Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Avaliación de Catálogos Bibliográficos Código 710311202
Titulación
Licenciado en Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Francés
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Elementos teórico prácticos necesarios para evaluar los catálogos bibliográficos

Competencias do título
Código Competencias do título
A4 Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos para o estudo, a análise, a avaliación e a mellora dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
A5 Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emprega nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información.
A9 Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre o contorno das unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B8 Capacidade de análise e de síntese aplicada á xestión e organización da información.
B17 Capacidade para a adaptación a cambios no contorno.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender la importancia de los catálogos como instumento para la recuperación de la información A4
Conocer las nuevas funcionalidades que las tecnologías de la información permiten incorporar a los catálogos para una más eficiente recuperación de la información A5
Permitir aplicar una metodología de análisis y evaluación de resultados a los catálogos bibliográficos, con el objetivo de mejorar las prestaciones que ofrecen a los usuarios. A9
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo B3
Capacidad de análisis y de síntesis aplicada a la gestión y organización da información B8
Capacidad para la adaptación a los cambios en el entorno B17
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a los largo de su vida. C3
Valorar criticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. C6

Contidos
Temas Subtemas
1.- Catálogos e OPACs: instrumentos para a procura e recuperación de información.
2.- Recuperación de información: métodos e variables
3.- Novas funcionalidades para a integración dos catálogos na web semántica.
4.- Avaliación de catálogos: metodoloxía e análise de resultados.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas 0 5 5
Traballos tutelados 20 40 60
Proba obxectiva 2 40 42
Prácticas a través de TIC 20 0 20
Presentación oral 1 1 2
Sesión maxistral 20 0 20
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor
Proba obxectiva Examen que servirá para comprobar la adquisición de nuevo conocimiento relativo a la materia cursada
Prácticas a través de TIC Estudio de casos prácticos relacionados con los contenidos de la materia
Presentación oral Exposición verbal de los resultados obtenidos con la realización de los trabajos, que se prestará a debate con los otros alumnos y el profesor.
Sesión maxistral Exposición de aspectos teóricos relacionados con la materia de estudio

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Prácticas a través de TIC
Descrición
Orientación aos alumnos para a elaboración dos traballos prácticos que realicen, pero tamén para resolver dúbidas ou ampliar información sobre recursos que poidan resultar do seu interese.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral Se valora la capacidad de resumen, comunicación y defensa del trabajo realizado 5
Traballos tutelados Se valorará la originalidad, la calidad de los contenidos, la estructura y la presentación del trabajo.
Si el resultado del mismo así lo mereciera, su valoración podría representar un porcentaje mayor del inicialmente previsto en la nota final.
25
Proba obxectiva Examen que evaluará los conocimientos adquiridos por el alumno en relación a los contenidos de la materia 60
Prácticas a través de TIC Valoración de la capacidad de análisis demostrada por el alumno en los supuestos prácticos y comentarios de texto que se propongan.
10
 
Observacións avaliación

AVALIACIÓN DA MATERIA EN PERÍODO DE EXTINCIÓN

Presentaranse dous traballos, de acordo coas pautas fixadas pola profesora, así como o resumo, dunha serie de lecturas propostas tamén pola profesora.

Farase unha presentación oral dos traballos e unha exposición do interese das lecturas.

Na plataforma Moodle estarán dispoñibles as pautas para o traballo e as lecturas.

CRITERIOS:
Traballos tutelados:
Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada, e entrega no prazo establecido.

Lecturas:
Valorarase a entrega na data establecida, síntese e reflexión persoal do asunto tratado.

Presentación oral
Valorarase a claridade, síntese e orde na exposición, así como os medios utilizados para a presentación. Terase en conta a argumentación desenvolvida ás preguntas expostas.

Fontes de información
Bibliografía básica


AYUSO GARCÍA ,M. D. y MARTÍNEZ NAVARRO, V., "Evaluación de calidad de fuentes y recursos digitales: guía de buenas prácticas", Anales de Documentación, n. 9, (2006), pp. 17-42.

DENHOLM, C. et al, "Making the new OPAC seamless: dealing with the transition from 'finding' to 'getting', Library Hi Tech, v. 27, n.1, (2009), pp. 13-29.

IFLA Guidelines for Online Public Access Catalogue (OPAC) displays, (2003).

HILDRETH, C. R., "Accounting for users' inflated assessments of on-line catalogue search performance and usefulness: an experimental study", Information Research, v. 6, n. 2, (2001), pp. 1-21.

INGWERSEN, P. y Järvelin, K.,  The turn: integration of information seeking and retrieval in context, Springer, Dordrecht, 2005

MARCOS MORA, M. C., Interacción de interfaces de recuperación de información: conceptos, metáforas y visualización, Trea, Gijón, 2004.

 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías