Identifying Data 2017/18
Subject (*) Information Technology and Communications. Technical Assistance and Accessibility Code 653862220
Study programme
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Ciencias da Saúde
Coordinador
Pereira Loureiro, Javier
E-mail
javier.pereira@udc.es
Lecturers
Canosa Domínguez, Nereida María
Pereira Loureiro, Javier
Pousada Garcia, Thais
E-mail
nereida.canosa@udc.es
javier.pereira@udc.es
thais.pousada.garcia@udc.es
Web http://moodle.udc.es/
General description O alumno debe ser capaz de coñecer dunha forma teórica e práctica diferentes ferramentas que ofrecen as tecnoloxías da información e as comunicacións para a intervención con persoas con discapacidade

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A5 Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Empregar e aplicar trebellos (tecnoloxías de apoio) e programas informáticos xerais e específicos en persoas con discapacidade. AR1
AR2
AR5
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC1
CC2
CC3
CC5
CC6
CC7
CC8
Saber crear adaptacións e contidos para o emprego das TIC das persoas con diversidade funcional AR1
AR2
AR5
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
CC1
CC2
CC3
CC5
CC6
CC7
CC8

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Novas tecnoloxías como recursos terapéuticos .
Tema 2. Productos de apoio, saúde e benestar Os productos de apoio para a comunicación e a información.
Tema 3. Comunicación aumentativa e alternativa Perspectiva xeral sobre os dispositivos comunicadores empregados polas persoas con diversidade funcional
Tema 4. Software libre para o desenvolvemento. Proxecto Fressa e outros programas de libre distribución
Tema 5. Aplicacións dinámicas para o acceso ó ordenador The Grid 2 e Proxecto In-TIC
Tema 6. Software para a elaboración de actividades interactivas Libros Educativos Multimedia (LIM) e contidos HTML con Ardora
Tema 7. Recursos dinámicos para a comunicación Outras aplicacións de adaptación ao contorno ou intervención nos colectivos de personas con diversidade funcional
Experiencias en primeira persoa Visitas e narracións por parte de persoas usuarias de productos de apoio tecnolóxicos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
ICT practicals A1 A2 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C3 C8 7.5 15 22.5
Case study A1 A2 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C6 C7 C8 2 15 17
Supervised projects A1 A2 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 2 15 17
Guest lecture / keynote speech A1 A5 B1 B3 B5 B6 C3 C6 C7 C8 7.5 10 17.5
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
ICT practicals Traballos a realizar polo alumno no Laboratorio de Radioloxía e Accesibilidade do 2º andar da Facultade
Case study Análise de casos prácticos para a súa implementación coas ferramentas estudadas no curso
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor
Guest lecture / keynote speech Clases sobre os contidos teóricos da materia

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Case study
Supervised projects
Description
Dependendo da formación de partida do alumno estudaranse uns casos ou outros. As prácticas tamén serán dirixidas a formación, ocupación ou interese do alumno.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A1 A5 B1 B3 B5 B6 C3 C6 C7 C8 Unha avaliación continuada baseada na asistencia a clase tamén se valora podendo supor ata un incremento dun 10% da avaliación global 10
ICT practicals A1 A2 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C3 C8 Traballo realizado polo alumno durante o curso. Os traballo deben presentarse a través de Moodle 20
Case study A1 A2 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C6 C7 C8 A participación activa na clase e na proposta e debate dos casos plantexados será tida en conta na avaliaicion final.
A presentación do traballo final baseado nun caso supón ata o 35% da valoración global
35
Supervised projects A1 A2 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 A realización de este traballo poderá ser grupal ou individual e realizarase ó remate da exposición dos contidos teóricos da asignatura.
O traballo consistirá na programación dun proxecto de investigación baseado no uso das TIC no ámbito da discapacidade e será exposto en clase.
35
 
Assessment comments

En caso de ser necesario, debido á pouca participación do alumnado ou á baixa calidade dos traballos, levarase a cabo a proba escrita para a obtención da avaliaicón final do alumnado. Para superar a materia é necesario obter ao menos o 50% da valoración de cada apartado.

A non asistencia a clase obliga á realización do exame. A asistencia continua e entrega das prácticas nos prazos exime do examen.


Sources of information
Basic

Groba Gonzalez, Betania. Nieto Riveiro, Laura. Pereira Loureiro,Javier. PousadaGarcía, Thais et al (2009). Proyecto In-TIC: Integración delas personas con diversidad funcional en las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones de la Revista de Terapia Ocupacional de Galicia. APGTO(www.revistatog.com) 


Pereira Loureiro, Javier. Martinez Normand, Loic A.fuertes, José Luis. VazquezNaya, José Manuel (2008). Tecnologías de laInformación y las Comunicaciones en la autonomía personal, dependencia yaccesibilidad. A Coruña: Universidade da Coruña.(http://www.udc.es/biblioteca) 

Grande González, Ruben. Pousada garcía,Thais. Groba González, Betania. PereiraLoureiro, Javier. (2008)."Proyecto IN-TIC para la accesibilidad y usabilidad de las TIC en personascon diversidad funcional" en la revista "Revista informativa de la Asociación Profesional Española de Terapeutas Ocupacionales. APETO CEAPAT (Disponible en http://www.ceapat.es) (2010). 

Catálogo de pulsadores,soportes y otras adaptaciones. Madrid : CEAPAT Sitio Web Proyecto In-TIC (2011). 

Manual del usuario de In-TIC. http://www.proyectosfundacionorange.es/intic/ 

Sitio Web Portal ARASAAC: http://www.catedu.es/arasaac/ 

Sitio Web JClic: http://clic.xtec.cat/es/jclic/

Sitio Web Libros Interactivos Multimedia (LIM): http://www.educalim.com/cinicio.htm

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Para axudar a conseguir una contorna inmediata sustentable e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do I Plan de Sustentabilidade Medio-ambiental Green Campus FCS, todos os traballos documentais que se realicen nesta materia serán entregados a través de Moodle, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase imprimir borradores.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.