Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A4 |
Coñecer a realidade socio-política contemporánea e actual con vistas a un posible desenvolvemento eurorrexional. |
A9 |
Coñecer os textos historiográficos como fontes literarias e as técnicas historiográficas. |
A10 |
Crear contidos multimedia para o ámbito eurorrexional. |
A14 |
Ter capacidade de integración en equipos multidisciplinares galegos e portugueses: saber traballar con equipos internacionais. |
A16 |
Coñecer os Museos e Arquivos da eurorrexión: fondos, organización e posibilidades de traballo investigador. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B14 |
Capacidade de organización e planificación do traballo propio. |
B19 |
Motivación e compromiso cara a calidade nas actuacións profesionais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer os cambios e permanencias que se producen na Galicia contemporánea. |
AR4
|
BR3
|
|
Coñecer as metodoloxías adecuadas para a elaboración de traballos. |
AR14
|
BR2 BR3 BR4 BR5
|
CC3
|
Aprender a expor oralmente e por escrito. |
|
BR2 BR7 BR13
|
CC1
|
Tomar consciencia da necesidade da aprendizaxe continua. |
|
BR5
|
CC6 CC7
|
Fomentar através do coñecimento un mellor exercicio da cidadanía. |
|
BR18
|
CC4 CC7
|
Coñecer as fontes de información para a Historia de Galicia |
AR9 AR10 AR16
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TRANSFORMACIÓNS ESTRUTURAIS E MODERNIZACIÓN NA GALICIA CONTEMPORÁNEA.
I. Crisis do Antigo Rexime e estancamento socioeconómico no século XIX.
II. Mudanzas estruturais, tensións sociais e cambio no século XX. |
I.1. Inercias agrarias e desindustrialización.
I.2. As desigualdades no proceso de urbanización.
I.3. Movimentos sociais.
II.1. Modernización agraria e industrializacións.
II.2. Conflito social e democratización. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Objective test |
|
2 |
0 |
2 |
Document analysis |
|
0 |
8 |
8 |
Directed discussion |
|
6 |
0 |
6 |
Workbook |
|
0 |
9 |
9 |
Guest lecture / keynote speech |
|
12 |
0 |
12 |
Supervised projects |
|
8 |
28 |
36 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Objective test |
Consiste nunha proba escrita sobre os contidos estudados no curso. |
Document analysis |
Consulta por parte do aluno de fontes históricas de base documental coa finalidade de iniciá-lo ao manexo das mesmas. |
Directed discussion |
Debate na aula na base de materiais previamente distribuídos polo profesor. Este orientará a discusión en que deberán participar todos os alunos sen excepción. |
Workbook |
Lectura a cargo do aluno de monografías e mais material bibliográfico seleccionado e recomendado polo profesor. Tais lecturas estarán relacionadas preferencialmente coa materia do temario. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición por conta do profesor de cuestións basilares relacionadas co temario. |
Supervised projects |
Consiste nun traballo individual por conta do aluno relacionado com algún tema do programa,realizado a partir da consulta de bibliografía e/ou fontes documentais e orientado conforme a pautas dadas polo profesor. Poderá ser exposto na aula. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Objective test |
Supervised projects |
Directed discussion |
|
Description |
Na proba obxectiva, o profesor deberá resolver as dúbidas que poda suscitar a formulación das preguntas. Também deberá aclarar a modalidade de exame a realizar e a correspondente valoración.
No caso da discusión dirixida, haverá que seleccionar o tema de debate; os alunos deberán preparalo a partir da bibliografía recomendada e caberá ao profesor dar as pautas metodolóxicas precisas para encaminhar a discusión.
Nos traballos tutelados, o profesor informará sobrre a metodoloxía a empregar, dará unha orientación bibliográfica xeral que será completada polo aluno a través de un traballo de prospección, e fará un seguimento do traballo.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
|
Será valorada a exposición realizada polo aluno conforme a criterios de articulación da exposición e adecuación ás cuestións formuladas. |
40 |
Supervised projects |
|
Serán valorados o rigor analítico exibido, a claridade da exposición por escrito (e, no seu caso, tamén oral se for exposto na aula), e a adecuación da metodoloxía ao traballo de pesquisa realizado. |
50 |
Directed discussion |
|
Valorarase a capacidade de argumentar e contrastar a opinión propia coa dos compañeiros da aula. Toda opinión deberá estar debidamente fundamentada, non emitida á toa. |
10 |
|
Assessment comments |
Sera requisito imprescindible para aprobar a disciplina alcanzar unha nota miníma de 4 (1,6) na proba obxetiva.
|
Sources of information |
Basic
|
(). .
Villares, R. (1984). A Historia. Vigo
Barbosa Álvares, J. m. (2008). Atlas histórico da Galiza.... Barcelona
VV.AA.- (1998). Atlas histórico de Galicia. Vigo
González Leiceaga, X. e López Iglesias, E. (2000). Estrutura económica de Galicia.. Santiago, Laiovento
Juana, J. de e Prada, J. (coords.) (2005). Historia contemporánea de Galicia. Barcelona, Ariel
Villares, R. (2004). Historia de Galicia. Vigo
Barreiro Fernández, X.R. (1981). Idade contemporánea. Vigo
Constenla Bergueiro, G. e Domínguez castro, L. (eds.) (2002). Tempo de sermos. Galicia nos séculos contemporáneos. Vigo, UVI |
|
Complementary
|
Saavedra, P. (1992). A vida cotiá en Galicia, 1850-1930. Santiago, USC
Velasco Souto, C.F. (1995). Agitacións campesinas na Galiza.. Santiago, Laiovento
Alonso Álvarez, L. (1986). Comercio colonial y crisis del antiguo Régimen en Galicia, 1778-1818. Santiago, Xunta de Galicia
López Taboada, X.A. (1978). Economía e población en Galicia. A Coruña
Carmona, X e Nadal, J. (2005). El mpeño industrial de Galicia. 250 años de historia, 1750-2000.. Fundación Barrié de la Maza
Villares Paz, R. (1982). Foros, frades e fidalgos.. Vigo, Xerais
Máiz Vázquez, B. (1989). Galicia na II República e baixo o franquismo. Vigo, Xerais
Velasco Souto, C.F. (2000). Galiza na II Rrepública. Vigo, A Nosa Terra
Fernández Casanova, C.(coord.) (1998). Historia da pesca en Galicia. Universidade de Santiago
Carmona Badía, J. (1980). La industria conservera gallega.. Papeles de Economía española, nº 3
Fernández Casanova, C. (1981). La Sociedad Económica de Amiogos del País de Santiago.. Coruña, Ediciós do Castro
Bernardez Sobreira, A. e Román Lago, I. (1998). Labrando na rebelión.. Vigo, A Nosa Terra
Barreiro Fernández (1982). Liberales y absolutistas en Galicia. Vigo
Cabo Villaverde, M. (1998). O Agrarismo. Vigo, A Nosa Terra
Beramendi, J. e Núñez Seixas, M. (1990). O nacionalismo galego. Vigo, A Nosa Terra
Nogueira, C. e outros (1982). O poder industrial en Galicia. Vigo, Xerais
Pereira, D. (coord.) (1992). Os conquistadores modernos. Vigo, A Nosa Terrra
Fernández Prieto, L. (ed.) (2001). Terra e Progreso. Vigo |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
A Galicia Contemportánea e Actual/710476005 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Galicia e Norte de Portugal na Idade Moderna/710476004 | Patrimonio Artístico Galego-Portugués/710476010 | Patrimonio Arquitectónico Galego: Conservación e Transformacións/710476011 | Patrimonio Natural do Noroeste Peninsular/710476013 | Pensamento Ilustrado en Galicia/710476024 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Protohistoria do Noroeste Peninsular e o Mundo Mediterráneo/710476001 | A Gallaecia Romana/710476002 | Literatura Medieval Galego-Portuguesa/710476007 |
|
|