Planificación e Avaliación de Sistemas de Información e Documenta
Código
710311205
Titulación
Licenciado en Documentación
Descriptores
Ciclo
Período
Curso
Tipo
Créditos
1º e 2º Ciclo
2º cuadrimestre
Segundo
Troncal
6
Idioma
Galego
Modalidade docente
Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral
Conceptos e fundamentos de Planificación e avaliación de sistemas de información e documentación. Tipoloxías da plans, programas e proxectos. Tipos de avaliación. Xestión de calidade e metodoloxía.
Competencias do título
Código
Competencias / Resultados do título
A2
Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información.
A9
Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre o contorno das unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
B3
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5
Traballar de forma colaborativa.
B7
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B15
Capacidade de integración en equipos multidisciplinais.
B17
Capacidade para a adaptación a cambios no contorno.
C4
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe
Competencias / Resultados do título
Coñecemento e comprensión da teoría, metodoloxía e técnicas de planificación e avaliación de sistemas de información
A2
Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos nos sistemas de información e na súa contorna
A9
B5 B15 B17
Desenvolver habilidades de traballo en grupo
B3 B7
Desenvolver capacidades de traballar en equipos multidisciplinares
B15
Valorar o exercicio profesional como achega para a mellora social
C4
Contidos
Temas
Subtemas
Fundamentos de planificación e avaliación de sistemas de información
Marco conceptual
Planes estratéxicos e operativos
Análise estratéxica
Operatividade estratéxica
Avaliación de sistemas de información
Avaliación e calidade
A avaliación institucional da calidade
Xestión de calidade en sistemas de información
Metodoloxía: normas e modelos de avaliación da calidade
Benchmarking
Cartas de servizos
Planificación
Metodoloxías / probas
Competencias / Resultados
Horas lectivas (presenciais e virtuais)
Horas traballo autónomo
Horas totais
Glosario
0
10
10
Lecturas
0
20
20
Resumo
0
6
6
Sesión maxistral
40
0
40
Traballos tutelados
4
30
34
Obradoiro
8
8
16
Proba de ensaio
2
12
14
Atención personalizada
10
0
10
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Glosario
Elaboración do vocabulario básico da materia no Campus virtual
Lecturas
Textos propostos pola profesora como complementos ós contidos teóricos da materia
Resumo
Síntese e comentarios escritos dos textos das lecturas
Sesión maxistral
Leccións teóricas impartidas pola profesora
Traballos tutelados
Metodoloxía para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados
Obradoiro
Prácticas guiadas
Proba de ensaio
Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico.
Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Glosario
Lecturas
Descrición
Resolución de problemas
Resolución de problemas de comprensión
Resolución de problemas de comprensión
Orientación do traballo. Materiais metodolóxicos e bibliografía. Resolución de problemas
Avaliación
Metodoloxías
Competencias / Resultados
Descrición
Cualificación
Proba de ensaio
Valórase os coñecementos teóricos, a capacidade de razoamento, capacidade creativa e crítica, e calidade de expresión escrita
40
Obradoiro
Valórase a resolución de problemas e a participación individual e no grupo
10
Traballos tutelados
Valoración dos coñecementos, estructuración dos mesmos, orixinalidade dos contidos, calidade da bibliografía empregada e presentación
30
Glosario
Pertinencia e claridade na definición dos termos
10
Resumo
Comprensión do texto e capacidade de síntese expositiva
10
Observacións avaliación
Os/as alumnos/as da materia en período de extinción realizaran o exame oficial das convocatorias correspondentes, con cuestións teóricas e prácticas
Fontes de información
Bibliografía básica
ABAD GARCÍA, M.F. Evaluación de la calidad de los sistemas de información. Madrid:
Síntesis, 2005.
ABADAL FALGUERAS, Ernest: Gestión de proyectos de información y documentación. Gijón: Trea, 2004
ALÒS-MONER
VILA, A. d’, CORNELLA, A. “Calidad total en los centros de documentación,
servicios de información y bibliotecas”. 4as
Jornadas Españolas de Documentación Automatizada, (Gijón 6-8 de octubre de
1994). Oviedo: Universidad de Oviedo, 1994, pp. 287-293.
BRYSON, J. Técnicas de gestión para bibliotecas y
centros de información. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez, 1992.
GIMENO PERELLÓ, Javier: Evaluación de la calidad en bibliotecas: compromiso con lo público. Buenos Aires: Alfagrama, 2008
SOLIMINE, Giovanni; DI DOMENICO, Giovanni; PEREZ PULIDO, Margarita: Gestión y planificación en bibliotecas. Buenos Aires: Alfagrama, 2010.
Bibliografía complementaria
Proporcionarase con cada tema
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Materias que continúan o temario
Observacións
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías