Identifying Data 2017/18
Subject (*) Administración de Recursos en Unidades Informativas Code 710311101
Study programme
Licenciado en Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle Yearly
First Obligatoria 9
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description Xestión das unidades informativas. Tipoloxía dos recursos, planificación, xestión e avaliación dos mesmos

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información.
A8 Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como habilidades nos procesos de negociación e comunicación.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B13 Capacidade de dirección e liderado.
B15 Capacidade de integración en equipos multidisciplinais.
B17 Capacidade para a adaptación a cambios no contorno.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento dos principios teóricos e metodolóxicos para a xestión de recursos en unidades de información A2
Habilidades nos procesos de negociación e comunicación dentro e fora da organización A8
Aprender a traballar en grupo B5
Capacidade de dirección e liderado B13
Aprender a valorar a necesidade da perspectiva cidadan na análise e resolución de problemas B6
Capacidade de integración en equipos multidisciplinares B15
Capacidade de análise e adaptación ós cambios na contorna B17

Contents
Topic Sub-topic
1. Introdución á Administración de recursos en unidades informativas

Concepto e funcións da Administración de recursos
2. Recursos organizacionais A estrutura organizacional
A Dirección
3. Recursos humanos Recursos humanos: Xestión e planificación
Recursos humanos: Desenvolvemento do persoal
4. Recursos económicos Recursos económicos: Financiamento e orzamento
Recursos económicos: Contabilidade directiva
5. Recursos informativos Desenvolvemento de coleccións
Xestión de coleccións
6. Infraestruturas das unidades informativas Xestión de desastres
Introducción á xestión da tecnoloxía

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study 18 18 36
Workbook 0 15 15
Role play 17 0 17
Multiple-choice questions 9 25 34
Guest lecture / keynote speech 48 10 58
Supervised projects 10 30 40
Summary 0 15 15
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas
Workbook Complemento das sesións maxistrais a través de textos seleccionados pola Profesora
Multiple-choice questions Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
Guest lecture / keynote speech Leccións impartidas pola profesora
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados
Summary Síntese escrita das lecturas

Personalized attention
Methodologies
Case study
Role play
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Description
Resolución de dúbidas de interpretación. Orientación da discusión en grupo

Resolución de dúbidas de interpretación. Orientación da discusión en grupo. Retroacción

Resolución de problemas de comprensión

Orientación do traballo. Materiais metodolóxicos e bibliografía. Resolución de problemas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study Valora a capacidade de resolución de problemas e a creatividade das solucións dentro do contexto presentado 30
Role play Valora a participación, a capacidade de resolución de conflitos, e a interacción co resto dos/as participantes 10
Multiple-choice questions Valora os coñecementos teóricos obtidos a través das leccións maxistrais e as lecturas 20
Supervised projects Valoración dos coñecementos, estructuración dos mesmos, orixinalidade dos contidos, calidade da bibliografía empregada e presentación 20
Summary Valoración de comprensión e capacidade de síntese 10
 
Assessment comments

Os/as alumnos/as en período de extinción da materia realizaran o exame oficial das distintas convocatorias, con cuestións teóricas e prácticas


Sources of information
Basic

Corral, Sheila: Strategic Management of Information Services: A Planning Handbook. London: Aslib, 2000.

 

Costa Cabanillas, Ángel, López Méndez, Ernesto: Los Secretos de la dirección : manual práctico para dirigir organizaciones y equipos. Reimp. Madrid: Pirámide, 2002.

 

Evans, Edwards G., Ward, Paatricia L., Rugaas, Bendik: Management Basics for Information Professionals. 2nd. ed. New York: Neal-Schuman, 2007.

 

Gibson, James L., [et al.]: Organizaciones: comportamiento, estructura, procesos. 12ª ed. México, etc.: McGraw Hill, 2006.

 

Paños Álvarez, Antonio, coord., Carrasco Fernández, A. José: Administración de recursos en unidades informativas. Murcia, DM, 2004.

 

Stueart, Robert D.,  Moran, B. Gestión de bibliotecas y centros de información. Barcelona: Pagés, 1998

 

Johnson, Peggy: Fundamentals of Collection Development & management. Chicago, American Library Association, 2004.

 

Puchol, Luis, et al.: El libro de las habilidades directivas. 2ª ed. Madrid:  Diaz de Santos, 2006.

 

Pymm, Bob, Hickey, Damon: Learn Library Management. 2nd. Friendswood: Total Recall, 2007.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.