Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Marco normativo regulador das relacións laborais. |
A2 |
Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria. |
A3 |
Saúde laboral e prevención de riscos laborais. |
A5 |
Políticas sociolaborais. |
A7 |
Auditoría Sociolaboral. |
A13 |
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A14 |
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A15 |
Dirixir grupos de persoas. |
A16 |
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A17 |
Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria. |
A20 |
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. |
A25 |
Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral. |
A27 |
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A30 |
Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais. |
A31 |
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A32 |
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
B1 |
Resolución de problemas. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B3 |
Capacidade de organización e planificación. |
B4 |
Capacidade de xestión da información. |
B5 |
Toma de decisións. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B10 |
Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. |
B11 |
Traballo en ámbitos internacionais. |
B12 |
Motivación para a calidade. |
B13 |
Adaptación a novas situacións. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
B16 |
Liderado. |
B17 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Marco normativo regulador das relacións laborais |
A1
|
|
|
Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria. |
A2
|
|
|
Saúde laboral e prevención de riscos laborais. |
A3
|
|
|
Políticas sociolaborais. |
A5
|
|
|
Auditoría Sociolaboral. |
A7
|
|
|
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A13
|
|
|
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A14
|
|
|
Dirixir grupos de persoas. |
A15
|
|
|
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A16
|
|
|
Asesoramento e xestión en materia de Seguridade Social, Asistencia Social e protección social complementaria. |
A17
|
|
|
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais |
A20
|
|
|
Aplicar as distintas técnicas de avaliación e auditoría sociolaboral. |
A25
|
|
|
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A27
|
|
|
Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais |
A30
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A31
|
|
|
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A32
|
|
|
Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B2
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
B3
|
|
Capacidade de xestión da información. |
|
B4
|
|
Toma de decisións. |
|
B5
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
|
Habilidades nas relacións interpersoais. |
|
B7
|
|
Razoamento crítico. |
|
B8
|
|
Traballo en equipos. |
|
B9
|
|
Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade. |
|
B10
|
|
Traballo en ámbitos internacionais. |
|
B11
|
|
Motivación para a calidade. |
|
B12
|
|
Adaptación a novas situacións. |
|
B13
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Creatividade. |
|
B15
|
|
Liderado. |
|
B16
|
|
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
|
B17
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
|
C2
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
|
|
C5
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. O Subsido de Incapacidade Temporal (IT) e o dereito a asistencia sanitaria. |
2.1. Concepto e requisitos.
2.2. Prestacións Económicas
2.3. Dinámica da Prestación. Pago do Subsidio
2.4. O dereito a asistencia sanitaria.
|
Tema 2.Subsidios: Maternidade, paternidade e otras situacións relacionadas |
2.1.Subsidios de Maternidade, Paternidade e outros
2.2 Requisitos de alta e carencia.
2.3. .Prestacións económicas.
2.4. Dinámica do dereito á prestación
2.5. Xestión e pago.
|
Tema 3. Incapacidade Permanente |
3.1. Concepto e graos.
3.2. Requisitos.
3.3. O procedemiento de declaración da incapacidade a a súa revisión. |
Tema 4. Xubilación |
4.1. Concepto. Requisto de alta.
4.2. Requisito de idade
4.3. Requisito de carencia
4.4. Cálculo da pensión.
4.5. Dinámica da prestación
4.6. A residual pensión do SOVI. |
Tema 5.- As prestacións non contributivas de xubilación e invalidez.
Outras prestacións non contributivas. |
5.1. A prestación non contributiva de invalilez. Requisitos e cálculo da prestación.
5.2.- A prestación non contributiva de xubilación. Requisitos e cálculo da prestación.
5.3.- Outras prestacións.
|
Tema 6. Morte e supervivencia |
6.1. A continxencia de morte e supervivencia. Pluralidade de suxeitos.
6.2. Requisitos referidos ao suxeito causante.
6.3 Requisitos referidos aos beneficiarios.
6.4. Prestacións |
TEMA 7.- As prestacións familiares por fillo a cargo. |
7.1 Asignación económica:
7.2. Dinámica do dereito á asignación económica. Incompatibilidades.
7.3. Prestación non económica: Concepto e beneficiarios. Xestión destas prestacións |
Tema 8. As prestacións de Desemprego. |
8.1. A protección do desemprego de nivel contributivo e asistencial
8.2. Dinámica do dereito as prestacións do desemprego
8.3. Capitalización da prestación de desemprego.
8.4. As diferentes modalidades do subsidio de desemprego.
8.5. A Renta Activa de Inserción. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A5 A7 A16 A17 A20 A32 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B17 C1 C2 C6 C7 C8 |
22 |
40 |
62 |
Field trip |
A25 A27 A30 A31 B8 B13 C6 |
3 |
3 |
6 |
Supervised projects |
A1 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B14 B15 B16 C3 |
6 |
54 |
60 |
Objective test |
A13 A14 A15 B1 B5 B6 C4 C5 |
3 |
18 |
21 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Field trip |
Está prevista unha visita á un organismo da Seguridade Social (Pode ser Inspección de traballo, INSS ou TGSS) para coñecer o seu funcionamento. No caso de non se poder realizar dita visita se sustituirá por outra actividade semellante como a asistencia a Congreso, conferencia, seminario organizado polo centro ou outra actividade indicada polo profesor. |
Supervised projects |
Consistirá na realización de tres traballos a propoñer polo profesor sobre distintas materias relacionadas coas prestacións da Seguridade Social. Os traballos necesariamente se remitirán por Moodle para a súa avaliación. Cada un dos traballos será exposto polo estudiante na clase ben en grupo ou individualmente según o tipo de traballo solicitado. |
Objective test |
A proba terá duas partes. A primeira parte un exercicio tipo test (as preguntas erradas restas) combinado con un examen teórico de varias preguntas cortas e longas, que terá o valor do 60% da nota do exámen. A segunda parte consistirá na realización de un ou máis casos prácticos e será avaliado co 40% da nota. |
Personalized attention |
|
Description |
A asignatura supon unha aprendizaxe acumulativa sistemática e integradora de carácter teórico práctico, que requiere dda exposición xeral, a asimilación progresiva de conceptos expostos na sesión maxistral, con discusión asimiladora de tales coñecementos o casuismo e a resolución de supostos reais. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A5 A7 A16 A17 A20 A32 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B17 C1 C2 C6 C7 C8 |
Valoración obsectiva da asistencia e participación activa dos estudantes nas sesións a través de diferentes ferramentas propostas polo profesor. Será necesario superar a proba obxectiva para sumar esta puntuación. |
10 |
Objective test |
A13 A14 A15 B1 B5 B6 C4 C5 |
Proba escrita sobre o temario da asignatura que valorará unha parte teórica e outra de resolución de supostos prácticos. |
50 |
Field trip |
A25 A27 A30 A31 B8 B13 C6 |
Valorase a asistencia e participación do estudante nas actividades proposta. Será necesario superar a proba obxectiva para sumar esta puntuación
|
10 |
Supervised projects |
A1 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B14 B15 B16 C3 |
Consistirá na realización de tres traballos propostos polo profesor utilizando o modelo do TFG, remitidos en prazo polo Moodle. Os traballos serán realizados en equipo ou individualmente según o estableza o profesorSerá necesario superar a proba obxectiva (alomenos obter una puntuación dun 5 sobre 10) para poder sumar esta puntuación. Será necesario superar a proba obxectiva para sumar esta puntuación. |
30 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
WWW.seg-social.es (). .
MARÍA A. PÉREZ ALONSO (2015). CUESTIONES PRÁCTICAS EN DERECHO DE LA SEGURIDAD SOCIAL. TIRANT LO BLANCH
JOSE F. BLASCO LAHOZ (6ª eDICION). CURSO DE DERECHO DE LA SEGURIDAD SOCIAL. TIRANT LO BLANCH
BLASCO LAHOZ,J;LOPEZ GANDÍA,J.;MOMPARLER CARRASCO M. (ultima edición). Curso de Seguridad Social. Tirant lo Blanch. Valencia
MARTINEZ GIRÓN, J.;ARUFE VARELA, A.;CARRIL VÁZQUEZ, X.M. (ultima edicioin). Derecho de la Seguridad Social. Coruña. Netbiblo
REMEDIOS ROQUETA BUJ (3º EDICION 2014). DERECHO DE LA SEGURIDAD SOCIAL. TIRANT LO BLANCH
ALONSO OLEA, M; TORTUERO PLAZA J. (última edición). Instituciones de la Seguridad Social. Madrid Civitas
ALARCON CARACUEL, M.R. (última edición). La Seguridad Social en España. Aranzadi. Madrid
MARÍA A. PÉREZ ALONSO (2013). VADEMECUM DE DERECHO DE LA SEGURIDAD SOCIAL. TIRANT LO BLANCH |
É moi importante dispoñer da lexislación actualizada de Seguridade Social que se pode atopar na web da Seguridade Social ou nun código que ofrece as actualizacións durane todo o curso na súa páxina web (Civitas, Aranzai, Tecnos, Tirant lo Blanch, Colex, calquera delas é válida).
Non obstante o profesor da asignatura publicará en moodle diferentes recursos de información para a preparación da asignatura: diapositivas, indicacións bibliográficas complementarias, artículos doctrinais, lexislación e xurisprudencia.
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Theory of Industrial Relations /660G01010 | Employment Law I /660G01011 | Employment Law II/660G01012 | Social Security Law I /660G01021 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Administrative Law /660G01028 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Community Employment Law and European Union Institutions/660G01035 | Administrative Procedure for Employment and Legal Penalties/660G01041 |
|
Other comments |
A lexislación de Seguridade Social é moi cambiante, polo que o estudante debe estar ao correcte destes cambios e naturalmente a avaliación da asignatura farae dacordo coa normativa legal vixente en cada momento |
|