Mestrado Universitario en Patrimonio Cultural: A Eurorrexión Galicia-Norte de Portugal
Descriptors
Cycle
Period
Year
Type
Credits
Official Master's Degree
1st four-month period
First
Obligatoria
3
Language
Galician
Teaching method
Face-to-face
Prerequisites
Department
Letras
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description
Estudo da lituratura medieval galego-portuguesa a través dos seus textos e autores máis representativos.
Study programme competencies
Code
Study programme competences / results
A1
Coñecer o patrimonio cultural do Noroeste peninsular dende un punto de vista diacrónico.
A2
Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural eurorrexional.
A3
Coñecer os diferentes bens e recursos patrimoniais que identifican tanto a Galicia como ó Norte de Portugal, para o desenvolvemento de convenios de colaboración e conservación conxuntos.
A5
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento en temas eurorrexionais.
A7
Coñecer as producións literarias de Galicia e Norte de Portugal.
A9
Coñecer os textos historiográficos como fontes literarias e as técnicas historiográficas.
B10
Capacidade de xestión da información relevante.
B16
Recoñecemento da diversidade e multiculturalidade no ámbito do exercicio
C3
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Learning aims
Learning outcomes
Study programme competences / results
Coñecer o patrimonio cultural do Noroeste peninsular dende un punto de vista diacrónico.
AR1
Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural eurorrexional.
AR2
Coñecer os diferentes bens e recursos patrimoniais que identifican tanto a Galicia como ó Norte de Portugal, para o desenvolvemento de convenios de colaboración e conservación conxuntos.
AR3
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento en temas eurorrexionais.
AR5
Coñecer as producións literarias de Galicia e Norte de Portugal.
AR7
Coñecer os textos historiográficos como fontes literarias e as técnicas historiográficas.
AR9
Recoñecemento da diversidade e multiculturalidade no ámbito do exercicio
BR15
Capacidade de xestión da información relevante.
BR9
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
CC3
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
CC6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
CC7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
CC8
Contents
Topic
Sub-topic
1. Literatura e Idade Media.
1.1 A mentalidade medieval.
1.2 A cultura medieval.
2. A Lírica profana.
2.1 A cultura trobadoresca. Caracterización xeral.
2.2 A transmisión codicolóxica. Xéneros e autores.
2.3 O amor cortés. A Cantiga de amor.
2.4. A Cantiga de amigo
2.5 A Cantiga de escarnho e maldizer. Outro xéneros.
3. A Lírica relixiosa.
3.1 As Cantigas de Santa María. A cuestión da autoría.
3.2 Códices. Estrutura.
3.3 Cantigas de loor e cantigas narrativas.
4. A prosa medieval.
4.1 Prosa historiográfica, didáctica e de ficción.
4.2 As crónicas e a historiografía ibérica. Traducións da historiografía alfonsí. Os Livros de Linhagens.
4.3 A Materia de Bretaña.
4.4 A Materia de Troia.
4.5 A prosa Xacobea.
Planning
Methodologies / tests
Competencies / Results
Teaching hours (in-person & virtual)
Student’s personal work hours
Total hours
ICT practicals
4
6
10
Mixed objective/subjective test
3
9
12
Workbook
1
10
11
Guest lecture / keynote speech
11
20
31
Supervised projects
2
8
10
Personalized attention
1
0
1
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.
Methodologies
Methodologies
Description
ICT practicals
O alumnado deberá utilizar os recursos en rede que se inclúen no Paso 8 desta Guía para a realización de traballos que esixen a consulta desas bases de datos.
Mixed objective/subjective test
Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico, de análise de fontes....
Workbook
No Paso 8 desta Guia, está a relación de obras que o/a alumno/a debe ler ao longo do curso.
Guest lecture / keynote speech
Sesións de traballo en que o profesorado explica a contextualización e os elementos necesarios do temario para que o alumnado poda desenvolver o seu traballo posterior.
Supervised projects
Texto(s) orai(s) e/ou escrito(s) en que o alumnado analizará, seguindo un roteiro fornecido pola profesora, algunha(s) da(s) obra(s) de lectura obrigada.
Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
ICT practicals
Description
Durante as horas de atendemento do profesorado, o/a alumno/a recibirá toda a guía e axuda que precise para a realización dos seus traballos tutelados e das prácticas.
Assessment
Methodologies
Competencies / Results
Description
Qualification
Supervised projects
Texto(s) orai(s) e/ou escrito(s) en que o alumnado analizará, seguindo un roteiro fornecido pola profesora, algunha(s) da(s) obra(s) de lectura obrigada.
25
Mixed objective/subjective test
Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico, de análise de fontes....
50
Workbook
No Paso 8 desta Guia, está a relación de obras que o/a alumno/a debe ler ao longo do curso, e cuxa lectura será avaliada a través da proba mixta e dos traballos tutelados.
25
Assessment comments
Sources of information
Basic
TAVANI, G. (1988). A Poesía Lírica Galego-Portuguesa. Vigo. Galaxia
LANCIANI, G. e TAVANI, G. (orgs.) (1993). Dicionário da Literatura Medieval Galega e Portuguesa. Lisboa, Ed. Caminho
MARTINS, M. (1980). Estudos de Cultura Medieval. Lisboa, Brotéria
BREA, M. (coord.) (2000). Galicia. Literatura. A Idade Media. XXX.. A Coruña, Hércules
PENA, X. R. (2002). Historia da Literatura Medieval Galego-Portuguesa. Compostela, Ed. Sotelo Blanco
RODRIGUES LAPA, M. (1981). Lições de Literatura Portuguesa. Época Medieval. Coimbra, Coimbra Editora
BUESCU, Mª L. Carvalhão (1990). Literatura portuguesa medieval.. Lisboa, Universidade Aberta.
RESENDE DE OLIVEIRA, A. (2001). O Trovador Galego-Português e o seu Mundo. Lisboa, Editorial Notícias
RESENDE DE OLIVEIRA, A. (1995). Trobadores e Xograres (Contexto Histórico). Vigo. Xerais
Obras de lectura obrigatoria:
Antoloxía de Cantigas de Amor Antoloxía de Cantigas de Amigo Antoloxía de Cantigas de escarnho e maldizer Antoloxía de Cantigas de Santa María Antoloxía de prosa literaria medieval.
Subjects that it is recommended to have taken before
Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Subjects that continue the syllabus
Other comments
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.