Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. |
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo. |
A4 |
Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas. |
A9 |
Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. |
A10 |
Xestionar os recursos financeiros. |
A14 |
Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- Xestionar os recursos financeiros e comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
- Desenvolver a capacidade de análise e síntese.
- Saber resolver problemas cun razoamento crítico.
- Desenvolver un aprendizaxe autónomo con adaptación a novas situacións.
- Desenvolverse para ou exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
- Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
A1 A2 A4 A9 A10 A14
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: Introducción ao novo Plan Xeral Contable das Pequenas e Medianas Empresas (RD 1515/2007). |
1. 1.- Ámbito de aplicación e criterios contables específicos para microempresas.
1. 2.- Marco conceptual da contabilidade.
1. 3.- Normas de rexistro e valoración.
1. 4.- Contas anuais.
1. 5.- Cadro de contas.
1. 6.- Definicións e relacións contables |
TEMA 2.- Marco conceptual da Contabilidade. |
2. 1.- Imaxe fiel.
2. 2.- Requisitos da información a incluír nas contas anuais.
2. 3.- Principios contables.
2. 4.- Elementos das contas anuais.
2. 5.- Criterios de rexistro ou recoñecemento contable dos elementos das contas anuais.
2. 6.- Criterios de valoración.
2. 7.- Principios e normas de contabilidade xeralmente aceptados. |
TEMA 3.- Normas do rexistro e valoracións para PEMES. |
3. 1.- Desenvolvemento do marco conceptual da contabilidade.
3. 2.- Inmobilizado material.
3. 3.- Normas particulares sobre inmobilizado material.
3. 4.- Investimentos inmobiliarios.
3. 5.- Inmobilizado intangilble.
3. 6.- Normas particulaes sobre o inmobilizado intanxible.
3. 7.- Arrendamentos e outras operacións de natureza similar. |
TAMA 4:- Existencias |
4. 1.- Valoración inicial e valoración posterior. |
TEMA 5.- Impuesto sobre o Valor Engadido (IVE) |
5. 1.- Problemática contable do IVE.
5. 2.- Contabilización e liquidación do imposto. |
TEMA 6.- Contas anuais. |
6. 1.- Formulación e estructura.
6. 2.- Balance e conta de Pérdidas e Ganancias. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A4 A9 A10 A14 A24 |
15 |
24 |
39 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B3 B4 B6 |
2.5 |
9.75 |
12.25 |
Traballos tutelados |
B5 B7 C1 C2 C3 C5 C6 |
0 |
10 |
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
A24 C4 C7 C8 |
25 |
62.5 |
87.5 |
|
Atención personalizada |
|
1.25 |
0 |
1.25 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor expoñerá os conceptos teórico-prácticos contidos no programa da materia |
Proba obxectiva |
Corresponde ao exame final da materia |
Traballos tutelados |
Con esta metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, preténdese que os estudantes asuman responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais propoñerase a realización dun traballo individual. |
Aprendizaxe colaborativa |
O alumno, en grupo ou individualmente, ha de resolver casos prácticos en clase coa axuda do profesor para posteriormente discutir os resultados |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
As clases veranse complementadas coa posibilidade para o alumno de acudir a titorías fóra da aula, onde o profesor procederá a tratar individual e personalizadamente, as posibles dúbidas que puidesen xurdir da materia. Trátase dunha participación obrigatoria para o alumnado.
A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
A24 C4 C7 C8 |
Ao longo do cuadrimestre realizaranse varias probas que permitan repasar conceptos aprendidos. Estes traballos serán levados a cabo polo alumno |
30 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B3 B4 B6 |
Exame final |
60 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A4 A9 A10 A14 A24 |
O profesor expoñerá os conceptos teórico-prácticos contidos no programa da materia |
5 |
Traballos tutelados |
B5 B7 C1 C2 C3 C5 C6 |
Con esta metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, preténdese que os estudantes asuman responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais propoñerase a realización dun traballo individual ou en grupo. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Aqueles alumnos que non completen un mínimo do 50% da asistencia a clase non se lle puntuará a devandita asistencia.
Aqueles alumnos que non presenten os traballos nin completen a asistencia mínima esixida, concorrerán á proba final cun máximo de 6 puntos. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: agás para as datas aprobadas oficialmente no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor da materia nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. As probas terán o mesmo formato que para os alumnos con dedicación a tempo completo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
JOSE RIVERO (2008). CONTABILIDAD FINANCIERA. EDISOFER SL
JOSE RIVERO (2010). SUPUESTOS DE CONTABILIDAD FINANCIERA. EDISOFER SL | |
Bibliografía complementaria
|
|
CERVERA OLIVER, M. Y OTROS (2008).
CONTABILIDAD FINANCIERA (ADAPTADA AL NUEVO PGC).
EDICIONES CEF SOCIAS SALVA, A. Y OTROS (2008). CONTABILIDAD FINANCIERA.
EL PLAN GENERAL DE CONTABILIDAD DE 2007. PIRAMIDE
OMEÑACA GARCIA, J. (2008). CONTABILIDAD GENERAL. ED. DEUSTO | |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|