Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A9 |
Deseñar, calcular e executar instalacións de edificación. |
A15 |
Redactar proxectos técnicos no ámbito da edificación. |
A19 |
Aplicar as técnicas, interpretar resultados e tomar decisións para o control da calidade da obra. |
A20 |
Aplicar as técnicas de xestión da calidade, xestión medioambiental e construción sustentable. |
A24 |
Planificar e xestionar a conservación, mantemento, explotación e uso do edificio así como a inspección técnica do mesmo. |
A26 |
Deseñar e redactar estudos de ciclo de vida útil, avaliación de eficiencia enerxética e sustentabilidade dos edificios. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B6 |
Capacidade para a toma de decisións. |
B13 |
Compromiso ético. |
B16 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B21 |
Motivación pola calidade. |
B24 |
Orientación ao cliente. |
B29 |
Actitude vital positiva fronte ás innovacións sociais e tecnolóxicas. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer os principios básicos:
a) de calorimetría e termotecnia referentes ás instalacións térmicas nos edificios
b) de higrometría referentes á determinación de existencia de condensacións no interior dos cerramentos dun edificio segundo os criterios do CTE DB HE.
c) das instalacións eléctricas e realizar a estimación de demanda eléctrica e o dimensionado dos condutores.
d) dos aparatos elevadores, así como as condicións que deben cumprir os recintos que os albergan.
e) de fotometría, as esixencias lumínicas dos distintos usos aos que se destina o inmoble e deseñar sistemas de iluminación xeral.
f) das instalacións de telecomunicacións dos edificios.
|
A9 A15 A19 A20 A24 A26
|
B2 B16 B21
|
C5 C6
|
Verificar o cumpremento da limitación da demanda enerxética dun edificio segundo o CTE DB HE. |
A9 A15 A20 A24 A26
|
B2 B6 B13 B16 B24 B29
|
C1 C3 C4 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Bloque 0. - Introdución ás instalacións no edificio e ordenación da edificación |
0.1 - Principios básicos
0.2.- Tipoloxía de instalacións no edificio
0.3.- Deficiencias máis frecuentes e as súas consecuencias
0.4.- Cadro de responsabilidades e garantías
0.5.- Competencias do profesional no ámbito das Instalacións |
Bloque 1. - Instalacións térmicas nos edificios: Calorimetría e termotecnia. |
1.1.- Introdución á termodinámica
1.2.- Propiedades térmicas da materia
1.3.- Transmisión de calor
1.4.- Termodinámica do aire e psicometría
1.5.- Fundamentos da calefacción e da climatización |
Bloque 2. - Aforro de enerxía nos edificios:Higrometría e condensacións nos cerramentos segundo o CTE DB HE |
2.1.- Consumo e demanda enerxética do inmoble
2.2.- Condensacións producidas no interior do edificio
2.3.- Permeabilidade ao aire
2.4.- Análise dun caso práctico |
Bloque 3.- Instalacións eléctricas de baixa tensión: estimación de cargas e dimensionamento |
3.1.- Principios básicos de electrotecnia
3.2.- Partes integrantes da instalación eléctrica e as súas características técnicas
3.3.- Cálculo da demanda eléctrica nun edificio
3.4.- Cálculo da intensidade eléctrica e a sección dun condutor eléctrico
3.5.- Posta en funcionamento e mantemento
3.6.- Protección eléctrica (posta a terra e contra o raio) |
Bloque 4. - Aparatos elevadores: Compoñentes, características técnicas dos equipos e dos recintos segundo o RAE |
4.1.- Principios básicos e compoñentes
4.2.- Características técnicas dos equipos
4.3.- Características dos recintos
4.4.- Criterios para a inspección técnica
4.5.- Posta en funcionamento e mantemento |
Bloque 5. - Instalacións de iluminación |
5.1.- Principios básicos de iluminación e eficiencia enerxética.
5.2.- Requisitos lumínicos, UGR e rendemento da cor nos espacios interiores según
o seu uso
5.3.- Características das lámpadas e luminarias
5.4.- Dimensionamento dun sistema de iluminación e determinación do VEEI |
Bloque 6. - Instalacións de Telecomunicacións: Redes de voz e datos |
6.1.- Introdución
6.2.- Infraestruturas Comúns de Telecomunicacións
6.3.- Medios de transmisión
6.4.- Sistema de cableado estructurado
6.5.- Dimensionamento dunha rede |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
B13 B24 C4 |
2 |
0 |
2 |
Guest lecture / keynote speech |
A9 A15 A19 A20 A24 A26 B29 C4 C6 C7 C8 |
28 |
28 |
56 |
Problem solving |
A9 A15 A19 A20 B2 B6 B16 B21 C1 C3 C5 |
27 |
54 |
81 |
Multiple-choice questions |
B2 B6 C1 C7 C8 |
1 |
0 |
1 |
Objective test |
A9 B6 B16 |
4 |
0 |
4 |
|
Personalized attention |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Prográmase un primeiro bloque introdutorio, no cal se consideran a presentación da materia, as consideracións xerais sobre o ámbito das instalacións na edificación, así como as responsabilidades e garantías dos distintos axentes que interveñen no no proceso da edificación. |
Guest lecture / keynote speech |
Cada bloque leva asociada unha ou varias sesións na que o docente, impartirá os obxectivos e as directrices do traballo a desenvolver, así como a exposición de coñecementos específicos e metodoloxías de traballo asociadas ao dito bloque. |
Problem solving |
Aplicación da metodoloxía para o cálculo e dimensionamento da instalación, tendo en conta os parámetros normativos e regulamentarios. |
Multiple-choice questions |
Exame teórico, derivado principalmente da materia exposta nas sesións maxistrais, con preguntas tipo test ou de resposta curta |
Objective test |
Exame práctico no que se resolven problemas similares aos resoltos na clase |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Problem solving |
|
Description |
O alumno dispoñerá dun horario de titorías, para realizar as consultas pertinentes e resolver as dúbidas que lle xurdan durante o desenvolvemento do curso académico. Nestas titorías o profesor poderá propoñer traballos complementarios e específicos ao alumno, co obxectivo de reforzar o seu coñecemento sobre a materia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Multiple-choice questions |
B2 B6 C1 C7 C8 |
Os coñecementos adquiridos mediante as sesións maxistrais avaliaranse mediante unha proba teórica que consta de preguntas tipo test ou de resposta breve, na que se esixe unha nota mínima de 4 sobre 10 para facer media coa parte práctica. |
40 |
Problem solving |
A9 A15 A19 A20 B2 B6 B16 B21 C1 C3 C5 |
Avaliación dos traballos entregados no prazo e lugar establecido. A asistencia ás sesións interactivas é obrigatoria e non se considerarán aquelas prácticas entregadas fóra de prazo para os efectos de avaliación. |
25 |
Objective test |
A9 B6 B16 |
Exame práctico no que se resolven problemas similares aos traballos individuais desenvolvidos durante o curso. |
35 |
|
Assessment comments |
A nota final
calcúlase segundo a fórmula: N= 25% TIG + 40% ET + 35% EP. TIG: Nota media dos
traballos individuais e en grupo. ET: exame teórico
(preguntas cortas ou tipo test) EP: exame práctico (problemas
similares aos feitos na clase).
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Applied Fhysics I/670G01002 | Applied Physics II/670G01007 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Facilities II/670G01024 | Facilities III/670G01035 |
|
|