Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Adquirir os coñecementos fundamentais sobre matemáticas, estatística, física, química e acústica como soporte para o desenvolvemento das habilidades e destrezas propias da titulación. |
A2 |
Adquirir os coñecementos fundamentais sobre os sistemas e aplicacións informáticas específicos e xerais utilizados no ámbito da edificación. |
A8 |
Deseñar, calcular e executar estruturas de edificación. |
A9 |
Deseñar, calcular e executar instalacións de edificación. |
A19 |
Aplicar as técnicas, interpretar resultados e tomar decisións para o control da calidade da obra. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B3 |
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información. |
B4 |
Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo. |
B5 |
Capacidade para a resolución de problemas. |
B6 |
Capacidade para a toma de decisións. |
B7 |
Capacidade de traballo en equipo. |
B12 |
Razoamento crítico. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B16 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B25 |
Hábito de estudo e método de traballo. |
B26 |
Capacidade de razoamento, discusión e exposición de ideas propias. |
B27 |
Capacidade de comunicación a través da palabra e da imaxe. |
B28 |
Capacidade de improvisación e adaptación para enfrontarse a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
• Afianzar os coñecementos de Cálculo que posúe o alumno e cubrir as posibles lagoas en relación con algúns contidos básicos, fomentando a interrelación entre teoría e práctica. |
A1
|
B1 B3 B5 B7 B16
|
C3 C6 C7 C8
|
Adquirir os conceptos básicos e técnicas fundamentais do cálculo, relacionar estes conceptos entre sí e domiñar a terminoloxía propia da materia. |
A1
|
B1 B5 B7 B12 B14
|
C3 C6 C7 C8
|
Conseguir capacidade de abstracción a partir do concreto e aplicar os resultados abstractos ás situacións concretas. |
A1 A8 A9
|
B1 B3 B5 B27
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Coñecer algúns modelos matemáticos indispensables na formulación e resolución de problemas relacionados coa construción. |
A1 A8 A9 A19
|
B1 B3 B5 B6 B7
|
C3 C4 C6 C7 C8
|
Tomar conciencia de que os coñecementos, aptitudes, capacidades e destrezas que se desenvolven co estudo desta materia por parte do alumnado, son fundamentais para a súa actividade estudantil no transcurso da súa fomación, así como na súa futura actividade profesional |
A1 A8 A9
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B25 B26
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Afianzar e afondar nos coñecementos de estatística e probabilidade |
A1 A8 A9
|
B1 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C3 C4 C7 C8
|
Adquirir os coñecementos fundamentais sobre os sistemas e aplicacións informáticas específicos e xerais utilizados no ámbito da edificación. |
A2
|
B28
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
BLOLQUE 01.- FUNCTIONS OF An And SEVERAL REAL VARIABLES |
SUBJECT 1.- FUNCTIONS DE A REAL VARIABLE
1.1.- Definition and basic concepts
1.2.- Límite of a function in a point. Properties. Operations. Infinite limits and in the infinite. Infinitésimos
1.3.- Continuity. Discontinuidades. Properties of the continuous functions
1.4.- Derived. Properties. Interpretation xeometrica. Rule of the chain. Polinomio Of Taylor
1.5.- Interpolación
SUBJECT 2.- FUNCTIONS VARIED DE REAL VARIABLES
2.1.- Definitions and basic concepts
2.2.- Límite. Properties. Operations.
2.3.- Continuity.
2.4.- Differentiation. Derived partial. Properties.
2.5.- Flat tanxente and straight normal
2.6.- Rule of the chain
2.7.- Relative extremes, with and without ligaduras. Multiplicadores Of Lagrange
|
BLOCK 02. - INTEGRATION OF FUNCTIONS. |
SUBJECT 3. - INTEGRATION OF FUNCTIONS OF A VARIABLE
3.1.- Concept of primitive. Properties.
3.2.- Methods of integration. Calculation of primitive ones.
3.3.- Improper integrals
34.- Geometrical applications. Areas, volumes, lengths
3.5.- Numerical integration
SUBJECT 4. - DOUBLE INTEGRALS AND TRIPLES
4.1.- Multiple integration.
4.2.- Iteradas integrals. Double integrals. Change of polar variable:coordenadas.
4.3.- Triples integrals. Change of variable: coordinates cylindrical is esfericas
4.4.- Applications. |
BLOQUE 03.- ECUACIÓNS DIFERENCIAIS. MÉTODOS NUMÉRICOS DE RESOLUCIÓN. |
TEMA 5.- ECUACIÓNS DIFERENCIAIS.
5.1.- Definición e conceptos básicos
5.2.- Ecuacións de primeira orde: variables separadas, homoxéneas, exactas, lineares. Variación de parámetros.
5.3.- Métodos numéricos de resolución: Euler, Runge-Kutta |
BLOQUE 04.- ESTATÍSTICA E PROBABILIDADE |
TEMA 6.- ESTATÍSTICA
V.1.- Estatística descritiva dunha variable.
V.2.- Conceptos previos. Táboas de frecuencias.
V.3.- Representacións gráficas. Medidas características, posición, dispersión
V.4.- Estatística descritiva de varias variables.
V.5.- Variable estatística bidimensional. Distribucións de frecuencias. Representacións gráficas. Regresión e correlación
TEMA 7.- PROBABILIDADE
VI.1.- Probabilidade. Experimento aleatorio. Espazo dunha mostra. Sucesos. Definición de probabilidade.
VI.2.- Probabilidade condicionada. Independencia de sucesos. Regras do produto e das probabilidades totais. Teorema de Bayes
VI.3.- Distribucións de probabilidade. Variable aleatoria discreta e continua. Esperanza e varianza.
VI.4.- Distribución binomial. Distribución normal.
VI.5.- Introdución á inferencia estatística
|
Anexo: Programa de cálculo matemático MAXIMA |
Prácticas co programa de software libre MAXIMA |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Directed discussion |
A1 A8 A9 A19 B26 B25 B14 B12 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 B27 B28 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
45 |
75 |
Short answer questions |
A2 B1 B26 C1 |
1 |
0 |
1 |
Problem solving |
A1 A8 A9 A19 B1 B16 |
3 |
0 |
3 |
Objective test |
A1 B1 |
3 |
0 |
3 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 B12 B25 B26 |
30 |
33 |
63 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Directed discussion |
Resolución de exercicios e problemas na aula de maneira participativa, usando para iso ( nalgúns casos) a aplicación informática "MAXÍMA"
|
Short answer questions |
Consistirá nunha proba final na que o alumno/a terá que responder a un exame tipo test (con respostas alternativas) ou cuestións breves |
Problem solving |
No exame final o alumno/a deberá resolver varios exercicios, relacionados cos coñecementos expostos e adquiridos ao longo do curso |
Objective test |
O alumnado que opte pola evaluación continua realizará ao longo do curso probas ou controis, realizados de forma escrita ou a través de plataformas TIC relativos aos diferentes temas da materia |
Guest lecture / keynote speech |
Na aula, por parte do profesor/a, farase unha exposición dos contidos da asignatura |
Personalized attention |
Methodologies
|
Directed discussion |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
A atención personalizada que se describe en relación con estas metodoloxías, concíbese como momentos de traballo presencial para o alumnado co profesor, polo que implican unha participación por parte do alumnado.
En concreto, as máis relevantes, son as titorías individualizadas e a avaliación (probas escritas, probas prácticas mediante o ordenador e presentación e defensa individual ou en grupo de traballos académicos).
As medidas de atención personalizada específicas para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” serán establecidas polo profesorado da materia ao comenzo da súa impartición, atendendo ás características concretas dos casos presentados e poderán incluír titorías presenciais ou por vía electrónica. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Short answer questions |
A2 B1 B26 C1 |
Consisitirá nun cuestionario que conterá diversas cuestións |
35 |
Problem solving |
A1 A8 A9 A19 B1 B16 |
Consistirá na realización dun exame, ao final do cuatrimestre, que constará de diversos problemas (exercicios práticos). |
35 |
Objective test |
A1 B1 |
Consistirá en probas presenciais de diverso tipo, escritas ou mediante plataformas TIC, para o alumnado que opte pola avaliación continua, con asistencia regular. |
30 |
|
Assessment comments |
The student/to will be evaluated of one of these ways: well through a "continuous evaluation" or well through a "final evaluation".
To) CONTINUOUS EVALUATION:
For said evaluation will have in account the work developed along the course, the student/to will be evaluated of continuous form to través gives his active participation: Assistance (active) to the kinds, delivery of works, realization of tasks through Moodle, final proof, etc.
The qualification will be the sum of 60% of the theoretical proof-final practice and of 40% of the course. So that both notes add has to achieve in each part 33% of his assessment.
If the student/to take part in any of the tasks programadas along the course, necessarily will be evaluated at the end of the same. In any case will zone him with No Presented
(The students/ace that take part in the “continuous evaluation, is to say that they deliver at least a work, will have the corresponding qualification at the end of the cuatrimestre, Approved or Suspenso)
B) FINAL EVALUATION:
All student/to that it was not evaluated by means of the “continuous evaluation” has right to the “final evaluation”, although initially had followed the continuous evaluation. This evaluation will realize only in base to the result obtained in the realization of a theoretical examination-practical of the contents of all the subject. The note received will suppose therefore the 60 % of the qualification of the asignatura.
Second opportunity: For the evaluation of the asignatura in the 2ª opportunity, (examination of July) will follow the same criteria
|
Sources of information |
Basic
|
Burden, Richard L. (1998). ANALÍSIS NUMÉRICO. México: Thomson
Frank Ayres, Jr (2010). Cálculo (5ª edición). Mc-Graw-Hill
Agustín de la Villa, (2002). CÁLCULO (TEORÍA Y PROBLEMAS, VOL.1 Y 2, . CLAGSA
Fernández, C., Vázquez, Fco. y otros., (2002). CÁLCULO DIFERENCIAL DE VARIAS VARIABLE. Thompson
Aires, Frank. (1992). CÁLCULO DIFERENCIAL E INTEGRAL. . McGraw-Hill
Burgos, Juan de (2007). CÁLCULO INFINITESIMAL DE UNA VARIABLE. Madrid: García-Maroto
Burgos, Juan de (2002). CÁLCULO INFINITESIMAL DE VARIAS VARIABLES). Madrid: García-Maroto
Larson - Hostetler (1999). CÁLCULO Y GEOMETRÍA ANALÍTICA. Mc Graw Hill
Aires, Frank. (1991). ECUACIONES DIFERENCIALES. Máxico: MaGraw_Hill
García Merayo, Félix (1997). MÉTODOS NUMERICOS EN FORMA DE EJERCICIOS. Universidad Pontificia de Comillas
Miller, Irwin R (1992). Probabilidad y Estadística para Ingenieros. Mexico:Prentice Hall |
|
Complementary
|
Adams, Robert A. (2009). CÁLCULO. Madrid:Prentice Hall
Sánchz Ruiz, Luis M. (2008). CÁLCULO MATEMÁTICO CON APLICACIONES. Valencia:Editprial de la UPV
Simmon, George F. (2002). CÁLCULO Y GEOMETRÍA ANALÍTICA. Mc Graw-Hill
Simmons, George F. (1996). ECUACIONES DIFERENCIALES CON APLICACIONES Y NOTAS HISTÓRICAS. Madrid: McGraw-Hill
Bonet Solves, J. (2009). FUNDAMENTOS MATEMÁTICOS EN ARQUITECTURA. Valencia: Editorial de la UPV |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
É importante que o alumnado teña unha base de matemáticas da área Ciencias para cursar esta materia. É moi positivo dominar a materia para despois entender e superar con éxito outras materias da carreira. |
|