Identifying Data 2017/18
Subject (*) Deseño de Recursos Informativos no Contorno web Code 710311602
Study programme
Licenciado en Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 2nd four-month period
First Second Optativa 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://docencia.lbd.udc.es/dri/
General description A formidable expansión, acontecida nos últimos anos, do uso de Internet en xeral, e das tecnoloxías web en particular, ven de revolucionar o xeito en que temos acceso á información que precisamos. A web simplificou enormemente o acceso a inxentes cantidades de dados desde calquera punto do planeta; mais complicou tamén a asimilación e selección da información que se necesita de entre toda a disponíbel.

O obxectivo fundamental desta asignatura é o de dotar aos estudiantes coa capacidade de deseñar recursos de información facendo uso das tecnoloxías web, cunha axeitada organización da información que permita a adecuación dos recursos ás necesidades dos usuarios.

Con esa fin, serán proporcionados aos estudiantes os fundamentos tecnolóxicos necesarios para coñecer as capacidades proporcionadas polas tecnoloxías web, e dotalos ao tempo dunha certa independencia no seu manexo. E serán analizadas arquitecturas, técnicas e recomendacións de deseño, organización e presentación de sitios web, facendo especial énfase no concepto de usabilidade.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emprega nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B8 Capacidade de análise e de síntese aplicada á xestión e organización da información.
B9 Capacidade de xestión da información relevante.
B11 Habilidades no uso de software xenérico (ofimática).
B14 Capacidade de organización e planificación do traballo propio.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Deseñar recursos de información facendo uso das tecnoloxías web, cunha axeitada organización da información que permita a adecuación dos recursos ás necesidades dos usuarios. A5
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B11
B14
C3
C6
Coñecer as capacidades proporcionadas polas tecnoloxías web A5
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B11
B14
C3
C6
Coñecer arquitecturas, técnicas e recomendacións de deseño, organización e presentación de sitios web, facendo especial énfase no concepto de usabilidade. A5
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B11
B14
C3
C6

Contents
Topic Sub-topic
Introdución Conceptos básicos de informática necesarios para entender o resto dos contidos da asignatura.
Fundamentos. Tecnoloxías. A linguaxe HTML.
Follas de estilos CSS.
Deseño de sitios web O proceso de deseño web.
Organización e exploración de sitios web.
Elementos para o deseño.
Principios básicos de deseño.
Accesibilidade web.
Conceptos avanzados Ferramentas de publicación: xestores de contidos, wikis e blogs
HTML dinámico.
Aplicacións web.
Plugins.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test A5 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B11 B14 C3 C6 25 25 50
Supervised projects A5 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B11 B14 C3 C6 25 25 50
 
Personalized attention 12.5 0 12.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test Realización dunha proba escrita individual onde haberá preguntas abertas de desenvolvemento e preguntas de resposta breve.
Supervised projects Realización, por parte de cada alumno e de forma individual, de proxectos nos que se poña en práctica o aprendido en cada tema da materia.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Se estima que entre o alumnado haberá diferencias notables tanto en canto á sua familiariación con conceptos e termos informáticos, como en canta ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas. Por iso, prevese desenvolver unha atención personalizada para as prácticas na aula e para os traballos que se desenvolverán de forma individual.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A5 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B11 B14 C3 C6 Proba individual escrita sobre contido teórico e práctico 50
Supervised projects A5 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B11 B14 C3 C6 Avaliarase a calidade dos traballos realizados 50
 
Assessment comments

Para aprobar é necesario obter as seguintes cualificacións mínimas:

  • Na proba mixta: 2,5 puntos sobre 5
  • Nos traballos tutelados: 2,5 puntos sobre 5
O criterio para obter a cualificación de non presentado é non asistir á proba mixta. Os criterios son os mesmos en todas as convocatorias.

Sources of information
Basic

Dado o caracter esencialmente práctico desta asignatura, a bibliografía estará composta polos manuais das ferramentas informáticas descritas.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.