Principais teorías
Tema 2. Metodoloxía en psicoloxía do avellentamento
2.1. Avaliación e diagnóstico psicolóxico
2.2. Intervención e tratamento psicolóxico
2.3. Investigación en psicoloxía clínica
|
Bloque 2. Cognición e avellentamento |
Tema 3. Orientación e percepción
3.1. Concepto e neuropsicoloxía da orientación e percepción
3.2. Cambios no avellentamento
3.3. Avaliación
3.4. Intervención
Tema 4. Atención e funcións executivas
4.1. Concepto e neuropsicoloxía da atención e funcións executivas
4.2. Cambios no avellentamento
4.3. Avaliación
4.4. Intervención
Tema 5. Memoria e aprendizaxe
5.1. Concepto e neuropsicoloxía da memoria e aprendizaxe
5.2. Cambios no avellentamento
5.3. Avaliación
5.4. Intervención
Tema 6. Linguaxe e comunicación
6.1. Concepto e neuropsicoloxía da linguaxe e comunicación
6.2. Cambios no avellentamento
6.3. Avaliación
6.4. Intervención |
Bloque 3. Psicopatoloxía no avellentamento |
Tema 7. Trastornos afectivos: ansiedade e depresión
7.1. Concepto
7.2. Epidemioloxía
7.3. Proceso diagnóstico. Principais instrumentos de avaliación
7.4. Tratamento
7.5. Factores de risco de suicidio
Tema 8. Trastornos psicóticos e delirium
8.1. Concepto
8.2. Epidemioloxía
8.3. Proceso diagnóstico. Principais instrumentos de avaliación
8.4. Tratamento
Tema 9. Demencias, deterioro cognitivo e trastornos da conduta
9.1. Concepto/Tipos
9.2. Trastornos psicolóxicos e de conduta
9.3. Tratamento
9.4. Atención psicolóxica ao coidador principal |
Bloque 4. Personalidade, adaptación e cambio no avellentamento |
Tema 10. Personalidade e avellentamento
10.1. Trazos de personalidade
10.2. Teorías das etapas e desenvolvemento persoal
10.3. Trastornos de personalidade
Tema 11. Relacións sociais e sexualidade no avellentamento
11.1. O apoio social no avellentamento
11.2. Relación familiar e cambio de roles
11.3. Mitos e estereotipos sobre sexualidade no avellentamento
11.4. Intervención
Tema 12. Xubilación, morte e dó
12.1. Xubilación: planificación e tempo libre
12.2. Afrontamento da morte
12.3. Etapas do dó
12.4. Apoio psicolóxico en coidados paliativos
Tema 13. Promoción da saúde e avellentamento activo
13.1. Percepción da saúde
13.2. Promoción da saúde e prevención da enfermidade
13.3. Programas de promoción do avellentamento activo |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 B1 B3 B7 |
28 |
56 |
84 |
Workshop |
A2 A1 B1 B3 B5 B7 C1 C2 C3 C4 |
10 |
6 |
16 |
Supervised projects |
B7 B5 C1 C2 C3 C4 |
4 |
22 |
26 |
Multiple-choice questions |
A1 A2 B1 B3 B5 B7 C4 |
2 |
20 |
22 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral por parte das profesoras da materia, guiada por medios audiovisuais para transmitir coñecementos xerais sobre o temario. Terán lugar os mércores de 16:00 a 18:00. |
Workshop |
O alumnado desenvolverá tarefas eminentemente prácticas (tanto na clase como na casa) sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado: Estudo de casos clínicos, debate e discusión de contidos específicos da materia, revisión e análise de artigos científicos seleccionados polas profesoras e relacionados co temario. |
Supervised projects |
O alumno realizará un traballo (experimental ou teórico) relacionado co temario baixo a tutela das profesoras. Independentemente do tipo de traballo seleccionado (experimental ou teórico) sempre implicará a revisión de artigos científicos (en español e inglés) sobre o tema, e unha valoración crítica dos mesmos. Ademais os traballos deberán expoñerse na clase co apoio de medios audiovisuais. |
Multiple-choice questions |
Proba cuatrimestral escrita que constará de 40 preguntas con 4 opcións de resposta. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Workshop |
|
Description |
A titorización de traballos tutelados e exercicios requeridos nos obradoiros poderase realizar nos horarios de titorías ou mediante correo electrónico: laura.lorenzo.lopez@udc.es, ana.bujan@udc.es. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
B7 B5 C1 C2 C3 C4 |
Avaliarase a capacidade de síntese e valoración crítica do tema estudado, ademais do contido e formato do traballo, e a súa exposición oral. A cualificación do traballo tutelado contribuirá ao 50% da cualificación total da materia. |
50 |
Multiple-choice questions |
A1 A2 B1 B3 B5 B7 C4 |
Exame tipo test composto por 40 preguntas con 4 opcións de resposta sendo unicamente unha resposta correcta. As preguntas mal contestadas restarán 0,33 puntos sobre as correctas, non restando as non contestadas. Exemplo: 30 ben, 4 mal e 6 non contestadas, a puntuación unha vez restadas as incorrectas será 30-(4*0,33)=28,68; Puntuación final=(28,68*10)/40=7,17. Esta cualificación contribuirá ao 30% da cualificación total da materia. |
30 |
Workshop |
A2 A1 B1 B3 B5 B7 C1 C2 C3 C4 |
Avaliarase a participación activa e con aproveitamento, a capacidade de resolución de casos e a capacidade de traballo en equipo. Esta cualificación contribuirá ao 20% da cualificación total da materia. |
20 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
|
Belsky, J.K. (2001). Psicología del Envejecimeinto. Paraninfo. Madrid. Fernandez-Ballesteros, R. (2007). GeroPsychology. European Perspectives for an Aging World. Hogrefe. Washington. Fernandez-Ballesteros, R. (2009). Psicología de la vejez. Una psicogerontología aplicada. Pirámide. Madrid. Fernández Liria, A., Rodríguez Vega, B. (2006). Habilidades de entrevista para psicoterapeutas. Desclée. Bilbao. Izal, M., Montorio, I. (1999). Gerontología Conductual. Bases para la intervención y ámbitos de aplicación. Editorial Síntesis. Madrid. Montorio, I., Izal, M. (2000). Intervención psicológica en la vejez. Aplicaciones en el ámbito clínico y de la salud. Sintesis. Madrid. Muñoz Tortosa., J. (2002). Psicología del envejecimiento. Pirámide. Madrid. Triadó, C., Villar, F. (2006). Psicología de la vejez. Alianza Editorial. Madrid. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|