Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Industria Editorial Código 710311616
Titulación
Licenciado en Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Primeiro Segundo Optativa 4.5
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Contextualización da industria editorial dentro do campo das industrias e políticas culturais. Análise e
principais axentes no campo editorial. O impacto das NTIC na industria editorial. A edición científica

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de información en calquera soporte.
A5 Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emprega nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información.
A6 Coñecemento da realidade nacional e internacional en materia de políticas e servizos de información e das industrias da cultura.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B17 Capacidade para a adaptación a cambios no contorno.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento dos modos de producción de libros e revistas A1
Coñecemento da aplicación das NTICs no campo editorial A5
Coñecemento das industrias culturais e as principais tendencias na producción e difusión da información A6
Aplicar un pensamento lóxico, crítico e creativo B3
Capacidade para adaptarse a cambios na contorna B17
Asumir a necesidade de aprender ó longo da vida C7
Desenvolver a capacidade de valorar os problemas implicados nos modos actuais de difusión da información C4

Contidos
Temas Subtemas
A industria editorial no contexto das industrias e políticas culturais 1.As industrias culturais: conceptos, sectores, e globalización
2.As industrias culturais e as políticas públicas
Concepto e figuras da industria editorial 1.Editores: tipos
2.Autores e traductores
3.Axentes literarios
4.Distribuidores e minoristas
A industria editorial e as NTICs 1.O libro electrónico
2.Impresión baixo demanda
3.Canais de distribución
A edición científica: grandes grupos editoriais e Open Access 1. As revistas científicas: os grandes grupos editores
2.Acceso libre ó coñecemento (OA)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Glosario 0 6 6
Lecturas 0 10 10
Sesión maxistral 31 31.5 62.5
Resumo 0 10 10
Portafolios do alumno 0 20 20
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Glosario Elaboración dun vocabulario da materia no espazo do Campus virtual desta
Lecturas Lectura de artigos de revista e capítulos de libros seleccionados pola profesora para cada tema
Sesión maxistral Exposición de contidos teóricos da materia con apoio nas NTICS. Atención e orientación da profesora a preguntas, problemas e debates
Resumo Elaboración de sínteses escritas dos contidos do apartado lecturas
Portafolios do alumno Elaboración dun dossier selectivo con contidos dos temas, lecturas e resumos

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Resumo
Sesión maxistral
Lecturas
Descrición
Resolución de dúbidas sobre contidos e interpretación de lecturas, exposicións maxistrais, obradoiros, etc., así como sobre metodoloxías de citas bibliográficas, técnicas de resumo e elaboración de portafolios


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno Selección de contidos, lecturas e achegas ó coñecemento dos contidos da materia. Claridade na exposición escrita e na presentación 50
Resumo Comprensión e capacidade de síntese. Valoración das lecturas 20
Sesión maxistral Asistencia e participación nas clases presenciais 10
Glosario Pertinencia e claridade na definición dos termos 20
 
Observacións avaliación

Os/as alumnos/as en período de extinción da materia realizaran o exame oficial das correspondentes convocatorias


Fontes de información
Bibliografía básica Polo Pujadas, Magda (2007). Innovación y retos de la edición universitaria. Madrid: UNE
Freixanes, Victor, ed. (2010). O capital da cultura. A Coruña: Centro de Investigación económica y financiera
¨Cordón García, J. A., Alonso Arévalo, J. A., Martín Rodero, H.: Los libros electrónicos: la tercera ola de la revolución digital, Anales de Documentación, 2010, vol. 13, p. 53-80

¨Gallart Marsillas, Núria (2005) Las revistas científicas electrónicas y la propiedad intelectual. Delivered at 9as Jornadas Españolas de Documentación, en http://eprints.rclis.org/archive/00003696/

Gamir Orueta, Agustín: La industria cultural y los grupos multimedia en España, estructura y pautas de distribución territorial, Anales de Geografía 2005, 25, 179-202

¨Lebert, Marie: Una corta historia del e-book. Toronto: NEF, Universidad de Toronto, 2009.

¨Pimentel, Manuel: Manual del editor: cómo funciona la moderna industria editorial. 2ª ed. Córdoba: Berenice, 2007.

¨Prosser, David C.: La cara canviant de la comunicació científica. Biblioteconomia i Documentació,nº 11 (2003). http://www.ub.es/bid/numeros.htm

¨Sánchez Vigil, Juan Miguel: La edición en España, industria cultural por excelencia: Historia, proceso, gestión, documentación. Gijón: Trea, 2009.


Bibliografía complementaria

Proporcionarase con cada tema


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías