Mestrado Universitario en Patrimonio Cultural: A Eurorrexión Galicia-Norte de Portugal
Descriptores
Ciclo
Periodo
Curso
Tipo
Créditos
Máster Oficial
1º cuatrimestre
Primero
Obligatoria
3
Idioma
Gallego
Modalidad docente
Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Letras
Coordinador/a
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descripción general
Estudo da lituratura medieval galego-portuguesa a través dos seus textos e autores máis representativos.
Competencias del título
Código
Competencias del título
A1
Conocer el patrimonio cultural del Noroeste peninsular desde un punto de vista diacrónico.
A2
Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural eurorregional.
A3
Conocer los diferentes bienes y recursos patrimoniales que identifican tanto a Galicia como al Norte de Portugal, para el desarrollo de convenios de colaboración y conservación conjuntos.
A5
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo en temas eurorregionales.
A7
Conocer las producciones literarias de Galicia y Norte de Portugal.
A9
Conocer los textos historiográficos como fuentes literarias y las técnicas historiográficas.
B10
Capacidad de gestión de la información relevante.
B16
Reconocimiento de la diversidad y multiculturalidad en el ámbito del ejercicio profesional.
C3
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C6
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.
C7
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.
C8
Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad.
Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje
Competencias del título
Coñecer o patrimonio cultural do Noroeste peninsular dende un punto de vista diacrónico.
AI1
Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural eurorrexional.
AI2
Coñecer os diferentes bens e recursos patrimoniais que identifican tanto a Galicia como ó Norte de Portugal, para o desenvolvemento de convenios de colaboración e conservación conxuntos.
AI3
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento en temas eurorrexionais.
AI5
Coñecer as producións literarias de Galicia e Norte de Portugal.
AI7
Coñecer os textos historiográficos como fontes literarias e as técnicas historiográficas.
AI9
Recoñecemento da diversidade e multiculturalidade no ámbito do exercicio
BI15
Capacidade de xestión da información relevante.
BI9
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
CM3
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
CM6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
CM7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
CM8
Contenidos
Tema
Subtema
1. Literatura e Idade Media.
1.1 A mentalidade medieval.
1.2 A cultura medieval.
2. A Lírica profana.
2.1 A cultura trobadoresca. Caracterización xeral.
2.2 A transmisión codicolóxica. Xéneros e autores.
2.3 O amor cortés. A Cantiga de amor.
2.4. A Cantiga de amigo
2.5 A Cantiga de escarnho e maldizer. Outro xéneros.
3. A Lírica relixiosa.
3.1 As Cantigas de Santa María. A cuestión da autoría.
3.2 Códices. Estrutura.
3.3 Cantigas de loor e cantigas narrativas.
4. A prosa medieval.
4.1 Prosa historiográfica, didáctica e de ficción.
4.2 As crónicas e a historiografía ibérica. Traducións da historiografía alfonsí. Os Livros de Linhagens.
4.3 A Materia de Bretaña.
4.4 A Materia de Troia.
4.5 A prosa Xacobea.
Planificación
Metodologías / pruebas
Competencias / Resultados
Horas lectivas (presenciales y virtuales)
Horas trabajo autónomo
Horas totales
Prácticas a través de TIC
4
6
10
Prueba mixta
3
9
12
Lecturas
1
10
11
Sesión magistral
11
20
31
Trabajos tutelados
2
8
10
Atención personalizada
1
0
1
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos
Metodologías
Metodologías
Descripción
Prácticas a través de TIC
O alumnado deberá utilizar os recursos en rede que se inclúen no Paso 8 desta Guía para a realización de traballos que esixen a consulta desas bases de datos.
Prueba mixta
Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico, de análise de fontes....
Lecturas
No Paso 8 desta Guia, está a relación de obras que o/a alumno/a debe ler ao longo do curso.
Sesión magistral
Sesións de traballo en que o profesorado explica a contextualización e os elementos necesarios do temario para que o alumnado poda desenvolver o seu traballo posterior.
Trabajos tutelados
Texto(s) orai(s) e/ou escrito(s) en que o alumnado analizará, seguindo un roteiro fornecido pola profesora, algunha(s) da(s) obra(s) de lectura obrigada.
Atención personalizada
Metodologías
Trabajos tutelados
Prácticas a través de TIC
Descripción
Durante as horas de atendemento do profesorado, o/a alumno/a recibirá toda a guía e axuda que precise para a realización dos seus traballos tutelados e das prácticas.
Evaluación
Metodologías
Competencias / Resultados
Descripción
Calificación
Trabajos tutelados
Texto(s) orai(s) e/ou escrito(s) en que o alumnado analizará, seguindo un roteiro fornecido pola profesora, algunha(s) da(s) obra(s) de lectura obrigada.
25
Prueba mixta
Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico, de análise de fontes....
50
Lecturas
No Paso 8 desta Guia, está a relación de obras que o/a alumno/a debe ler ao longo do curso, e cuxa lectura será avaliada a través da proba mixta e dos traballos tutelados.
25
Observaciones evaluación
Fuentes de información
Básica
TAVANI, G. (1988). A Poesía Lírica Galego-Portuguesa. Vigo. Galaxia
LANCIANI, G. e TAVANI, G. (orgs.) (1993). Dicionário da Literatura Medieval Galega e Portuguesa. Lisboa, Ed. Caminho
MARTINS, M. (1980). Estudos de Cultura Medieval. Lisboa, Brotéria
BREA, M. (coord.) (2000). Galicia. Literatura. A Idade Media. XXX.. A Coruña, Hércules
PENA, X. R. (2002). Historia da Literatura Medieval Galego-Portuguesa. Compostela, Ed. Sotelo Blanco
RODRIGUES LAPA, M. (1981). Lições de Literatura Portuguesa. Época Medieval. Coimbra, Coimbra Editora
BUESCU, Mª L. Carvalhão (1990). Literatura portuguesa medieval.. Lisboa, Universidade Aberta.
RESENDE DE OLIVEIRA, A. (2001). O Trovador Galego-Português e o seu Mundo. Lisboa, Editorial Notícias
RESENDE DE OLIVEIRA, A. (1995). Trobadores e Xograres (Contexto Histórico). Vigo. Xerais
Obras de lectura obrigatoria:
Antoloxía de Cantigas de Amor Antoloxía de Cantigas de Amigo Antoloxía de Cantigas de escarnho e maldizer Antoloxía de Cantigas de Santa María Antoloxía de prosa literaria medieval.
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
Asignaturas que continúan el temario
Otros comentarios
(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías