Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Explicar la relación entre el funcionamiento ocupacional, la salud y el bienestar. |
A2 |
Explicar los conceptos teóricos que sostienen la terapia ocupacional, expresamente la naturaleza ocupacional de los seres humanos y su funcionamiento a través de las ocupaciones. |
A7 |
Escoger, modificar y aplicar teorías apropiadas, modelos y métodos de la práctica para encontrar la ocupación según las necesidades de salud de individuos/poblaciones. |
A8 |
Uso profesional y ético del razonamiento efectivo en todas las partes del proceso de terapia ocupacional. |
A9 |
Utilizar el potencial terapéutico de la ocupación a través del uso de la actividad y el análisis y síntesis ocupacional. |
A20 |
Preparar, mantener y revisar la documentación de los procesos de terapia ocupacional. |
A33 |
Constatar en un proceso continuo de evaluación y mejora de la calidad de los servicios de terapia ocupacional, implicando a los clientes cuando sea apropiado y comunicar los resultados relevantes a los demás miembros. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo. |
B4 |
Trabajar de forma autónoma con iniciativa. |
B10 |
Conocimientos básicos de la profesión. |
B12 |
Conocimientos generales básicos sobre el área de estudio. |
B13 |
Resolución de problemas. |
B23 |
Capacidad de aprender. |
B25 |
Capacidad de crítica y autocrítica. |
B26 |
Capacidad para adaptarse a nuevas situaciones. |
B29 |
Trabajo en equipo. |
B36 |
Preocupación por la calidad. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
El alumno debe conocer, hacer y articular los conocimientos y habilidades necesarias para identificar, reflexionar y aplicar, la teoría y la práctica en el proceso de Terapia Ocupacional. |
A1 A2 A7 A8 A9 A20 A33
|
B1 B3 B4 B12 B13 B25 B26 B29 B36
|
C1
|
El alumno debe reconocer, reflexionar y emplear distintos razonamientos a lo largo del proceso de terapia ocupacional con el fin de proponer, revisar, adaptar y reajustar las intervenciones desde terapia ocupacional. |
A8 A33
|
B10 B13
|
C1
|
El alumno debe comprender, justificar e identificar el potencial de la ocupación con fines terapéuticos y/o de promoción de la salud. |
A1 A2 A9
|
B10 B12 B13 B23 B29
|
C1
|
El alumno debe tener el conocimiento y la capacidad para reconocer problemas en el desempeño ocupacional e identificar potenciales usos de la ocupación en las diversas situaciones en que las áreas de desempeño ocupacional se ven comprometidas. |
A2 A9
|
B1 B3 B10
|
C1
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1.- Razoamento clínico e comunitario en Terapia Ocupacional
|
Diferentes tipos de razoamento
|
Tema 2.- Estándares para a práctica clínica e comunitaria de Terapia Ocupacional |
Definicións
Conceptualización dos estándares según algúns autores
A relación dos estándares da terapia ocupacional nos diversos eidos: sociosanitarios e comunitarios
2.1.- Derivación aos servizos de Terapia ocupacional
- Aceptación
- Derivación
- Rexistro e documentación
2.2.- Avaliación ocupacional (e reavaliacións continuadas en todo o proceso)
- Principios xerais da avaliación
- Tipos de avaliación
- Aplicación a contextos, áreas e habilidades
- Análise, interpretación e resumo dos resultados obtidos
- Rexistro, documentación e comunicación
2.3. Plan de intervención
- Deseño consensuado terapeuta ocupacional, usuario e familia
- Definición de metas e obxectivos
- Coñecemento e aceptación por parte do usuario
- Tipos de Intervención: individual e grupal
-Métodos e técnicas aplicadas en Terapia Ocupacional
- Comunicación no contexto sociosanitario
- Introdución ao proceso psicomotriz; ludoterapia; uso terapéutico da música en Terapia Ocupacional; introdución á Terapia asistida con animais; outrosmétodos
-Principios xerais das técnicas Artesanais, Culturais entre outras.
- Consideracións iniciais do traballo en grupo en Terapia Ocupacional
-Análise terapéutica da actividade: Características da actividade en Terapia Ocupacional, requisitos previos, guía da análise da actividade, adaptación e graduación da actividade, valoración terapéutica dos resultados da análise e aplicación da actividade
- Rexistro, documentación e comunicación
2.4.- Resultados obtidos da aplicación da intervención
- Análise, interpretación e resumo dos resultados
- Rexistro, documentación e comunicación
2.5. -Finalización dos servizos de terapia ocupacional e seguimento do usuario
- Derivación e recomendacións
- Rexistro, documentación e comunicación
2.6 Xestión e valoración dos servizos prestados en terapia ocupacional: Principios de organización dos servizos, recursos humanos e materiais, seguridade dos usuarios e do profesional, valoración do servizo prestado, enquisas de satisfacción do usuario, familia e outros e rexistro da información
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Collaborative learning |
A7 A9 A20 B3 B10 B12 B13 B29 B36 |
8 |
0 |
8 |
Directed discussion |
A2 A1 A7 A8 B23 B25 B26 C1 |
3 |
0 |
3 |
Workbook |
A7 A20 B1 B4 B10 B13 C1 |
0 |
15 |
15 |
Laboratory practice |
A7 A8 A9 A20 A33 B3 B4 B10 B23 B29 B36 |
22 |
10 |
32 |
Mixed objective/subjective test |
A2 A1 A8 A9 A20 B3 B4 B10 B13 B25 B26 C1 |
2 |
10 |
12 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A7 A8 A9 A20 B3 B4 B23 |
22 |
0 |
22 |
Supervised projects |
A2 A1 A7 A8 A9 A20 A33 B10 B4 B3 B1 B12 B13 B23 B25 B26 B29 B36 C1 |
4 |
12 |
16 |
Case study |
A2 A7 A9 A20 B1 B23 B29 C1 |
2 |
10 |
12 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Collaborative learning |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.Permite adquirir las competencias específicas referenciadas en esta asignatura. |
Directed discussion |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Workbook |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.Permite adquirir as competencias específicas referenciadas en esta asignatura. |
Laboratory practice |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigaciónsPermite adquirir las competencias específicas referenciadas en esta asignatura. |
Mixed objective/subjective test |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.Permite adquirir las competencias específicas referenciadas en esta asignatura. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Permite adquirir as competencias específicas referenciadas nesta asignatura. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Case study |
Permite adquirir as competencias específicas referenciadas nesta asignatura. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Collaborative learning |
Laboratory practice |
Guest lecture / keynote speech |
Supervised projects |
Case study |
|
Description |
La atención personalizada se hará, globalmente, mediante tutorías personalizadas directas y virtuales, individuales y grupales. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A7 A8 A9 A20 A33 B3 B4 B10 B23 B29 B36 |
Se valorará 1) actitud y participación: Actitud colaborativa (implicación con el grupo, con las tareas y el desarrollo general del laboratorio); participación (interacción empática, proactiva, analítica y constructiva); Respeto (a los participantes del grupo, docentes y normas de funcionamiento del laboratorio); Responsabilidad (consigo mismo/a y/o con el grupo, tanto en la preparación de los trabajos realizados durante el laboratorio como en el proceso de enseñanza-aprendizaxe). |
30 |
Mixed objective/subjective test |
A2 A1 A8 A9 A20 B3 B4 B10 B13 B25 B26 C1 |
Se valorará, además de los conocimientos adquiridos, la capacidad de expresión escrita del alumno (evaluando de forma negativa los errores gramaticales y ortográficos), y la integración de conceptos.
|
35 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A7 A8 A9 A20 B3 B4 B23 |
Se valorará la asistencia, la participación y la realización y entrega adecuada de los trabajos |
5 |
Supervised projects |
A2 A1 A7 A8 A9 A20 A33 B10 B4 B3 B1 B12 B13 B23 B25 B26 B29 B36 C1 |
Se valorará el informe del proceso de terapia ocupacional realizado a lo largo de la materia. En este documento se debe reportar el proceso grupal e individual articulando la teoría y técnica abordada en la asignatura. El empleo de literatura actualizada será fundamental. |
30 |
|
Assessment comments |
O sistema de cualificacións expresarase mediante cualificación numérica acordo co establecido no art.º 5 do Real Decreto 1125/2003 do 5 de setembro (BOE 18 de setembro), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o sistema de cualificacións nas titulacións universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional Sistema de cualificacións: 0-4.9=Suspenso 5-6.9=Aprobado 7-8.9=Notable 9-10=Sobresaliente 9-10 Matrícula de Honra (Graciable). Considerarase como “Non presentado” (NP) aquel estudante que, estando matriculado nunha materia, non concorrese ás distintas actividades de avaliación que se establezan para o curso académico. En ausencia de regulación específica para cada titulación, considerarase que deberá ser cualificado como “Non presentado”: a) cando non completase o proceso de avaliación continua, nas condicións que figuren na guía docente, ou b) cando non se presente á proba do período oficial de avaliación. A consideración de NP non consome convocatoria no número total de convocatorias que o estudante ten por materia. Con carácter xeral, a avaliación das materias será continua ao longo do curso, sen prexuízo do indicado nas memorias de verificación da titulación. A cualificación final será consecuencia dos resultados globais obtidos en todas as actividades de avaliación. Como norma xeral incluirase unha actividade de avaliación para realizar nas datas establecidas no calendario académico oficial. Esta actividade tamén poderá establecerse como proba global de avaliación dos resultados de aprendizaxe ou, no seu caso, formar parte do proceso de avaliación continua. As guías docentes deberán establecer a ponderación das distintas actividades de avaliación e, no seu caso, da proba global, no marco que o centro puider establecer. Se valorará a puntualidade e a asistencia obligatoria a todas las horas presenciales das metodoloxías establecidas na materia. Para aprobar a materia, o alumno debe participar activamente nas metodoloxías propostas, entregar todos os traballos e ter superadas cada una das metodoloxías que conforman a asignatura. Ademais, será necesario ter unha calificación mínima de 1.75 (sobre 3.5) puntos na proba mixta, e só se terán en conta para a calificación final as notas das outras metodoloxías, se o/a alumna/a acada dita puntuación na proba mixta. En caso contrario, a nota da convocatoria corresponderá á nota obtida na proba mixta. As notas obtindas no resto de metodoloxías serán tidas en conta para a súa calificación na segunda oportunidade (xullo), no caso de telas aprobadas e superada a proba mixta.
Segundo a norma que regula o réxime de dedicacón ao estudo dos estudantes de grao na Universidade da Coruña (aprobada no Consello de Goberno do 22/05/2012), cando un estudante teña recoñecida a súa condición de matrícula a tempo parcial, ten dereito a gozar dun réxime de asistencia a clase de carácter flexible e a solicitar a dispensa académica especial establecida no artigo 4 (apartado 5) de dita norma, en tanto non afecte negativamente ao proceso de avaliación do estudante. A ese efecto, as Comisións Académicas dos diferentes centros da UDC concretan o alcance da citada dispensa.
Por tanto, a concesión á solicitude de dita flexibilidade quedará á expensas da valoración e decisión da comisión académica do grao de Terapia Ocupacional, tendo en conta as metodoloxías e criterios de avaliación das materias".
|
Sources of information |
Basic
|
|
Christiansen, C. H.,Baum, C. M., & Bass-Haugen, J. (Eds.). (2015). Occupational therapy:performance, participation, and well-being (4th ed). Thorofare, NJ: Slack. Crepeau, E. B., Willard, H. S., Spackman, C. S., Cohn, E. S., & BoytSchell, B. A. (2011). Willard &Spackman, terapia ocupacional (11aed). Buenos Aires: Médica Panamericana. Duncan, E. A. S. (Ed.). (2012). Foundationsfor practice in occupational therapy (5th ed.). Edinburgh: Elsevier. Durocher, E., Gibson, B. E., & Rappolt, S. (2014). OccupationalJustice: A Conceptual Review. Journal of Occupational Science , 21 (4),418–430. https://doi.org/10.1080/14427591.2013.775692 Garcia –Margallo P. y otros. 2005. El análisis y la adaptación de la actividad en terapia Ocupacional. Madrid: Aytona Kielhofner G. 2006. Fundamentos conceptuales de la terapia ocupacional. 3ª ed. Buenos Aires: Editorial Médica Panamericana. Kronenberg, F., Simó Algado, S., & Pollard, N. (2006). Terapia ocupacional sin fronteras: aprendiendo del espíritu desupervivientes . Madrid: Editorial Médica Panamericana. Merlos, E. V., & Jiménez, M. S. J.(2010). Manual teórico práctico de terapia ocupacional: intervención desdela infancia a la vejez . Monsa-Prayma. Retrieved fromhttps://dialnet.unirioja.es/servlet/libro?codigo=582152 Sladyk, K., Jacobs, K., & MacRae, N. (Eds.). (2010). Occupationaltherapy essentials for clinical competence . Thorofare, NJ: Slack. Willard, H. S., Spackman, C. S., & Boyt Schell, B. A. (Eds.). (2015). Willard & Spackman: Terapia ocupacional (12aed). Buenos Aires: Panamericana. World Federation of Occupational Ttherapists. (2009). Guiding Principleson Diversity and Culture. WFOT.
Wright, R. (2009). Occupational Therapy and Life Course Development:
A Work Book for Professional Practice. Hoboken, N.J.; Chichester: JW.
|
Complementary
|
|
Banyard, P., Cassells, A., Green, P.,
Hartiand, J., Hayes, N., Reddy, P. (1995). Introducción a los procesos
cognitivos. Barcelona: Ariel. Blesedell. C y otros. 2005. Terapia ocupacional 10ª ed. Buenos
Aires ; Madrid : Médica Panamericana Cormier,
W., Cormier L. 1994: Estrategias de entrevista para terapeutas. Bilbao: Desclée
de Brouwer Durante,
P., Pedro, P. 1998. Terapia ocupacional en geriatría: principios y práctica.
Masson. 1ª ed. Durante,
P., et. al. 1998. Terapia ocupacional en salud mental: principios y práctica.
Masson. 1ª ed. Gómez
Tolón. J. 1997. "Fundamentos Metodológicos de la
Terapia Ocupacional". 1ª Ed. Editorial Mira. Zaragoza.. Grieve,
J. 1994. Neuropsicología para terapeutas ocupacionales. Buenos
Aires: Panamericana. Hussey S. y otros. 2007.Introduction to occupational therapy. St. Louis Missouri: Mosby
Elsevier. MacDonald,
E.M. 1979. Terapia ocupacional en rehabilitación. Barcelona: Ed. Salvat. Pedretti, L.W., Zoltan, B. 1990."Occupational
Therapy. practice skillis for Physical Dysfunction". 3a Ed
Editorial C. V. Mosby. Romero
A. MorunoP. 2003. Terapia ocupacional. Teoría y Técnicas. Madrid. Masson. Romero
A. Moruno P. 2005. Actividades de la
Vida Diaria. Madrid.
Masson. Reed, K. 1992. "Models of
Practice in Occupational Therapy". 3a ed. Editorial Williams and Wilkins. Sánchez,
L. 1996. Manual de técnicas Grupales de comunicación y Creatividad para
terapeutas ocupacionales. APETO: Madrid
Banyard, P.,
Cassells, A., Green, P., Hartiand, J., Hayes, N., Reddy, P. (1995). Introducción a los procesos cognitivos. Barcelona:
Ariel. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|