Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
A13 |
Manexar técnicas de comunicación. |
A14 |
Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. |
A20 |
Coñecer o procedemento operativo do ámbito de aloxamento. |
A21 |
Coñecer o procedemento operativo do ámbito de restauración. |
A32 |
Detectar necesidades de planificación técnica de infraestruturas e instalacións turísticas. |
A33 |
Creatividade. |
A34 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
A35 |
Motivación por calidade. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a terminoloxía técnica empregada, e xerar e interpretar a documentación básica asociada á prestación dos servizos demandados polos clientes no campo do aloxamento. |
A13 A32 A33
|
B2 B6
|
C1 C2 C7
|
Coñecer a estrutura usual das empresas do sector de aloxamentos, os seus distintos tipos, organización interna e procedementos operativos, así como a planificación, coordinación e control destes tendo en conta a achega que teñen as TICs e as ferramentas informáticas. |
A12 A13 A14 A20 A21
|
B1 B4 B7
|
C3 C4 C6 C8
|
Coñecer os diferentes produtos que actualmente están no mercado, e saber seleccionar os provedores máis axeitados co obxectivo prioritario de garantir un bo produto final, mellorar a calidade e a información ao cliente. |
A6 A34 A35
|
B3 B5
|
C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1.- A Empresa Turística: Introdución |
1.1.- O aloxamento e a restauración como servizos turísticos |
TEMA 2.- A HOTELERÍA ESPAÑOLA |
2.1.- Evolución histórica do Turismo e a Hotelería en España
2.2.- Estrutura hoteleira en España e Galicia
2.3.- A Hotelería Española e Galega ante o século XXI
2.4.- Sistemas de Explotación |
TEMA 3.- DIVERSOS TIPOS DE ALOXAMENTO TURÍSTICO. GALICIA. |
3.1.- Hoteis e Hoteis Residencia
3.2.- Pensións
3.3.- Establecementos hoteleiros especiais
3.4.- Establecementos Extra-Hoteleiros: Apartamentos Turísticos, Cámpings, Cidade de Vacacións, outros Aloxamentos
3.5.- Turismo Rural: xeneralidades. Galicia |
TEMA 4.- XENERALIDADES DA INDUSTRIA HOTELEIRA ESPAÑOLA E GALEGA |
4.1.- Xeneralidades da Industria Hoteleira
4.2.- A súa regulamentación. Galicia
4.3.- Prezos e Tarifas: Lexislación aplicable |
TEMA 5.- DEPARTAMENTOS OPERACIONAIS NUN ESTABLECEMENTO HOTELEIRO |
5.1.- Área de Aloxamento:
5.1.1.- Recepción
5.1.2.- Conserxaría
5.1.3.- Pisos
5.1.4.- Lavandaría - Lenzaría
5.2.- Área de Comidas e Bebidas. "Food and Beverages":
5.2.1.- Economato-Adega
5.2.2.- Restaurante
5.2.3.- Banquetes
5.2.4.- Cociña
5.2.5.- Bar. Cafetaría. Sala de festas
5.3.- Área de Mercadotecnia:
5.3.1.- Captación de clientela
5.3.2.- Canles de Comercialización
5.3.2.1.- Canle directa
5.3.2.2.- Canle Indirecta curta
5.3.2.3.- Canle Indirecta longa
5.3.2.4.- Distribución turística coas novas tecnoloxías
5.3.3.- Medios de comercialización: Workshops, Feiras de Turismo, Fam Trips
5.3.3.1.- Promoción e publicidade
5.3.3.2.- Relacións públicas
5.3.3.3.- Animación
5.4.- Área Comercial:
5.4.1.- Compras
5.4.2.- Vendas
5.5.- Área de Administración:
5.5.1.- Contabilidade
5.5.2.- Intervención
5.5.3.- Caixa
5.6.- Área de Mantemento. "Servizos Técnicos":
5.6.1.- Diferentes servizos de mantemento
5.6.2.- Servizos técnicos
5.7.- Área de Persoal |
TEMA 6.- DEPARTAMENTO DE ADMINISTRACIÓN E CONTABILIDADE |
6.1.- Conceptos básicos
6.2.- Organización e funcións
6.3.- Principais contas |
TEMA 7.- AS CADEAS HOTELEIRAS |
7.1.- Vantaxes, inconvenientes e particularidades
7.2.- Fórmulas operacionais: contrato de franquía, arrendamento, contrato de xestión (management), joint venture, outras.
7.3.- Estrutura dos hoteis de cadea en España e Galicia
7.4.- Expansión mundial das cadeas hoteleiras españolas
7.5.- CRS´s independentes e Cadeas voluntarias |
TEMA 8.- COMERCIALIZACIÓN HOTELEIRA |
8.1.- Salas de reunións e banquetes
8.2.- Captación da clientela
8.2.1.- Relación AAVV-Hoteis
8.2.2.- O Bono (Voucher) e o seu circuíto
8.2.3.- Cotas e Contrato de Release
8.3.- Instalacións complementarias
8.4.- Publicidade e artigos de promoción
8.5.- Relacións públicas |
TEMA 9.- ANIMACIÓN HOTELEIRA |
9.1.- Concepto
9.2.- Campo da animación turística
9.3.- Características do animador turístico
9.4.- Actividades a desenvolver
9.5.- Rendibilidade da animación |
TEMA 10.- TARIFAS Y PREZOS HOTELEIROS |
10.1.- Break Even Point
10.1.1.- Albor Mínimo de Rendibilidade
10.1.2.- Prezo Técnico
10.1.3.- Prezo Obxectivo
10.1.4.- Prezo Mínimo, de contribución ao Beneficio ou de Oferta
10.2.- Determinación do prezo do cuarto
10.2.1.- O método de Horwarth e Toth
10.2.2.- A fórmula de Hubbart
10.2.3.- Outros métodos de fixación de prezos
10.3.- A Xestión de reservas
10.3.1.- Orientación á venda
10.4.- A Xestión da produción
10.4.1.- Yield Management: Rev-Par
10.4.2.- Segmentación de tarifas |
TEMA 11.- TENDENCIAS DA INDUSTRIA HOTELEIRA NO S. XXI |
11.1.- Tendencias tecnolóxicas, económicas, comerciais, ecolóxicas, demográficas, socioculturais
11.2.- Novas Tecnoloxías: MIS, TV interactiva, Internet, CRS´s, GDS´s
11.3.- Xestión dos espazos
11.4.- Creación de novos produtos ou servizos: deseño
11.5.- Soft Opening
11.6.- Sale and Lease-Back
11.7.- Entidades Financeiras e Hotelería |
TEMA 12.- ORGANIZACIÓNS NACIONAIS E INTERNACIONAIS DO SECTOR |
12.1.- Organizacións Nacionais Gobernamentais e Non Gobernamentais
12.2.- Organizacións Internacionais Gobernamentais e Non Gobernamentais |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 A12 A14 A20 A21 A35 B5 C2 C5 C7 C8 |
31 |
43 |
74 |
Solución de problemas |
A32 B1 B3 B4 C4 C6 |
12 |
12 |
24 |
Traballos tutelados |
A13 A33 A34 B4 B6 B7 C1 C3 |
2 |
24 |
26 |
Proba obxectiva |
A12 A14 A20 A21 B1 B2 B3 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte do profesor dos aspectos fundamentais da materia. As exposicións complementaranse co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Solución de problemas |
Conxunto de probas prácticas que serven para ir preparando a avaliación dos coñecementos que teñen os alumnos da materia, ao longo do curso. |
Traballos tutelados |
Os alumnos realizarán diferentes traballos sobre temas específicos recomendados polo profesor. O traballo tutelado realizarase, a ser posible, en grupos de non máis de cinco alumnos e manteranse reunións periódicas co profesor para o seu seguimento. |
Proba obxectiva |
Ao final do cuadrimestre celebrarase unha proba escrita de contido teórico-práctico, para valorar a correcta comprensión e aplicación dos contidos da materia por parte do alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
En canto aos estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, a atención personalizada poderase levar a cabo, segundo os casos e de acordo co profesor, a través de correo electrónico, do campus virtual ou medios similares. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A12 A14 A20 A21 B1 B2 B3 |
A proba escrita de contido teórico-práctico consistirá na resolución de exercicios breves e/ou resposta a cuestións curtas e/ou de resposta múltiple e/ou preguntas de desenvolvemento. |
80 |
Traballos tutelados |
A13 A33 A34 B4 B6 B7 C1 C3 |
Terase en conta na súa valoración: a exposición, a capacidade de recompilación, a capacidade de síntese, a achega persoal, o rigor e a actualización das fontes utilizadas. Tratarase de fomentar o traballo en equipo, polo que o traballo de curso se realizará en grupos de non máis de cinco alumnos. O prazo e o modo de entrega serán de obrigado cumprimento. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Segundo a participación do alumnado na materia, a avaliación considera dúas opcións:
Opción A (Primeira Oportunidade 1ª Convocatoria).- Para o alumnado que asiste/participa nas actividades de clase (alumnos que acrediten a súa asistencia a, polo menos, o 85% das clases) e para os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia (segundo a normativa aplicable)
1) Traballos tutelados 20%
2) Proba obxectiva 80%
A devandita proba obxectiva única, abranguerá toda a materia e consistirá na resolución de exercicios breves, resposta a cuestións curtas e/ou de resposta múltiple e/ou preguntas de desenvolvemento.
A planificación exposta nesta guía docente supón a aplicación dun sistema de avaliación continua, polo que a cualificación final se obterá da avaliación da proba obxectiva e dos traballos tutelados.
No conxunto das dúas partes (20% e 80%), o alumno deberá obter unha puntuación mínima de 5 puntos sobre 10.
Non obstante, non se considerará superada a materia, se nos traballos tutelados non se obtén un mínimo de puntuación de 0,5 sobre 2 puntos totais, e na proba obxectiva un mínimo de 3 puntos sobre 8 puntos totais.
Opción B (Primeira Oportunidade 1ª Convocatoria).- Para o alumnado que non asiste/participa nas actividades de clase (alumnos que non acrediten a súa asistencia a, polo menos, o 85% das clases)
1) Proba obxectiva 100%
A devandita proba obxectiva única, abranguerá toda a materia e consistirá na resolución de exercicios breves, resposta a cuestións curtas e/ou de resposta múltiple e/ou preguntas de desenvolvemento.
Esta proba representará o 100% da nota final. O alumno deberá obter unha puntuación mínima de 5 puntos sobre 10.
Na segunda oportunidade da Primeira Convocatoria, e nas oportunidades de ulteriores convocatorias, aplicarase o sistema de avaliación por proba obxectiva única.
Independentemente de todo o anterior, para superar a materia Aloxamentos e Restauración II, todos os alumnos deberán superar satisfactoriamente un período de formación práctica de 2 meses nunha empresa de aloxamentos. Estas prácticas desenvolveranse ao longo do segundo curso ou do terceiro de xeito indistinto".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
GONZÁLEZ, L.; TALÓN, P. (2002). Dirección hotelera. Operaciones y Procesos. Editorial Síntesis. Madrid
MARTÍN ROJO, I. (2014). Dirección y Gestión de Empresas del Sector Turístico. Ediciones Pirámide. Madrid
CERRA, J.; DORADO, J. A.; ESTEPA, D.; GARCÍA, P. E. (2001). Gestión de Producción de Alojamientos y Restauración. Editorial Síntesis. Madrid
DORADO, J. A.; CERRA, J. (2014). Manual de Recepción y atención al cliente. Editorial Síntesis. Madrid (2ª Ed.)
BAYÓN MARINÉ, F.; MARTÍN ROJO, I. (2012). Operaciones y Procesos de Producción en el sector turístico. Editorial Síntesis. Madrid
CASANUEVA ROCHA, C.; GARCÍA del JUNCO, J.; CARO GONZÁLEZ., F. J. (2000). Organización y Gestión de Empresas Turísticas. Ediciones Pirámide. Madrid
MESTRE SOLER, J. R. (2003). Técnicas de Gestión y Dirección Hotelera. Gestión 2000. Barcelona |
|
Bibliografía complementaria
|
GONZÁLEZ TORRE, P. L.; DÍAZ FERNÁNDEZ, A. (2000). El overbooking en los recursos hoteleros: un método sencillo para el cálculo de las sobreventas . Revista Gestión de Hoteles y Empresas Turísticas nº 3 Mayo/Junio 2000, pp. 48-53
CHON, Kye-Sung (Kaye); SPARROWE, Raymond T. (2001). Atención al cliente en Hostelería. Thomson Editores Spain/Paraninfo,S.A. Madrid
IGLESIAS TOBAR, J. R.; TALÓN, P.; GARCÍA-VIANA, R. (2007). Comercialización de Productos y Servicios Turísticos. Editorial Síntesis. Madrid
MUÑOZ OÑATE, F.; RODRIGO MOYA, B. (2003). Dirección de Operaciones en Alojamiento y Restauración. Editorial Universitas Internacional,SL. Madrid
MESALLES, L. (1999). El Jefe de Recepción. Técnica de la Recepción en un hotel de calidad. Laertes,S.A. de Ediciones. Barcelona
VOGELER RUIZ, C.; HERNÁNDEZ ARMAND, E. (2000). El Mercado Turístico. Estructura, Operaciones y Procesos de Producción. Editorial Centro de Estudios Ramón Areces. Madrid
RIVAS GARCÍA, J. I. (2008). Estructura y economía del Mercado Turístico. Septem Ediciones, S.L. Oviedo
GONZÁLEZ FERNÁNDEZ, A. Mª.; SULÉ ALONSO, Mª A. (1994). Expectativas de la utilización del Yield Management en las empresas turísticas. Revista Estudios Turísticos, nº 123 (1994), pp. 47-70. Instituto de Estudios Turísticos
ALACREU GINÉS, J. R. (2003). Gestión de Banquetes. Editorial Síntesis. Madrid
FELIPE GALLEGO, J. (2002). Gestión de Hoteles. Una nueva visión. Paraninfo,S.A./Thomson Editores Spain. Madrid
ARRILLAGA, J. I. (1982). Gestión de Producción, I. Puerta del Sol. Textos. Madrid.
MARÍN, C. (1974). Gestión Hotelera. Ediciones Turísticas, Editur, S.L.
GATELL PAMIES, J. (1994). Hotel Hotel, Marketing. CDN, Ciencias de la Dirección,S.A. Madrid
CUNHA, L. (2007). Introduçâo ao Turismo. Editorial Verbo
WEISSINGER, S. S. (2001). Introducción a las Actividades Hoteleras. Paraninfo S.A./Thomson Editores Spain. Madrid
MUSA ALHASAN, S. M.; SANCHIS PALACIO, J. R. (1993). La determinación de los precios de alojamiento en la Industria Hotelera. Revista de Estudios Turísticos, nº 117, pp. 49-60. Instituto de Estudios Turísticos
FELIPE GALLEGO, J. (1996). La Dirección Estratégica en los Hoteles del siglo XXI. McGraw-Hill • Interamericana de España. Madrid
BLASCO PERIS, A. (2002). La Empresa y el Producto Turístico. Editorial Civitas. Madrid
SUCH DEVESA, M. J. (2006). La Financiación de las Multinacionales hoteleras españolas. Delta, Publicaciones Universitarias. Madrid
LÓPEZ COLLADO, A. (1996). La Gobernanta. Editorial Paraninfo, S.A. Madrid
Del ALCÁZAR MARTÍNEZ, B. (2002). Los canales de distribución en el sector turístico. ESIC Editorial. Madrid
BLASCO PERIS, A. (2014). Manual de Gestión de Producción de Alojamientos y Restauración. Editorial Civitas. Madrid
CORRAL MESTAS, F. (2006). Manual de recepción hotelera: principios y técnicas. Septem Ediciones, S.L. Oviedo
ANTUÑA SUAREZ, B. (2008). Manual Práctico de los Derechos del Consumidor en el Sector Turístico. Septem, Ediciones S.L. Oviedo
ISMAIL, A. (2001). Operaciones y Procesos Hoteleros. Gestión del Alojamiento. Paraninfo S.A./Thomson Editores Spain. Madrid
MILIO BALANZÁ, I. (2000). Organización y Control del Alojamiento. Paraninfo S.A./Thomson Editores Spain. Madrid
FELIPE GALLEGO, J. (1987). Principios Generales para la Dirección de Establecimientos Hoteleros. Gráficas Lormo. Madrid
NAVARRO UREÑA, A. (2008). Recepción hotelera y atención al cliente. Cengage Learning Paraninfo, S.A. Madrid |
Estudios e Informes:
AECIT (varios autores): La Actividad Turística Española (varios anos: desde 2008 a 2015), FEH, ACHE, BDO Consulting, Horwath Consulting España, Ernst & Young, Mazars, etc.
Revistas y Seminarios Turísticos:
Tecnohotel, Gestión de Hoteles y Empresas Turísticas, Hostelmarket, SPIC, Editur, IH, Hotelería Gallega & Turismo, Hostelería y Restauración, Nexotur, Viajar, ...
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|