Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Planificación e Avaliación de Sistemas de Información e Documenta Código 710311205
Titulación
Licenciado en Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Segundo Troncal 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Conceptos e fundamentos de Planificación e avaliación de sistemas de información e documentación. Tipoloxías da plans, programas e proxectos. Tipos de avaliación. Xestión de calidade e metodoloxía.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información.
A9 Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre o contorno das unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B15 Capacidade de integración en equipos multidisciplinais.
B17 Capacidade para a adaptación a cambios no contorno.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento e comprensión da teoría, metodoloxía e técnicas de planificación e avaliación de sistemas de información A2
Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos nos sistemas de información e na súa contorna A9
B5
B15
B17
Desenvolver habilidades de traballo en grupo B3
B7
Desenvolver capacidades de traballar en equipos multidisciplinares B15
Valorar o exercicio profesional como achega para a mellora social C4

Contidos
Temas Subtemas
Fundamentos de planificación e avaliación de sistemas de información Marco conceptual
Planes estratéxicos e operativos Análise estratéxica
Operatividade estratéxica
Avaliación de sistemas de información Avaliación e calidade
A avaliación institucional da calidade
Xestión de calidade en sistemas de información
Metodoloxía: normas e modelos de avaliación da calidade
Benchmarking
Cartas de servizos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Glosario 0 10 10
Lecturas 0 20 20
Resumo 0 6 6
Sesión maxistral 40 0 40
Traballos tutelados 4 30 34
Obradoiro 8 8 16
Proba de ensaio 2 12 14
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Glosario Elaboración do vocabulario básico da materia no Campus virtual
Lecturas Textos propostos pola profesora como complementos ós contidos teóricos da materia
Resumo Síntese e comentarios escritos dos textos das lecturas
Sesión maxistral Leccións teóricas impartidas pola profesora
Traballos tutelados Metodoloxía para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados
Obradoiro Prácticas guiadas
Proba de ensaio Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Glosario
Lecturas
Descrición
Resolución de problemas

Resolución de problemas de comprensión

Resolución de problemas de comprensión

Orientación do traballo. Materiais metodolóxicos e bibliografía. Resolución de problemas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba de ensaio Valórase os coñecementos teóricos, a capacidade de razoamento, capacidade creativa e crítica, e calidade de expresión escrita
40
Obradoiro Valórase a resolución de problemas e a participación individual e no grupo 10
Traballos tutelados Valoración dos coñecementos, estructuración dos mesmos, orixinalidade dos contidos, calidade da bibliografía empregada e presentación 30
Glosario Pertinencia e claridade na definición dos termos 10
Resumo Comprensión do texto e capacidade de síntese expositiva 10
 
Observacións avaliación

Os/as alumnos/as da materia en período de extinción realizaran o exame oficial das convocatorias correspondentes, con cuestións teóricas e prácticas


Fontes de información
Bibliografía básica

ABAD GARCÍA, M.F. Evaluación de la calidad de los sistemas de información. Madrid: Síntesis, 2005.

ABADAL FALGUERAS, Ernest: Gestión de proyectos de información y documentación. Gijón: Trea, 2004

ALÒS-MONER VILA, A. d’, CORNELLA, A. “Calidad total en los centros de documentación, servicios de información y bibliotecas”. 4as Jornadas Españolas de Documentación Automatizada, (Gijón 6-8 de octubre de 1994). Oviedo: Universidad de Oviedo, 1994, pp. 287-293.

BROPHY, Peter: Measuring Library performance: principles and techniques. Reimp. London: Facet, 2008.

BRYSON, J. Técnicas de gestión para bibliotecas y centros de información. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez, 1992.

GIMENO PERELLÓ, Javier: Evaluación de la calidad en bibliotecas: compromiso con lo público. Buenos Aires: Alfagrama, 2008

SOLIMINE, Giovanni; DI DOMENICO, Giovanni; PEREZ PULIDO, Margarita: Gestión y planificación en bibliotecas. Buenos Aires: Alfagrama, 2010.

Bibliografía complementaria

Proporcionarase con cada tema


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías