Administración de Recursos en Unidades Informativas
Code
710311101
Study programme
Licenciado en Documentación
Descriptors
Cycle
Period
Year
Type
Credits
First and Second Cycle
Yearly
First
Obligatoria
9
Language
Galician
Teaching method
Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description
Xestión das unidades informativas. Tipoloxía dos recursos, planificación, xestión e avaliación dos mesmos
Study programme competencies
Code
Study programme competences / results
A2
Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información.
A8
Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como habilidades nos procesos de negociación e comunicación.
B5
Traballar de forma colaborativa.
B6
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B13
Capacidade de dirección e liderado.
B15
Capacidade de integración en equipos multidisciplinais.
B17
Capacidade para a adaptación a cambios no contorno.
Learning aims
Learning outcomes
Study programme competences / results
Coñecemento dos principios teóricos e metodolóxicos para a xestión de recursos en unidades de información
A2
Habilidades nos procesos de negociación e comunicación dentro e fora da organización
A8
Aprender a traballar en grupo
B5
Capacidade de dirección e liderado
B13
Aprender a valorar a necesidade da perspectiva cidadan na análise e resolución de problemas
B6
Capacidade de integración en equipos multidisciplinares
B15
Capacidade de análise e adaptación ós cambios na contorna
B17
Contents
Topic
Sub-topic
1. Introdución á Administración de recursos en unidades informativas
Concepto e funcións da Administración de recursos
2. Recursos organizacionais
A estrutura organizacional
A Dirección
3. Recursos humanos
Recursos humanos: Xestión e planificación
Recursos humanos: Desenvolvemento do persoal
4. Recursos económicos
Recursos económicos: Financiamento e orzamento
Recursos económicos: Contabilidade directiva
5. Recursos informativos
Desenvolvemento de coleccións
Xestión de coleccións
6. Infraestruturas das unidades informativas
Xestión de desastres
Introducción á xestión da tecnoloxía
Planning
Methodologies / tests
Competencies / Results
Teaching hours (in-person & virtual)
Student’s personal work hours
Total hours
Case study
18
18
36
Workbook
0
15
15
Role play
17
0
17
Multiple-choice questions
9
25
34
Guest lecture / keynote speech
48
10
58
Supervised projects
10
30
40
Summary
0
15
15
Personalized attention
10
0
10
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.
Methodologies
Methodologies
Description
Case study
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas
Workbook
Complemento das sesións maxistrais a través de textos seleccionados pola Profesora
Multiple-choice questions
Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
Guest lecture / keynote speech
Leccións impartidas pola profesora
Supervised projects
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados
Summary
Síntese escrita das lecturas
Personalized attention
Methodologies
Case study
Role play
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Description
Resolución de dúbidas de interpretación. Orientación da discusión en grupo
Resolución de dúbidas de interpretación. Orientación da discusión en grupo. Retroacción
Resolución de problemas de comprensión
Orientación do traballo. Materiais metodolóxicos e bibliografía. Resolución de problemas
Assessment
Methodologies
Competencies / Results
Description
Qualification
Case study
Valora a capacidade de resolución de problemas e a creatividade das solucións dentro do contexto presentado
30
Role play
Valora a participación, a capacidade de resolución de conflitos, e a interacción co resto dos/as participantes
10
Multiple-choice questions
Valora os coñecementos teóricos obtidos a través das leccións maxistrais e as lecturas
20
Supervised projects
Valoración dos coñecementos, estructuración dos mesmos, orixinalidade dos contidos, calidade da bibliografía empregada e presentación
20
Summary
Valoración de comprensión e capacidade de síntese
10
Assessment comments
Os/as alumnos/as en período de extinción da materia realizaran o exame oficial das distintas convocatorias, con cuestións teóricas e prácticas
Sources of information
Basic
Corral, Sheila: Strategic
Management of Information Services: A Planning Handbook. London: Aslib, 2000.
Costa Cabanillas, Ángel, López Méndez,
Ernesto: Los Secretos de la dirección : manual práctico para dirigir
organizaciones y equipos. Reimp. Madrid: Pirámide, 2002.
Evans, Edwards G., Ward,
Paatricia L., Rugaas, Bendik: Management Basics for Information Professionals.
2nd. ed. New York: Neal-Schuman, 2007.
Gibson, James L., [et
al.]: Organizaciones: comportamiento, estructura, procesos. 12ª ed. México,
etc.: McGraw Hill, 2006.
Paños Álvarez, Antonio,
coord., Carrasco Fernández, A. José: Administración de recursos en unidades
informativas. Murcia, DM, 2004.
Stueart, Robert D., Moran, B. Gestión
de bibliotecas y centros de información. Barcelona: Pagés, 1998
Johnson, Peggy: Fundamentals of Collection
Development & management. Chicago, American Library Association, 2004.
Puchol, Luis, et al.: El libro de las habilidades
directivas. 2ª ed. Madrid: Diaz de
Santos, 2006.
Subjects that it is recommended to have taken before
Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Subjects that continue the syllabus
Other comments
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.