Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. |
A2 |
Analizar a dimensión económica do turismo. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A6 |
Ter unha marcada orientación de servizo ao cliente. |
A9 |
Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. |
A10 |
Xestionar os recursos financeiros. |
A12 |
Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas. |
A14 |
Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
Analizar a dimensión económica do turismo.
Coñecer as principais estruturas político-administrativas turísticas
Comprender o marco legal que regula as actividades turísticas.
Capacidade de análise e síntese.
Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
Resolución de problemas.
Razoamento crítico.
Compromiso ético.
Aprendizaxe autónoma.
Adaptación a novas situacións.
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
Asumir como profesional e cidadano a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
A1 A2 A5 A6 A9 A10 A12 A14
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1.- INTRODUCCIÓN Á ACTIVIDADE FINANCEIRA DO SECTOR PÚBLICA
|
1.1.- A actividade Financeira do Sector Público.
1.2.- O Suxeito Público: características, clasificación e compoñentes.
|
TEMA 2.-INTRODUCCIÓN AO DEREITO TRIBUTARIO E OS SEUS PRINCIPIOS CONSTITUCIONAIS. |
2.1.- Concepto e contido do Dereito Tributario.
2.2.- Valor normativo dos principios constitucionais do Dereito Tributario.
2.3.- O principio de generalidade.
2.4.- O principio de igualdade.
2.5.- O principio de progresividade.
2.6. O proncipio de reserva de lei.
2.5.- O principio de capacidade económica.
2.6.- O principio de reserva de lei. |
TEMA 3.- AS FONTES DO ORDENAMENTO TRIBUTARIO.
|
3.1.- A Constitución.
3.2.- A lei Xeral Tributario.
3.3.- A lei Xeral de Orzamento e a lei de Orzamento Anual.
3.4.- O Decreto- Lei e o Decreto Lexislativo.
3.5.- A Norma e o Regulamento de cada figura tributaria.
3.6.- As órdes interpretativas e outras disposicións administrativas.
3.7.- A costume e o precedente administrativo.
3.8.- A xurisprudencia.
3.5.- O Regulamento.
3.6.- As ordes interpretativas e outras disposicións administrativas.
3.7.- O costume e o precedente administrativo.
3.8.- A xurisprudencia. |
TEMA 4.-A FISCALIDADE NA POSTA EN MARCHA DUNHA EMPRESA: PROCEDEMENTOS BÁSICOS..
|
4.1.- Licencias e trámites de apertura..
4.2.- Inscripcións e rexistros.
4.3.- Obrigas fiscais do empresario.
4.4.- Introdución ao concepto de consultoría pública.
4.5. Información e asistencia ao contribuinte no cumplemento de obrigas tributarias.
4.5.- A consulta tributaria.
4.6.- Información e asistencia ao contribuínte no cumprimento de obrigas tributarias. |
TEMA 5.- OS INGRESOS PÚBLICOS.
|
5.1.- Os ingresos públicos: concepto e clases.
5.2.- Os ingresos patrimoniais.
5.3.- Os ingresos de monopolio. |
TEMA 6.-O TRIBUTO.
|
6.1.- O tributo: concepto e clases.
6.2.- O imposto: concepto e carácteres.
6.3.- Clases de impostos.
6.4.- A taxa.
6.5.- Diferenzas entre taxa e prezo público. |
TEMA 7.- A OBLIGACIÓN TRIBUTARIA E OS ELEMENTOS DO TRIBUTO.
|
7.1.- A obriga tributaria.
7.2.- O feito impoñible.
7.3.- A remuneración do tributo.
7.4.- A exención tributaria.
7.5.- O suxeito activo do tributo.
7.6.- Os suxeitos pasivos do tributo.
7.7.- O retedor.
7.8.- O responsable do tributo.
7.9.- A sucesión no tributo.
7.10.- O domicilio fiscal.
7.11.- A representación. |
TEMA 8.-A XESTIÓN DOS TRIBUTOS.
|
8.1.- A xestión tributaria.
8.2.- A declaración e a autoliquidación.
8.3.- A liquidación dos tributos: a base impoñible, os tipos de gravame e a cota tributaria. |
TEMA 9.- O SISTEMA TRIBUTARIO.
|
9.1.- O sistema tributario estatal: impostos directos e indirectos.
9.2.- A tributación autonómica e a tributación local. |
TEMA 10.- EXERCICIOS. |
10.1. Supostos básicos de cálculo fidcal: IRPF, IVA, IS e tributos locais. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A5 A12 A14 B7 C5 C6 C7 C8 |
25 |
31.5 |
56.5 |
Supervised projects |
B4 B5 C1 C2 C3 C4 |
12 |
45 |
57 |
Collaborative learning |
A6 B6 |
14 |
8.5 |
22.5 |
Objective test |
A9 A10 B1 B2 B3 |
2 |
11 |
13 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Nestas sesións traballaranse os contidos que integran o marco teórico da materia, mediante exposición oral do docente. Para iso utilizaranse medios audiovisuais. O obxectivo destas sesións é favorecer a aprendizaxe do alumno. |
Supervised projects |
Con esta metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, preténdese que os estudantes asuman responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais propoñerase a realización dun traballo individual ou en grupo. |
Collaborative learning |
O alumno, en grupo ou individualmente, ha de resolver casos prácticos en clase coa axuda do profesor para posteriormente discutir os resultados |
Objective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Consistirá na realización dun exame escrito final e que versará sobre aspectos teórico, prácticos ou teórico-prácticos correspondentes aos temas desenvolvidos nas sesións maxistrais |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Con esta metodoloxía, preténdese que os estudiantes asuman a responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais propondrase a realización dun traballo individual ou en grupo.
Os alumnos con dispensa de asistencia ou recoñecemento de dedicación a tempo parcial farán tres supostos (IRPF, IVA e outro tributo) que entregarán nas datas indicadas polo profesor e, en todo caso, na data da proba final. Na proba de recuperación, caso de non facelo antes, haberán de estar tamén no poder do profesor para que poda evaluar o examen. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A9 A10 B1 B2 B3 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Consistirá na realización dun exame escrito final e que versará sobre aspectos teórico, prácticos ou teórico-prácticos correspondentes aos temas desenvolvidos nas sesións maxistrais e no estudo de casos. |
75 |
Supervised projects |
B4 B5 C1 C2 C3 C4 |
Con esta metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, preténdese que os estudantes asuman responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. En torno aos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais propoñerase a realización de traballos individuais ou en grupo.Algúns deles recolleranse nas clases para a súa evaluación; outros entregaranse nas datas propostas. |
15 |
Collaborative learning |
A6 B6 |
O alumno, en grupo ou individualmente, ha de resolver casos prácticos en clase coa axuda do profesor para posteriormente discutir os resultados. |
10 |
|
Assessment comments |
Na aprendizaxe colaboradora inclúese a puntuación por asistencia a clase, a cal só se valorará a partir dun 50% mínimo. Os alumnos con dispensa de asistencia e dedicación a tempo parcial, deberán falar co profesor para expoñer o seu caso concreto.
|
Sources of information |
Basic
|
|
CONSTITUCIÓN ESPAÑOLA, de 27 de Diciembre de 1978.
LEY GENERAL TRIBUTARIA (Ley 58/2003 de 17 de Diciembre) PRINCIPIOS DE ECONOMÍA Y DE LA HACIENDA PÚBLICA 2017. Facultad de Dereito UDC |
Complementary
|
|
DerechoFiscalGeneralyTurístico.FELTRERAMBAUD.Síntesis.2004.
Especialidadesfiscalesdelturismo(Addenda).TEJERIZO LÓPEZ,MARTÍNDÉGANO,RUIZ GARIJO.UNED.2004.
Fiscalidaddelaempresaturística.RUIZGARIJO,CALVOORTEGA.EDERSA.2004.
La tributacióndelasactividadesturísticas.CARBAJOVASCO.RevistaActualidadTributaria, 1995 (Tomo 1, páginas 397 e seguintes)
CÓDIGOS DE NORMAS TRIBUTARIAS RECOMENDADAS:LASPUBLICADASPOR ARANZADIO CIVITAS.
BIBLIOGRAFÍACOMPLEMENTARIA
DerechoTributario.MARTÍNQUERALT,LOZANOSERRANO, POVEDABLANCO. Aranzadi.2006.
Derecho Financiero yTributario.ParteGeneral.MENÉNDEZMORENOY OTROS.LEX NOVA.2006.
Derecho Financiero yTributario.ParteGeneral.PÉREZROYO.CIVITAS.2006.
Cursode DerechoFinancieroyTributario.ParteGeneral.FERREIROLAPATZA.MARCIAL PONS.2006.
Cursode DerechoFinancieroyTributario.ParteEspecial.FERREIROLAPATZA,MARTÍN QUERALT,CLAVIJOHERNÁNDEZ,PÉREZROYO.MARCIALPONS.2006.
DerechoTributario.MARTÍNQUERALT, LOZANOSERRANO,POVEDABLANCO. ARANZADI.2006.
RECURSOSWEB
Página oficialdelMinisteriodeHacienda:www.meh.es
Páginaoficial delaAgencia Estataldeadministracióntributariaconteniendo:www.aeat.es |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Law/662G01003 | Financial Accounting/662G01011 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|